handdator

Visa fullständig version : Visst låter det här skummt?


John M
2006-04-11, 20:02
Snackade nyss med en man som ringde ifrån Spanien. Han har kontakt med affärsmän som kommer hit till Sverige ifrån Spanien som ska köpa bilar. Tydligen så behöver dom inte betala någon moms på bilarna här. Nu ska någon här i Sverige (jag) visa dom här männen till bilhandlaren, så att dom får provköra bilarna och sedan även skriva kontrakt.

Tydligen så vill inte dom här männen ha med sig någon säljare/whatever i bilen när dom provkör (tydligen så vill bilhandlaren att någon följer med när personer med utländskt körkort ska köpa bil) så då ska tydligen JAG visa upp mitt körkort för bilhandlaren istället.

Jag skulle få ett antal tusen för det här och vi skulle även göra det i framtiden.

Nu tycker jag att det här låter jäkligt skummt, någon som har hört talas om detta sedan tidigare? :D

mini
2006-04-11, 20:04
Haha, han hade bara slagit ett random telefonnummer? Yeah, right...

ugglan
2006-04-11, 20:07
De kommer att få dig att signa upp för provkörningen, sedan kommer de dumpa dig nånstans och köra iväg med bilen varpå du får stå för kalaset.

Piranha
2006-04-11, 20:08
Ja det låter som en klassisk blåsning.

Bartman
2006-04-11, 20:08
Varför åka till sverige? Ganska långt att åka hit bara för att slippa momsen. *screwy*
Tycker det verkar skumt.

John M
2006-04-11, 20:09
De kommer att få dig att signa upp för provkörningen, sedan kommer de dumpa dig nånstans och köra iväg med bilen varpå du får stå för kalaset.


Hehe, ungefär vad jag misstänker :D

emmzan
2006-04-11, 20:11
Japp, det låter skumt :)

John M
2006-04-11, 20:26
Haha, han hade bara slagit ett random telefonnummer? Yeah, right...


Nej han hade satt ut en annons på flashback.se och jag svarade på annonsen :D

reinholdsson
2006-04-11, 20:27
Varför åka till sverige? Ganska långt att åka hit bara för att slippa momsen. *screwy*
Tycker det verkar skumt.

Danmark har väll dessutom lägre priser på bilarna, eftersom skatten är högre där eller hur det var.

Jense
2006-04-11, 20:40
möt dem ifrörd polisuniform

Mental
2006-04-11, 20:43
Nej han hade satt ut en annons på flashback.se och jag svarade på annonsen :D

Målvakt sökes eller? hehe, säkert någon som redan har otroligt stora skulder som ställer upp för lite snabba kontanter. Men du gör nog klokast i att låta bli tycker jag.

mini
2006-04-11, 20:46
Å, ja, på flashback hittar man de seriösa och ärliga jobben och killarna.

Axel
2006-04-11, 20:46
Ta lite kort på dem i bilen när ni kör bara

MacLeod
2006-04-11, 21:48
Att du öht måste fråga om det är en blåsning. Om en snubbe med skidmask ber dig att hålla hans bil varm och sen hålla hans påse märkt med dollartecken efter han kommer utspringandes från banken, tror du att det är nått lurt på g då ?

Zakath
2006-04-11, 21:54
Ska sånt här polisanmälas eller? Bara undrar.

heltzonicka
2006-04-11, 21:55
Vafan klart det itne är en blåsning, åk dit och gör det du ska.








































Jag vill så gärna höra resten av historien *flex*

Jay-Z
2006-04-11, 22:11
Mig ringde de från Hong Kong, till jobbnumret, och skulle få mig att köpa aktier. 5 olika personer under fem dagar. Först var det någon som ringde för att förbereda mig för att någon annan skulle ringa och prata med mig. Trots att jag inte alls stämde in på profilen de hade om mig, "It says here you're an engineer..bla bla", ringde det följande dag någon herre med rysk-engelsk dialekt. Jag var artig till en början och sa att chanserna att jag skulle investera var "slim to none". Okej sa han och jag trodde allt var frid och fröjd. Det var ju rätt underhållande just då.

Dagen efter ringer någon från deras "Investor Relations"-avdelning, denna gång med en indisk-engelsk dialekt. Samma visa om igen. Så fortsatte det i några dagar. Tror jag pratade med en person från varje världsdel kändes det som.
Till slut satt jag i luren och sa ordagrannt: "Bla bla bla bla yada yada". Då slutade de iaf att ringa. Vet inte ens fortfarande vad investeringen/blåsningen gick ut på, eftersom de i princip bara babblade oavbrutet utan att komma till saken. Boiler Room, anyone? :D

Hnke
2006-04-11, 22:17
Maffia...

Metal_boy_
2006-04-11, 23:17
Fem män i lustiga förhudar.

Nått är lurt.

Einar
2006-04-11, 23:29
OOh.. snabba pengar. Go for it! :thumbup: :naughty:

Kebab-Arne
2006-04-11, 23:57
Nu hade du ju tur som inte gick på detta helt. :)

Tänker mer på stackaren som gör det, och alla andra såna här saker. För nån svarar ju annars skulle de ju inte hålla på.

myggan
2006-04-12, 00:32
Fem män i lustiga förhudar.

Nått är lurt.

:laugh: :laugh: :laugh:

Nina L
2006-04-12, 05:39
Man skall inte svara på sådana annonser om man är klent begåvad. Det kan gå illa. :)

John M
2006-04-12, 07:13
Man skall inte svara på sådana annonser om man är klent begåvad. Det kan gå illa. :)

Just därför jag svarar, dom flesta klent begåvade människor brukar döma ut människor/koncept/ideér mm innan dom har alla fakta tillgängliga *rolleyes*

Är det någon som har dömt dig på förhand någon gång?
Efter utseende eller något annat ytligt t ex.
Tycker du att personen ifråga var begåvad som drog den slutsatsen?

Sorry om jag blir för personlig nu :)

Nina L
2006-04-12, 07:46
Är det någon som har dömt dig på förhand någon gång?
Efter utseende eller något annat ytligt t ex. Aldrig hänt.

Pepparkakssmurfen
2006-04-12, 09:55
Nej han hade satt ut en annons på flashback.se och jag svarade på annonsen :D

HAHAA! Du skämtar?!

John M
2006-04-12, 10:05
HAHAA! Du skämtar?!


Nej jag skämtar inte, hade inget bättre för mig :D