handdator

Visa fullständig version : Helt öm i triceps


kraftsport
2002-11-07, 19:49
Jag är helt öm i triceps långa huvud sedan jag körde skallkrossare runt huvudet ned till golvet. Har haft rejäl träningsvärk i 3 dagar nu.

Rekommenderas varmt.

:thumbup:

Jo0oHaN
2002-11-07, 20:53
hmm..fattar inte vilken övning det är..??..men vill gärna prova =).. kan nån förklara? tack

Lord_X
2002-11-07, 20:54
Ganska påfrestande för armbågslederna också :nono:

kraftsport
2002-11-07, 21:39
Originally posted by Lord_X
Ganska påfrestande för armbågslederna också :nono:

Enligt Arne så är det skonsammare att gå runt huvudet än bara ner till pannan.
:thumbup:

Jarod
2002-11-07, 21:47
Originally posted by Jo0oHaN
hmm..fattar inte vilken övning det är..??..men vill gärna prova =).. kan nån förklara? tack

Check this (http://www.*******.com/training/exercises/arms/lying_tricep_extensions.asp) out!!

Personligen gillar jag övningen grymt mycket!

Mvh

Valrossen
2002-11-07, 22:31
Originally posted by kraftsport


Enligt Arne så är det skonsammare att gå runt huvudet än bara ner till pannan.
:thumbup:

Och det är ju numera ett känt faktum på detta forum att Arne kör denna övning på 90kg så säg inte emot!!:D

Lord_X
2002-11-08, 15:54
Originally posted by kraftsport
Enligt Arne så är det skonsammare att gå runt huvudet än bara ner till pannan.
:thumbup:

Ja, det är ju riktigt. Men det är i alla fall en risk, som i det här fallet är helt onödig då det finns vettigare alternativ som är minst lika bra.

Daemon
2002-11-08, 16:03
Originally posted by Lord_X


Ja, det är ju riktigt. Men det är i alla fall en risk, som i det här fallet är helt onödig då det finns vettigare alternativ som är minst lika bra.

Som till exempel ... ??

Lord_X
2002-11-08, 16:03
Originally posted by Valrossen
Och det är ju numera ett känt faktum på detta forum att Arne kör denna övning på 90kg så säg inte emot!!:D

Var vill du komma med det?
Du kan väl inte på fullt allvar vara så naiv och korkad att du tror att bara för att han, som säkerligen tränat i många år och klarar att köra den med mycket vikt, kör den övningen skulle innebära att den är något extra?? Visst den är bra, men som den sliter på armbågslederna så kan jag inte rekommendera annat än att man kör smalbänk istället.

Stickboy
2002-11-08, 16:22
och smalbänk är ju väldigt snällt mot handlederna.;)

Daemon
2002-11-08, 16:28
och aktiverar det långa tricepshuvudet lika mycket??

Valrossen
2002-11-09, 09:04
Originally posted by Lord_X


Var vill du komma med det?
Du kan väl inte på fullt allvar vara så naiv och korkad att du tror att bara för att han, som säkerligen tränat i många år och klarar att köra den med mycket vikt, kör den övningen skulle innebära att den är något extra?? Visst den är bra, men som den sliter på armbågslederna så kan jag inte rekommendera annat än att man kör smalbänk istället.

Åhh, jag älskar folk med humor:smash:

Arne Persson
2002-11-09, 10:29
Min bäste Lord_X! Jag kör självfallet Liggande Triceps Ext. runt huvudet eftersom den helt enkelt är bäst. :thumbup: Så jag måste uppenbarligen vara lite naiv.;) Personligen får jag inte ut mkt mer av smalbänken än lite pump i bröstet. Kör man liggande mot pannan, vilket tyvärr alltför många gör, så sliter det onödigt mycket på armbågarna.

Allan
2002-11-09, 10:46
Själv körde jag sex set dips igår och det känns också kanon. Men jag vet ju också att jag bara kommer att köra den en eller två veckor, för sedan är sensationen borta. Och då byter vi till en annan - det finns ju några stycken att välja på.
Den enda övning som hängt med kontinuerligt under alla år är knäböj - fast just nu är det nåt som låst sig i korset så nu går inte det heller. Annars lever jag väldigt mycket efter att variera övningarna - och framför allt ha många övningar att välja mellan.
Jag kör gärna Arnes paradnummer, men sällan som första övning, och sällan så tungt heller...Jag har gjort det periodvis och då har armbågarna börjat krångla. Jag vet att jag kör övningen korrekt - har haft oerhört kompetenta människor som både instruerat och korrigerat - och i dess fulla längd.
Bobo H., hävdade att jag var oproportionerligt stark i triceps kontra biceps och att det kunde vara en orsak till smärtan kring armbågen. Vad tror du Arne?


allan

Lord_X
2002-11-09, 11:03
Smalbänk=30 cm mellanrum mellan händerna med fri stång=kräver mycket balansering=bra och stor påfrestning=bra ökning=bäst!!

Det är naturligtvis en övning för RIKTIGA män och kvinnor, inte för er "kärringar" alltså :p