handdator

Visa fullständig version : Kost vid magsjuka?


Milia
2006-04-07, 19:36
Vad är bra mat för magen att äta om man haft magsjuka? Jag spyr inte längre, men har ont i magen typ hela tiden och mår illa till och från. Men tanken på tungsmält mat ger mig kväljningar!
Jag har testat avslagen Cola, te, Verum och blåbärssoppa, men magen sväller upp ändå *spy*

goggen
2006-04-07, 19:40
Vad är bra mat för magen att äta om man haft magsjuka? Jag spyr inte längre, men har ont i magen typ hela tiden och mår illa till och från. Men tanken på tungsmält mat ger mig kväljningar!
Jag har testat avslagen Cola, te, Verum och blåbärssoppa, men magen sväller upp ändå *spy*
marsipankake?, nei da prøv lette supper og knekkebrød med magert pålegg. :hbang:

Milia
2006-04-07, 19:41
Jo jag har ätit en hel del rågrut med lättkaviar, men det kändes kanske inte som den bästa kosten att äta sitt dagsbehov av...gott är det iaf. Det är proteinerna det känns svårast att få i sig, de känns jobbigare för magen liksom

goggen
2006-04-07, 19:44
proteinpulver er kanskje ikke det beste det heller? :hbang:

Milia
2006-04-07, 19:54
nej...har ju en tendens att sätta fart på magen det...

LisaB
2006-04-08, 10:20
ät "mjuk" mat, och sådant som kan suga åt sig mkt vätska i magen som vitt bröd, okokta gryn osv. kyckling fungerar också bra eftersom det är "mjukt" kött