handdator

Visa fullständig version : Är IKEA "the devil"?


Krokodil
2006-04-10, 15:03
Jag hatar IKEA, är jag ensam om att få krupp efter tre timmars planlös rundvandring där inne? *grr27*

reinholdsson
2006-04-10, 15:03
Du får väll skaffa en plan :D

Krokodil
2006-04-10, 15:04
Du får väll skaffa en plan :D
OM det var jag som bestämde så... :D

Nalfaren
2006-04-10, 15:05
Jag hatar IKEA, är jag ensam om att få krupp efter tre timmars planlös rundvandring där inne? *grr27*

Jag är igenom IKEA på 15 minuter och har då effektivt handlat
allt jag behöver! Vid längre vandringar med familj och tjej så
gäller det ha en plan + obligatorisk vila när man kommer till sängdelen.

+ korv som belöning i slutet :)

Mental
2006-04-10, 15:05
Jag gillar ikea, bra prylar billigt. Deras startpaket var guld värt när man flyttade hemifrån

Diana
2006-04-10, 15:07
Gick vilse där en gång så, JA :D



Ja jag är blond :laugh:

mela
2006-04-10, 15:08
Jag äääääälskar IKEA :D :love:

Larsson
2006-04-10, 15:09
Gick vilse där en gång så, JA :D



Ja jag är blond :laugh:

Nog för att jag har dåligt lokalsinne men gå vilse på IKEA känns som det är rätt svårt. Är ju inte så att det har snålat på skyltarna direkt :D

Helena B
2006-04-10, 15:10
I IKEA!

IKEA här i Gävle är jättelitet till skillnad mot den i Kungens Kurva. Men gör som jag, jag lät min pojkvän vara inne på Heron City och spela medans jag gick runt på IKEA. Alla blir nöjda och han fick sätta ihop skiten hemma istället :D

Larsson
2006-04-10, 15:11
I IKEA!

IKEA här i Gävle är jättelitet till skillnad mot den i Kungens Kurva. Men gör som jag, jag lät min pojkvän vara inne på Heron City och spela medans jag gick runt på IKEA. Alla blir nöjda och han fick sätta ihop skiten hemma istället :D

Det låter som ett vinnande koncept. Är ju rätt roligt att skruva ihop IKEA prylar (om alla delar är med:))

Helena B
2006-04-10, 15:13
Det låter som ett vinnande koncept. Är ju rätt roligt att skruva ihop IKEA prylar (om alla delar är med:))

Jag var nöjd iaf. Gillar inte att skuva ihop IKEAmöbler, tycker alltid att det blir något över och om man använder sig av lite våld i form av en hammare så går möbeln sönder.

mela
2006-04-10, 15:14
Jag var nöjd iaf. Gillar inte att skuva ihop IKEAmöbler, tycker alltid att det blir något över och om man använder sig av lite våld i form av en hammare så går möbeln sönder.

De har fått så mkt skit för att det fattats saker så skruvar och skit finns det alltid gott om.. Måste du använda hammare är du inte stark nog :D *innocent*

Helena B
2006-04-10, 15:19
De har fått så mkt skit för att det fattats saker så skruvar och skit finns det alltid gott om.. Måste du använda hammare är du inte stark nog :D *innocent*

Det finns en slags skruv som består av tre (eller två) delar, en man ska sätta på ena sidan och en på andra och så är det en rund grej man ska sätta i och snurra den samtidigt. Den där som man ska snurra vill aldrig i ordentligt så då brukar jag använda hammare. Då spricker möbeln, du ska se min tv-bänk ett klockrent bevis. IKEA i ett nötskal :D

Larsson
2006-04-10, 15:20
Det finns en slags skruv som består av tre (eller två) delar, en man ska sätta på ena sidan och en på andra och så är det en rund grej man ska sätta i och snurra den samtidigt. Den där som man ska snurra vill aldrig i ordentligt så då brukar jag använda hammare. Då spricker möbeln, du ska se min tv-bänk ett klockrent bevis. IKEA i ett nötskal :D

Hm, säger väl sig själv att det spricker om du försöker slå i en skruv med hammare ;)

mela
2006-04-10, 15:22
Hm, säger väl sig själv att det spricker om du försöker slå i en skruv med hammare ;)

så sant :laugh:
helena.. du får överlåta ditt skruvande åt annat folk tror jag :D

Helena B
2006-04-10, 15:23
Hm, säger väl sig själv att det spricker om du försöker slå i en skruv med hammare ;)

Jupp, jag har lärt mig det nu. Fast det är en sådan där rund sak som fogar ihop två sidor. Hade inte så mycket tålamod och ville få upp bänken.

Mental
2006-04-10, 15:23
IKEA i ett nötskal

Mm, vi säger så :D

Diana
2006-04-10, 15:27
Nog för att jag har dåligt lokalsinne men gå vilse på IKEA känns som det är rätt svårt. Är ju inte så att det har snålat på skyltarna direkt :D
Ok till vårat(ja vi va 3 st :D :em: ) försvar var det precis vid ombyggnad -->JEFVLA massa folk + dåligt skyltat hehe

Så ska dom tas helena :laugh: få känna sej lite duktiga

Ska väl tillägga att jag egentligen älskar ikea då det stod för 95% av innehållet i min förra lägenhet :love:

Garnax
2006-04-10, 15:36
Jag går inte på IKEA, det är en affär för kvinnor min mamma alla mina systrar
och flickvän älskar IKEA och kan snurra runt där i timmar och vrida och vända
och beundra allt...

hahavaffan
2006-04-10, 15:38
Ikea är bäst. Det var dock INTE roligt att bygga ihop sängjäveln dagen efter ett ryggpass. Stommen vägde ju för tusan närmare 100kg :(

Pepparkakssmurfen
2006-04-10, 15:41
IKEA i KungensKurva har en jävla labyrint på nedervåningen,brukar gå vilse där. Ibland ser man skyltar där det står t.ex. "genväg till spegelavdelningen" och så finns det lönndörrar.

Gimp
2006-04-10, 15:43
Det är fler hårdrockare än folk som tycker att IKEA är djävueln. :)

Det finns mycket gott på IKEA och det är billigt också, det tackar vi fattiga studenter för. :bow:

christian
2006-04-10, 16:31
Smet förbi idag på Kungens Kurva-IKEA eftersom jag kom tidigare från jobbet än jag trott. Christian glömde att det var påsklov. Halva stockholms tonårsföräldrar var där med sina osnutna skitungar. Tur att man får gå när man vill.. =)

Jag har faktiskt inga problem med att gå och handla sent en fredag eller något när man är garanterad "shoppingrum".

sunkan
2006-04-10, 17:00
Det finns en slags skruv som består av tre (eller två) delar, en man ska sätta på ena sidan och en på andra och så är det en rund grej man ska sätta i och snurra den samtidigt. Den där som man ska snurra vill aldrig i ordentligt så då brukar jag använda hammare. Då spricker möbeln, du ska se min tv-bänk ett klockrent bevis. IKEA i ett nötskal :D

alltså kan nån fixxa en bild på den där saken för jag fattar då INTE vad de är hon slår in.

Kebab-Arne
2006-04-10, 17:03
Är väl bra om man vet vad man ska ha. Gå med folk som inte vet vad de vill ha är däremot frusterande.

Princy
2006-04-10, 17:04
Åh, jag älskar IKEA och allt som har att göra med inredning. :D Jag skulle kunna bo där! Iallafall någon dag. :angel:

Larsson
2006-04-10, 17:06
En annan bra sak med IKEA är den billiga maten. Köttbullarna är tom goda. Sen att man får dricka hur mycket läsk man är inte illa det heller.

Trance
2006-04-10, 17:07
alltså kan nån fixxa en bild på den där saken för jag fattar då INTE vad de är hon slår in.


[edit]Alltså, jag läste fel. Var på hennes förra grej. Tog bort allt.

Cilia
2006-04-10, 17:12
Jag går inte på IKEA, det är en affär för kvinnor min mamma alla mina systrar
och flickvän älskar IKEA och kan snurra runt där i timmar och vrida och vända
och beundra allt...
Jag betackar mig för att du pratar för alla kvinnor.

Jag hatar IKEA och är där så sällan jag kan/behöver.
Tycker bara det är stressigt där inne. Om jag åker dit försöker jag planera så det är lite folk och sen tar jag mig igenom så snabbt jag kan. Gillar oftast inte att bara vandra omkring planlöst.

Helena B
2006-04-10, 17:13
alltså kan nån fixxa en bild på den där saken för jag fattar då INTE vad de är hon slår in.

Det är en slags mutter för IKEA bokhyllor. Och 90 garder in sitter det någon form av ett järn som den ska fästas i. Det är ovansidan på muttern som man kan se när man tittar på bokyllan eller bänken. Har inget namn på den, tyvärr.

grisbil3n
2006-04-10, 17:28
Inte om man har skit att handla, tycker det är billigt och kanonbra utbud.