handdator

Visa fullständig version : Livsmedel från Storbrittanien


Sonny
2006-04-12, 11:36
Finns det några välsorterade livsmedelsaffärer i Stockholm som säljer varor från Storbrittanien?

Vet att det finns några som säljer saker från USA bl.a.

Är så grymt sugen på Irn Bru och Walkers crisps :D

Kwon
2006-04-12, 11:39
Man tycker ju, finns det Hong Kong Trading så borde det väl finnas London Trading å!

Har vi några britter, halvbritter, folk med brittiskt påbrå på brädan månne?

Sonny
2006-04-12, 11:41
Har vi några britter, halvbritter, folk med brittiskt påbrå på brädan månne?Jag är en av dem och jag har ingen aning :D

Kwon
2006-04-12, 11:43
Jag är en av dem och jag har ingen aning :D

Cheerio Ol' Chap!

Snackar du Oxford-engelska eller Cockney?

Oy Gov'nah! Blimey!

Juliette
2006-04-12, 11:45
Jag brukar handla på "The English Shop" i Söderhallarna, tror den finns i Farsta C oxå, och ev även i Globens centrum??

Det beror lite på vad du menar med välsorterad, men jag tycker utbudet är relativt bra, tror även de kan ta hem saker vid beställning.
http://www.englishshop.se/

Sonny
2006-04-12, 11:47
Cheerio Ol' Chap!

Snackar du Oxford-engelska eller Cockney?

Oy Gov'nah! Blimey!fuck aff, i'm nae fackin english, that's for sure.
http://www.thesonsofscotland.co.uk/images/tattoos3/Lion%20Rampant.jpg

Sonny
2006-04-12, 11:49
Jag brukar handla på "The English Shop" i Söderhallarna, tror den finns i Farsta C oxå, och ev även i Globens centrum??

Det beror lite på vad du menar med välsorterad, men jag tycker utbudet är relativt bra, tror även de kan ta hem saker vid beställning.
http://www.englishshop.se/Tack Juliette, verkar som om dom har det jag behöver! :)

JJ
2006-04-12, 11:51
Vad smakar Irn Bru?

Sonny
2006-04-12, 11:53
Vad smakar Irn Bru?Svårt att förklara, jag tror det närmsta man kan komma är Trocadero men det är inte riktigt rätt det heller. Du får helt enkelt köpa o prova, du lär inte bli besviken :)

JJ
2006-04-12, 11:54
Svårt att förklara, jag tror det närmsta man kan komma är Trocadero men det är inte riktigt rätt det heller. Du får helt enkelt köpa o prova, du lär inte bli besviken :)

I will. Kan de göra whisky så kan de säkert göra läsk. Fast vinägerchipsen får de nog behålla.

Sonny
2006-04-12, 11:57
Fast vinägerchipsen får de nog behålla.Hahaha, fyfaaaan vad gott det är. Salt och Vinäger chips från Walkers :bow: :bow:

Kwon
2006-04-12, 12:33
Svårt att förklara, jag tror det närmsta man kan komma är Trocadero men det är inte riktigt rätt det heller. Du får helt enkelt köpa o prova, du lär inte bli besviken :)

OMG! Trocadero är ju min favvoläsk, blir te å testa denna "Irn Bru".

timoat
2006-04-12, 12:33
Eller prawn coctail som är ännu bättre imho

Wain
2006-04-12, 12:38
fuck aff, i'm nae fackin english, that's for sure.
http://www.thesonsofscotland.co.uk/images/tattoos3/Lion%20Rampant.jpg

Ruggigt skön text i Scotland the Brave.

"Far off in sunlit places,
Sad are the Scottish faces,
Yearning to feel the kiss
Of sweet Scottish rain.
Where tropic skies are beaming,
Love sets the heart a-dreaming,
Longing and dreaming for the homeland again."
:bow:

Hobbes
2006-04-12, 13:43
Hahaha, fyfaaaan vad gott det är. Salt och Vinäger chips från Walkers :bow: :bow:

Något så grymt gott....salt och vinäger chips äger!!! Haggis är gott oxå, så saknar jag horseraddish oxå....

Själv är jag bara en Plastic Paddy, har blivit mitt smeknamn sen jag firade St. Patriks day med min brittiske vän. INGEN och nu menar jag INGEN visste i Växjö vad det var, inte ens bartendern på O'Learys hade en aning.... ;)

Klädda i grönt och med keps med texten St.Patriks Day firades den med massor av guiness och kilkenny....ångrar att jag lämnade min Leprecorn hatt i Kanada *cry* den hade rockat :hbang: .

Papi
2006-04-12, 14:03
På Odengatan finns Grays Foodstore (nåt sånt). Amerikansk importbutik, men de kanske har en del av de varor du letar efter.

Jense
2006-04-12, 14:28
Hahaha, fyfaaaan vad gott det är. Salt och Vinäger chips från Walkers :bow: :bow:



galet goda, fan vad öl man måste dricka när man äter sådana :D

Hades
2006-04-12, 14:50
Så vidrigt med vinäger på chips.

Sonny
2006-04-12, 15:23
Ska säga att det är en jävla tur att ja inte bor i Scotland, fyfan va fet o ohälsosam jag hade varit :D

mistermr
2006-04-12, 15:30
Eller prawn coctail som är ännu bättre imho

Oh va gott!

Känner som Homer när han tänker på donuts - aghhghghghg