handdator

Visa fullständig version : lite hjälp i djungeln bland allt behövs!


blida
2006-04-11, 14:22
Hej halloj! (en "färsking" här:P)

har nu hållt på ytterligare en tid och märker nu att det inte händer så mycket.
har tränat i lite drygt ett år nu och innan det så har ja tränat i ca 2år tills ja råkade ut för en gammal axelskada som "gick upp" och blev pga det frånvarande under lite drygt 1-1,5år från allt vad träning hette.

så nu är ja på jakt efter lite tips och egna erfarenheter av nått som ger den där extra pushen till muskel tillväxt.
är inte intresserad av några sterodier eller så..har dock sätt att det finns div olika preparat som skall höja kroppens egna produktion av testesteron markant eller massor.
men eftersom mycket bland denna "djungel" känns oseriöst i mina ögon så vet ja inte vad.

äter i dags läget:
gainer,Protein,kreatin,ripped fuel,nån diet/fett förbrännings grej,zink.
försöker följa sund,bra mat ätande så gott det går för att få i mig allt annat bra,nödvändigt.

träningen ser ut ungefär så här:
4ggr styrka (minst 1-1,5h/gång) och vecka.(ibland 5ggr/v)
2ggr kondis/v och lite kombinerad gång då och då när viljan finns under lite olika tider på dygnet.

så,lite hjälp på nått som kanske kan hjälpa mig att börja få lite bättre volym men som ändå inte har steroidernas bieffekter..och som funkar!

har även börjat fundera lite på Effedria/Effedri som ja körde lite med förr innan axeln knasa sig.
men är väldigt osäker på lagen om dessa saker och dess egentliga funktion.
tyckte själv det funkade när jag körde lite med det,men det kan ju vara en psykisk inbillning.

en polisman jag pratade med sade att dessa två saker är olagliga i den bemärkelsen:på "anslutna gym",när man framför ett fordon,när man tävlar.
men inte för enkillt bruk som enskilld individ...stämmer det?

så,hoppas ni förstår lite av mina frågor och funderingar nu och kan hjälpa till lite.
jo ja vet,muskler byggs inte över natten när man sover..krävs hårt arbete!
men det finns väl endå nån form av lite smärre genväg (annat än steroider och sånna saker).

tack på förhand

fonzie
2006-04-11, 16:25
Skippa Ripped fuel och fettförbränningsbajs. Det ger kanppt något ändå. Gainer, kreatin, protein är bra grejer!

Jorgen
2006-04-11, 16:44
har även börjat fundera lite på Effedria/Effedri
Det är inget som diskuteras på kolozzeum.

RajtanTajtan
2006-04-11, 16:47
Det är inget som diskuteras på kolozzeum.


Att "diskuteras" inte inehålller 3 s, är ju inget att disskutera. Men därimot är de bra att vteta ;)

Pez
2006-04-11, 17:26
Att "diskuteras" inte inehålller 3 s, är ju inget att disskutera. Men därimot är de bra att vteta ;)
Fortsatt spam från dig i de seriösa kategorierna kommer leda till en varning.
Två varningar = ban.

mvh

blida
2006-04-11, 17:32
Det är inget som diskuteras på kolozzeum.
nej ja såg att det stod om "denna" kategori i en regel tråd.

meningen var inte att det skulle diskuteras om hur bra/dåligt eller villka effekter m,m det har..för det vet ja redan.

var mest nyfiken/intresserad av att få några kommentarer ang det en polisman sa till mig om dess laglighet m,m.

strider det också mot reglerna? allså att bara en sån sak diskuteras.

blida
2006-04-11, 17:34
Skippa Ripped fuel och fettförbränningsbajs. Det ger kanppt något ändå. Gainer, kreatin, protein är bra grejer!
jo ja vet..känns fasen meningslöst utan dessa "ingridienser".

men,har trots allt märkt av resultat ifrån R-fuel och den där fett förbrännings tillskottet...så det behåller ja gärna faktist..om inge bättre med bättre effekt kan ges som förslag.

blida
2006-04-11, 17:36
men hur ligger det till med allt vad alla dessa tillskott heter som ökar på testestoron utsöndringen i kroppen..dvs,dom som inte är RENA steroider/ryssar/vad man vill kalla dom.

hur fungerar dessa? (mer än att dom ökar utsöndringen)

Pez
2006-04-11, 17:50
men hur ligger det till med allt vad alla dessa tillskott heter som ökar på testestoron utsöndringen i kroppen..dvs,dom som inte är RENA steroider/ryssar/vad man vill kalla dom.

hur fungerar dessa? (mer än att dom ökar utsöndringen)
Det gör dom inte. Dom som säljer det hävdar det.
Tribulus brukar sägas kunna ge en effekt hos äldre män. Gissningsvis bör du vara i vart fall 35+ innan du kan anses vara "äldre".

Mitt tips är att köra med protein, kreatin och såklart kolhydrater i form av maltodextrin eller druvsocker. Det funkar och är ingen överkurs.
Att labba med en massa balla tillskott kommer inte göra dig större, bara din plånka tunnare.

fonzie
2006-04-11, 18:08
Pez sa allt! Om du nu känner för att kasta bort pengar kan du ju annars satsa på dyra och goda proteinpulver. :)

blida
2006-04-11, 18:19
Det gör dom inte. Dom som säljer det hävdar det.
Tribulus brukar sägas kunna ge en effekt hos äldre män. Gissningsvis bör du vara i vart fall 35+ innan du kan anses vara "äldre".

Mitt tips är att köra med protein, kreatin och såklart kolhydrater i form av maltodextrin eller druvsocker. Det funkar och är ingen överkurs.
Att labba med en massa balla tillskott kommer inte göra dig större, bara din plånka tunnare.
okej..så det är så "illa" allså med dessa tillskott. ;)

haha,känns fan som plånboken kvittar nu..har redan spenderat 2k på en massa "snask" *screwy*

blida
2006-04-11, 18:19
Pez sa allt! Om du nu känner för att kasta bort pengar kan du ju annars satsa på dyra och goda proteinpulver. :)
trivs med Choklad smak :D så ja klarar mig.

Jorgen
2006-04-11, 18:51
trivs med Choklad smak :D så ja klarar mig.
Och du handlar såklart på http://www.kolozzeum.com/ för att få dom bästa produkterna (läs Fairing).

userfriendly
2006-04-11, 19:13
känns som att du antingen ska förändra sättet du tränar på, äta mer eller vila mer

blida
2006-04-11, 23:56
Och du handlar såklart på http://www.kolozzeum.com/ för att få dom bästa produkterna (läs Fairing).
:em:
nej ja har tyvär inte gjort det tidigare..har handlat på (just ja,man får ju inte nämna andra företag här inne på forumet har ja för mig)..men grossist nånting.

men det blir det nog ändring på i framtiden nu :thumbup:


Userfriendly

njaa,mat känns det som ja får i mig i bra mängd..fast visserligen så har ju min aptit blivit märkbart mindre sen ja började käka allt det här.
men en massa kyckling,tonfisk och annat blir det ju om dagarna...men kanske inte tillräckligt endå :confused:

sömnen tror ja är lugn.


Hur funkar dessa sk Stackers då?

Pez
2006-04-12, 00:25
:em:
nej ja har tyvär inte gjort det tidigare..har handlat på (just ja,man får ju inte nämna andra företag här inne på forumet har ja för mig)..men grossist nånting.

men det blir det nog ändring på i framtiden nu :thumbup:


Userfriendly

njaa,mat känns det som ja får i mig i bra mängd..fast visserligen så har ju min aptit blivit märkbart mindre sen ja började käka allt det här.
men en massa kyckling,tonfisk och annat blir det ju om dagarna...men kanske inte tillräckligt endå :confused:

sömnen tror ja är lugn.


Hur funkar dessa sk Stackers då?
Lägg ner överkursen nu. Du är ett lätt offer för en driven kosttillskottssäljare skulle jag tro.. inte för att vara taskig... men du måste lära dig gå innan du kan springa, inte sant? Träna på, läs på och framförallt - fråga på.
Sen när du själv har lite bättre koll och har kommit en bit när det gäller träning/kost etc så kan du fundera lite närmre på om du anser att du ska lägga dina surt förvärvade slantar på ett tillskott som lovar guld och gröna skogar.

PS. det är helt ok att nämna, diskutera, prata och skriva om andra företag/märken här på Kollo. Men det är inte tillåtet med ren reklam eller direktlänkningar till konkurrerande webshops. :)

blida
2006-04-12, 00:33
Lägg ner överkursen nu. Du är ett lätt offer för en driven kosttillskottssäljare skulle jag tro.. inte för att vara taskig... men du måste lära dig gå innan du kan springa, inte sant? Träna på, läs på och framförallt - fråga på.
Sen när du själv har lite bättre koll och har kommit en bit när det gäller träning/kost etc så kan du fundera lite närmre på om du anser att du ska lägga dina surt förvärvade slantar på ett tillskott som lovar guld och gröna skogar.

PS. det är helt ok att nämna, diskutera, prata och skriva om andra företag/märken här på Kollo. Men det är inte tillåtet med ren reklam eller direktlänkningar till konkurrerande webshops. :)
jo ja är väl kanske det...absolut,kan man inte gå så är det lönlöst att försöka springa.
och det är där bilden med mina frågor kommer in..ser hellre att ja frågar nån/några som vet och som även är utomstående till ev säljare/företag.

några guld och gröna skogar prylar vill ja inte ha..absolut,pengar kan läggas på betydligt bättre saker än "skit".

men som sagt,frågar man inget får man inget veta heller...eller hur!

jaha..okej..ja som missuppfattade det som stod i regel tråden då.

men måste nog överlag säga att det verkar va ett trevligt gäng människor här som ja hoppas få hjälp av under min väg dit (vart det nu blir)...och givetvis att ni står ut med härliga Rookie frågor =)

så om ingen har nått bra att tillägga i denna tråd om nått bra tillskott som ja kan ha använding för så får ja väl låta hjärnan min arbeta lite mer och komma på fler frågor så ni har nått att göra :D

Pez
2006-04-12, 00:45
men som sagt,frågar man inget får man inget veta heller...eller hur!

Så sant så. :)

så om ingen har nått bra att tillägga i denna tråd om nått bra tillskott som ja kan ha använding för så får ja väl låta hjärnan min arbeta lite mer och komma på fler frågor så ni har nått att göra :D
Låter bra. Lycka till med byggandet! :thumbup: