handdator

Visa fullständig version : Våg och batterier.


Slartibartfast
2006-04-12, 08:36
Är dålig viktangivelse ett symptom på att batterierna håller på att ta slut? Jag vägde mig i morse och vågen visade 89,1 kg, jag steg av och på igen och då visade vågen 87,3 kg, steg av och på igen och då visade den 94 kg.

Är vågen sönder eller är batterierna snart slut? Jag har ingen lust att köpa sånadär svindyra platta batterier om vågen ändå är paj. Jag har inte bytt batterier sedan jag köpte vågen denhär tiden förra året, och jag har vägt mig varje dag. Är det en vettig livslängd på batterierna?

Mental
2006-04-12, 08:39
Är dålig viktangivelse ett symptom på att batterierna håller på att ta slut? Jag vägde mig i morse och vågen visade 89,1 kg, jag steg av och på igen och då visade vågen 87,3 kg, steg av och på igen och då visade den 94 kg.

Är vågen sönder eller är batterierna snart slut? Jag har ingen lust att köpa sånadär svindyra platta batterier om vågen ändå är paj. Jag har inte bytt batterier sedan jag köpte vågen denhär tiden förra året, och jag har vägt mig varje dag. Är det en vettig livslängd på batterierna?

Se till att du står lika hela tiden, beroende på hur jag placerar fötterna eller lutar mig så väger jag olika. Kolla dessutom så inte golvet är ojämt.

userfriendly
2006-04-12, 08:41
byt batterier.. sådär var min oxå förut

Slartibartfast
2006-04-12, 08:42
Se till att du står lika hela tiden, beroende på hur jag placerar fötterna eller lutar mig så väger jag olika. Kolla dessutom så inte golvet är ojämt.

Det har inte varit ett problem hittills. Jag har alltså använt vågen i ett år och den har varit felfri hittills.

Slartibartfast
2006-04-12, 08:43
byt batterier.. sådär var min oxå förut

Allrajt. Då gör jag det. :thumbup:

Überbiffen
2006-04-12, 08:44
Varför väger du dig varje dag ?

Slartibartfast
2006-04-12, 08:45
Varför väger du dig varje dag ?

En hobby. Nu under deff är det livsviktigt då jag inte räknar kalorier.

hasse36
2006-04-12, 08:45
Om vågen diffar 7 kg så beror det inte på att den står på olika ställen.

Vilken spänning drivs dem med? Testa med andra batterier och lite sladdar.
Kolla om att garantin gäller. Den kan ju ha gått sönder.

Mental
2006-04-12, 08:45
Varför väger du dig varje dag ?

För att den står där i badrummet? och då blir det lätt en vana att man kliver upp, klappar sig på magen, och ler lite nöjt.

Jag mår bra av att väga mig :em:

userfriendly
2006-04-12, 08:46
Jag mår bra av att väga mig :em:

haha låter som en självövertygelse :D (jag är likadan, hur skulle jag annars veta att det är batterierna? )