handdator

Visa fullständig version : underarms ont.hur ska jag igång?


Johan86
2006-04-10, 19:01
det hela började i feb.jag fick ont i underarmen vid bicepscurl och underarmscurls.jag vilade 3veckor.drog igång lite lätt och körde 4-5pass och det kändes bra.sen 6:e passet så fick jag riktigt ont i underarmen.det kändes vid dips,bänkpress,bicepscurls,hammercurl,underarmscur l.tom vardagliga rörelser som att öppna dörrar,stödja mig på handen etc gjorde riktigt ont.men nu till veckan så har jag vilat 5 veckor som sjukgymnasten rekomenderat.så då tänkte jag höra hur jag ska dra igång med träningen igen.ska jag köra enbart underarmar i början och skippa biceps eller ska jag köra igenom hela kroppen direkt?


det är carpi ulnaris som hade fått en muskelbristning enligt sjukgymnasten.här kommer en bild sen så ni kan se vart det gjorde ont

ungefär här gjorde det ont http://www.parkyourpic.com/viewimag...=746b05bd11.jpg .ej min arm.det är min vänsterarm som är skadad

Max
2006-04-10, 21:58
Länken funkade inte för mig så jag vet inte riktigt var du har ont, men mitt råd är att börja väldigt, väldigt försiktigt. Börja t.ex. med ett benpass där du bara gör ett set bicepscurl eller liknande, nästa pass gör du två om det första passet kändes bra. Nästa pass kanske du kan öka vikten, nästa pass igen kanske du ökar till 3 set osv. Jag _tror_ du vinner på det i längden, har själv gått på rehab hela våren sen jag gått med en obehandlad inflammation för länge.

Johan86
2006-04-11, 07:28
det är så att jag inte kunde träna någonting när jag hade ont.tex när jag körde liggadnde lårcurl så kände jag i armen när jag håller i maskinen för att ligga stabilt.och slänga upp viktskivor på skivstången till knäböjen var inte att tänka på

det röda området är det som jag hade ont i.det blåa området har jag fått ont i dom senaste dagarna pga jag ramlade och tog emot mig med handen
http://i1.tinypic.com/v61b9j.jpg

toso
2006-04-13, 10:45
ska jag köra enbart underarmar i början och skippa biceps eller ska jag köra igenom hela kroppen direkt?


Mycket intressant fråga. Är det bättre att träna upp underarmarna innan man börjar med tung bicepsträning ?

Max
2006-04-13, 21:41
Har du testat vanlig Zon salva eller likanande, Voltaren gel kanske? testa, det har faktiskt hjälpt mig, men då har det varit småskavander, kanske små muskelknutor eller nåt.