Visa fullständig version : Bra kvällsmål?
Läste en tråd igår angående kvällsmål och lärde mig att höga kolhydrathalter innan läggdags inte var så bra.
Någon som har några exempel på goda kvällsmål med låg kolhydrathalt? Gärna relativt energisnålt då jag deffar, men det kan landa runt 200-300kcal! :eating:
edgen_ÖSD
2006-04-11, 21:50
Uttjatat, men..
Kesella och fun light
Keso
Kaseindrink, typ Protec. Gott, enkelt och finns att köpa här.
Hehe, planen var kesella ikväll :)
Men känner att jag behöver lite variation, käkar keso eller kesella varje kväll.
Får bli tonfisksallad ikväll, även om det inte känns som kvällsmat precis.
2-3 knäckebröd med makrill och keso.
edgen_ÖSD
2006-04-11, 22:21
Kanske lite dumt med hårdböd om han deffar (seriöst?) men det kanske inte gör så mycket.
Min deff är ganska slapp, går inte hungrig ofta, men jag ser resultat!
Ligger på 1800kcal netto om dagen.
Varför skulle hårdbröd vara dåligt om jag deffar? (Innehåller iofs främst kolhydrater, men annan anledning?)
Anonym112
2006-04-11, 22:47
Varför skulle hårdbröd vara dåligt om jag deffar? (Innehåller iofs främst kolhydrater, men annan anledning?)
Han syftar på högt GI.
Men det ska inte spela nån roll med GI. Hårdbröd är nyttigt :)
Hehe, planen var kesella ikväll :)
Men känner att jag behöver lite variation, käkar keso eller kesella varje kväll.
Får bli tonfisksallad ikväll, även om det inte känns som kvällsmat precis.
Mat är mat är mat. :)
Tonfisk är utmärkt kvällsmat och sallad/grönsaker är alltid bra.
Vad är det för fel på att äta oxfilé till frukost och havregrynsgröt till middag egentligen? Inget fel alls. :thumbup:
Hehe sant, men det känns konstigt :)
edgen_ÖSD
2006-04-12, 00:40
Ingen annan anledning än den du skrev.
Kanske lite dumt med hårdböd om han deffar (seriöst?) men det kanske inte gör så mycket.
Tvärtom - rikt på näring och fibrer. Vad kan vara fel med det?
Knäckebröd är nyttigt och knappast det första som man bör skära ner på om man vill "deffa".
edgen_ÖSD
2006-04-12, 01:02
Tvärtom - rikt på näring och fibrer. Vad kan vara fel med det?
Knäckebröd är nyttigt och knappast det första som man bör skära ner på om man vill "deffa".
Tänkte mer på kvällen, OM det innehåller tillräckligt mycket kolhydrater. Annars BRA!
Makrill, tonfisk, kesella, keso, kyckling etc.
En fet biff med hemmagjord tomatsalsa.. mycket bra kvällsmat
Tänkte mer på kvällen, OM det innehåller tillräckligt mycket kolhydrater. Annars BRA!
Nu är ju hårdbröd såpass lätta så att 2-3skivor är inga mängder kolhydrater precis.
Det man åt till lunch eller middag?
Om man vill ha mindre kolhydrater så äter man mindre pasta, potatis, ris etc, behåll fisk/kött/whatever och grönsakerna.
haha akta så du inte blir mätt
haha akta så du inte blir mättNu ville han ju ha nåt som innehåller 2-300 kcal.
Hemmagjord ostkaka kanske, 1 -2 dl keso/kesella + 1-2 ägg + 10 -15 finhackade mandlar, in i ugnen tills det stelnart och fått färg.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.