handdator

Visa fullständig version : Kreatinkur vid konditionsträning?


edvin
2006-04-11, 08:32
Vilken påverkan har en kreatinkur på konditionsträning? Tänker framförallt på löpning. Eftersom man binder mer vätska så borde kroppsvikten öka och man får det mer vikt att bära på. Men vad finns för andra fördelar/nackdelar. Har läst någonstans att cyklister testat lite med kreatin och fått bra resultat, någon som testat? Jag snackar cardio pass som har längden kring 1h.

Rune_Raptor
2006-04-11, 14:30
jag kan bara svara för mig själv. Vet inget om ngn studie eller nåt sånt. (Dåligt påläst). Men jag tränar cardio två gånger i veckan (innebandy) vilket är en väldigt "ryckig" och intervalltränande sport. När jag hade uppladningsfas av kreatin så fick jag mjölksyra och båda benen domnade bort efter 20min. Jag brukar annars hålla 1½ timme innan krampen tar vid. När jag sluta med kreatin kände jag direkt skillnad att jag och mina ben orkade längre.

edvin
2006-04-12, 20:31
Jag bumpar denna. Måste ju vara någon fler som testat? Jag är nämligen inne på att testa lite kreatin eftersom jag fått en del av en polare som lagt styrkan på hyllan för ett tag framöver. Men jag är även i full färd med att inleda löpsässongen. Är det helt bortkastat med kreatinet då? Tänkt att köra två pass styrka i veckan. Tänkte köra kreatinet mest för att testa lite. Men det är kanske lika bra att vänta till hösten då prio blir styrka igen. Någon?