handdator

Visa fullständig version : SL-magövningen?


Flossy
2006-04-08, 18:37
hänvisar till avsaknaden av sökfunktion..

Men denna speciella magövningen som SL'are använder sig mkt av?, någon som kan beskriva hur den utförs? :hbang:

Mr. Moose
2006-04-08, 19:28
hänvisar till avsaknaden av sökfunktion..

Men denna speciella magövningen som SL'are använder sig mkt av?, någon som kan beskriva hur den utförs? :hbang:

Menar du "Pull down abs"?

Begin by placing a rope or leather tricep handle on the lat pulldown machine. face away from the machine and grab the rope behind your head with both hands. Perform the movement in the same motion as a deadlift. Start by pushing your abs out then tighten them as hard as you can. Bend over at the waist until your torso goes below parallel to the floor. Reverse the motion in the same manner.

"copy & paste" från Dave Tate's Elitefts

Flossy
2006-04-08, 19:33
Menar du "Pull down abs"?

Begin by placing a rope or leather tricep handle on the lat pulldown machine. face away from the machine and grab the rope behind your head with both hands. Perform the movement in the same motion as a deadlift. Start by pushing your abs out then tighten them as hard as you can. Bend over at the waist until your torso goes below parallel to the floor. Reverse the motion in the same manner.

"copy & paste" från Dave Tate's Elitefts

Haha mja jag vet inte riktigt, SL'are kallar den bara "special magövning".. så jag vet inte vad dom menar.. men jag antar att den är riktigt bra för att få riktigt ordentlig bålstyrka, därav mitt intresse..

Jense
2006-04-08, 20:58
Haha mja jag vet inte riktigt, SL'are kallar den bara "special magövning".. så jag vet inte vad dom menar.. men jag antar att den är riktigt bra för att få riktigt ordentlig bålstyrka, därav mitt intresse..


situps på bänk med viktskiva på bröstet :D

krellik
2006-04-08, 22:00
Jag har hört mycket om något som ska heta "spread eagle situps", (antar att man särar på benen rätt friskt) fått för mej att det är en rätt vanlig övning bland amerikanska styrkelyftare. Ingen aning om det är den du menar men någon duktig styrkelyftare kanske har koll på den och varför man kör den..?

MilkmaN
2006-04-08, 23:01
situps på bänk med viktskiva på bröstet :D

Det är då den enda magövningen de gör på den SL-klubb jag tränar, fast med en stång då man inte kan så mkt kakor på bröstet :D

Mr. Moose
2006-04-09, 03:29
Det är då den enda magövningen de gör på den SL-klubb jag tränar, fast med en stång då man inte kan så mkt kakor på bröstet :D

Prova och introducera sit-ups i cable-crossen. Också en övning man kan lasta på rejält utan att lägga extra press på korsryggen. Tar ganska annorlunda jämnfört med "vanliga" sit-ups.

En av mina favoriter.

Claes

z_bumbi
2006-04-09, 06:00
De flesta kör situps och/eller magmagaskin från Nordic, det är sällan jag ser några andra magövningar bland sl-tränande.

sunkan
2006-04-09, 08:48
ryckböj (som knäböj fast med stången på raka armar ovanför huvudet)och "pinnen" (stå som om du ska göra en armhävning fast på armbågarna/underarmarna å håll kvar där) är 2 magövningar som jag gillar skarpt.

Flossy
2006-04-09, 10:33
situps på bänk med viktskiva på bröstet :D


Haha var det så enkelt?, *screwy* Mhnåja.. tack för svaret iaf :P

BigForre
2006-04-09, 11:08
ryckböj (som knäböj fast med stången på raka armar ovanför huvudet)

Har bara sett den ett par gånger nere i på gymet, hade aldrig hört talas om den tidigare...

sunkan
2006-04-09, 11:59
Har bara sett den ett par gånger nere i på gymet, hade aldrig hört talas om den tidigare...
skitbra övning i min mening, spänner du inte magen så du har full kontroll på vägen ner så kommer stången att fara åt det ena eller det andra hållet :thumbup:

tobbe89
2006-04-09, 17:54
Lägg dig på med överkroppen mot en bänk, fötterna i backen, sedan sänker du höften så långt ner du kan för att sedan höja den så högt upp du kan. Tar på sida mage.. kanske den du är ute efter? Luddigt förklarat :MrT:

aliquis
2006-04-10, 02:43
Med situps på bänk, menas det crunches med benen upplagda på en bänk eller riktiga situps på en lutande bänk?