handdator

Visa fullständig version : Da2


Da2
2006-04-11, 22:47
EN bild på mig framför spegeln idag. Målet är att bli så fettfri som möjligt och att få konturer så synliga som möjligt.

Ni kan väl gissa vad jag har för bodyfat också. 176 cm lång, 73 kg tung.

Da2
2006-04-11, 23:00
Kommentarer?

mini
2006-04-11, 23:06
Du kommer inte se vältränad utan mager ut om du bantar då du inte har så mycket att plocka fram. Någon deff skulle jag inte kalla det. Tycker du är för smal redan.

Sonny
2006-04-11, 23:10
Du kommer inte se vältränad utan mager ut om du bantar då du inte har så mycket att plocka fram. Någon deff skulle jag inte kalla det. Tycker du är för smal redan.x2

Da2
2006-04-11, 23:13
som sagt är inte mitt mål att bli biffig eller maffig, kalla det vad du vill...Dock har jag en del kvar att bygga...så ni har delvis rätt

sissa
2006-04-11, 23:15
Kommentarer?


Jag kan inte förstå det målet när jag tittar på hur du ser ut. Att du bör tappa fett är inte det första jag tänker på direkt ( jag tänker det överhuvudtaget inte alls )

Att sträva efter att gå ner i fettvikt nu ser jag som ovettigt på alla sätt och vis.

östen
2006-04-11, 23:16
Du har för lite muskler för och deffa pojk

mini
2006-04-11, 23:16
Ditt mål är att se mager ut? Okej: kör hårt, ser bra ut som det heter. :thumbup:

Da2
2006-04-11, 23:18
Nej, inte mager. Muskulös men maximalt deffad. Fitnesskropp.

Da2
2006-04-11, 23:27
Ni har nog missuppfattat allt. Mitt mål är att bli så fettfri som möjligt ja. Men först vill jag bygga på mig lite mer muskler innan en deff skall vara aktuell.

mini
2006-04-11, 23:31
Nej, inte mager. Muskulös men maximalt deffad. Fitnesskropp.
Här är en fitnesskropp - Johan Gustafsson (http://www.johan-gustafsson.com/storbild.php?img=23&galleri=2) . Du har en bit kvar.

Da2
2006-04-11, 23:34
Du har en bit kvar.

Har jag påstått något annat? Allt jag ville var att få kommentarer på om jag är på rätt väg. Just nu bygger jag, inte deffar. Det jag menar med mål = slutmål.
Därför kanske en deff blir aktuell någon gång i framtiden men inte just nu.

Förresten så tycker jag det här ser bättre ut:

http://www.vinutra.com/images/ManAbs.jpg

mini
2006-04-11, 23:35
Ni har nog missuppfattat allt. Mitt mål är att bli så fettfri som möjligt ja. Men först vill jag bygga på mig lite mer muskler innan en deff skall vara aktuell.
Du skriver ju i andra trådar att du deffar? Typ här (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=67252) och här (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=67388) ?

Da2
2006-04-11, 23:42
Bara i någon vecka för att få ner vatten % och en aning fett men inte mer..Grejen är att när jag bygger så har jag en tendens att lägga på mig mycket fett fastän jag håller bra kost. Syns inte på bilden, jag vet, men det är för att jag förrut vägde 78, då jag träna som mest. Men då var också en stor del fett, vilket jag inte alls trivdes med. Alltså kan man säga att jag är rädd för att komma till det stadiet igen om du förstår?

Jag vill bygga massa som alla andra, men är känsligare mot all fett som döjler symmetrin och får en att se bamsig ut.

Förresten, Bruce Lee är idolen ;)

BBG
2006-04-11, 23:45
Lyssna träna på tills du når ditt mål, jag ser att biceps syns det är en bra början.

Beecher
2006-04-11, 23:53
du duger nog fint åt brudarna ska du se :thumbup:
kan knappast säga att jag ser bättre ut, så, gut!

Tigerkotten
2006-04-12, 00:09
Skulle vara kul med flera bilder och se vad du åstakommit på 3år, biceps ser mera utvecklad ut den resten. Iaf i mina ögon, ang deffningen tycker jag kör på om du nu vill göra det. Man ska göra det man vill om man blir själv glad utav det.

Da2
2006-04-12, 00:17
Skulle vara kul med flera bilder och se vad du åstakommit på 3år, biceps ser mera utvecklad ut den resten. Iaf i mina ögon, ang deffningen tycker jag kör på om du nu vill göra det. Man ska göra det man vill om man blir själv glad utav det.

Kanske skulle valt en annan bild för att visa utveckling på bröst med. Det är svårt att se bröstens volym på just den bilden. Även rygg, triceps och axlar för den delen också. Skall försöka återkomma med fler bilder.
Alltså 3 års träning är egentligen inte 3 års träning.
Under dessa år kanske jag kört seriöst 6 månader..för att sen lägga av i 2. sen återkomma för att köra igen samt någon deff däremellan. Nu har jag dock hållt kost och tränat bra under 3 månader och tycker jag utvecklas bäst under den här tiden om man jämför med förrut. Tycker det är konstigt med folk här som inte kan acceptera att man inte har samma mål som dom, dvs. biffiga, svullna berg utan vill ha mer diskreta muskler med tydliga konturer och symmetri. Nu dömer jag inte alla, men de som vill känna sig träffade får väl göra det.

Pez
2006-04-12, 00:19
Bara i någon vecka för att få ner vatten % och en aning fett men inte mer..Grejen är att när jag bygger så har jag en tendens att lägga på mig mycket fett fastän jag håller bra kost. Syns inte på bilden, jag vet, men det är för att jag förrut vägde 78, då jag träna som mest. Men då var också en stor del fett, vilket jag inte alls trivdes med. Alltså kan man säga att jag är rädd för att komma till det stadiet igen om du förstår?

Jag vill bygga massa som alla andra, men är känsligare mot all fett som döjler symmetrin och får en att se bamsig ut.

Förresten, Bruce Lee är idolen ;)
Vatten % ? Om du menar bli av med vätska/torka ut dig så gör du dig själv en otjänst.. det kommer bara komma tillbaka när du börjar äta normalt igen.
Inte för att du direkt är en posterboy för ödem eller svullen.. det sitter nog mest i skallen på dig.

Dock kan jag säga att om man ser till din kost så är den rätt "fattig" och dåligt upplagd sett till tajming runt träning etc. Men each to his own sas.

Beecher
2006-04-12, 00:19
Kanske skulle valt en annan bild för att visa utveckling på bröst med. Det är svårt att se bröstens volym på just den bilden. Även rygg, triceps och axlar för den delen också. Skall försöka återkomma med fler bilder.
Alltså 3 års träning är egentligen inte 3 års träning.
Under dessa år kanske jag kört seriöst 6 månader..för att sen lägga av i 2. sen återkomma för att köra igen samt någon deff däremellan. Nu har jag dock hållt kost och tränat bra under 3 månader och tycker jag utvecklas bäst under den här tiden om man jämför med förrut. Tycker det är konstigt med folk här som inte kan acceptera att man inte har samma mål som dom, dvs. biffiga, svullna berg utan vill ha mer diskreta muskler med tydliga konturer och symmetri. Nu dömer jag inte alla, men de som vill känna sig träffade får väl göra det.

okej då....ser skitbra ut, och jag skulle gärna se ut som du, men jag jobbar på det.


( i know, *kissass* )

mangemani
2006-04-12, 00:20
Kommentarer?


rygg?bröst?ben?vart är dom?

Da2
2006-04-12, 00:23
rygg?bröst?ben?vart är dom?
Posen tillät inte brösten att komma till sin rätt.
Benen är inget att hurra för.
Rygg är på andra sida.
Återkommer med fler bilder.

adis
2006-04-12, 00:48
Har jag påstått något annat? Allt jag ville var att få kommentarer på om jag är på rätt väg. Just nu bygger jag, inte deffar. Det jag menar med mål = slutmål.
Därför kanske en deff blir aktuell någon gång i framtiden men inte just nu.

Förresten så tycker jag det här ser bättre ut:

http://www.vinutra.com/images/ManAbs.jpg


Ja du .. till den kroppen så behöver du gå upp ca 20-30 kg.. gymma ca 8-10 år. så kan du få en sådan =) så det där kan du glömma på ett tag ;P

du ska inte försöka att lägga på dig muskler under tiden du deffar, det är rent ut sagt idiotiskt.. så , ta tag i det och lägg på dig lite massa... och träna hårt samt ät rätt.. SEN deffa ner all s.k "fett" du har ... så blir du nog nöjd.!

Pez
2006-04-12, 00:59
du ska inte försöka att lägga på dig muskler under tiden du deffar, det är rent ut sagt idiotiskt.. så , ta tag i det och lägg på dig lite massa... och träna hårt samt ät rätt.. SEN deffa ner all s.k "fett" du har ... så blir du nog nöjd.!
Nåja - jag är ett fan av att man kanske inte ska tänka i termer såsom vare sig "deffa" eller "bulka" som nybörjare. Varför kan man inte bara koncentrera sig på att lära känna sin kropp, träna och ha kul i början? Muskler, kunskap och erfarenhet kommer varteftersom liksom..

Da2
2006-04-12, 01:21
Bild där brösten syns lite bättre.

mini
2006-04-12, 06:27
Tycker det är konstigt med folk här som inte kan acceptera att man inte har samma mål som dom, dvs. biffiga, svullna berg utan vill ha mer diskreta muskler med tydliga konturer och symmetri.
Och jag tycker att det är konstigt att man lägger ut bilder och frågar efter kommentarer men sedan inte accepterar att man kan få annat än hyllningar. Dessutom tycker jag det är konstigt när man vill deffa utan att varken veta hur eller varför.
Just my two cents. I'm out LOL.

sissa
2006-04-12, 06:53
Nåja - jag är ett fan av att man kanske inte ska tänka i termer såsom vare sig "deffa" eller "bulka" som nybörjare. Varför kan man inte bara koncentrera sig på att lära känna sin kropp, träna och ha kul i början? Muskler, kunskap och erfarenhet kommer varteftersom liksom..

Kanske är det dock just din erfarenhet som gör att du säger så :)

Det känns lite så. Som nybörjare , om jag går till mig själv, vad det än må gälla, så vill man gärna söka sig kunskap, få något att hålla sig till. Helst en instruktionsbok som säger åt en precis vad man ska göra. ( Plus att iochmed att man saknar just erfarenet så har man svårt att värdera saker. Man har ingen egen uppfattning)
Det är väl sedan efteråt som man undrar om det inte hade gått minst lika bra om man bara kört på och väntat med att eventuellt grävt ner sig i teorier, termer etc

(Ursäkta OT. )

Cilia
2006-04-12, 07:22
Bild där brösten syns lite bättre.
närbilder är kanon för det är inget som kan ljuga så mycket som en sån när man inte ser det i propotion till resten.

Du skriver högst upp att du vill ta bort allt fett sen säger du att du inte ska deffa men lägger upp massa trådar kring deff. Det är lite svårt att veta vad du vill.

Annars kan jag inte annat än hålla med mini.
Det ser inte ut att vara så mycket att deffa fram.
Risken är att du snarare kommer att se osund ut och ska du ta bort allt fett så kommer du likna en anorektiker snarare än en fitnesskille.

adis
2006-04-12, 08:58
Nåja - jag är ett fan av att man kanske inte ska tänka i termer såsom vare sig "deffa" eller "bulka" som nybörjare. Varför kan man inte bara koncentrera sig på att lära känna sin kropp, träna och ha kul i början? Muskler, kunskap och erfarenhet kommer varteftersom liksom..


Du har helt rätt Pez , my bad =)
Dock ville jag bara hjälpa snubben för "lite snabbare resultat" ;)

Da2
2006-04-12, 10:28
Anledningen till att jag lagt upp trådar om deff är att jag varit osäker på om jag ska deffa eller gå in för att bygga maximalt och hålla kosten därefter. Men nu är jag säker och detär defenitivt byggning som jag ska syssla med, efter responsen här. Man själv ser ofta mer kritiskt på en än vad andra gör, därav tveksamheten.

Förresten.
En deff vet jag hur man genomför. Har gjort det förr med goda resultat om det var någon som sa tvärtom.

shadowfire
2006-04-12, 11:16
Jag tycker du ser ut att ha en bra grund och med perfekt bodyfatness för den massa du har. Börjar du deffa i nuläget så tror jag du kommer bli som jag var då jag vägde 67, dvs ett benrangel som kläderna bara hänger på. Du har ju inte ens någon ölmage pojk! Jag hade definitivt gått på att bygga massa/muskler och köttat som fan om jag hade varit i dina kläder, det hade varit annat om du redan nu hade varit överviktig eller varit en vandrande fettsäck... lycka till iaf, men mitt tips som nybörjare själv är att du bestämmer dig för hur du ska se ut och skapar en riktig målsättning... utan mål så kommer du inte ta dig någonstans just, utan bara joddla runt med vikterna utan riktig utveckling...

Erkan
2006-04-12, 11:56
Jag tycker du ser ut att ha en bra grund och med perfekt bodyfatness för den massa du har. Börjar du deffa i nuläget så tror jag du kommer bli som jag var då jag vägde 67, dvs ett benrangel som kläderna bara hänger på. Du har ju inte ens någon ölmage pojk! Jag hade definitivt gått på att bygga massa/muskler och köttat som fan om jag hade varit i dina kläder, det hade varit annat om du redan nu hade varit överviktig eller varit en vandrande fettsäck... lycka till iaf, men mitt tips som nybörjare själv är att du bestämmer dig för hur du ska se ut och skapar en riktig målsättning... utan mål så kommer du inte ta dig någonstans just, utan bara joddla runt med vikterna utan riktig utveckling...

Så sant som de var sagt, var inte rädd för att lägga på dig fett..
Du säger ju själv att du deffat förut med bra resultat *whatever*

HajduMan
2006-04-12, 12:46
Du vill inte bli "biffig o maffig" utan mer som fitnesskropp?

hm, jag kan lova dig att offseason så ser en del fitness "fjollor" även dom biffiga o maffiga ut. Men du menar kanske biffig o maffig när man e ripped, och där tror jag de kan bli svårt att nå utan EXTREM ansträngning

villemannen
2006-04-12, 13:37
Alltså om du nu vill ha någon som helst givande input, så får du se till att lägga upp vettiga bilder. De som du lagt upp nu liknar mest bilder tagna ifrån lunarstorm, det är ju helt omöjligt att göra en duglig bedömning när ljuset är skit, och det är bara närbilder.

Dubbel-bicce fram och bakifrån duger bra, o en sidechest. Givetvis där benen är med.

hultman
2006-04-12, 14:11
Det är ditt val, och jag kan till viss del förstå om du vill bli av med fettet fort som satan. Visserligen kommer brudarna tycka att din fysik är optimal, men du kommer absolut inte att se stor ut. Mitt tips till dig är att köra som jag brukar göra, 'gå sakta ned i fettmassa medan man bygget muskler'. Det går lite mer långsamt, men nog fan går det.

För att slå två flugor i en smäll liksom.

hultman
2006-04-12, 14:12
Alltså om du nu vill ha någon som helst givande input, så får du se till att lägga upp vettiga bilder. De som du lagt upp nu liknar mest bilder tagna ifrån lunarstorm, det är ju helt omöjligt att göra en duglig bedömning när ljuset är skit, och det är bara närbilder.

Dubbel-bicce fram och bakifrån duger bra, o en sidechest. Givetvis där benen är med.

Nu ska vi inte överdriva. Man ser mycket väl att han har en del muskler, även om de stackarna på forumet som är mindre hävdar att korten suger.

I ärlighetens namn så ser man oftast en persons fysik även om den har kläder på sig, även om det är jävligt häftigt och trendigt att klaga på alla lunarbilder.

Scratch89
2006-04-12, 16:30
Ät mat.

hultman
2006-04-12, 16:33
Tror du inte att han äter mat, eller varför skriver du så?

erks
2006-04-12, 18:54
fan va alla gnäller på killen, skaffa er ett liv eller ge konstruktiv kritik

villemannen
2006-04-12, 20:28
fan va alla gnäller på killen, skaffa er ett liv eller ge konstruktiv kritik

Alltså, jag är säker på att han hade fått bättre svar om bilderna hade varit lite bättre. Folk lägger väl inte upp bilder för att få ryggdunkningar och applåder utan därför de vill få en ärlig åsikt av likasinnade som de kanske inte kan få på annat håll.

Kanske inte alltid är så, men det borde vara. ;)

Jag har svårt att tro, och hoppas verkligen att han inte tar något personligt.

erks
2006-04-12, 21:13
Alltså, jag är säker på att han hade fått bättre svar om bilderna hade varit lite bättre. Folk lägger väl inte upp bilder för att få ryggdunkningar och applåder utan därför de vill få en ärlig åsikt av likasinnade som de kanske inte kan få på annat håll.

Kanske inte alltid är så, men det borde vara. ;)

Jag har svårt att tro, och hoppas verkligen att han inte tar något personligt.

Ja det är väl klart men man behöver inte vara sur för det. Jävla nosiga svar av t.ex. Mini.

SchiVen
2006-04-12, 21:25
nosiga ?

Da2
2006-04-12, 21:28
Haha. Jag tar verkligen inte det personligt men vad jag menar är att vissa skriver tex. du är för liten punkt. Istället för att säga vad jag kan utveckla och framförallt framföra lite konstruktiv kritik. Sedan måste jag upprepa vad jag redan sagt, vissa kan inte acceptera att man inte har samma mål som dom. För att ta ett extremt exempel; Bruce Lee, inte så stor men ack så fin kropp. Alltså behöver man inte vara stor för att ha en fin kropp.

Jag vet att det är många som tänker: bulka, bulka, bulka! Men tyvärr är inte jag en av dom utan jag vill ha små, smidiga och synliga muskler.

Da2
2006-04-12, 21:31
nosiga ?

Schiven. Du ser ut att ha fin symmetri på bilden. Har du fler bilder att erbjuda? Skulle vilja nå ett sånt mål, men ändå inte riktigt så stor. Konturerna syns dock riktigt fint o bra. Fortsätt så! :)

Rock'nRoll
2006-04-12, 21:45
Alltså, jag är säker på att han hade fått bättre svar om bilderna hade varit lite bättre. Folk lägger väl inte upp bilder för att få ryggdunkningar och applåder utan därför de vill få en ärlig åsikt av likasinnade som de kanske inte kan få på annat håll.

Kanske inte alltid är så, men det borde vara. ;)

Jag har svårt att tro, och hoppas verkligen att han inte tar något personligt.

Ibland kan man undra om det inte för att få endast ryggdunkningar som många lägger upp bilder.

Da2
2006-04-12, 21:46
Ibland kan man undra om det inte för att få endast ryggdunkningar som många lägger upp bilder.

Läste du inte vad jag skrev?

SchiVen
2006-04-12, 21:51
Schiven. Du ser ut att ha fin symmetri på bilden. Har du fler bilder att erbjuda? Skulle vilja nå ett sånt mål, men ändå inte riktigt så stor. Konturerna syns dock riktigt fint o bra. Fortsätt så! :)

haha... aa man får tacka så mkt , då haru inte höga krav om
du inte vill bli "lika stor" som mig iaf !... Snart ska konturerna bort *popcorn*

erks
2006-04-12, 21:52
nosiga ?

uppnosiga då

Da2
2006-04-12, 21:56
haha... aa man får tacka så mkt , då haru inte höga krav om
du inte vill bli "lika stor" som mig iaf !... Snart ska konturerna bort *popcorn*

Höga krav är inte alltid lika med att blir så stor. :)

Krampus
2006-04-12, 22:00
Da2: Hur gamal är du?

SchiVen
2006-04-12, 22:01
Skulle vilja nå ett sånt mål, men ändå inte riktigt så stor
*rolleyes*


Höga krav är inte alltid lika med att blir så stor. :)

Da2
2006-04-12, 22:05
*rolleyes*

Ja? "Storheten" är inte i fokus när jag tänker på vilket mål jag har med träningen. Men visst är det en del av det, absolut.

Da2
2006-04-12, 22:18
Da2: Hur gamal är du?
Varför undrar du det?

kneger
2006-04-12, 22:19
Varför undrar du det?
kanske för att han vill veta? kanske för att det är skillnad på en 15årings kropp och en 35årings..

svara nu, blev också nyfiken!

Da2
2006-04-12, 22:21
19

Sniggel
2006-04-12, 22:54
Självklart man kan ha olika mål med träningen. Alla kanske inte vill se ut som coleman faktiskt (grov överdrift doh).
Det kanske finns andra saker än just en massa massa man har som mål.
Stå på dig Da2, du vet själv vilka mål du har *flex* (även om de kanske ändras med tiden)

Krampus
2006-04-12, 23:32
19

Ok, frågade för att kunna bilda mig en uppfattning om fysiken.

Jag har bla resencerat en athleticfitness- och en bodybuildingtävling för en svensk byggartidning och håller mig á jour med reglerna i dessa sporter.
Du kan få ett utlåtande om dina frågor om du vill, men då får du vara beredd på svaret...

Da2
2006-04-12, 23:40
Ok, frågade för att kunna bilda mig en uppfattning om fysiken.

Jag har bla resencerat en athleticfitness- och en bodybuildingtävling för en svensk byggartidning och håller mig á jour med reglerna i dessa sporter.
Du kan få ett utlåtande om dina frågor om du vill, men då får du vara beredd på svaret...

Okej. Vet inte exakt på vilka frågor men hit me.

Krampus
2006-04-12, 23:55
Okej. Vet inte exakt på vilka frågor men hit me.
-------------------------------------------------------------------------
EN bild på mig framför spegeln idag. Målet är att bli så fettfri som möjligt och att få konturer så synliga som möjligt.

Ni kan väl gissa vad jag har för bodyfat också. 176 cm lång, 73 kg tung.

Kommentarer?

Att se någons BF% utifrån ett kort, speciellt om det är så pass dåligt som ditt, är väldigt svårt bl.a beroende på att vi samlar fett på olika ställen på kroppen.

Det man dock kan se på ditt kort är att du har ganska lite fett och ganska lite muskelmassa.
Jag trodde faktiskt att du var yngre än 19 (kanske utifrån ditt sätt att tackla kritiken ;) ).
Att få några konturer synliga som du skriver, blir nog svårt eftersom du helt enkelt inte ser ut att han mycket att plocka fram.
Du har inga lår, inga lats, men man ser gott antydan till biceps och främre axlar.
Om du verkligen vill ha rättvis kritik, låt någon annan ta bilder i helkropp, främst dubbelbiceps framifrån och bakifrån.

F.Ö fick du väldigt bra tips och råd av Mini.

Skjut mig inte nu! :)

Da2
2006-04-12, 23:59
-------------------------------------------------------------------------




Att se någons BF% utifrån ett kort, speciellt om det är så pass dåligt som ditt, är väldigt svårt bl.a beroende på att vi samlar fett på olika ställen på kroppen.

Det man dock kan se på ditt kort är att du har ganska lite fett och ganska lite muskelmassa.
Jag trodde faktiskt att du var yngre än 19 (kanske utifrån ditt sätt att tackla kritiken ;) ).
Att få några konturer synliga som du skriver, blir nog svårt eftersom du helt enkelt inte ser ut att han mycket att plocka fram.
Du har inga lår, inga lats, men man ser gott antydan till biceps och främre axlar.
Om du verkligen vill ha rättvis kritik, låt någon annan ta bilder i helkropp, främst dubbelbiceps framifrån och bakifrån.

F.Ö fick du väldigt bra tips och råd av Mini.

Skjut mig inte nu! :)


Nej, haha inte alls. Tack för kritiken, lite mer vettigt än mini vill jag påstå. Kritik ska vara konstruktiv, annars gör den ingen nytta. Inte sant? F.ö. så gör sig bilderna sig inte speciellt rättvisa mestadels pågrund av ljus och kamera men det visste jag när jag la upp bilderna i och för sig.

Rock'nRoll
2006-04-13, 08:41
Läste du inte vad jag skrev?

Jo, men det här var inte direkt riktat till dig.