handdator

Visa fullständig version : Webbkamera på bärbar?


WheyProtein
2006-04-08, 17:54
Fungerar det bra? Har haft en som fungerade riktigt dåligt, fast det kan ha varit pga att den var gammal(ca 3år)eller trasig, nu fungerar den inte alls.

Erfarenheter av detta är varmt välkomna.

daja
2006-04-08, 18:13
Fungerar det bra? Har haft en som fungerade riktigt dåligt, fast det kan ha varit pga att den var gammal(ca 3år)eller trasig, nu fungerar den inte alls.

Erfarenheter av detta är varmt välkomna.

verkar vara många som ska starta eget efter inslaget i Drevet för några veckor sedan.

reinholdsson
2006-04-08, 18:15
verkar vara många som ska starta eget efter inslaget i Drevet för några veckor sedan.
:laugh:

För att vara allvarlig tror jag att det drar en hel del ström.

christian
2006-04-08, 18:25
:laugh:

För att vara allvarlig tror jag att det drar en hel del ström.

En webkamera? Den drar inte mkt alls om det är en vanlig snik-usb-modell. USB 2.0 är specat för max 500 mA per port om jag inte missminner mig. USB är väl 5 volt? Isf hamnar du runt 2.5 watt i förbrukning. Inte mkt inte.

raZmus
2006-04-08, 18:27
http://www.apple.com/se/macbookpro/

Jag får min nästa vecka, *drool*





C'mon, flame me! :D

WheyProtein
2006-04-08, 18:40
verkar vara många som ska starta eget efter inslaget i Drevet för några veckor sedan.
Öööh, jag ska inte starta eget företag om det är vad du tror.....
Ska va med i Bästa fysiken nästa år;)

Cilia
2006-04-08, 19:01
Jag har en logitech som man kan hänga på skärmen eller ställa på bordet men funkar eg bara att ha hängande.

Larsson
2006-04-08, 19:02
http://www.apple.com/se/macbookpro/

Jag får min nästa vecka, *drool*

C'mon, flame me! :D

Tänker inte flamea. Däremot stirra lite avundsjukt och tänka en sån vill jag också ha.

WheyProtein
2006-04-08, 19:25
Jag har en logitech som man kan hänga på skärmen eller ställa på bordet men funkar eg bara att ha hängande.
Ok, men har du bärbar dator?J ag undrar ifall bärbara datorer klarar av webbkameror, när man har fast strömanslutning såklart.

raZmus
2006-04-08, 19:26
Tänker inte flamea. Däremot stirra lite avundsjukt och tänka en sån vill jag också ha.

:D

christian
2006-04-08, 19:35
Ok, men har du bärbar dator?J ag undrar ifall bärbara datorer klarar av webbkameror, när man har fast strömanslutning såklart.

Inga problem när du har extern ström. Däremot kan det vara problem på en del bärbara som inte har högeffektsportar utan ligger under de 500 mA jag pratade om tidigare. Det borde stå i specen för din datorn.

Cilia
2006-04-08, 19:36
Ok, men har du bärbar dator?J ag undrar ifall bärbara datorer klarar av webbkameror, när man har fast strömanslutning såklart.
ja, jag har bara laptops det var ju det som var frågan och det jag svarade på.
man hänger kamerajävlen på skärmen

kolla på logitechs hemsida.
jag är inte lika generös som många andra här och surfar åt andra *L*

daja
2006-04-09, 10:44
Öööh, jag ska inte starta eget företag om det är vad du tror.....
Ska va med i Bästa fysiken nästa år;)
Minnstänker att du inte såg Drevet....