handdator

Visa fullständig version : 50 tums plasma för under 6000kr


keffat_liv
2006-04-08, 20:08
http://www.blocket.se/vi/7799141.htm?ca=23_11_s

Verkar helskumt han säljer den för 6000kr. Vi ringde bara för o checka innan nån svarar så är det en röst som säger magic number lr nåt skit, sen vetefan min farsa la på iaf. Sa att han verka skum.

aja, nån som kan vill göra världens kap, eller kanske bli blåst kan ju ringa:) skumt iaf.

reinholdsson
2006-04-08, 20:12
Är nog en skojare.

Olof Herlin
2006-04-08, 20:15
rofl.. måste va en scam? eller? *whatever*

Får lite samma känsla över den som med pyramidspel o sånt.

Låter det för bra för att vara sant, så äre nog inte sant heller.

keffat_liv
2006-04-08, 20:16
mjo, stulen skulle man ju kunna tro om han inte skrivit att han hade kvitto.

RajtanTajtan
2006-04-08, 20:16
Betala inget i förskott vad du/ni än gör.

keffat_liv
2006-04-08, 20:17
Betala inget i förskott vad du än gör.

nej för helvete:) vi skulle bara ringa o checka för den delen. Säljer nån en 50 tums tv för 6000 måste man ha att nåt e lurt i bakhuvudet.

timoat
2006-04-08, 20:21
Jag gick på en scam en gång, fy fan vad förbannad och dum jag kände mig. Jag var ute efter ett playstation 2 när de knappt fanns nånstans alls, men jag hade sparat ihop pengar som fan, och hade typ 4 papp som jag skulle köpa det för. Såg en annons i gula tidningen, ringde, kille sa yea kom o hämta den, så jag åkte till triangeln i malmö och ringde:

"nu e jag här"

varpå killen började asgarva och skrek till sina polare

"han har åkt från ängelholm!!" följt av fler asgarv.

Doh!

JAg har så glad att jag äntlgien skulle få ett, hade tagit "klivet" och bestämt att jag skulle lägga mina 4 papp på den, syrrans pojkvän körde. Jag har aldrig känt mig så jäkla dragen vid näsan, så jag började garva. Jävligt lyckat skämt!

Cilia
2006-04-08, 20:23
Säljer nån en 50 tums tv för 6000 måste man ha att nåt e lurt i bakhuvudet.
stöldgods, behöver pengar snabbt och bevismaterial väck så fort det går

Catstyle
2006-04-08, 20:25
http://www.blocket.se/vi/7799141.htm?ca=23_11_s

Verkar helskumt han säljer den för 6000kr. Vi ringde bara för o checka innan nån svarar så är det en röst som säger magic number lr nåt skit, sen vetefan min farsa la på iaf. Sa att han verka skum.

aja, nån som kan vill göra världens kap, eller kanske bli blåst kan ju ringa:) skumt iaf.
Haha, magic number?
Var väl snarare låten 'Three is a magic number' som 3Abonnenter kan få, som spelar för de som ringer upp. :D

RajtanTajtan
2006-04-08, 20:27
nej för helvete:) vi skulle bara ringa o checka för den delen. Säljer nån en 50 tums tv för 6000 måste man ha att nåt e lurt i bakhuvudet.


Nej det MÅSTE inte vara så, men visst tyder det mesta på det. Men det finns ju faktiskt korkade människor som gör väldigt dumma affärer. Om han inte vill/kräver förskottsbetalning (vilket 99% av alla blåsgubbar brukar vilja ha) så kan det ju vara värt att titta närmare på det. Går han med på att träffas och visa upp skärmen och kvitto, så är det ju bara att slå till.

backflash
2006-04-08, 20:27
detta lutar åt "snubbe som fyller år och nu ska vi jävlas med honom" då numret faktiskt går till någon utanför k:stad

keffat_liv
2006-04-08, 20:27
stöldgods, behöver pengar snabbt och bevismaterial väck så fort det går

då borde han inte skriva att han har kvitto.

Lodiz2
2006-04-08, 20:29
hörde om en på jobbet som fyllde år då la kompisarna ut en asbillig annons med hans nummer så han skulle bli helt nedringd kan vara ett sånt skämt därför var mob troligtvis avstängd eller så svarar han inte

för hade det varit stöldgods så hade jag sålt för ett högre pris för att inte verka misstänksamt men endå vara billigt...

timoat
2006-04-08, 20:30
Han kanske är ute efter bonuspoäng till sin mobbe?

keffat_liv
2006-04-08, 20:30
Haha, magic number?
Var väl snarare låten 'Three is a magic number' som 3Abonnenter kan få, som spelar för de som ringer upp. :D

Menar du att han hade 3 eller vi? Vi har iaf inte 3. Aja min farsa ringde han bara sa det var nåt skumt haha.

Catstyle
2006-04-08, 20:32
Det blir så om han har tre, och det var med all säkerhet därför.

keffat_liv
2006-04-08, 20:34
Det blir så om han har tre, och det var med all säkerhet därför.

haha så blåst min pappa e :) Han bara nåt om magic number ok jaja. Iofs har jag massa kompisar som har 3 och jag har aldrig hört det :S

Catstyle
2006-04-08, 20:43
haha så blåst min pappa e :) Han bara nåt om magic number ok jaja. Iofs har jag massa kompisar som har 3 och jag har aldrig hört det :S
Är väl lite fjortistrend kanske, vet inte.

Jense
2006-04-08, 20:43
rofl.. måste va en scam? eller? *whatever*

Får lite samma känsla över den som med pyramidspel o sånt.

Låter det för bra för att vara sant, så äre nog inte sant heller.


inge n scam, inget pyramidspel utan gammal gedertligt jävla bus. denne man som säljer har antagligen några kompisar som gillar att jävlas. och när man sätter in en sånhär annons så fullkomligt dräller det in telefonsamtal. så nu sitter den här snubben vars telefonnummer står på annonsen och svarar i telefon alt. slagit sönder sin telefon med en hammare :D

PePPinO
2006-04-08, 20:58
http://www.blocket.se/vi/7799141.htm?ca=23_11_s

Verkar helskumt han säljer den för 6000kr. Vi ringde bara för o checka innan nån svarar så är det en röst som säger magic number lr nåt skit, sen vetefan min farsa la på iaf. Sa att han verka skum.

aja, nån som kan vill göra världens kap, eller kanske bli blåst kan ju ringa:) skumt iaf.


Men lol Magic number är en liten låt som spelas innnan personen svarar ju;P

Jense
2006-04-08, 21:00
haha men skicka då ett vanligt brev till personen..

Bronkitkorv
2006-04-08, 21:35
Nu verkar annonsen vara borta fast jag såg den minuten innan, det verkar vara ett bus.