handdator

Visa fullständig version : Dags för Rollingstones att sluta!


Mccartney
2006-04-08, 09:52
Såg en intervjuv med dem i Peking där dem spelar denna helg. Är det inte snart dags att dessa vandrande lik lägger instrumenten på hyllan snart.

Av ursprungsgruppen finns bara 3 killar kvar...jag tycker dem borde slutat efter att den genialiske Brian jones dog.

Keith Richards...är ett rent ut sagt fenomen...att han fortfarande lever......

Längtar tillbaks till Ruby Tuesday..villken härlig sång!!!

skaparn
2006-04-08, 10:03
Mick Jagger levererade en rolig kommentar angående censuren.

-Jag är tacksam för att kulturministeriet gör så mycket för att skydda moralen hos utvandrade bankirer och deras flickvänner, sade Mick Jagger, uppger The Guardian.

DN: ”Start Me Up” ingen hit i Kina (http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2198&a=535751&previousRenderType=3)

King Grub
2006-04-08, 10:05
Är det inte snart dags att dessa vandrande lik lägger instrumenten på hyllan snart.

Om dom vill fortsätta och folk vill se dom, varför är det då "dags"?

Jag tror ingen tvingar dom att fortsätta, och det verkar inte vara dåligt med publik.

skaparn
2006-04-08, 10:13
Om dom vill fortsätta och folk vill se dom, varför är det då "dags"?

Jag tror ingen tvingar dom att fortsätta, och det verkar inte vara dåligt med publik.

Och även fast Charlie Watts ser allt mer darrig ut bakom trummorna tycker jag det bara mer framhäver hans otroligt sköna stil. Han mognar som ett årgångsvin.

kharon
2006-04-08, 10:15
En miljon i publiken i Rio säger att det inte är dags att sluta ännu...

Ryska_raketen
2006-04-08, 10:16
En miljon i publiken i Rio säger att det inte är dags att sluta ännu...
:eek: :eek:

Jense
2006-04-08, 12:06
men bara för att inte dina snuttegull beatles spelar längre behöver inte det innebära att stones ska sluta. dom säljer hur mycket skivor som helst fortfarande

Mccartney
2006-04-08, 13:07
Jag vill egentligen inte att dem ska sluta...utan mera att dem i sådna fall byter namn...för ärligt talat är det inte rollingstones längre...var är Brian jones var är Bill wyman......

Likadant med The who....där 50 % av bandet är borta...trots det så spelar dem under the who.

Jense
2006-04-08, 13:08
Jag vill egentligen inte att dem ska sluta...utan mera att dem i sådna fall byter namn...för ärligt talat är det inte rollingstones längre...var är Brian jones var är Bill wyman......

Likadant med The who....där 50 % av bandet är borta...trots det så spelar dem under the who.


ah, stones är stones. byta namn vore dumt.

samma sak som mccartney som spelar massa beatleslåtar typ. och ingen gnäller på det

Mccartney
2006-04-08, 13:15
ah, stones är stones. byta namn vore dumt.

samma sak som mccartney som spelar massa beatleslåtar typ. och ingen gnäller på det

Tror inte vi ska bland in Mccartney i det hela...han går inte under bandet The beatles...samt att dem låtarna han spelar är dem han själv skrivit.

Jense
2006-04-08, 13:22
Tror inte vi ska bland in Mccartney i det hela...han går inte under bandet The beatles...samt att dem låtarna han spelar är dem han själv skrivit.
mm, detsamma gäller ju stones. det är inte Brian jones som är stones

Mccartney
2006-04-08, 14:15
Rolling stones är Jagger, Richards,Watts,Jones,wyman....trots att det är Jagger/Richards som skrivit låtarna...

The Beatles är John,Paul,George o Ringo..

axlpxl
2006-04-08, 16:50
Tänk på GNR, där är det värre kaos än att man tappat en eller två medlemmar :P

Metal_boy_
2006-04-08, 17:03
Dom kommer nog att rocka tills döden skiljer dom åt.

hasse36
2006-04-08, 17:31
Ett band är sångaren/sångarna samt några mer eller mindre utbytbara musiker.

Vad vore:
- Stones utan Mick Jagger
- Dire Straits utan Mark Knopfler
- CCR utan John Fogerty
- Roxy Music utan Bryan Ferry
- Blondie utan Deborah Harry
- U2 utan Bono

Griip
2006-04-08, 18:10
Byta namn? Alltså.. saker förändras, så enkelt är det. Ska Metallica byta namn för att de haft byten och inte längre spelar likadant som de gjorde för 15 år sedan? Gå å lägg dig Mc..