handdator

Visa fullständig version : Ta bort bråkande program?


rolf
2006-04-11, 22:20
Alltså, när jag installareade Oblivion idag så låste sig installationen så den fullföljdes aldrig, vilket gjorde att mitt Oblivion nu är i ett slags "levande-död" läge. Jag kan inte spela spelet, eftersom det dyker upp en ruta som säger att det är skadat och måste avinstalleras, men när jag försöker avinstallera det dyker det upp en till varningsruta med en massa obegripligheter på.

Så, jag måste få bort skiten så jag kan installera det igen. Skulle någon vara så vänlig att dela med sig om hur man gör detta? Jag har för mig att jag kan ta bort vadfansomhelst via windowsregistret? Körde regedit men visste inte vad jag skulle peta på.

Väldigt tacksam för svar!

Mental
2006-04-11, 22:21
Om det inte går att avinstallera så brukar det gå att installera igen på den gamla och sedan avinstallera,

andeN.
2006-04-11, 22:22
Skaffa ett avinstallations program typ "advanced uninstaller".

här (http://www.download.com/Advanced-Uninstaller-Pro-2006/3000-2096_4-10512112.html?tag=lst-0-1)

Står att det är gratis att pröva.

Trance
2006-04-11, 22:22
Peta inte utan exakta instruktioner, av erfarenhet så kan man förstöra oväntat mycket genom att peta på väldigt lite.

Testat det vanliga lägg till/ta bort program antar jag. Använder nog iofs spelets uninstall tror jag. Vad är det för meddelande du får?

Mental
2006-04-11, 22:28
Googla lite, gärna på felmedelandet eller typ oblivion uninstall error eller något, är massor som har problem med oblivion, och det fins massor av bra förslag där ute,

rolf
2006-04-11, 22:29
Om det inte går att avinstallera så brukar det gå att installera igen på den gamla och sedan avinstallera,

Det går tyvärr inte. Kan alltså inte göra något allls med det.

Skaffa ett avinstallations program typ "advanced uninstaller".

Tack, ska testa det. :thumbup:

Peta inte utan exakta instruktioner, av erfarenhet så kan man förstöra oväntat mycket genom att peta på väldigt lite.

Nej, jag vet. Jag har dåliga erfarenheter av det. Saken är den att jag är jävligt desperat att få spela :D
Jag har testat avinstallera både genom spelet själv och kontrollpanelen. Såhär ser meddelandet ut jag får:

>SetupDLL\SetupDLL.cpp (390)
PAPP:Oblivion
PVENDOR:Bethesda Softworks (http://bethsoft.com)
PGUID:35CB6715-41F8-4F99-881-6FC75BF054B0
$11.0.0.28844
@Windows XP Service Pack 2 (2600) BT_OTHER 0.0

Så. Idéer?

Mental
2006-04-11, 22:31
Browsa CD skivan efter setup.exe, eller programmet som startar setupen, dubbelklicka på den, och låt den köra fast det bara är svart. den jobbar i bakgrunden, det kan ta en 10-20 min men det borde hoppa igång igen.

rolf
2006-04-11, 22:35
Browsa CD skivan efter setup.exe, eller programmet som startar setupen, dubbelklicka på den, och låt den köra fast det bara är svart. den jobbar i bakgrunden, det kan ta en 10-20 min men det borde hoppa igång igen.

Hah, förstod nästan. ;)

Hursomhelst, jag använde ett Advanced Uninstall program och använde s.k. Forced Removal och skiten försvann. Nu återstår att se om jag kan installera igen. :MrT:

Fan, jag skojade bara. Skiten försvann inte alls. Fortfarande samma problem.