handdator

Visa fullständig version : Kost


Remedy
2006-04-11, 15:01
Har precis gjort om min kost och slutat snusa. Kan brist på läsk och snus ha gjort att jag känner mig så otroligt trött och hängig större delen av dagarna?

gothen
2006-04-11, 15:38
Kan inte vara att du saknar koffeinet i läsken (om den innehöll det)?

Remedy
2006-04-11, 15:43
Antagligen men har gjort om min kost helt nu. Trodde jag skulle få energi men tydligen har min kropp vant sig att få energi från läsk och dylikt istället för bra kolhydrater etc. Aja, hur lång tid kan det ta för min kropp att återställa sig från att ha varit en skitdepå till att bli en fungerande hälsodepå :cool: ?

pragmatist
2006-04-11, 20:59
Nikotinbrist antagligen. Din hjärna är van att stimuleras mer eller mindre konstant av nikotin från snus, och nu har du abstinensbesvär.

Da2
2006-04-11, 21:08
Slutade snusa för ca 2 månader sen efter att ha snusat i drygt 2 år och upplevde också samma sort trötthet som du beskriver men det gick över efter 2-3 veckor, i alla fall för min egen del. Så förhoppningsvis gör det detsamma för dig.

Istället för att dricka läsken kan du ju dricka kaffe för att stilla koffeinbegäret, som förövrigt är mycket nyttigare.

Lycka till!

Remedy
2006-04-11, 23:09
Yes yes, lite mer kaffe får det nog bli. Har druckit te relativt ofta hittils men får väl antingen byta mot eller lägga till kaffet. Hoppas nu att det är som du säger 2-3 veckor, vara såhär trött en längre period är inte kul :sleep: