handdator

Visa fullständig version : Pump och inte pump hos stor och liten.


Fagen
2006-04-11, 01:19
Är skillnaden, visuellt, mellan "opumpad" och "pumpad" större hos en biff än hos en "normaltränad"?

Zakath
2006-04-11, 01:23
Det är väl mest individuellt, går nog att träna upp till viss del också.

Metal_boy_
2006-04-11, 01:32
Ingen aning egentligen, Skulle jag gissa så tror jag inte att det är nån skillnad visuellt. Om man då ser procentuellt på det på varje enskild person, vilket jag antar att du menade :) Ligger nog mest genetik bakom. Tror jag.

no1fitness
2006-04-11, 03:41
Personligen ser jag en större skillnad när jag ligger lågt i fett%.
Men annars är det väl genetiskt som allt annat. :D

High1ander
2006-04-11, 03:58
Hur länge har ni krappar o flickor kvar pump då? Visst muskeln är väl något cm större hela dagen då man tränat. Men precis efter avslutat sett som man kört för pump så aja, hur länge har ni kvar den storleken, ligger på typ 10-20 min för mig...

mangemani
2006-04-11, 04:07
mina muskler krymper under dagen efter passet för att sen dom kommande 2 dagarna växa till normal storlek igen=/

no1fitness
2006-04-11, 04:10
Hur länge har ni krappar o flickor kvar pump då? Visst muskeln är väl något cm större hela dagen då man tränat. Men precis efter avslutat sett som man kört för pump så aja, hur länge har ni kvar den storleken, ligger på typ 10-20 min för mig...

Har inte kvar pumpet speciellt länge. Gissar som du runt 20 minuter eller så. Men har lätt för att "pumpa upp" mig också. :D
Att muskeln är större under hela dagen har jag aldrig tänkt på faktiskt...

High1ander
2006-04-11, 04:18
Har inte kvar pumpet speciellt länge. Gissar som du runt 20 minuter eller så. Men har lätt för att "pumpa upp" mig också. :D
Att muskeln är större under hela dagen har jag aldrig tänkt på faktiskt...
Tänker väl bara gissa.
Men biceps, 34 cm opump :em: säkert 36-37 med pump 10-20 min, sen har man väl kanske 35 cm resten av dagen... (o inge tjafs om mina girlie-man biccar!)

Siffrorna är bara antaganden...

Får ta o kolla till det sen...

High1ander
2006-04-11, 04:19
mina muskler krymper under dagen efter passet för att sen dom kommande 2 dagarna växa till normal storlek igen=/
Låter som du lider av penismuskler...






:)

no1fitness
2006-04-11, 04:23
Tänker väl bara gissa.
Men biceps, 34 cm opump :em: säkert 36-37 med pump 10-20 min, sen har man väl kanske 35 cm resten av dagen... (o inge tjafs om mina girlie-man biccar!)

Siffrorna är bara antaganden...

Får ta o kolla till det sen...

Hmm, ska jag också kolla upp för skojs skull.
Vi har ungefär likadana mått på armarna. :D

High1ander
2006-04-11, 04:27
Hmm, ska jag också kolla upp för skojs skull.
Vi har ungefär likadana mått på armarna. :D
Ok! Eftersom du är typ bäst i Sverige eller nått åt det hållet på fitness så behöver jag väl inte skämmas för att du har större/lika armar.

Metal_boy_
2006-04-11, 04:28
Jag är helt slak i musklerna resten av dagen efter ett pass. Trycket kommer tillbaka efter frukosten dagen efter tillsammans med träningsvärken.

no1fitness
2006-04-11, 04:37
Ok! Eftersom du är typ bäst i Sverige eller nått åt det hållet på fitness så behöver jag väl inte skämmas för att du har större/lika armar.

Ha ha, tack det var snällt sagt. :D

no1fitness
2006-04-11, 04:39
Jag är helt slak i musklerna resten av dagen efter ett pass. Trycket kommer tillbaka efter frukosten dagen efter tillsammans med träningsvärken.

Jag känner aldrig av pump eller "tryck" om jag inte tränar...
Jag kan få mycket ådror på deff om jag äter fet mat och salt tex, men det kanske är det som är tryck ? :D

Diana
2006-04-11, 07:19
Jag känner aldrig av pump eller "tryck" om jag inte tränar...

Inte ens när du möblerar om i trofé kollektionen? :D :bow:


Det där med pump är ett underligt fenomen.. jag upplever att det sitter kvar mkt längre för mej ju färre set/reps jag kört per muskel helt klart *popcorn* men har aldrig tänkt på att ta reda på varför, eller om det rentutav är inbillning :D

mangs
2006-04-11, 09:35
Hos mig sitter pumpen kvar kanske upp mot en timme beroende på hur jag har tränat. Sedan känner jag mig oftast lite svullen i musklerna som tränats upp till 24 timmar men sedan kan det kännas precis tvärtom, att de drar ihop sig liksom, 48 timmar efter passet är allting som vanligt igen. Tycker att pumpen blir bättre desto större muskler man får men den syns ju självklart tydligare när man ligger lägre i BF.

Metal_boy_
2006-04-11, 14:36
Jag känner aldrig av pump eller "tryck" om jag inte tränar...
Jag kan få mycket ådror på deff om jag äter fet mat och salt tex, men det kanske är det som är tryck ? :D


Haha, ja då får man ett helvetes tryck också :D

Otto GROV
2006-04-11, 15:25
jag själv får en helt annan fysik när ja är upp-pumpad,,, *flex* Tex när ja kör bröst så blir inte bara pattarna större utan armar,lats ja typ hela överkroppen sväller upp.. Skönt som faen ä de.
Sen kan man ju vissa dar se ut som en säckpotatis, å dan efter vakna me världens tryck vette fan va de beror på men..

Helena B
2006-04-11, 15:40
Jag har aldrig upplevt pump. Vet fortfarande inte vad det är (mer än i teorin).

Cilia
2006-04-11, 15:44
Jag har aldrig upplevt pump. Vet fortfarande inte vad det är (mer än i teorin).
+1

Osten80
2006-04-11, 15:50
Jag har aldrig upplevt pump. Vet fortfarande inte vad det är (mer än i teorin).

Hur är det ens möjligt att inte få pump?
Tränar ni överhuvudtaget?

Baan
2006-04-11, 15:51
Hur är det ens möjligt att inte få pump?
Tränar ni överhuvudtaget?

Förbryllande minst sagt, body pump borde ju ge fet pump.

fonzie
2006-04-11, 15:57
Upplever oftast pump. Men har aldrig förstått vad det ska vara bra till, visst kul att se uppsvällda muskler men sen då...det försvinner ju efter ett tag ju.
Tycker inte det känns särskilt skönt heller.

Helena B
2006-04-11, 15:58
Hur är det ens möjligt att inte få pump?
Tränar ni överhuvudtaget?

Fråga inte mig. Alla beskriver det som värsta trycket man får, att det är en jättehäftig känsla. Jag känner inget sånt när jag styrketränar. Eller så kanske jag gör det fast jag inte vet om det eller nåt.

MilkmaN
2006-04-11, 17:47
Pumpen är ju det goaste med träningen. Speciellt när man tränat bröst. Får ENORM pump i mina bröst och sen så blir jag kär i min egen spegelbild efteråt. När jag kommer hem och inser att dem har krympt till normal storlek suckar jag och inser att jag inte kan sluta träna än :D

no1fitness
2006-04-11, 22:03
Inte ens när du möblerar om i trofé kollektionen? :D :bow:




Ha ha, du är för underbar Diana. :laugh: :love:
Tja, lite ibland kanske när jag möblerar om de störta pokalerna. :D

Metal_boy_
2006-04-11, 22:09
Nått gör man ju halvdant om man inte känner att musklerna blir hårda med tryck i under ett pass.

Helena B
2006-04-11, 22:11
Nått gör man ju halvdant om man inte känner att musklerna blir hårda med tryck i under ett pass.

Tror jag inte på. Klart att musklerna blir hårda men att man får tryck eller ej verkar vara individuellt.

no1fitness
2006-04-11, 22:12
Haha, ja då får man ett helvetes tryck också :D

Det lär man få ! *flex*

Metal_boy_
2006-04-11, 22:16
Tror jag inte på. Klart att musklerna blir hårda men att man får tryck eller ej verkar vara individuellt.


Blir dom hårdare är det ju tryck du har i dom.

Metal_boy_
2006-04-11, 22:16
Det lär man få ! *flex*


Jepp, men håller man på för länge så kan man snart inte se trycket längre :D

Helena B
2006-04-11, 22:18
Blir dom hårdare är det ju tryck du har i dom.

Okej men det är inget jag känner utan det är bara något jag kan se. Men om det är pump så har jag väl pump då :D

Metal_boy_
2006-04-11, 22:23
Okej men det är inget jag känner utan det är bara något jag kan se. Men om det är pump så har jag väl pump då :D


Brukar ju annars vara så att det känns mer än det syns. Du och Cilia är konstigt skapta eller så tränar ni bara glapptruten när ni är på gymet :D

mangs
2006-04-12, 12:11
Pump och inte pump hos stor och liten. Är skillnaden, visuellt, mellan "opumpad" och "pumpad" större hos en biff än hos en "normaltränad"?


Konstigt att ingen ännu i denna tråden varit lustig och sagt att deras penis minsann inte påverkats av deras träning. Första inlägget inbjöd nästan till det.

Jishuku
2006-04-12, 13:34
Konstigt att ingen ännu i denna tråden varit lustig och sagt att deras penis minsann inte påverkats av deras träning. Första inlägget inbjöd nästan till det.

Haha, jag har faktiskt en polare som berättat att hans pungkulor drar ihop sig under träning när han får pump i övriga kroppen.. han skriver här, så om han vill förbli anonym på den punkten eller ej får vara upp till honom. :D

mangs
2006-04-12, 19:01
Är ganska normalt att pungen drar ihop sig när man tränar hårt. Detta pga adrenalinet gör att kroppen förbereder sig för "strid" och därmed vill skydda de nobla delarna.

High1ander
2006-04-12, 19:11
Upplever oftast pump. Men har aldrig förstått vad det ska vara bra till, visst kul att se uppsvällda muskler men sen då...det försvinner ju efter ett tag ju.
Tycker inte det känns särskilt skönt heller.
Arnold säger att det är skönt, och då är det bara att lita på honom.


Jag vet inte om det är bättre/sämre än att träna inte få pump, men ibland är det skönt att få så huden spricker...

Jishuku
2006-04-12, 19:13
Är ganska normalt att pungen drar ihop sig när man tränar hårt. Detta pga adrenalinet gör att kroppen förbereder sig för "strid" och därmed vill skydda de nobla delarna.

Ah, se där.. det visste jag icke. Händer dock inte mig, hur hårt jag än tränar.. antar att jag inte är nog rädd för vikten.. eller nåt. :cool: