handdator

Visa fullständig version : ont mellan biceps och triceps!


col64
2006-04-10, 22:47
Varje gång när jag kör den traditionela bänkpressen så får jag ont mellan biceps och triceps i vänster arm bara. Händer i stort sätt varje gång jag kör. Det händer inte under första repsen utan efter 3-4. Är det för att muskeln ansträngs för mkt eller ere så att jag över belastar den. Händer ibland när jag köra andra övningar i smith maskinen. Och det förekommer oftast när jag kör med lättare vikter fast med flera reps!

Erik.L
2011-09-20, 08:32
Rejäl bump!

Jag har samma problem som col64 här beskriver, men i samtliga bröstpressövningar. Det rör sig om en medelstark smärta på utsidan av armen, mellan biceps och triceps, och direkt nedanför axelmuskeln.

Smärtan kommer oftast en bit in på passet, dvs inte under de första seten.

Är det någon som har någon erfarenhet/gissningar om vad det kan röra sig om, och om det ev. finns några lösningar? :)

Mycket tacksam för svar!

Erik.L
2011-09-20, 08:41
Såg nu mallen som låg överst i tråden, hoppas att dubbelposten ursäktas:

Kön: man

Ålder: 20

Längd och vikt: 170cm, 84kg

Smärtbeskrivning: Smärta mellan biceps och triceps på utsidan av armen, direkt under axelmuskeln. Ganska ytlig smärta.

Det gör inte ont när jag trycker med fingrarna vid området, utan smärtan uppkommer endast när jag kör bröstpressövningar (eventuellt någon gång vid militärpress också) en bit in under passet.

Smärtan är inte alls extrem, kanske 5 på en skala till tio. Smärtan avtar ganska snabbt efter att jag slutat träna. Jag har haft problemet i någon månad, av och till.


Jag tränar 6-7 dagar i veckan, och har inte gjort några ändringar i träningen på sista tiden. Jag har inte använt mig av några värktabletter, det har inte känts befogat.

Silencer
2011-09-20, 08:55
Överansträngda rotatorcuffar verkar det som. Se över tekniken, stretcha bröst och baksida axlar, stärk rotatorcuffarna och träna skulderbladsstabiliserande övningar.

Erik.L
2011-09-20, 09:00
Tack så mycket, sätter igång med det omedelbart :)