handdator

Visa fullständig version : Kör dipps sa tricepsexperterna jag klarade inte en enda


GURKAN
2006-04-08, 07:00
Jag började med ett bänkpass. Uppvärmning 5*40 5*60 5*95 sedan blev det treor 130 140 150 singlar 160 165 170 Sedan började jag känna av min vänstra axel. det är något senfässte som inte vill ibland. Så jag stoppade där.

Nu blev det smalbänk med 120 pannor tre varv med 10 cm mellan händerna. Här kör jag tills det tar stopp så här krävs det någon som kan passa för stopp tar det som ett bombnedslag. :D

Sedan var det dags att gå till pressmaskinen. Smalt grepp och handlatorna på greppen så att tummarna pekar rakt upp. 125 kg här kör vi också tills det tar stopp tre varv.

Nu börjar man krokna lite!

Då är det dags för liggande tricepspress som körs förbi huvudet en bit. dock ej så mycket att det blir bröst träning av det den första biten. Utan när överarmen är 90 grader så trycker vi upp skiten. 60 kg rakstång jag kan köra med en Z-Stång ibland och då blir det högre vikt. Tre varv och runt 6/10 reps.

Nu börjar det bli jobbigt och vi får börja gå på vilja och jävlaranamma.

Nu är det en av de mest hatade och älskade övningarna som står på tur.

Pushdown och här blir det fullt magg 100 kg och tre varv och vi blåser givetvis på tills det är fullständigt tomt i trickan.

Nu är det explotionsrisk och man känner sig helt mörad. Men några minuters vila och man drar igång framåtlutande frenchpress.

Här vet man inte från gång till gång vilka vikter man kan köra på. Allt hänger på hur mycket jag har tagit ut mig i dom tyngre övningarna. Bänk Smalbänk Tricepspressen.

Men som igår så blev det en ingångsvikt på 65 kg och en 10a sedan på varv nummer två så kunde jag med nöd och näppe göra en trea så jag sänkte till 55 och blåste på tills det tog stopp.

Nej fy faan tänkte jag för mig själv. Nu är det dags för den stora proteindrinken. Armarna känns svullna som stockar och i det närmsta okontrolerbara. Man skakar när man fyller på vattnet till sina abnorma mängder med kostillskott.

Jag satte mej till rätta och smuttade på min drink. Och spanade in alla andra stackars satar som har sitt pass framför sig. Jag hade nog suttit en 5 min så kom jag på att va faan jag skulle ju prova att köra dipps. Fort som faan ner med proteindrinken och bort till det tomma dippstativet. Jag ställde mig i position och tänkte att jag lyfter bara upp benen och så pressar jag från bottenläget så får vi se hur det går.

ju mer jag lyfter benen ju djupare sjunker jag och till slut så åker jag i golvet.

Jag var tömd! Helt jävla utbränd i trickarna. Hur jag än försökte så svarade armarna inte och det blev inte ett enda repps i dippen.

En stor besvikelse och jag lämnar gymmet med hängande huvud och känner mig så jävla klen så jag vet inte om jag någonsin kommer att återhämta mig. :D

huldz
2006-04-08, 10:28
Klen? Tar man 170 i bänken så anser jag att man är någorlunda stark(Dagens underdrift)

Jorgen
2006-04-08, 11:15
En stor besvikelse och jag lämnar gymmet med hängande huvud och känner mig så jävla klen så jag vet inte om jag någonsin kommer att återhämta mig. :D
Du är inte klen. DU är för tjock helt enkelt. :D

GURKAN
2006-04-08, 11:24
Du är inte klen. DU är för tjock helt enkelt. :D

Jo det är sant lite hull finns det allt på mina 108 kg runt en 4% skulle jag tro :D ripped to the bone :laugh:

Nej en liten tjockpankaka till midja det har jag 97 cm men korgen är 127 cm så det ser inte allt för dant ut. Lår 78 cm överarmar 47 och underarmar dryga 36 cm så jag ser rätt så stadig ut. Men skulle nog tveklöst kunna gå ner tio kilo.

Men jag vill inte tappa ett enda hekto i styrka så jag försöker att hålla vikten runt 110kg

Arf Pingvin
2006-04-08, 11:38
på mina 108 kg runt en 4% skulle jag tro...

Men skulle nog tveklöst kunna gå ner tio kilo.

Du reagerar inte över det orimliga i dessa två påståenden?

Vimpyboy
2006-04-08, 11:42
Du reagerar inte över det orimliga i dessa två påståenden?
Det stinker ironi över det påståendet. ;) :D

zirak
2006-04-08, 12:57
Ganska vanligt resultat av vissa kosttillskott samt dålig uthållighet. Styrkan finns där helt klart men det kanske är dags att variera med en högrepsperiod :thumbup:

GURKAN
2006-04-08, 13:07
Du reagerar inte över det orimliga i dessa två påståenden?


Du hänger inte med grabben! Det var givetvis på skoj jag skrev 108 kg och 4% fett och sedan att jag kunde gå ned 10 panner. *whatever*

GURKAN
2006-04-08, 13:14
Ganska vanligt resultat av vissa kosttillskott samt dålig uthållighet. Styrkan finns där helt klart men det kanske är dags att variera med en högrepsperiod :thumbup:

Det jag käkar är Whey-80 och Gainer pro. Och det var väl någe nytt att man inte ska få någon uthållighet med dem.

Vad det beträffar högreps så är det bara vanlig bänk som jag inte kör några högre reps.

Men från smalbänk och de övriga övningarna så ligger reppandet från 6 till 10 och över tio går jag inte. För det är bara att mata kråkorna och man har inget igen. Mer än att du blir en senig jävel med spagge armar.

Jorgen
2006-04-08, 13:19
Det jag käkar är Whey-80 och Gainer pro.
Hade du käkat Fairing så hade du fixat 200 i bänken i ett kick. :thumbup:

GURKAN
2006-04-08, 13:26
Hade du käkat Fairing så hade du fixat 200 i bänken i ett kick. :thumbup:

Eller haft mer kunskap om mat och träning från början. Och inte supit så mycket i yngre dagar. Då hade jag garenterat tagit 200 i bänken nu.

zirak
2006-04-08, 13:32
Men från smalbänk och de övriga övningarna så ligger reppandet från 6 till 10 och över tio går jag inte. För det är bara att mata kråkorna och man har inget igen. Mer än att du blir en senig jävel med spagge armar.
Ditt val, men då får du räkna med att du kommer att krokna så fort som du gör :D

GURKAN
2006-04-08, 13:39
Ditt val, men då får du räkna med att du kommer att krokna så fort som du gör :D

Jag ska bara för att se hur många jag klarar. Köra dips som första övning och hoppa över bänken ett pass.

Helt utvilad och utan vikter så är det nog inga problem att köra en jävla massa repp. Går det för jävla lätt så kommer jag att blya ner mig redan från start.

Så har jag hört att man ska köra Arne djup. Det är väl då man hänger med raka armar under ställningen och hivar upp sig i armstående? :D