handdator

Visa fullständig version : obiliques fanskap


Don_Kocke
2006-04-10, 23:44
finns det någon bra magövning där man inte använder obiliques? Används den mycket i någon basövning? Behöver tips med hur jag undviker den och förhoppningsvis blir av med stora delar av obiliques.

Fatcan
2006-04-11, 00:48
Dom används i alla magövningar, dom används också i de flesta tunga basövning ar. Mest i marklyft, knäböj, frivändningar och sådant men också i t.ex militärpress.

Dom agerar ju som stabiliseringsmuskler i sådana övningar.

Sir Anselm
2006-04-11, 08:09
Som sagt den kopplas in i alla magövningar, men beroende på utförandet kan man ju koppla in den mer eller mindre, tycker jag iallafall. Jag är väldigt noga med att få "böjningen" i magen och inte i höften... Alltså en "crunch" och inte en "bend", typ...

Sir Anselm
2006-04-11, 08:12
Som sagt den kopplas in i alla magövningar, men beroende på utförandet kan man ju koppla in den mer eller mindre, tycker jag iallafall. Jag är väldigt noga med att få "böjningen" i magen och inte i höften... Alltså en "crunch" och inte en "bend", typ...

Haha, precis när jag skrivit klart upptäckte jag att jag tänkte på fel muskel *screwy*

adis
2006-04-12, 00:03
Är inte du ett "fan" av obliques? ;P många discobyggare på kolle verkar vara det dock ;P

Anonym
2006-04-12, 08:42
Obliques äger :hbang:

Don_Kocke
2006-04-12, 11:36
inte om de är så stora att de nästan sticker ut som paddies även vid låg bf

Cerberus
2006-04-12, 14:13
Sidoträning av magen ska man väl undvika tycker jag.

Vem fan vill ha bred midja även vid lågt kroppsfett? Melvin Anthony-midja fo lajf!