handdator

Visa fullständig version : lätt eller mini mjölk inann lägg dags?


Paco
2006-04-11, 23:01
vet att man köper mjölk protein som långsamma proteiner och som man intar före man lägger sig, går det lika bra bra att dricka vanlig lätt lr mini mjölk innan läggdags? och är det bra under deff lr tvärtom? vore soft med seriösa svar

tack

Cerberus
2006-04-11, 23:02
minimjölk innehåller ju mindre fett så min röst läggs på det.

Dock slukar du en liter mjölk får du nog i dig rejält mycket kalcium..

Trance
2006-04-11, 23:03
minimjölk innehåller ju mindre fett så min röst läggs på det.

Dock slukar du en liter mjölk får du nog i dig rejält mycket kalcium..

Vilken tur att kalcium då har kopplats till skydd mot tjocktarmscancer.


..nu rörde jag allt till det för dig.

Cerberus
2006-04-11, 23:03
Vilken tur att kalcium då har kopplats till skydd mot tjocktarmscancer.


..nu rörde jag allt till det för dig.

Men för mycket är väl inte bra?

Trance
2006-04-11, 23:12
Hehe, nej det har väl visats en koppling med prostatacancer. Men att helt undvika det på grund av det behövs ju inte.

Livsmedelsverket rekommenderar ett max av motsvarande 2 liter mjölks kalciumintag per dag, men erkänner att siffrorna inte är så understödda. Men som sagt, kalcium har ju fördelar också..

pragmatist
2006-04-12, 00:30
Mjölk är å andra sidan kopplat till försämrad insulinkänslighet, metabola syndromet och (i sin förlängning) diabetes. Inget jag tycker vuxna människor ska hålla på och dricka i några större mängder. Mejeriprodukter med lägre sockerhalt är definitivt att föredra.

Cerberus
2006-04-12, 14:05
Hehe, nej det har väl visats en koppling med prostatacancer. Men att helt undvika det på grund av det behövs ju inte.

Livsmedelsverket rekommenderar ett max av motsvarande 2 liter mjölks kalciumintag per dag, men erkänner att siffrorna inte är så understödda. Men som sagt, kalcium har ju fördelar också..

ah precis! Jag mena inte att man skulle undvika det totalt, kalcium hjälper i fettförbränning dessutom.

Jag ska väl inte säga nåt, jag dricker massa vassle/kasein-drinkar och äter kesella så jag får nog i mig bra mycket mer kalcium än vad man bör få :P

Cerberus
2006-04-12, 14:07
Mjölk är å andra sidan kopplat till försämrad insulinkänslighet, metabola syndromet och (i sin förlängning) diabetes. Inget jag tycker vuxna människor ska hålla på och dricka i några större mängder. Mejeriprodukter med lägre sockerhalt är definitivt att föredra.

Jo men för oss som tränar hårt och regelbundet lär det knappast va någon större fara då träning förbättrar insulinkänslighet.

Mjölk e gott :D att det bygger muskler e bara plus :)

nihe
2006-04-12, 14:12
Konstigt att Grub inte har posta detta ännu:

http://forum.body.se/showpost.php?p=69413&postcount=25

Fredrik_S
2006-04-12, 14:19
vet att man köper mjölk protein som långsamma proteiner och som man intar före man lägger sig, går det lika bra bra att dricka vanlig lätt lr mini mjölk innan läggdags? och är det bra under deff lr tvärtom? vore soft med seriösa svar

tack

Skillnaden är ju att om du vill ha i dig tex 35 gram protein från mjölk och dricker en liter så får du samtidigt i dig 50 gram kolhydrater
Medan om du tar ett protein pulver inte i dig mer än ett eller par gram kolhydrater. Deffar du kanske du inte vill ha i dig den extra energin som mjölken ger.

King Grub
2006-04-12, 14:23
Konstigt att Grub inte har posta detta ännu:

http://forum.body.se/showpost.php?p=69413&postcount=25

Det har jag. Det där inlägget på Body:s forum är klipp-och-klistrat från ett inlägg jag ursprungligen gjort här på Kolozzeum.

nihe
2006-04-12, 14:26
Det har jag. Det där inlägget på Body:s forum är klipp-och-klistrat från ett inlägg jag ursprungligen gjort här på Kolozzeum.
Syftade på den här tråden. :)

Hur är det med mjölksocker? Hur dåligt är det?

emil123
2006-04-12, 15:42
vad är mini mjölk :S? jag trodde det var lätt mjölk.

blekfet2
2006-04-12, 17:40
vad är mini mjölk :S? jag trodde det var lätt mjölk.


finns minimjölk också, snäppet under lättmjölk.

mistermr
2006-04-12, 18:07
Jag kör med vanlig standardmjölk!

Fredrik_S
2006-04-12, 18:10
vad är mini mjölk :S? jag trodde det var lätt mjölk.
Ironi? om inte mini=0.1%fett lätt=0.5%