handdator

Visa fullständig version : Skriverier om marklyft


Jense
2006-04-10, 00:30
http://www.joshstrength.com/test/routine.htm


Trevlig sida f.ö. nån som testat plymetrisk träning och som kan jämnföra resultat före och efter?

mangla in fler åsikter eller utförandetips här.

Timme
2006-04-10, 00:34
http://www.joshstrength.com/test/routine.htm


Trevlig sida f.ö. nån som testat plymetrisk träning och som kan jämnföra resultat före och efter?

mangla in fler åsikter eller utförandetips här.

jag ska läsa det imorgon. Nu är det sent :)

bubbe
2006-04-10, 06:45
jwzrd kör väl en del plinthopp och sånt, hans markresultat är ju inte dåliga heller....

stahlberg
2006-04-10, 11:06
Frågan är väl snarare vad man INTE prövat.

De gånger vi prövat plyometrisk träning tycker jag inte resultaten (som en följd av denna) påverkats så mycket att det varit värt att träna plyometriskt under längre perioder.

Å andra sidan kan var och en pröva på det. Alla reagerar ju olika.

Nitrometan
2006-04-10, 11:29
Har kört alldeles för lite plyo själv för att kunna uttala mig.

Men Josh Bryant (som sidan handlade om) har väl dragit 350-360 nånting i marken. Då borde han väl veta nåt om det?

Prova för all del.

jwzrd
2006-04-10, 11:55
Jag kör iofs plinthopp mest för att det är riktigt roligt. Det är en skön känsla att flyga upp så högt. Det är först i andra hand jag tror att det har en viss effekt. Lite som att få lite snabb/tung träning men utan att stå halvt skitnödig med ett kvarts ton på axlarna.

Sonny
2006-04-10, 14:35
Lite som att få lite snabb/tung träning men utan att stå halvt skitnödig med ett kvarts ton på axlarna. :laugh:

Timme
2006-04-10, 15:40
Jag kör iofs plinthopp mest för att det är riktigt roligt. Det är en skön känsla att flyga upp så högt. Det är först i andra hand jag tror att det har en viss effekt. Lite som att få lite snabb/tung träning men utan att stå halvt skitnödig med ett kvarts ton på axlarna.


:thumbup:

stahlberg
2006-04-10, 18:06
Dessutom behöver plinthopp inte vara plyometrisk träning (även om de KAN vara det).