handdator

Visa fullständig version : större, starkare och snabbare


Sidor : [1] 2 3 4 5 6 7 8

elan
2006-04-07, 19:14
På allmän begäran, men också för att jag har lite tråkigt och vill få lite positiv respons på min träning, kommer här ännu en träningsjournal. Jag är bra på att skriva alldeles för långa inlägg men jag ska försöka fatta mig kort. Svammel om ovidkommande saker från andra personer uppmuntras dock.

Målet för det här året var att påbörja Tjejklassikern, jag är anmäld till Tjejvättern men jag vet i tusan om det kanske kommer att stupa på att Vansbrosimmet är så långt borta. Även om det inte blir något sim så ska jag försöka genomföra de andra loppen, det vill säga Tjej-Vättern, Tjej-Lidingö och Tjej-Vasan. Jag har inte åkt skidor sedan jag var elva år så det kan bli spännande.

Några specifika mål med styrketräningen har jag inte just nu. På sikt vill jag klara av att göra chins och dips utan någon hjälp-vikt och jag har sagt ett tag nu att jag ska ha synliga magrutor när jag fyller 30. Det är mer än två år dit så än är det gott om tid kvar. Annars vill jag väl som de flesta andra få en schysst kropp.

Mitt träningsschema ser lite olika ut från vecka till vecka men jag brukar köra en 3-split och få med varje muskelgrupp minst en gång i veckan. Utöver styrketräningen kör jag spinning och nu ska jag också börja cykla ute och så småningom även köra lite löpning.

Det får väl räcka som introduktion. Tata! *flex*

Jay-Z
2006-04-07, 19:23
Det går rykten om frontisar på 50 pannor? :thumbup:

elan
2006-04-07, 19:28
Fredag 7 april
Jag har varit förkyld och vilandes i en vecka. Har samtidigt gjort slut med sambon och dessa två faktorer har gjort att jag säkert käkat alldeles för lite. Allt detta gjorde att jag var något tveksam inför dagens benpass. Men tvärtom visade det sig att det nog var det bästa som hänt min styrketräning på länge, jag känner mig nöjd med dagens prestation.

Körde först lite lätt uppvärmning i benpressen innan jag gav mig på de tyngre vikterna.

Frontböj
20 kg: 8
50 kg: 8, 6, 8
40 kg: 8
(3:e gången i livet jag kör detta, jobbar fortfarande på att få in den rätta tekniken.)

Raka marklyft
20 kg: 15
60 kg: 8, 8
(Upptaget i ställningen så jag fick ha stången direkt på golvet, kändes inte bra för ryggen så det blev bara två set.)

Benpress
70 kg: 5, 6, 6, 6
(Någon som vet vad släden väger på benpressen på CampusHallen? Eller brukar man kanske göra som jag och räkna utan den?)

Bencurl
25 kg: 8, 7, 7
(Känns inte helt bra i knäna så jag vågar inte lassa på tyngre vikter i denna men jag tänker att det ändå borde göra något för baksida lår, de behöver nämligen piskas rejält.)

Som sagt så är jag nöjd med min insats och dessutom gick det strålande på jobbet idag (det har gått skit resten av veckan) så det känns som en lyckad fredag det här.

elan
2006-04-07, 19:29
Det går rykten om frontisar på 50 pannor? :thumbup:

Haha, lugn bara lugn! Skulle inte du se på TV?

För den oinvigde kan jag ju tillägga att det är Herr Jay-Z som introducerat mig i frontböjens underbara värld. :naughty:

Jay-Z
2006-04-07, 19:57
För den oinvigde kan jag ju tillägga att det är Herr Jay-Z som introducerat mig i frontböjens underbara värld. :naughty:

Och i förlängningen kan vi tacka Yankeee och OggeP också. Yankeee som tjatade satan och OggeP som visade hur man gör. :D

Yankeee
2006-04-07, 19:58
*yourock* :thumbup:

elan
2006-04-07, 20:09
Då vet jag att jag har Yankeee och OggeP att tacka imorgon när jag knappt kommer kunna gå. *kissass*

AFanatic
2006-04-07, 20:13
Front rockar. Ont ska det göra. :D

elan
2006-04-07, 20:18
*yourock* :thumbup:

Lätt att jag gör. Jag känner att det här med journalskrivandet kommer att vara bra för självförtroendet. ;)

elan
2006-04-07, 20:19
Front rockar. Ont ska det göra. :D

Oh yes, smärta är njutning. :whipped:

Fast jag har märkt att jag får mindre träningsvärk i benen nu när jag kör dem varje vecka istället för varannan som det blev förut.

Mellen
2006-04-08, 07:50
Kul med ännu en tjej som har journal. Snart ska jag också ta mod till mig och skriva journal.

Tränar du både styrka och kondition?
Pinsamt, men vad är frontböj?

Yankeee
2006-04-08, 07:51
Kul med ännu en tjej som har journal. Snart ska jag också ta mod till mig och skriva journal.

Tränar du både styrka och kondition?
Pinsamt, men vad är frontböj?

http://www.exrx.net/AnimatedEx/OlympicLifts/FrontSquat.gif

Mellen
2006-04-08, 07:53
Tack yankee. Hård övning.

Yankeee
2006-04-08, 07:54
Tack yankee. Hård övning.

Världens roligaste och bästa övning :)

elan
2006-04-08, 09:06
Kul med ännu en tjej som har journal. Snart ska jag också ta mod till mig och skriva journal.

Jag vet inte om det blir roligare för att jag är tjej i och för sig. :D

Jo jag kör både styrka och kondition, det går lite i vågor vilket som är roligast. Just nu har det inte blivit så värst mycket kondition faktiskt, men det tar sig nog nu när det börjar bli vår och jag ska börja träna inför Tjej-Vättern.

elan
2006-04-08, 09:07
Världens roligaste och bästa övning :)

Jo den är fin, men enda stället jag har ont på idag är nyckelbenen där stången legat an. :confused: Måste försöka optimera det där på något sätt...

Yankeee
2006-04-08, 09:15
Jo den är fin, men enda stället jag har ont på idag är nyckelbenen där stången legat an. :confused: Måste försöka optimera det där på något sätt...

Finns tyvärr inte så mycket att göra åt det, efter ett tag slutar det göra ont, men det tar nog flera år innan man inte får blåmärken och svullnader dagarna efter, om det ens försvinner öht :)

elan
2006-04-08, 09:17
Finns tyvärr inte så mycket att göra åt det, efter ett tag slutar det göra ont, men det tar nog flera år innan man inte får blåmärken och svullnader dagarna efter, om det ens försvinner öht :)

Ah, då kan jag vänta några år till innan jag klagar då. Har ju som sagt bara kört övningen tre gånger. :D

Mellen
2006-04-08, 12:20
[QUOTE=elan]Jag vet inte om det blir roligare för att jag är tjej i och för sig. :D

[QUOTE]

Jo, det är roligare med tjejer. Jag kan inte jämföra mina egna vikter med vad killar lyfter.

Hur lång är tjejvättern? Lycka till med träningen!

elan
2006-04-08, 14:36
Tjej-Vättern är bara nio mil och det ser jag inte som några som helst problem, skulle nog kunna knalla ut här i eftermiddag och ta mig så långt utan förberedelser. :)

Jag har visserligen inte jämfört mina vikter med andra men jag tror faktiskt inte att de är så mycket att komma med. I och för sig kan det ju vara roligt att folk får känna sig starka i jämförelse med mig, det kan jag bjuda på. ;)

elan
2006-04-08, 23:42
Lördag 8 april
Vilodag. Förutom morgonpromenaden med hunden, cirka 75 minuter kanske.

Lördagsgodis: Fem müslitoppar och en Ferrari-bil. Jag har legat av mig.

Var och kollade på en lägenhet, blev besviken. Har haft besök, jag hann bli hungrig och irriterad innan vi äntligen skulle äta. "Jag har hört att en avocado är samma sak som ett wienerbröd, är det inte så Elin, du som vet? Hur länge måste man promenera för att bli av med den här maten vi ätit nu?" Jag har varit lite off hela kvällen, men imorgon är det nya friska tag, ser fram mot en styck foto-session på Gymbolaget!

supermatt
2006-04-09, 11:28
Bra frontböjar!! :thumbup:
Några pass till så är du förbi Jay i den övningen ;)

elan
2006-04-09, 11:49
Bra frontböjar!! :thumbup:
Några pass till så är du förbi Jay i den övningen ;)

Haha, han kommer ångra att han någonsin visade den för mig. ;)

elan
2006-04-09, 19:06
Söndag 9 april
Ännu en dag avklarad. Träning på Gymbolaget med lite fotografering och filmning stod på schemat. Det blev en mycket trevlig tillställning med snygga, starka (och bruna) människor. Mitt träningspass blev världshistoriens mest utdragna, var lite svårt att jämföra vikterna med vad jag brukar ta när man är på ett annat gym med andra maskiner. Men jag gjorde mycket bra ifrån mig med hantlarna i alla fall. Detta samtidigt som jag fick höra att det såg ut som att jag gått ned i vikt, jag måste kommit på någon magisk formel eller något. :confused:

Styrketräningen är superkul just nu, jag har inte alls någon lust att prioritera mera konditionsträning. :D

Hantelpress för bröst
16 kg: 10, 10, 8
(Det var väl egentligen dags för mig att öka vikterna på den här övningen men jag vågade inte riktigt när alla potentiella passare var upptagna med fotografering. Men nästa pass ska jag verkligen slå slag i saken.)

Bröstpress
30 kg: 10
40 kg: 10
50 kg: 5, 5
(Testade att köra lite maskin...)

Hantelpress för axlarna
9 kg: 10
11 kg: 7, 10, 7
(Brukar köra med 9 kg men ville öka till 10 idag, dessvärre(?) var ena 10 kg-hanteln ute på vift så det fick bli 11 istället och det gick ju bra det med.)

Hantellyft åt sidorna
11 kg: 6, 7, 8
(Samma sak här med 10 kg-hanteln.)

Drag till hakan i Cable Cross
30 kg: 10, 10, 10

Push Down för Triceps
40 kg: 10, 8, 10

Dessutom:
Morgonpromenad med hunden, 60 minuter.
Promenad till träningen, 47 minuter.

Yankeee
2006-04-09, 19:09
Och bilderna är? :)

elan
2006-04-09, 19:15
Och bilderna är? :)

I säkert förvar? ;)

Nej jag vet inte hur det är med bilder på deltagare i Bästa Fysiken, jag tog ju inte de officiella bilderna utan bara lite allmänt skoj. Vet inte om man får visa upp folket nu... Filmade lite också men jag låter nog personerna som är med besluta själva om de vill visa upp sig eller inte. Personligen så stod jag ju bakom kameran så jag finns inte med på bild. :D

Yankeee
2006-04-09, 19:16
Ah, det var så det låg till :(

Stumpis
2006-04-09, 19:19
Jösses va stark du är! Imponerande! :bow:

elan
2006-04-09, 19:20
En bild blev jag visst med på i alla fall. Måste bara påpeka att det är inte såhär jag ser ut egentligen, förutom när jag just ska svälja en klunk med vatten. :D

http://elin.phuxxx.com/gunk/DSC_0228_liten.jpg

elan
2006-04-09, 19:22
Jösses va stark du är! Imponerande! :bow:

Eh, va? Skulle jag vara stark? Om du syftar på de övningar som jag körde i Cable Cross:en idag så kan jag ju säga att jag inte alls tar så tunga vikter på mitt vanliga gym. Det var glädjemaskiner här. ;)

Sniggel
2006-04-09, 22:47
Snygg tjej..ker! :thumbup:

har en likadan. Lycka till med träningen och journalen!

supermatt
2006-04-10, 09:33
Hantelpress för bröst[/U]
16 kg: 10, 10, 8
(Det var väl egentligen dags för mig att öka vikterna på den här övningen men jag vågade inte riktigt när alla potentiella passare var upptagna med fotografering. Men nästa pass ska jag verkligen slå slag i saken.)


Shit - jag kunde ju ha passat ju! Jag var väl alltför självupptagen för att riktigt ha koll på ditt pass, sorry :em:

Tack för fin filmning, blev suveränt :thumbup:

Stumpis
2006-04-10, 10:37
Eh, va? Skulle jag vara stark? Om du syftar på de övningar som jag körde i Cable Cross:en idag så kan jag ju säga att jag inte alls tar så tunga vikter på mitt vanliga gym. Det var glädjemaskiner här. ;)

Nja, syftade nog mest på hantelpressarna, det är f-n inte alla tjejer som leker med 16kg-hantlarna inte! :thumbup:

elan
2006-04-10, 11:04
Shit - jag kunde ju ha passat ju! Jag var väl alltför självupptagen för att riktigt ha koll på ditt pass, sorry :em:

Tack för fin filmning, blev suveränt :thumbup:

Tror att alla hade sitt eget att tänka på där, ingen fara, jag ökar nästa pass istället.

Filmningen var så lite så, alltid kul att kunna vara till någon hjälp. ;)

elan
2006-04-10, 11:07
Nja, syftade nog mest på hantelpressarna, det är f-n inte alla tjejer som leker med 16kg-hantlarna inte! :thumbup:

Tja, nej jag vet inte. Har nog inte sett någon tjej köra hantelpress överhuvudtaget på mitt gym. Kan ju tillägga att de körs lutandes, men jag har inte en aning om man är starkare eller svagare så... Hur som helst så ska jag ge mig på de som är ett snäpp tyngre nästa gång det är bröstpass.

Tack i alla fall för de snälla orden! :em:

elan
2006-04-10, 21:14
Måndag 10 april
Hade planerat att gå på lägenhetsvisning i kväll och därför avsatt dagen som vilodag. Nu blev det ingen lägenhetsvisning så kvällen ägnades åt fika med Jay-Z och AFanatic. Fatta vad skönt det är att umgås med likasinnade, vi var som kalvar på grönbete när vi tog en sväng in på Hemköp och botaniserade bland kesella, keso och mager ost. :D

elan
2006-04-11, 18:54
Tisdag 11 april
Gled ner en sväng på Gymbolaget efter jobbet, kul med lite omväxlande miljö att träna i. Andelen grova grabbar och tjejer är ju klart högre där än på Campushallen.

Latsdrag
40 kg: 10
45 kg: 8, 8, 8
(Här kanske vi har förklaringen till att jag inte klarar av att göra några chins. Har haft lite ont i ena skuldran vid latsdrag så jag har kört väldigt lätt för länge.)

Sittande rodd
50 kg: 8, 8, 10

Hantelrodd
19 kg: 10, 10

Bicepscurl med rak stång
20 kg: 10
25 kg: 5, 5, 4
(Jag känner mig klen i bicepsövningarna, underarmarna tvärdör innan biceps. Jag gjorde mitt bästa för att inte köra så strikt men det är svårt att helt plötsligt börja fuska. Hade väl egentligen behövt vikten mellan 20 och 25 kg men den var upptagen.)

Hantelcurl
9 kg: 7, 8, 8, 7
(Jag har lättare för att fuska lite här, men återigen så tycker jag att det tar dåligt i biceps. Men, den vinner som är trägen!)

Jag avslutade med lite blandade magövningar.

För övrigt en mycket bra dag (natten var däremot värre, sov max fem timmar). En ångestframkallande deadline på jobbet blev framskjuten, jag har hittat fyra intressanta lägenheter att gå på visning på och dessutom fick jag min cykel servad på tio minuter under tiden som jag väntade så jag slapp promenera hem från cykelmojjen. :thumbup:

elan
2006-04-12, 18:48
Onsdag 12 april
Tillbaka på Campushallen igen för ett benpass. Ja, det är väl bara att låta frontböjen tala för sig själv. ;)

Frontböj
20 kg: 8
50 kg: 8
60 kg: 4, 5, 3
50 kg: 8
(Mitt livs fjärde frontböj, känner att benen har mer att ge men jag grejar inte att ha kvar stången någon längre tid. Hade tänkt stanna kvar på 50 kg den här gången också men det är ju alltid kul med lite viktökningar, dessvärre började stången fara iväg efter bara tre reps på tredje setet.)

Raka marklyft
20 kg: 10
60 kg: 8, 8, 8

Benpress
70 kg: 8, 6, 8, 6
(Vet fortfarande inte vad släden väger...)

Bencurl
25 kg: 8, 8, 8

Det var det hela. Fick månadens massage idag på jobbet, det var lite småömt med en hårdhänt massös dagen efter ett ryggpass.

Yankeee
2006-04-12, 18:49
Fina frontböjar :thumbup:
ATG?

Ryska_raketen
2006-04-12, 18:51
Fina frontböjar :thumbup:
ATG?



Nja, varför ska man vila för ?

elan
2006-04-12, 18:52
Fina frontböjar :thumbup:
ATG?
Ursäkta?

Yankeee
2006-04-12, 18:53
Ursäkta?

Ass to the grass, alltså är det fullt djup?

elan
2006-04-12, 19:01
Ass to the grass, alltså är det fullt djup?

Måste väl erkänna att jag fuskade lite när jag körde på 60 kg. Det var ju som sagt var bara fjärde gången jag kör frontböj. Men nästa gång ska jag inte öka mera, ska jobba på tekniken istället. *lovar* :em:

elan
2006-04-13, 18:17
Torsdag 13 april
Kände att nu var det dags för lite cardio igen, det var rätt länge sedan eftersom jag varit sjuk. Var lite smått oroad innan passet och trodde det skulle bli jättejobbigt, dels för att jag inte kört någon konditionsträning på länge och dels för att jag körde ben igår. Men det var inte så farligt alls, borde öst på mer från början. :hbang:

Spinning
60 minuter, varav 45 minuter effektiv cykling.

Nu sitter jag här och stirrar på en påse med Lindt's Lindor-kulor som jag fick som påskgodis från jobbet. Jobbar i ett projekt med massa konsulter från olika företag och de har hela veckan försökt bräcka varandra med att ställa fram fler och fler och större och större påskägg och påskbakelser. Nitisk som jag är har jag hållit mig till min keso men den här chokladpåsen var en personlig påskpresent så jag tog med den hem. Mina kollegor har satt i sig åtskilliga kilon godis denna veckan. *spy*

Nu är det helg! Massa träning ska det bli. :thumbup:

elan
2006-04-14, 14:42
Fredag 14 april
Låg kvar i sängen ända till klockan nio imorse, det är nytt rekord för det här året. Började sedan dagen med en skönt morgonpromenad på cirka 60 minuter. Fick vänta ett tag efter frukost innan gymmet behagade öppna, men det var bra för då hann jag ladda mentalt för mina stundande viktökningar. Bröst, axlar och triceps stod på schemat. :hbang:

Lutande hantelpress
19 kg: 6, 7, 6
(Det var ju inga problem att öka till ett par tyngre hantlar, det värsta var att få upp dem till startläget.)

Lutande press i Smith
40 kg: 5, 5, 8
(Fick lite pepp och pass på sista setet så det gick att krama ur några extra reps.)

Axelpress bakom huvudet i Smith
30 kg: 4, 6, 7
(Smith-maskinen med den lättare stången var upptagen men det gick ju bra det här med.)

Hantelflax
11 kg: 7, 8, 8

Drag till hakan
30 kg: 6, 6, 6

Dips
2:ans hjälpvikt: 8, 8, 8
(När jag började köra dips i höstas hade jag på typ 7:an eller 8:an, så det går framåt. Då brukade jag dessutom köra dips det första jag gjorde på passet. Idag kändes det förvånansvärt lätt.)

French press
20 kg: 7, 7, 7

Push down
20 kg: 7, 8, 8

Styrketräningen är grymt kul nu och jag känner mig bara mer och mer nöjd med formen på kroppen. Blev nästan lite kär i mig själv idag när jag körde framför speglarna. Jämfört med andra så är min lekamen inte mycket att hänga i julgranen men om jag jämför med hur jag själv sett ut förut så är jag mycket nöjd. Dessutom är det superskoj att kunna öka så pass mycket i alla övningar, vet inte riktigt vart allt kommer från.

För övrigt håller hunden och exet redan på att gå mig på nerverna och det har bara gått en halv dag av påskledigheten. *rolleyes*

Jay-Z
2006-04-15, 08:06
Dags för dips utan maskin nästa gång. :)

Kul att det går framåt så pass! :thumbup:

elan
2006-04-15, 09:03
Dags för dips utan maskin nästa gång. :)

Kul att det går framåt så pass! :thumbup:

Hehe, du såg ju hur det gick när jag skulle prova det förra gången. ;) Nej men jag kanske kan minska till 1:ans motvikt nästa gång. Tyvärr innebär inte det att det är så lätt som det kan bli för det finns typ 4 viktplattor till ovanför 1:an som inte är numrerade. Meeen, jag känner att det faktiskt finns hopp om att jag ska klara av dips helt utan assistans någon gång i livet.

Och visst är det kul att det går framåt. Jag har verkligen bra flyt just nu, fattar som sagt var inte hur det kommer sig. :confused:

elan
2006-04-15, 14:40
Lördag 15 april
Äntligen vårväder! Startade dagen med en morgonpromenad, kanske 75 minuter i strålande solsken. Efter att frukosten lagt sig i magen bar det av till Campushallen för lite tränande av rygg, biceps och mage.

Latsdrag
45 kg: 6, 6, 6, 6

Sittande rodd med v-handtag
50 kg: 6, 8, 8, 10

Ryggresningar med vikt i famnen
10 kg: 10, 10, 10

Bicepscurl med rak stång
23 kg: 7, 6, 6, 4
(Biceps är verkligen min svaga sida, men det går ju framåt i alla fall och det är väl huvudsaken.)

Hantelcurl
11 kg: 4, 5, 4
10 kg: 9
(Hade tänkt öka från 9 kg till 10 kg men kände att jag ville komma ifrån silverhantlarna så jag gav mig på 11 kg istället. Gick bättre än jag hade väntat mig.)

Mage
Blandat smått och gott

Rygg och biceps hör verkligen inte till mina bättre muskelgrupper, men det är väl bara att nöta på så ger det sig säkert i långa loppet.

Nu: veckohandling på Maxi, lite lakritskola och müslitoppar får det nog bli så här påsken till ära.

Yankeee
2006-04-15, 14:44
Var inget fel på de vikterna :thumbup:
Bara att köra på så kanske du blir nöjd om några år :D

elan
2006-04-15, 14:49
Var inget fel på de vikterna :thumbup:
Bara att köra på så kanske du blir nöjd om några år :D

Nej fel är det väl inte direkt. Men för mig är det ofattbart hur någon kan curla med hantlar på 20 kg utan problem. :confused: Det trixiga för mig är väl att underarmarna tar slut för fort, de tvärdör innan biceps har fått ge allt. Kanske kan snoka runt i Campushallens alla hörn och se om de har någon grym biceps-tränar-maskin. ;)

Men som sagt så har det gått framåt även vad gäller biceps. För inte så länge sedan fick jag kämpa med 8 kg så som jag kämpade med 11 kg idag. Så jag haver förtröstan.

elan
2006-04-16, 12:00
Söndag 16 april
Idag blev morgonpromenaden lite långsamt luffsande med relativt nyopererad hund. Han har inte fått någon ordentlig motion på på flera dagar eftersom han blev ordinerad stillsamhet. Detta gjorde att han hade skapligt med överskottsenergi och hade glömt bort helt hur man ska bete sig. *grr27*

Hade sett fram emot årets första cykeltur i fint vårväder men här var bara kallt och grått. Dessutom var jag på uselt humör så jag stod på rätt så bra.

Cykling
21,7 km
(Alldeles för kort sträcka men jag hann med att spana in lite potentiella bostadsområden under tiden. Dessutom avverkar jag ju 7,5 mil i veckan på cykel bara genom att ta mig till jobbet och tillbaka. Tror inte att Tjej-vätterns 9 mil ska vara några som helst problem. Nu känns det i alla fall bra rent mentalt att ha fått ut cykeln ur förrådet, pumpat däcken och fått ordning på cykeldatorn.)

Nu blir det till att softa resten av dagen. Ska nog göra en lasagne senare och kanske gå på bio.

elan
2006-04-17, 18:36
Måndag 17 april
Vädret har stundtals varit bättre idag, det har varit strålande solsken och regn. På samma gång. Dagen började med morgonpromenad i cirka en timme. Sedan passade jag på att göra lite jobb som var tvungen att vara klart tills i morgon. Har varit och kollat på en lägenhet också, den var inget att ha. Gav mig av till gymmet och drog av ett litet benpass.

Frontböj
20 kg: 8
50 kg: 6, 8, 8, 8
(Gick ner på lite lägre vikt och koncentrerade mig på tekniken istället. Hade en mer optimal tröja på mig idag så det gjorde inte riktigt lika ont av stången.)

Benpress
80 kg: 6, 8, 8, 8

Raka marklyft
20 kg: 10
60 kg: 8, 10, 10

Sedan gick jag raka vägen och körde ett spinningpass. Det var bra för mitt humör. :thumbup:

elan
2006-04-19, 19:01
Onsdag 19 april
Igår var det lägenhetsvisning igen så det fick bli vilodag. Blev dock lite extra mycket cyklande för att ta sig till och från visningen, vägarbeten och dålig lokalkännedom gör att man får lite extra frisk luft.

Idag blev det däremot träning. Bröst, axlar och triceps stod på schemat. Tror att mitt bra flyt har tagit slut nu för det var ett riktigt skitpass, jag orkade ingenting. Skyller på att jag blev pålurad supertunga hantlar när jag skulle köra andra set:et hantelpressar. Var dessutom grymt trött efter grava insomningsproblem i går kväll kombinerat med tidig uppstigning i morse.

Lutande hantelpress
19 kg: 7
21 kg: 1
19 kg: 4
16 kg: 10

Lutande press i Smith
40 kg: 5, 5
30 kg: 10, 10

Stående hantelpress
11 kg: 5, 6, 6, 5

Hantelflax
11 kg: 6, 6, 6

Sittande frenchpress
13 kg: 10, 10, 10

Push down
20 kg: 9, 8, 8

Som sagt, värdelöst pass. Var väldigt mycket klenare än i fredags när jag körde samma muskelgrupper. Men, bättre lycka nästa gång.

Tack i alla fall för trevligt sällskap och välmenande peppning! ;)

elan
2006-04-20, 16:52
Torsdag 20 april
Idag har varit en rätt jobbig dag, regntunga skyar har hängt över Linköping och det blåser som aldrig förr. Minns inte ens att jag lade huvudet på kudden igår så jag somnade nog rätt kvickt men jag har ändå varit grymt trött hela dagen. Det gick inget vidare på jobbet heller, har en stor grej som ska visas imorgon 8.30-16.30 och det har inte fungerat så värst bra idag. Det blir tidig morgon för elan imorgon så jag hinner säkerställa att allt är som det ska innan det är dags. Jag krånglade mig i alla fall iväg från jobbet skapligt tidigt för att träna.

Spinning
60 minuter varav 45 minuter effektiv tid. Benen var trötta men det känns gött nu efteråt.

Ja.

elan
2006-04-21, 18:45
Fredag 21 april
Uppe med tuppen och njöt av solsken hela vägen till jobbet. Har suttit hela dagen och tyckt att jag varit rätt förvirrad men jag hade visst lyckats ge sken av att jag var jättesäker på min sak och att jag visste precis vad jag pratade om. :D

Var lite nervös inför dagens träningspass eftersom det gick så totalt värdelöst sist jag styrketränade. Det visade sig dock att det nog bara var en tillfällig svacka för idag gick det toppen igen. Jag har till och med fått höra att jag är stark. :hbang: Det är dessutom fantastiskt roligt när det finns folk man känner på gymmet att prata med, kanske blev lite väl mycket prat och vila innan sista setet latsdrag. Men skit sak samma.

Latsdrag
45 kg: 8, 8, 8, 9
(Ska verkligen öka vikten nästa gång.)

Sittande rodd
50 kg: 8
55 kg: 8, 8, 8
(Det kom visst någon och petade ner pinnen på en högre vikt efter första setet.)

Ryggresningar med vikt i famnen
15 kg: 8, 8 8

Bicepscurl med rak stång
23 kg: 8, 6, 6, 4
(Det går bättre och bättre här, när jag började med den raka stången för några veckor sedan kunde jag knappt rubba den här vikten.)

Hantelcurl
11 kg: 3, 6, 7, 5
(Vet i tusan vad som hände här, det kändes ju nästan lätt.)

Mage
Lite blandat smått och gott.

Nu: fredagkväll. Funderar på att gå en sväng i det fina vädret. Eller se något avsnitt av någon tv-serie som man ligger efter med. Eller bara sitta på min stol och njuta av livet. :thumbup:

Jay-Z
2006-04-21, 22:42
Har verkar det vara dags att öka på det mesta inför nästa pass! :thumbup:

Speciellt i rodden. ;)

elan
2006-04-22, 09:08
Har verkar det vara dags att öka på det mesta inför nästa pass! :thumbup:

Speciellt i rodden. ;)

Ja, jag får väl se till att köra nästa pass någon gång när du är i krokarna så har jag inte så mycket val. :D Tror faktiskt att du får ta på dig äran för lite av ökningarna som jag gjort på senaste tiden. :bow:

elan
2006-04-22, 17:30
För att liva upp det lite så här på lördagskvällen och för att (förhoppningsvis) bevisa för mig själv att det ändå händer saker med kroppen kommer här en liten jämförelse i bilder och vikter från ett år sedan och nu. Konstruktiv kriktik mottages tacksamt, att jag är blek och fläskig behöver knappast kommenteras. *flex*

Håll till godo!

elan
2006-04-22, 17:33
Framifrån för ett år sedan.
http://img176.imageshack.us/img176/4923/gammalfram6st.th.jpg (http://img176.imageshack.us/my.php?image=gammalfram6st.jpg)

Framifrån nu.
http://img183.imageshack.us/img183/4649/fram20yz.th.jpg (http://img183.imageshack.us/my.php?image=fram20yz.jpg)

Bakifrån för ett år sedan.
http://img176.imageshack.us/img176/3139/gammalbak0iw.th.jpg (http://img176.imageshack.us/my.php?image=gammalbak0iw.jpg)

Bakifrån nu.
http://img78.imageshack.us/img78/1372/bak8py.th.jpg (http://img78.imageshack.us/my.php?image=bak8py.jpg)

Jag tycker i alla fall att axlarna har växt till sig en smula under året, får hoppas att kommande år biffar till mig lite mera.

elan
2006-04-22, 17:42
Har försökt hitta lite övningar som jag kör samma nu som jag gjorde för ett år sedan. Då körde jag alltid 3*8 på varje övning, vikterna som redovisas för dagsläget klarar jag minst så många med.

Hantelpress för bröst 7 kg har nu ökat till 19 kg
Hantellyft åt sidan 6 kg har nu ökat till 11 kg
Stående hantelpress för axlarna 7 kg har nu ökat till 11 kg
Skivstångscurl 17,5 kg har nu ökat till 23 kg
Hantelcurl 7 kg har nu ökat till 11 kg
Frenchpress 15 kg har nu ökat till 20 kg
Sittande rodd 35 kg har nu ökat till 55 kg (körde maskin då och i cable nu, tar lätt minst 10 kg mer i maskin)
Latsdrag 42 kg har ökat till 45 kg (tror det skiljer mycket mellan nuvarande gymmet och gamla gymmet i denna)

Ja, sakta men säkert som det heter! ;)

AFanatic
2006-04-22, 17:52
Härligt E. Det går verkligen framåt. Riktigt trevliga ökningar. :)

elan
2006-04-22, 17:54
Härligt E. Det går verkligen framåt. Riktigt trevliga ökningar. :)

Tack! Ja jag var liksom tvungen att säkerställa för mig själv att det faktiskt hänt något på ett år. Tittar på alla andras bilder här och känner mig minst i världen. Men, man ska ju bara jämföra sig med sig själv så det är just vad jag gjort ett försök till.

Yankeee
2006-04-22, 17:54
Du har utan tvekan bytt ut lite av fettet mot muskler, bra jobbat :thumbup:

elan
2006-04-22, 17:55
Du har utan tvekan bytt ut lite av fettet mot muskler, bra jobbat :thumbup:

Aaa för det har jag. Vikten är cirka 2 kg mer nu än för ett år sedan men måtten är ungefär desamma. Kanske är lite fläskigare om magen nu men det ser rätt okej ut om man sträcker på sig och suger in lite. ;)

Yankeee
2006-04-22, 17:57
Kanske är lite fläskigare om magen nu men det ser rätt okej ut om man sträcker på sig och suger in lite. ;)

På andra bilden skådar man revbenen, det gör man inte på den första ;)

elan
2006-04-22, 17:59
På andra bilden skådar man revbenen, det gör man inte på den första ;)

Som sagt, bara man sträcker lite på sig så. ;)

Yankeee
2006-04-22, 18:00
Som sagt, bara man sträcker lite på sig så. ;)

Haha, sicket bs :)

elan
2006-04-22, 18:02
Här kommer en bonus på resten av härligheten. På bilderna ovan klippte jag ju precis innan valkarna kom med men här kommer en med lite daller....var nog lite olyckligt val av underkläder att posera i, kunde ju tagit några som inte skär in i sidorna. :D

http://img175.imageshack.us/img175/1961/fram18ac.th.jpg (http://img175.imageshack.us/my.php?image=fram18ac.jpg)

Fed up
2006-04-22, 18:09
Jag kan glädja dig med att här har du en som är både mindre och klenare än du... *cry*

Svårt att se så mkt på bilderna eftersom de är så små men armarna och axlarna ser bra ut tycker jag.

cam
2006-04-22, 18:15
Tycker att du ökat rejält :thumbup: :hbang:
Och jag tror definitivt inte att du är minst här!

Bartman
2006-04-22, 18:19
Ser bra ut :thumbup:
Tycker både att axlarna och ryggen ser mycket bättre ut nu.

Svårt att se så mkt på bilderna eftersom de är så små men armarna och axlarna ser bra ut tycker jag.

Bilder blir större om du klickar på dom.

Fed up
2006-04-22, 18:20
Ser bra ut :thumbup:
Tycker både att axlarna och ryggen ser mycket bättre ut nu.



Bilder blir större om du klickar på dom.

Ah, avancerade grejer! :em:

elan
2006-04-22, 18:28
Tack snälla ni!

elan
2006-04-22, 18:33
Dumma edit-tiden är ju för kort....

Tack snälla ni! :bow:

Som sagt så har jag ju ökat på vikterna rätt bra bara de senaste månaderna så det ska nog gå att kötta till sig lite inom det närmaste året. Måste börja bli lite seriös med cardion igen också så kanske det försvinner något gram fett från magen, bak och lår. Så länge man har kläderna på sig så ser det ju okej ut men nu när det ju snart sommar och då finns det ju viss risk för att man kommer behöva visa upp lite mer hud. Ahja, man ska inte nojja för mycket, särskilt inte när man sitter här och äter sitt lördagsgodis. *popcorn*

elan
2006-04-22, 18:54
Lördag 22 april
Härligt väder ute idag!

Morgonpromenad: 60 minuter
Cykel till och från lägenhetsvisning: 30 minuter
Promenad till stan: 50 minuter
Promenad till lägenhetsvisning: 20 minuter

Så, då har jag hittat lägenheten som jag vill köpa. Den första jag var och kollade på idag var helt underbart fin och jag blev helt kär i den, tyvärr var den på tok för liten och hade inga som helst förvaringsmöjligheter så den gick bort. Den andra var också jättefräsch och den hade en planlösning som inte gick av för hackor. Massa bra skåp i köket och en hel vägg med garderober i sovrummet. Dessutom en alldeles underbar, stor och solig balkong. Nu jäklar ska här läggas bud! Den som vill är välkommen hem till mig på grillkväll på balkongen när jag flyttat. :)

shadowfire
2006-04-22, 19:29
Hantelpress för bröst 7 kg har nu ökat till 19 kg
Sittande rodd 35 kg har nu ökat till 55 kg (körde maskin då och i cable nu, tar lätt minst 10 kg mer i maskin)
:hbang: :hbang: :hbang: ... jisses, nästan dubbelt upp på rodden o definitivt mer än dubbelt upp på hantelpressen... så ska det se ut!!

elan
2006-04-22, 19:47
:hbang: :hbang: :hbang: ... jisses, nästan dubbelt upp på rodden o definitivt mer än dubbelt upp på hantelpressen... så ska det se ut!!

Ja, jag behövde liksom se svart på vitt att det händer någonting. Det är så lätt att misströsta när man ser sig själv i spegeln liksom och ökningarna man gör varje vecka är ju inte så stora att man tycker att det är något alls.

elan
2006-04-23, 13:41
Söndag 23 april
På tok för lite sömn inatt. Gav mig ut på morgonpromenad med en magsjuk hund vid halv-sju snåret. Var väl ute ungefär 75 minuter. Dagens träning har bestått av:

Cykling
28.08 km
(Hann med både landsväg, grusväg, cykelväg, radhuslängor, industriområde, innerstad och lite skog.)

Måste lära mig att uppskatta avstånd på kartan lite bättre. Hade planerat en liten fin landsvägsrutt genom skogen men när jag kom ut därifrån hade jag inte åkt ens en mil. Så jag fick ta en extra tur runt hela staden för att komma upp i futtiga 2,8 mil. Nästa helg ska jag lyckas hitta en längre sträcka.

Nu ska jag skjutsa hem hunden till min mor som ska vakta honom i två veckor. Skönt att slippa bli väckt mitt i nätterna av någon med magknip.

Skulle egentligen ha gått på ett box-pass i eftermiddag men det var visst någon som bangande på grund av träningsvärk. Jag som hade sett fram emot att få slåss lite. ;)

AFanatic
2006-04-23, 13:47
Skulle egentligen ha gått på ett box-pass i eftermiddag men det var visst någon som bangande på grund av träningsvärk. Jag som hade sett fram emot att få slåss lite. ;)

Sikka soussefasoner! :D


Trist med hunden.

Hur lång tid tog det att cykla de där 2,8 milen?

Cilia
2006-04-23, 13:58
[B]Måste lära mig att uppskatta avstånd på kartan lite bättre.
jag är likadan fast främst när det gäller löpning. Jag måste springa så himla långt för att det ska bli några km överhuvudtaget. Väldigt nedslående.


[B] men det var visst någon som bangande på grund av träningsvärk. Jag som hade sett fram emot att få slåss lite. ;)
Jag hade nog gått ändå.
Jag har tröttnat på att förlita mig på att andra ska träna för att det ska bli av.

Diana
2006-04-23, 14:04
[ Den andra var också jättefräsch och den hade en planlösning som inte gick av för hackor. Massa bra skåp i köket och en hel vägg med garderober i sovrummet. Dessutom en alldeles underbar, stor och solig balkong. Nu jäklar ska här läggas bud! Den som vill är välkommen hem till mig på grillkväll på balkongen när jag flyttat. :)
Ah stor och solig balkong är PRICELESS! :bow: underbart när det blir löve at first sight med en lägenhet sådär :naughty: hoppas du får den! =)

Bra cardio kvantitet i den här journalen :hbang:
krya på hunden nu :love:

elan
2006-04-23, 14:04
Sikka soussefasoner! :D


Trist med hunden.

Hur lång tid tog det att cykla de där 2,8 milen?

Det tog 1 timme och 19 minuter. Lite svårt att få upp någon hastighet när man kör omkring i tätort, hade det bara varit landsväg så hade det gått betydligt snabbare.

elan
2006-04-23, 14:06
jag är likadan fast främst när det gäller löpning. Jag måste springa så himla långt för att det ska bli några km överhuvudtaget. Väldigt nedslående.



Jag hade nog gått ändå.
Jag har tröttnat på att förlita mig på att andra ska träna för att det ska bli av.

Ja fast nu var det ju så att det var den här personen som ville gå på box från första början, jag brukar inte gå på det annars men tänkte att det kanske vore skoj som lite omväxling. Dessutom är jag mer eller mindre förstörd efter nattens uteblivna sömn så det var nog rätt bra att det blev inställt. Jag har ju ändå fått lite träning idag genom min cykeltur. Och på det här viset slipper jag stressa hem till mamma utan kan ta det lilla lugna och sitta på hennes altan och njuta av solskenet. :thumbup:

elan
2006-04-23, 14:08
Ah stor och solig balkong är PRICELESS! underbart när det blir löve at first sight med en lägenhet sådär :naughty: hoppas du får den! =)

Bra cardio kvantitet i den här journalen :hbang:
krya på hunden nu

Ja, jag ska bara ha den, kommer att göra mitt yttersta för att den ska bli min. Så fort som möjligt. :D

Cardion finns ju där i alla fall, men den bör utökas å det snaraste. :whipped:

Cilia
2006-04-23, 14:08
sola är den optimala träningen så det verkar som du gjorde rätt prioriteringar. På andra plats kommer box så om personen ifråga inte vill gå en annan gång föreslår jag att du provar på det hela så snart som möjligt så kommer du vara lika hooked som jag är. Lovar!

elan
2006-04-23, 14:15
Sola lär ju vara optimalt för formen. Får väl göra ett nytt försök på boxen nästa söndag (hör du det Jay, inga benpass precis innan nästa söndag!).

elan
2006-04-24, 19:12
Måndag 24 april
En mycket regnig och sömnig dag. Har kämpat för att hålla ögonen öppna på jobbet. Cyklade som vanligt till Campushallen på vägen hem från jobbet och blev helt genomblöt. Var lite i tidsnöd och självklart var det mycket folk på gymmet så det blev ett lite halvdant pass.

Benpress
90 kg: 4, 4
(Sedan blev stången jag ville ha ledig så jag rusade dit illa kvickt.)

Frontböj
50 kg: 8, 9, 9, 9
(Känns stabilt med tekniken på den här vikten nu så nästa gång kan jag nog köra på 60 kg igen.)

Raka marklyft
20 kg: 10
70 kg: 5, 6, 7
(Känns som att det är ryggen som inte orkar med mer, inte benen.)

Sittande lårcurl
30 kg: 10
35 kg: 10, 10, 10
(Baksida lår är vad som behöver piskas mest på mig och efter det här kände jag att de hade fått sig en rejäl omgång.)

Ikväll har jag varit på andravisningen på lägenheten jag vill köpa och passade på att lägga ett bud. Påpekade också för mäklaren att jag kan flytta in helst i förrgår och att jag ville ha en snabb affär. Hoppas att säljaren uppskattar detta. Jag har aldrig bjudit på någon lägenhet förut så det är helt nervöst. Måste fundera ut nu hur stora ökningar som är rimliga att göra för varje budgivningssteg.

shadowfire
2006-04-24, 19:15
Måndag 24 april
En mycket regnig och sömnig dag. Har kämpat för att hålla ögonen öppna på jobbet. Cyklade som vanligt till Campushallen på vägen hem från jobbet och blev helt genomblöt. Var lite i tidsnöd och självklart var det mycket folk på gymmet så det blev ett lite halvdant pass.

Benpress
90 kg: 4, 4
(Sedan blev stången jag ville ha ledig så jag rusade dit illa kvickt.)

Frontböj
50 kg: 8, 9, 9, 9
(Känns stabilt med tekniken på den här vikten nu så nästa gång kan jag nog köra på 60 kg igen.)

Raka marklyft
20 kg: 10
70 kg: 5, 6, 7
(Känns som att det är ryggen som inte orkar med mer, inte benen.)

Sittande lårcurl
30 kg: 10
35 kg: 10, 10, 10
(Baksida lår är vad som behöver piskas mest på mig och efter det här kände jag att de hade fått sig en rejäl omgång.)

Ikväll har jag varit på andravisningen på lägenheten jag vill köpa och passade på att lägga ett bud. Påpekade också för mäklaren att jag kan flytta in helst i förrgår och att jag ville ha en snabb affär. Hoppas att säljaren uppskattar detta. Jag har aldrig bjudit på någon lägenhet förut så det är helt nervöst. Måste fundera ut nu hur stora ökningar som är rimliga att göra för varje budgivningssteg.
Gott pass, fina raka mark!
Lycka till med lägenheten också!

elan
2006-04-24, 19:37
Gott pass, fina raka mark!
Lycka till med lägenheten också!

Ja det har visat sig att jag är en naturbegåvning vad gäller raka mark. Det här är typ femte gången jag testar den, drog av ett gäng reps på 60 kg tredje gången jag körde den. Vet inte var det kommer ifrån men något ska man väl vara bra på. ;)

AFanatic
2006-04-24, 20:26
Riktigt bra frontar. Höj höj höj!

Lycka till med lägenheten nu. :)

supermatt
2006-04-24, 21:41
Grymma markisar! :thumbup:
Önskar också lycka till med lägenheten!

elan
2006-04-25, 18:53
Tisdag 25 april
Usch vad dåligt det går att sova när man är i lägenhetsköpartagen, går runt och är konstant trött. Budgivningen har i alla fall tagit fart idag, det gick snabbare än jag hade trott. Men än så länge är jag med i matchen, är dessutom beredd att gå rätt långt för att få den här lägenheten så de andra som är med och bjuder ska nog få sig en omgång. Dessvärre verkar budandet ha tagit paus för idag och det innebär att jag kommer ha ännu svårare att somna i kväll.

Tränat sig har man gjort.

Spinning
60 minuter varav 45 minuter effektiv cykling. Ett för mig nytt pass och ny instruktör, det var rätt bra men jag som alltid brukar gå på längre pass tar inte ut mig så mycket som jag skulle kunna på de här korta. Får bli skärpning där.

Käkade toast till kvällsmat. Blev godissugen. Light-Colan var slut. *grr*

Fed up
2006-04-25, 18:59
Tisdag 25 april
Usch vad dåligt det går att sova när man är i lägenhetsköpartagen, går runt och är konstant trött. Budgivningen har i alla fall tagit fart idag, det gick snabbare än jag hade trott. Men än så länge är jag med i matchen, är dessutom beredd att gå rätt långt för att få den här lägenheten så de andra som är med och bjuder ska nog få sig en omgång. Dessvärre verkar budandet ha tagit paus för idag och det innebär att jag kommer ha ännu svårare att somna i kväll.

Tränat sig har man gjort.

Spinning
60 minuter varav 45 minuter effektiv cykling. Ett för mig nytt pass och ny instruktör, det var rätt bra men jag som alltid brukar gå på längre pass tar inte ut mig så mycket som jag skulle kunna på de här korta. Får bli skärpning där.

Käkade toast till kvällsmat. Blev godissugen. Light-Colan var slut. *grr*


Äsch, köp en lägenhet av mig istället, jag har två du kan välja på! Så slipper du undan från Linköping. Malmö är bättre, jag har provat båda så jag vet. :thumbup:

Mellen
2006-04-25, 19:06
Tisdag 25 april
Usch vad dåligt det går att sova när man är i lägenhetsköpartagen, går runt och är konstant trött. Budgivningen har i alla fall tagit fart idag, det gick snabbare än jag hade trott. Men än så länge är jag med i matchen, är dessutom beredd att gå rätt långt för att få den här lägenheten så de andra som är med och bjuder ska nog få sig en omgång. Dessvärre verkar budandet ha tagit paus för idag och det innebär att jag kommer ha ännu svårare att somna i kväll.

Tränat sig har man gjort.

Spinning
60 minuter varav 45 minuter effektiv cykling. Ett för mig nytt pass och ny instruktör, det var rätt bra men jag som alltid brukar gå på längre pass tar inte ut mig så mycket som jag skulle kunna på de här korta. Får bli skärpning där.

Käkade toast till kvällsmat. Blev godissugen. Light-Colan var slut. *grr*

Du tränar duktigt du.

I vilken prisklass är lägenheten du budar på? Jag har ingen koll på prisläget i Linköping. Hoppas du får lägenheten!

Men för farao, varför light-cola? Inte nyttigt, inte gott. ?

elan
2006-04-25, 19:08
Äsch, köp en lägenhet av mig istället, jag har två du kan välja på! Så slipper du undan från Linköping. Malmö är bättre, jag har provat båda så jag vet. :thumbup:

Hehe, ingår det ett jobb i köpet också? Ett som är bättre än mitt nuvarande då, för i så fall kommer jag på stört. Har inte bott så länge i Linköping men nu när man börjat röra sig runt om i staden och inte bara hänger här i krokarna så börjar jag tycka att det är en allt bättre stad. :thumbup:

På tal om jobb, jag hade utvecklingssamtal idag med chefen och han ville ge mig 1000 kronor i lönelyft trots att jag som nyanställd inte ska få löneförhandla förrens nästa april. :D

elan
2006-04-25, 19:12
Du tränar duktigt du.

I vilken prisklass är lägenheten du budar på? Jag har ingen koll på prisläget i Linköping. Hoppas du får lägenheten!

Men för farao, varför light-cola? Inte nyttigt, inte gott. ?

Utgångspriset var 495', nu är den uppe i 605'. Andra i samma storlek och med samma läge har gått för runt 610'-620'. Den här är dessutom väldigt fräsch så det kommer kanske att dra iväg ännu mer. Meeen, läget är perfekt, den är klar att flyttas in i omgående, planlösningen passar mig perfekt, balkongen är rena drömmen, den ligger högst upp i huset, det finns tvättmaskin och BBB. Allt som jag har med på min kravlista är uppfyllt. ;)

Light-cola är visst gott. Passar mig alldeles utmärkt om jag blir sötsugen.

Fed up
2006-04-25, 19:19
Utgångspriset var 495', nu är den uppe i 605'. Andra i samma storlek och med samma läge har gått för runt 610'-620'. Den här är dessutom väldigt fräsch så det kommer kanske att dra iväg ännu mer. Meeen, läget är perfekt, den är klar att flyttas in i omgående, planlösningen passar mig perfekt, balkongen är rena drömmen, den ligger högst upp i huset, det finns tvättmaskin och BBB. Allt som jag har med på min kravlista är uppfyllt. ;)

Light-cola är visst gott. Passar mig alldeles utmärkt om jag blir sötsugen.

Får man fråga hur stor den är, avgiften och var den ligger? Min brorsa är också i lägenhets/husletartagen så jag är lite nyfiken, plus att det är roligt att jämför hur prisskillnaden är mellan malmö/lkpg...

495 ska vi ha som utgångspris på min lgh också, men tror inte det kommer ticka iväg så långt som över 600...dock löjligt billig avgift (1543).

vad jobbar du med då?

(vilken utfrågningspost det blev! :D )

Mellen
2006-04-25, 19:20
Utgångspriset var 495', nu är den uppe i 605'. Andra i samma storlek och med samma läge har gått för runt 610'-620'. Den här är dessutom väldigt fräsch så det kommer kanske att dra iväg ännu mer. Meeen, läget är perfekt, den är klar att flyttas in i omgående, planlösningen passar mig perfekt, balkongen är rena drömmen, den ligger högst upp i huset, det finns tvättmaskin och BBB. Allt som jag har med på min kravlista är uppfyllt. ;)

Light-cola är visst gott. Passar mig alldeles utmärkt om jag blir sötsugen.

Åh, då hoppas jag verkligen att lägenheten blir din. Det känns rätt svårt annars, att få hela kravlistan uppfylld.

Nu måste jag spinna vidare på den där light-colan. Skulle det vara bättre än nåt annat sött ur tränings-/hälsosynpunkt? Jag har noll koll på bra och dålig kost/dricka.

elan
2006-04-25, 19:29
Får man fråga hur stor den är, avgiften och var den ligger? Min brorsa är också i lägenhets/husletartagen så jag är lite nyfiken, plus att det är roligt att jämför hur prisskillnaden är mellan malmö/lkpg...

495 ska vi ha som utgångspris på min lgh också, men tror inte det kommer ticka iväg så långt som över 600...dock löjligt billig avgift (1543).

vad jobbar du med då?

(vilken utfrågningspost det blev! :D )

Bättre upp, du kan få läsa allt om den här: länken (http://www.hemnet.se/a.asp?id=3233322&q=1&s=3). Den ligger ju skapligt centralt men inte precis inne i smeten så det finns ju både billigare och dyrare lägenheter här.

Jobbar med, tja du, det är lite svårt att förklara. Grundtanken när jag anställdes var att jag skulle ta fram utbildningsmaterial och hålla utbildningar i en programvara som ett stort företag här i Linköping ska börja använda inom kort. Fast på de få månader jag har jobbat så har arbetsuppgifterna växlat och blivit lite annat roligt.

Fed up
2006-04-25, 19:37
Bättre upp, du kan få läsa allt om den här: länken (http://www.hemnet.se/a.asp?id=3233322&q=1&s=3). Den ligger ju skapligt centralt men inte precis inne i smeten så det finns ju både billigare och dyrare lägenheter här.

Jobbar med, tja du, det är lite svårt att förklara. Grundtanken när jag anställdes var att jag skulle ta fram utbildningsmaterial och hålla utbildningar i en programvara som ett stort företag här i Linköping ska börja använda inom kort. Fast på de få månader jag har jobbat så har arbetsuppgifterna växlat och blivit lite annat roligt.

Jamen det där är ju ett bra läge, känner inte till området så bra, men nära stan iallafall, menar jag. Har förstått att det är rätt dyrt med lgh'er i Linköping nu. Men hoppas du får den då!
Vi har just köpt en jättefin lägenhet för massor pengar här, så jag är glad!

elan
2006-04-25, 19:38
Åh, då hoppas jag verkligen att lägenheten blir din. Det känns rätt svårt annars, att få hela kravlistan uppfylld.

Nu måste jag spinna vidare på den där light-colan. Skulle det vara bättre än nåt annat sött ur tränings-/hälsosynpunkt? Jag har noll koll på bra och dålig kost/dricka.

Ja jag vet. Det är därför jag är beredd att gå med ganska högt på den här budgivningen för jag vet att det inte kommer att bli lätt att hitta något annat som är lika bra.

Cola light, tja det beror väl på vad man själv anser vara bra eller inte. Vill man ha någon söt smak så är det väl rent näringsmässigt bättre med en frukt eller så. Fördelen med Cola light är att den i princip inte innehåller någon energi alls. Och just Coca Cola Light är sötad med suckralos istället för aspartam vilket (än så länge) verkar vara mindre hälsovådligt. Bäst av allt är väl att dricka ett glas vatten. ;)

elan
2006-04-25, 19:41
Jamen det där är ju ett bra läge, känner inte till området så bra, men nära stan iallafall, menar jag. Har förstått att det är rätt dyrt med lgh'er i Linköping nu. Men hoppas du får den då!
Vi har just köpt en jättefin lägenhet för massor pengar här, så jag är glad!

Ja jag tycker också att den ligger bra till, känner inte heller till området så jättebra men mina arbetskamrater tycker i alla fall att det verkar bra. Nära till stan, stationen, Tornby och ungefär hälften så långt till jobbet som jag har nu.

Önskar bara att den här budgivningen kunde vara över nu för det är jobbigt att gå och vänta.

Jo jag tror det blivit rätt dyrt med lägenheter här nu, men det lär väl inte vara billigt i Malmö heller?

Fed up
2006-04-25, 19:49
Ja jag tycker också att den ligger bra till, känner inte heller till området så jättebra men mina arbetskamrater tycker i alla fall att det verkar bra. Nära till stan, stationen, Tornby och ungefär hälften så långt till jobbet som jag har nu.

Önskar bara att den här budgivningen kunde vara över nu för det är jobbigt att gå och vänta.

Jo jag tror det blivit rätt dyrt med lägenheter här nu, men det lär väl inte vara billigt i Malmö heller?

Vi ska ha utgångspris på 495' på min lägenhet på ca 50 kvm. Månadsavgift på 1543. Den har bra planlösning, nytt kylskåp och är fin, men golven är lite slitna och köket är orginal från 30-talet med låg diskbänk etc. Sen ligger den inte i toppläge, jag trivdes bra där, tog 10 min på cykel till stan och centralen, men folk här är så kräsna. Alla vill bo inom en viss radie.

Den vi bor i nu (min pojkväns) är 55 kvm och kommer ha utgångspris på 750' tror jag. Den har avgift på 2638. Nytt kök, ljus och fin och balkong, dock slitna golv. Ligger inom radien där man "kan" bo.

Svårt att säga hur mycket priserna kan gå upp men jag tror inte mer än 100 000 till max.

haha, inte så intressant att läsa kanske, bara jag som är helt uppslukande av bostadsrättsvärlden. :D

elan
2006-04-25, 19:53
Vi ska ha utgångspris på 495' på min lägenhet på ca 50 kvm. Månadsavgift på 1543. Den har bra planlösning, nytt kylskåp och är fin, men golven är lite slitna och köket är orginal från 30-talet med låg diskbänk etc. Sen ligger den inte i toppläge, jag trivdes bra där, tog 10 min på cykel till stan och centralen, men folk här är så kräsna. Alla vill bo inom en viss radie.

Den vi bor i nu (min pojkväns) är 55 kvm och kommer ha utgångspris på 750' tror jag. Den har avgift på 2638. Nytt kök, ljus och fin och balkong, dock slitna golv. Ligger inom radien där man "kan" bo.

Svårt att säga hur mycket priserna kan gå upp men jag tror inte mer än 100 000 till max.

haha, inte så intressant att läsa kanske, bara jag som är helt uppslukande av bostadsrättsvärlden. :D

Det är verkligen inte bara du som är uppslukad av den, jag tänker ju inte på något annat överhuvudtaget. :D Kul att veta lite hur priseläget ser ut på andra ställen och så, bra att ha något att jämföra med. :thumbup:

Bartman
2006-04-25, 19:55
Ser bra ut med träningen, jobba på!

Bättre upp, du kan få läsa allt om den här: länken (http://www.hemnet.se/a.asp?id=3233322&q=1&s=3). Den ligger ju skapligt centralt men inte precis inne i smeten så det finns ju både billigare och dyrare lägenheter här.

Känner en som också bjuder på den lägenheten, den var riktigt fin sa han.

elan
2006-04-25, 20:06
Ser bra ut med träningen, jobba på!



Känner en som också bjuder på den lägenheten, den var riktigt fin sa han.

God damn! Säg till honom att lägga ner, jag behöver den mer än vad han gör. ;)

elan
2006-04-26, 20:09
Onsdag 26 april
Budgivningen är fortfarande inte avklarad så det blir flera timmar till med nervöst väntande. Har dock lyckats skaka av mig alla utom en annan spekulant. Tränat sig har man i alla fall gjort.

Hantelpress för bröst
19 kg: 7
16 kg: 9, 8
(Det tog mig tre försök innan jag fick upp 19 kg till startläget första gången, sedan försökte jag mig inte ens på den manövern igen.)

Lutande press i Smith
30 kg: 10, 10, 10
(Ända ner och nudda bröstet på varje repetition.)

Press bakom nacken i Smith
30 kg: 6, 7, 4

Hantellyft åt sidorna
11 kg: 9, 8, 8

Drag till hakan
30 kg: 6, 6, 6

Dips
1:ans hjälpvikt: 7
Helt utan assist: 5, 4
(Hell yeah!)

Smalbänk
20 kg: 10
30 kg: 5, 5

Push down
22,5 kg: 8, 7, 6

Bättre än förra veckans kassa pass, men jag undrar när jag ska lyckas få in tekniken för att hiva upp hantlarna till startläget i hantelpressen. Ahja, det här är ju en början i alla fall, det är väl bara att nöta på så kommer det nog någon gång det med.

Nu: kvällens kesella och cashewnötter!

AFanatic
2006-04-26, 21:02
Trevliga pressar.

Men om du klarade 7 reps på 19 kg så borde det inte varit speciellt svårt att få upp dom. Hur gjorde du?

elan
2006-04-26, 21:07
Trevliga pressar.

Men om du klarade 7 reps på 19 kg så borde det inte varit speciellt svårt att få upp dom. Hur gjorde du?

Tja jag har ju liksom inte någon riktig taktik, jag försöker bara få upp dem och tänker inte riktigt på hur jag gör. Förra passet så försökte jag på 21 kg men det var helt omöjligt att få upp dem ens med hjälp, och efter att ha försökt några gånger var jag så slut att jag inte fick upp 19 kg någon gång alls efter det.

Planen är i alla fall att börja varje pass med 19 kg för en gång får jag ju i alla fall upp dem nu. Sedan får jag väl harva på 16 kg tills jag är tillräckligt stark att ta 19 kg en andra gång. Och jag tänker anstränga mig extra noga för att verkligen köra strikt och jättedjupt för att på så sätt bli lite starkare.

elan
2006-04-27, 19:40
Torsdag 27 april
Jag är hög! Studsar runt som en tok och kan knappt sitta still och skriva. Jag vann budgivningen! Woho liksom. Pulsen bara skenade när mäklaren ringde och jag var tvungen att sätta mig ner. Drog direkt till träningen efter det.

Spinning
75 minuter, varav 60 minuter effektiv cykling.
Min absoluta favoritinstruktör, har inte varit på det passet på flera veckor eller så har han varit bortrest. Vilken kick det var. Instruktören, musiken, hela passet. Behöver jag säga att jag sjöng i duschen efteråt?

Hoho, nu har jag bakat morotskaka till fredagsfikat, har en plåt med müsli i ugnen, jag installerar min laptop som jag köpte för 100 kronor igår och så har jag just öppnat brevet med pappret som säger att min anställning går över till fast tjänst och jag fick 1000 kronor påökt trots att jag inte skulle löneförhandla förrens nästa år.

Some days are better then others...

Endorfiner for teh win!

Stumpis
2006-04-27, 19:46
Jäklar va roligt att du "fick" lägenheten, bara att gratulera! :)
Snacka om en perfekt dag för dig, typiskt att det inte stod styrka på programmet för du hade säkert smällt till med x antal PB´n av bara farten!

Bra jobbat på bröst- och axelpasset igår! :thumbup:

Fed up
2006-04-27, 19:56
Grattis! När blir det flytt?

Här är den ena vi ska sälja ifall du är nyfiken:
länk (http://www.hemnet.se/search/maklarutbud/object_frame.asp?objektid=3244384&service=hemnettogp&caller=main&area=13&kommun=157&url=http://www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/)

elan
2006-04-27, 19:58
Jäklar va roligt att du "fick" lägenheten, bara att gratulera! :)
Snacka om en perfekt dag för dig, typiskt att det inte stod styrka på programmet för du hade säkert smällt till med x antal PB´n av bara farten!

Bra jobbat på bröst- och axelpasset igår! :thumbup:

Spinningen var inte fel den heller, ökade ju bara på välbefinnandet. Får väl hoppas att kicken sitter kvar tills imorgon när jag ska träna styrka.

Och tack, det kändes mycket bättre igår än efter förra veckans skitpass. :D

elan
2006-04-27, 20:00
Grattis! När blir det flytt?

Här är den ena vi ska sälja ifall du är nyfiken:
länk (http://www.hemnet.se/search/maklarutbud/object_frame.asp?objektid=3244384&service=hemnettogp&caller=main&area=13&kommun=157&url=http://www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/)

Så snart som möjligt är tanken. Säljaren bor inte där längre men han har kvar sina saker. Ska till mäklaren imorgon och prata och förhoppningsvis kommer säljaren dit också så vi kan bestämma det.

Inden dålig lägenhetet det där du. Som hämtad ur en inredningstidning. Jag kanske kan hyra in dig när jag ska inreda? ;)

Bartman
2006-04-27, 20:01
Grattis till lägenheten. Får man fråga hur mycket du får ge för den?

Fed up
2006-04-27, 20:03
Så snart som möjligt är tanken. Säljaren bor inte där längre men han har kvar sina saker. Ska till mäklaren imorgon och prata och förhoppningsvis kommer säljaren dit också så vi kan bestämma det.

Inden dålig lägenhetet det där du. Som hämtad ur en inredningstidning. Jag kanske kan hyra in dig när jag ska inreda? ;)

Gärna det! Här har vi dock knölat undan en massa skit i garderoben och på vinden. Vi har dessutom ett akvarium som tillfälligt fått flytta till min sambos föräldrar för att det ska se luftigt ut...vad gör man inte...?

Jay-Z
2006-04-27, 20:36
You're on a roll! :thumbup:

Jag ska anställa Fed_up först! ;)

Fed up
2006-04-27, 20:42
You're on a roll! :thumbup:

Jag ska anställa Fed_up först! ;)

Do it, Do it! Jag är trött på griniga tonåringar!

Det finns nog av min visdom till er båda, så kivas inte ungdomar! :thumbup:

elan
2006-04-27, 20:55
You're on a roll! :thumbup:
Onekeligen. Helt sjukt. Undrar om jag blir påkörd av en buss imorgon på väg till jobbet.

Jag ska anställa Fed_up först! ;)

Äsch, nu ska du inte vara sådan. Vi kanske kan dela? Vi bor ju trots allt i samma krokar.

Fed up
2006-04-27, 20:58
Ja, jag är ju i krokarna ibland och besöker släkten så då kan jag göra hembesök hos er! :thumbup:

Jay-Z
2006-04-27, 21:08
Det finns nog av min visdom till er båda, så kivas inte ungdomar! :thumbup:

Vem kallar du ungdom? :D

Men tack. :em:

elan
2006-04-27, 21:27
Vem kallar du ungdom? :D

Men tack. :em:

Hehe, när man kommit upp i den här åldern så tycker jag att man ska bli glad över att någon kallar en för ungdom. Var en på jobbet som hade med sig sitt barn på besök förra veckan, hon gissade att jag var ungefär 20. Bara att tacka och ta emot.

Damn jag kommer inte kunna somna, är fortfarande helt speedad.

Fed up
2006-04-27, 21:30
Hehe, när man kommit upp i den här åldern så tycker jag att man ska bli glad över att någon kallar en för ungdom. Var en på jobbet som hade med sig sitt barn på besök förra veckan, hon gissade att jag var ungefär 20. Bara att tacka och ta emot.

Damn jag kommer inte kunna somna, är fortfarande helt speedad.


Cebereus här på kolo trodde jag var 17-18 efter att ha kollat på mina före-efter-bilder. Jag vet inte om jag ska ta det som bra eller dåligt. Iof. var nog den åldern min kropps primetime...

Om jag hade varit du hade jag legat och inrett lägenheten hela natten istället för att sova... :D

elan
2006-04-27, 21:42
Om jag hade varit du hade jag legat och inrett lägenheten hela natten istället för att sova... :D

Det har jag redan gjort några nätter i rad. Men nu har jag ju täckning för det. :D Dessvärre blir det inga storstilade inredningsförsök så här i början, har inte riktigt råd med det så det får bli att de gamla möblerna hänger med. Soffa måste jag dock köpa mig en för det äger jag ingen sedan innan. Och så kanske en TV så man kan se all film som man...ehrm...köper via bredbandet. ;)

Provsitta soffor och spana efter TV får bli helgens sysselsättning. Tillsammans med lite packande. Och rättvist uppdelande av husgeråd.

Usch, jag är oförskämt glad.

AFanatic
2006-04-27, 21:54
Stort grattis! Tusan va skönt det måste kännas. :) Och vilken dag. Haha gött flyt. :eating: Inflyttningsfest bokad? Öh jag kan ta med efterrätt...kladdkaka. :D

elan
2006-04-27, 21:59
Stort grattis! Tusan va skönt det måste kännas. Och vilken dag. Haha gött flyt. :eating: Inflyttningsfest bokad? Öh jag kan ta med efterrätt...kladdkaka. :D

Jag spikar ett datum så fort jag vet när jag får flytta in. ;) Då blir det kalas på balkongen! For teh win! :thumbup:

Nu ska jag göra ett försök att sova. :sleep:

AFanatic
2006-04-27, 22:01
Jag spikar ett datum så fort jag vet när jag får flytta in. ;) Då blir det kalas på balkongen! For teh win!

Nu ska jag göra ett försök att sova. :sleep:

Hähä fint. *popcorn*

Lycka till! :devil: :D

elan
2006-04-28, 18:38
Fredag 28 april
Tror jag har landat lite idag. Kan koncentrera mig lite längre stunder på saker och ting men är fortfarande jätteglad. Det tokregnade hela natten och jag hade svårt att sova, blev inte många timmar. Men imorse när jag cyklade till jobbet var det strålande solsken. Idag har jag varit ute med några kollegor och käkat buffé på lunchen och så
har jag varit hos mäklaren och skrivit överlåtelseavtal och faxat alla nödvändiga papper till banken. Och så tränat så klart, med förra veckans utlovade viktökningar på ryggövningarna.

Latsdrag
50 kg: 5, 5, 5, 5

Sittande rodd
60 kg: 5, 6, 5, 6

Ryggresningar med vikt i famnen
10 kg: 10, 10, 10

Bicepscurl med rak stång
23 kg: 8, 7, 6, 5
(Skam den som ger sig, det börjar ju gå riktigt bra det här.)

Hantelcurl
11 kg: 9, 8, 7
(Yes, har verkligen fått in knixen nu. Det känns lätt på den här vikten. Dessvärre började min handled göra ont, och det gör den fortfarande. Berodde nog på stångcurlen.)

Mage
Lite gott och blandat.

Inga bekymmer med ökningarna där inte. Nu ska jag se om min handled kan sluta värka och sedan kanske börja packa lite så smått, lite snapsglas och annat som man inte använder dagligen.

Jay-Z
2006-04-28, 18:41
Många brukar klaga över problem med handlederna vid rak stångcurl. Prova ett tag med EZ? Kanske kan vara lite stelhet i underarmar också.

Sittande rodden var fin. I princip en 10 kilos ökning på en vecka? :thumbup:

När blir det inflyttningsfest? :hbang:

AFanatic
2006-04-28, 18:45
Sittande rodden var fin.

När blir det inflyttningsfest? :hbang:

+1

:D

elan
2006-04-28, 18:47
Många brukar klaga över problem med handlederna vid rak stångcurl. Prova ett tag med EZ? Kanske kan vara lite stelhet i underarmar också.

Sittande rodden var fin. I princip en 10 kilos ökning på en vecka? :thumbup:

När blir det inflyttningsfest? :hbang:

Mmm, gick ju över från EZ till rak för att det kändes knasigt i underarmar och handleder. Men det optimala kanske är att alternera sig lite.

För tusan, 10 kg är väl ingenting? ;) Allt går med lite vilja.

Inflyttningsfest, efter 15 maj. Fast då är det ju NOGP och sheit, får väl bli framåt sommarkanten någon gång när det är lagom temperatur på balkongen. :cool:

elan
2006-04-28, 18:48
+1

:D

Iväg och kör ditt grymma pass nu så lovar jag att du får komma på fest sedan. ;)

Jay-Z
2006-04-28, 18:53
Inflyttningsfest, efter 15 maj. Fast då är det ju NOGP och sheit, får väl bli framåt sommarkanten någon gång när det är lagom temperatur på balkongen. :cool:

Två veckor efter NOGP röstar jag för. :D

elan
2006-04-28, 18:55
Två veckor efter NOGP röstar jag för. :D

Då bestämmer vi det då! Då har jag en vecka på mig att hämta mig inför Tjej-vättern. :thumbup:

Cilia
2006-04-28, 20:11
Grattis till lägeneheten och till ett bra pass.
Kul att du ökar.

jag har kört bicepscurl med EZ länge men tycker jag får problem med kontakten.
Funderar nu på om jag ska gå över till rak igen som jag slutade med för underarmarna inte gillade det.
Men någonting måste ju funka. Tycker generellt det är svårt med kontakt i biceps.

AFanatic
2006-04-28, 22:09
Iväg och kör ditt grymma pass nu så lovar jag att du får komma på fest sedan. ;)


Done! Får jag komma på fest nu? :laugh: *popcorn*

elan
2006-04-29, 10:03
Cilia: Tack så mycket. Ja, jag har också problem med kontakt i biceps. Har fått höra att jag kör för strikt a la bodypump-style så nu försker jag att fuska lite mer om det går. Ska testa EZ igen nästa vecka. Annars får jag väl mosa på med bara hantelcurl ett tag om inget annat funkar.

AFanatic: Lätt att du får, glöm inte bort den utlovade kladdkakan. ;)

elan
2006-04-29, 10:06
För övrigt har jag grymt ont i min handled. Kan knappt dra på vattenkranen med vänsterhanden.

Har i alla fall slagit rekord i att sova inatt. Vaknade självklart kvart i sex men kunde somna om och steg inte upp förrens klockan nio. Tog inte ens någon morgonpromenad utan käkade en trevlig lördagsfrukost i lugnan ro.

Gjorde en trevlig bekantskap i spegeln förut. Ett styck blodkärl på nedre delen av magen som skulle kunna vara en början till en grym och pulserande ådra. Ja det kanske går att få fason på min mage någon gång också. ;)

Yankeee
2006-04-29, 10:08
Ådror på magen är nice, nu blir jag avis :(

elan
2006-04-29, 10:13
Ådror på magen är nice, nu blir jag avis :(

Än så länge är det inge ådra, det var mest att man skymtade ett blått blodkärl där nere i kanten om man sträcker på sig ordentligt. Kanske har att göra med att man måste vara tillräckligt blek också så det ska synas. :D

supermatt
2006-04-29, 13:11
Kul med lägenheten - grattis! :cheers:
Eftersom jag inte kan lägga ihop 1+1 så gjorde jag inte kopplingen att du skulle hem och packa med att du kanske fått lägenheten :em:

Jay-Z
2006-04-29, 16:03
Ådror på magen är nice, nu blir jag avis :(

Jag räknade till sex stycken alldeles nyss. :D

elan
2006-04-29, 17:31
Jag räknade till sex stycken alldeles nyss. :D

De kan du gott ha! Jag äter i alla fall godis. *popcorn*

Yankeee
2006-04-29, 18:02
De kan du gott ha! Jag äter i alla fall godis. *popcorn*

Psyka honom, he's going down :)

elan
2006-04-30, 16:38
Söndag 30 april
Morgonpromenad, kanske 75 minuter eller så.

Hade planerat att köra ett långpass på cykeln men insåg redan när jag vaknade att min handled inte skulle palla med något sådant. Funderade ett tag på att ge mig ut och springa men jag var inte det minsta sugen på det. Istället begav jag mig till Campushallen och tränade lite ben, försökte hitta övningar som inte belastade handleden, blev lite annorlunda.

Böj i Smith
30 kg: 15
50 kg: 10, 10, 10

Raka marklyft
20 kg: 10
40 kg: 10, 12, 12
(Vågade inte lassa på mer vikt men detta klarade handleden av i alla fall, blev ju inte så värst tungt dock.)

Benpress
80 kg: 8, 8, 8, 8

Bencurl
25 kg: 6, 5
(Hur konstigt det än må låta var det här min handled sa ifrån mest. Man måste ju liksom hålla sig i när man utför övningen.)

Gynstol (abductor)
25 kg: 15
40 kg: 20, 20, 20
(En ny bekantskap för mig. Jäklar vad det nöp i gluteus.)

Har varit på apoteket och köpt lite antiinflamatorisk salva och elastisk linda, hoppas att det känns bättre snart för det här håller inte i längden. I värsta fall får jag väl köra Tjejvättern på min glidarhoj med tantstyre och fotbroms. Ska testa spinning i morgon, där behöver man ju inte hålla i styret på samma sätt som när man cyklar på riktigt. Annars får det väl bli löpning för hela slanten.

Så vad ska man göra resten av kvällen då, det är verkligen inte optimalt att hålla på och dona med massa flyttkartonger hit och dit. Kanske knäcker en burk tonfisk och sjunker ner i soffan eller något.

Och jo, blodådran min är kvar. Efter morgonpromenaden såg jag hur den sträckte sig från allra längst ner på nedersta magen och upp utefter hela sidan. Jag är helt fascinerad. Sambon var mindre imponerad.

Yankeee
2006-04-30, 16:41
Sambon var mindre imponerad.

Låt mig gissa, han tränar inte? ;)

elan
2006-04-30, 16:47
Låt mig gissa, han tränar inte? ;)

Haha, nej det kan man väl inte påstå direkt. :D Men han kunde i alla fall konfirmera att ådran syntes, så det är inget som jag bara inbillat mig.

Ja jösses, att försöka förklara för någon att man är helt imponerad över att man själv har en synlig ådra på magen. *screwy*

Yankeee
2006-04-30, 16:52
Haha, nej det kan man väl inte påstå direkt. :D Men han kunde i alla fall konfirmera att ådran syntes, så det är inget som jag bara inbillat mig.

Ja jösses, att försöka förklara för någon att man är helt imponerad över att man själv har en synlig ådra på magen. *screwy*

:D

Det är bra att få någon annans åsikt när det gäller hur man ser ut, man blir lätt hemmablind :)

Det krävs nästan att man är en träningsfjant för att man ska förstå något sådant :D

Bartman
2006-04-30, 17:00
Och jo, blodådran min är kvar. Efter morgonpromenaden såg jag hur den sträckte sig från allra längst ner på nedersta magen och upp utefter hela sidan. Jag är helt fascinerad. Sambon var mindre imponerad.

Jag vill också ha synliga ådror på magen *cry*
Får nog börja fundera på att deffa, men det käns lite meningslöst att deffa när jag inte har några muskler att deffa fram...

Cilia
2006-04-30, 17:03
Jobbigt med handleden, vad har du gjort?

Grattis till gynstolen ännu en som har blivit invigd i dess underbara värld.
Det är bara Diana som försöker dra oss ifrån den men den är svår att göra slut med. Fast jag vet inte om jag direkt brukar känna i gluteus????

elan
2006-04-30, 18:27
Jag vill också ha synliga ådror på magen *cry*
Får nog börja fundera på att deffa, men det käns lite meningslöst att deffa när jag inte har några muskler att deffa fram...

Jag kan garantera dig att den här ådran inte har så mycket att göra med att jag skulle vara deffad, jag är långt därifrån. Att vara blek och ha ytliga blodkärl är också ett sätt att få synliga ådror. ;)

elan
2006-04-30, 18:29
Jobbigt med handleden, vad har du gjort?
Bicepscurlat?

Grattis till gynstolen ännu en som har blivit invigd i dess underbara värld.
Det är bara Diana som försöker dra oss ifrån den men den är svår att göra slut med. Fast jag vet inte om jag direkt brukar känna i gluteus????
Det finns väl två olika sorter om jag inte är helt felunderrättad, den som jag körde pressar man benen utåt i och tar alltså på utsida lår och rumpa. I alla fall på mig. :)

elan
2006-05-01, 14:35
Måndag 1 maj
Jaha ja. Inte mycket att säga om dagen. Har gått morgonpromenad i cirka 60 minuter, det blåste och var svinkallt. Sedan har jag packat flyttkartonger och för första gången börjat undra vad fan jag gett mig in på. Liten glimt av panik där ett tag innan det var dags för träning.

Spinning
60 minuter varav 45 minuter effektiv cykling. Var lite seg från gårdagens benpass så jag tog inte ut mig direkt. Var i alla fall skönt att få svettas lite och det funkade okej med handleden.

Over and out!

cam
2006-05-01, 14:46
Det finns väl två olika sorter om jag inte är helt felunderrättad, den som jag körde pressar man benen utåt i och tar alltså på utsida lår och rumpa. I alla fall på mig. :)

Abductor som du pressar utåt SKA ta på rumpan, iaf de små gluteus minimus och medius på ovansidan/utsidan av rumpan som är med och stabiliserar bäckenet. Gluteus maximus kanske är med och hjälper till också, beror nog på i vilken vinkel man sitter.
På utsida lår (till skillnad mot vad många tror) finns väl inga muskler, bara ett senstråk som binder ihop gluteus maximus och musklerna på framsida lår. Möjligen senstråkets lilla spännarmuskel som sitter typ i höjd med höften.

shadowfire
2006-05-01, 14:47
Måndag 1 maj
Jaha ja. Inte mycket att säga om dagen. Har gått morgonpromenad i cirka 60 minuter, det blåste och var svinkallt. Sedan har jag packat flyttkartonger och för första gången börjat undra vad fan jag gett mig in på. Liten glimt av panik där ett tag innan det var dags för träning.

Spinning
60 minuter varav 45 minuter effektiv cykling. Var lite seg från gårdagens benpass så jag tog inte ut mig direkt. Var i alla fall skönt att få svettas lite och det funkade okej med handleden.

Over and out!
Fasiken, både promenad o spinning, well done!!.
Flytten fixar du galant, det känns bara tungt med just nerpackningen och ångest/vemod som slår till då, men snart är du på plats i nya lyan och inse hur kul det är att inreda!... själv bestämma var DU vill att sakerna ska stå och ensam bestämma hur DU vill gardiner, mattor etc ska vara... det blir liksom elan's tillhåll o du slipper stora feta högtalare som står helt galet enligt dig i vardagsrummet osv.. ;)

elan
2006-05-01, 14:50
Fasiken, både promenad o spinning, well done!!.
Flytten fixar du galant, det känns bara tungt med just nerpackningen och ångest/vemod som slår till då, men snart är du på plats i nya lyan och inse hur kul det är att inreda!... själv bestämma var DU vill att sakerna ska stå och ensam bestämma hur DU vill gardiner, mattor etc ska vara... det blir liksom elan's tillhåll o du slipper stora feta högtalare som står helt galet enligt dig i vardagsrummet osv.. ;)

Haha, här är det faktiskt jag som står för de stora feta högtalarna i vardagsrummet. :D Vilket påminner mig om att just de är väldigt träliga att bära i trapporna vid flytt.

Men det blir nog bra. Allt ordnar sig till slut. :thumbup:

elan
2006-05-01, 14:51
Abductor som du pressar utåt SKA ta på rumpan, iaf de små gluteus minimus och medius på ovansidan/utsidan av rumpan som är med och stabiliserar bäckenet. Gluteus maximus kanske är med och hjälper till också, beror nog på i vilken vinkel man sitter.
På utsida lår (till skillnad mot vad många tror) finns väl inga muskler, bara ett senstråk som binder ihop gluteus maximus och musklerna på framsida lår. Möjligen senstråkets lilla spännarmuskel som sitter typ i höjd med höften.

Vad bra, då är jag inte helt felkonstruerad. ;) Trodde jag skulle ha grym träningsvärk i rumpan idag men det känns knappt alls. Får köra tyngre nästa gång. :D

shadowfire
2006-05-01, 14:53
Haha, här är det faktiskt jag som står för de stora feta högtalarna i vardagsrummet. :D Vilket påminner mig om att just de är väldigt träliga att bära i trapporna vid flytt.

Men det blir nog bra. Allt ordnar sig till slut. :thumbup:
haha, hoppsan, det brukar vara det första tjejer gnäller på annars... som inte fattar att hemmabion avgör hur soffan ska stå i vardagsrummet och INTE det fina vitrinskåpet med massa prydnadstrams.. =) ... min soffa rubbar ingen på :booty: . (konstigt att du är ständigt singel skuggan /red anm.)..

Du får se det som ett styrkepass o bära kartonger o grejs nudå... eller så upptäcker du hur j-a stark du har blivit sedan sist du flyttade.. :whipped:

Bartman
2006-05-01, 14:55
o du slipper stora feta högtalare som står helt galet enligt dig i vardagsrummet osv.. ;)

Kan stora feta högtalare stå fel i vardagsrummet? :confused:

shadowfire
2006-05-01, 15:01
Kan stora feta högtalare stå fel i vardagsrummet? :confused:
Inte enligt mig, men så fort man skaffar flickvän så upptäcker man att högtalare, stereo och projektor inte går före "fina tavlor, ny matta, gardiner, ljusinsläpp, fondvägg, krukväxter o vitrinskåp"... sabbar ju hela hemmabion... :smash:

Metal_boy_
2006-05-02, 02:16
Fasen så kvalitativt och fint du har lagt på dig. :thumbup:

elan
2006-05-02, 19:14
Fasen så kvalitativt och fint du har lagt på dig. :thumbup:

Klockan 03.16, ja man får tacka ja. :D

elan
2006-05-02, 19:17
Tisdag 2 maj
Ville vila lite från cardion när det blev spinning igår och ville dessutom vänta lite med att anstränga handleden allt för mycket så det blev vilodag av det hela.

Blev dock lite rastlös så det fick bli en härlig promenad i fina vårvädret. Gick runt Mjärdevi, golfbanan, en sväng in i Ryd och så över universitetsområdet. Tog väl en 70 minuer kanske och det hela var mycket trevligt. Jag njöt av solen och den kulturella mångfalden som omgivningarna bjöd på. :thumbup:

Cilia
2006-05-02, 19:22
asså när det gäller flytt så har jag ett hett tips och det är flyttkillar, använd flyttfirma det är det bästa man kan göra.

Sen är jag nog en kombination av dom där tjejerna. Jag är inte mycket för prydnadssaker utan vill gärna att det ska finnas en funktion för det mesta. Sen är jag totalt anti vitrinskåp. Men jag vill inte heller att tekniken ska synas. Jag är mot stora tv-apparater, stereos och hemmabios. Göm skiten. Det är enda anledningen till att jag vill ha en platt tv, att den inte tar upp massa onödig plats.



Hoppas handleden blir bättre snart. Det där låter inge bra alls.
när går flytten?

Jay-Z
2006-05-02, 19:33
Jag njöt av solen och den kulturella mångfalden som omgivningarna bjöd på. :thumbup:

Haha. Wtf? :D

elan
2006-05-02, 21:17
asså när det gäller flytt så har jag ett hett tips och det är flyttkillar, använd flyttfirma det är det bästa man kan göra.

när går flytten?

12 maj ska jag börja bära de grejer som jag kan bära själv, typ kartonger och så. Blir ett fint träningspass den dagen. :thumbup: Dagen därpå använder jag mina bröder som flyttkillar, de är inte lika dyra i drift som de som jobbar på flyttfirma. Varsinn pizza och så är de nöjda.

Fördel med att inte äga så mycket möbler som man tar med sig efter uppdelning av bohag är ju verkligen att det inte blir så mycket tungt att bära på. Förutom ovan nämnda högtalare då, de väger bly. Soffa och säng kommer IKEA att få bära hem åt mig så det blir rätt lindrigt. Nackdelen är leveranstiden på soffan som gör att jag får leva utan sådan i några veckor. Å andra sidan har jag ju ingen TV heller ännu så det kanske inte gör så mycket.

Vi har något fint avtal på jobbet så man får vara ledig en dag med betalt för att flytta och det tackar man ju inte nej till, kan jag gott bära lite kartonger den dagen.

elan
2006-05-02, 21:18
Haha. Wtf? :D

Haha, ja det vet väl inte du någonting om som aldrig rör dig utanför centrum. ;)

Metal_boy_
2006-05-03, 05:18
Klockan 03.16, ja man får tacka ja. :D


:em:

elan
2006-05-03, 19:38
Onsdag 3 maj
Dagen då handleden skulle testas på gymmet igen. Det var dags för bröst, axlar och triceps och jag lade ner hela min själ i att hitta övningar där man bara har handflatorna mot varandra, inte behöver balansera så mycket och inte lassar på för tungt. Tycker att det gick ganska bra, jag fick utforska en hel del nya maskiner. Däremot var det rätt mycket folk på gymmet, tror att folk börjar få beach-nojja nu när solen tittar fram.

Bröstpress
4 set med 8 repetitioner i varje. Knepig maskin, tyckte mest det tog på axlarna.

Pec Dec
4 set med 8-10 repetitioner. Tyckte inte den här heller tog så värst mycket på bröst.

Sittande hantellyft åt sidan
6 kg: 10, 10, 10, 10
(Funkade bra med handleden när det var så pass lätt vikt.)

Framåtlutade hantellyft åt sidan
5 kg: 10, 12, 10, 10

Axelpressmaskin
20 kg: 12, 10, 10
(God damn vad jobbig den var!)

Push downs med rep
17,5 kg: 8, 8, 8
(Inte optimalt för handleden)

Sedan körde jag lite extra för högra triceps med hantel. Det var rätt jobbigt.

Axlarna fick sig helt klart en genomkörare, bröst fick jag inte så mycket kontakt med och vänster triceps fick vila sig lite. Avslutade passet med att skryta lite med min ådra. :D

Efter smarrig tonfiskmiddag ville jag ut i fina vädret så då fick det bli en liten promenad. Gick ungefär samma sträcka som igår fast åt andra hållet, och utan detour till Ryd, gissar att det tog cirka 60 minuter. Promenader gör underverk för ådran, den syns jättetydligt när man kommer hem. :thumbup:

Bartman
2006-05-03, 19:53
Förutom ovan nämnda högtalare då, de väger bly.

Vad är det för högtalare du har? Nått vettigt?

elan
2006-05-03, 19:58
Vad är det för högtalare du har? Nått vettigt?

Knappast något vettigt, det är ett hemmabygge med snart 10 år på nacken. Det ligger sand i botten på dem, därav tyngden. :D

Bartman
2006-05-03, 20:02
Knappast något vettigt, det är ett hemmabygge med snart 10 år på nacken. Det ligger sand i botten på dem, därav tyngden. :D

Det var väl 3:e våningen utan hiss du skulle flytta till?;)

Cilia
2006-05-03, 20:05
var försiktig med handlederna så du inte drar på dig en inflamation eller liknande.

bra med bröder, själv har jag bara en vilsen lillebror som man inte kan använda till någonting för han går typ vilse på vägen från hemmet. En annan fördel med att inte ha så mycket är att man upptäcker att man inte behöver så mycket. Skaffa inte fler saker än du behöver för det är bara ett elände eg.

Du kanske inte behöver tänka så mycket på om du gick ut som vinnare eller inte ur bodelningen. I slutändan är det bara saker i slutändan.

elan
2006-05-03, 20:05
Det var väl 3:e våningen utan hiss du skulle flytta till?;)

Helt korrekt uppfattat. :thumbup: Men det är nog ungefär där som mina bröder kommer in i bilden tror jag.

Jay-Z
2006-05-03, 20:07
Helt korrekt uppfattat. :thumbup: Men det är nog ungefär där som mina bröder kommer in i bilden tror jag.

Ogge skryter alltid om att han lyfter tungt. Där kan du säkert få hjälp. :D

elan
2006-05-03, 20:11
Du kanske inte behöver tänka så mycket på om du gick ut som vinnare eller inte ur bodelningen. I slutändan är det bara saker i slutändan.

Nej jag funderar inte på det, bara det att sambon tog strid för lite mer saker än jag hade räknat med och eftersom jag har lättare för att göra mig av med saker än vad han har så blev det knappast till min fördel. Men som sagt så är det bara grejer, jag kan köpa en ny tavla på IKEA och jag kommer klara mig alldeles utmärkt utan både rånjärn, brödrost och våffeljärn. Jag fick ju i alla fall behålla både elektrisk citruspress och raclette. ;)

Handleden är jag rädd om, har den lindad hela dagarna på jobbet och smorde med Voltaren hela helgen. Tänker inte göra något som känns galet med den. Bättre att vila den lite extra nu än att bli borta från träningen under en längre period senare.

elan
2006-05-03, 20:12
Ogge skryter alltid om att han lyfter tungt. Där kan du säkert få hjälp. :D

Bra idé där, kanske kunde utlysa en tävling om vem som egentligen är starkast på Kolozzeum. :thumbup: Alla som i förväg tränat på att lyfta solarium är inbjudna att deltaga.

Jay-Z
2006-05-03, 20:14
Alla som i förväg tränat på att lyfta solarium är inbjudna att deltaga.

Jag tror att Oskar är Östergötlands mästare på att lyfta solarium. :D

elan
2006-05-03, 20:16
Jag tror att Oskar är Östergötlands mästare på att lyfta solarium. :D

Jag misstänkte nästan det. Tror du att det går att muta honom också med en pizza eller behöver jag länsa hela Maxi på kvarg innan? ;)

elan
2006-05-04, 18:49
Torsdag 4 maj
Strålande solsken hela dagen och tråkiga arbetsuppgifter på jobbet. Blev lång lunchpaus och fikarast ute i solen. Tränat sig har man gjort.

Spinning
75 minuter, varav 60 minuter effektiv cykling. Jag verkligen avgudar det här passet och måste nog ha kvar mitt träningskort på Campushallen efter att jag flyttat bara för att gå dit på torsdagarna och få köra det. Oh yes!

Nu: dusch och lite kartongpackande.

Zera
2006-05-05, 10:34
Hallå där "campustränare" ;)

Ser ut att gå bra för dig! Förutom handleden då, alltid lika tråkigt med skador :(
Vart är det du ska flytta? Om du redan skrivigt det så ber jag om ursäkt för då missade jag det.

(Föresten, var det du som stog och snackade med Jay-Z i Onsdag på gymmet? Isåfall vet jag vem du är :cool:)

elan
2006-05-05, 11:16
Hallå där "campustränare" ;)

Ser ut att gå bra för dig! Förutom handleden då, alltid lika tråkigt med skador :(
Vart är det du ska flytta? Om du redan skrivigt det så ber jag om ursäkt för då missade jag det.

(Föresten, var det du som stog och snackade med Jay-Z i Onsdag på gymmet? Isåfall vet jag vem du är :cool:)

Jag ska flytta till Åbylundsgatan. Känner inte till området direkt eftersom jag inte bott så länge i staden så du får inte komma nu och säga att det suger där nu när jag just köpt lägenhet. ;)

Visst pratade jag med Jay i onsdags, men jag kan ju inte lova att det bara var jag som gjorde det. Finns ju viss risk för att han pratade med andra också. Supermatt tillexempel, men det är nog inte så stor risk att du blandar ihop oss två...

Du får väl hälsa någon gång på Campushallen så får vi se om du trodde att jag var rätt person. :thumbup:

Zera
2006-05-05, 12:16
Jag ska flytta till Åbylundsgatan. Känner inte till området direkt eftersom jag inte bott så länge i staden så du får inte komma nu och säga att det suger där nu när jag just köpt lägenhet. ;)

Hihi, nej jag har inte heller bott här så länge så jag kan inte så mycket om områdena runt omkring här.

Supermatt tillexempel, men det är nog inte så stor risk att du blandar ihop oss två...

:laugh: Nej det hoppas jag iaf inte :D


Du får väl hälsa någon gång på Campushallen så får vi se om du trodde att jag var rätt person. :thumbup:

Det ska jag göra !:thumbup:

elan
2006-05-05, 17:33
Fredag 5 maj
Redan fredag igen och solen skiner fortfarande över Linköping. Flytten närmar sig, bara en vecka kvar nu tills jag sitter på min balkong och surfar trådlöst. Har varit och tränat mig lite idag, fick sänka vikterna med tanke på handleden men jag tyckte det gick bra, var bara i latsdraget som jag var lite för optimistisk i början. Hälsade på Zera, hejhej, trevligt. Jag var visst inte så svår att känna igen, inte så många som tränar med lindad handled.

Latsdrag
40 kg: 10, 10, 10
(Betydligt lättare än jag brukar köra men med tillräckligt många reps så blir ju det också jobbigt.)

Sittande rodd
60 kg: 6, 7, 7
(Här kunde jag i alla fall köra på den vikt jag ville.)

Ryggresningar
10 kg: 10, 10, 10

Hammercurl
10 kg: 10, 10, 10
(Kändes inget alls i handleden, bra!)

Hantelcurl
11 kg: 4, 6, 6
(Inte heller här kändes det nämnvärt i handleden, men jag tog det ändå försiktigt.)

Mage
Blandat smått och gott.

Nu ska jag iväg och köpa ett soffbord för 100 spänn. Vilket klipp!

Zera
2006-05-05, 17:50
Fredag 5 maj
Hälsade på Zera, hejhej, trevligt. Jag var visst inte så svår att känna igen, inte så många som tränar med lindad handled.


Exakt! Först var man lite tveksam, men när man såg handen så var det klart ;)

Btw, stabila roddar:thumbup:

Stumpis
2006-05-05, 18:08
Wow, 60kg i rodden! Bra jobbat! :thumbup:

Bartman
2006-05-05, 18:13
Bra jobbat:thumbup: SÄrskilt med tanke på handleden.

Latsdrag[/U]
40 kg: 10, 10, 10
(Betydligt lättare än jag brukar köra men med tillräckligt många reps så blir ju det också jobbigt.)

Jag brukar köra på 40 tycker det är jobbig.:em:
Får nog ta tag i min rygg träning för jag kan ju inte vara klenare än en tjej:D

elan
2006-05-05, 18:47
Tackar, tackar allesammans. 60 kg i rodden ja, det är helt och hållet Jay's förtjänst som kommer och lassar på mer vikt när jag kör. Fast det var ju ett tag sedan nu så det här kan jag nog ta åt mig äran för själv. :D

Sedan tycker jag inte man kan jämföra varken rodden eller latsdrag för det lär ju skilja sig rätt mycket mellan olika ställen hur tungt det är. Men de här vikterna är vad jag tar på Campushallen i alla fall, minns inte vilket märke det är på grejerna, de silvriga närmast trappen i alla fall om nu någon skulle veta vad jag menar.

Zera
2006-05-05, 19:00
De silvriga och de vita är väl samma? Bara det att de silvriga är nyare :) Märket är Nordic Gym.

Cilia
2006-05-05, 19:00
tycker du verkar ha stark rygg oavsett vem som lassar på vikterna.
Visste inte att det blev lättare för att ngn annan stod för lassandet?

skönt att handleden verkar lite bättre.

elan
2006-05-05, 19:05
De silvriga och de vita är väl samma? Bara det att de silvriga är nyare :) Märket är Nordic Gym.

Ja de vita vet jag är Nordic Gym, hade bara inte noterat namnet på de silvriga. Men hur som helst så är ju de vita och silvriga inte exakt lika så jag tycker inte man kan jämföra vikter mellan dem heller. :D

Hur som helst, jag brukar köra på samma typ varje gång så kan jag i alla fall jämföra med mig själv.

elan
2006-05-05, 19:08
tycker du verkar ha stark rygg oavsett vem som lassar på vikterna.
Visste inte att det blev lättare för att ngn annan stod för lassandet?

skönt att handleden verkar lite bättre.

Nej det blir ju inte lättare för att någon annan lassar, men om någon annan lassar på så har den ju ingen mental spärr som fegar ur vid en viss vikt. Helt ärligt så har Jay's peppande och passande legat bakom en hel del av mina ökningar. Och det tackar vi för. :thumbup:

Jag tycker inte att min rygg är så stark, fast det kanske beror på att man jämför sig med brudarna här på brädan som är monsterstarka. Jag har i alla fall blivit starkare i ryggen på senaste tiden. Målet är väl att jag någon gång ska kunna klara av att göra i alla fall någon chin, problemet kanske är att jag är för tung och inte att jag har för klen rygg. :D

Cilia
2006-05-05, 19:22
Visst är det så att det är lättare med någon som pushar en.
Jag är också envis och vägrar vara svag. Kul att du har Jay då.
Mycket sitter mentalt det är du helt rätt i.

jag försöker att inte jämföra mig för mycket med dom andra här just för att dom är så starka och har tränat så mycket längre än vad jag har. Sen har vi olika ingång till träningen vilket påverkar med. Samtidigt som det kan vara en sporre.

elan
2006-05-06, 08:16
Lördag 6 maj
Oh yes, grannbarnen var som vanligt uppe vid sex-snåret och studsade bollar i vårt tak. Sa jag att det ska bli skönt att flytta?

Morgonjogg
Mål: Att komma ut i sköna morgonsolen och klara av årets första joggingtur utan att få nämnvärt ont någonstans.
Genomförande: Lunkade på väääldigt långsamt för att slippa bryta och gå efter halva på grund av onda knän. Var ute i cirka 40 minuter, vet inte hur lång sträckan är.
Utvärdering: Det gick ju bra det där, tempot var som sagt fånigt långsamt och rent konditionsmässigt kunde jag gett mycket mer. Tror det ska funka bra med mitt knä om jag tar det så här långsamt och sakta ökar tempot efter hand. I början blir det jogging max en gång per vecka.

Cilia
2006-05-06, 08:20
man måste börja någonstans.
jag tycker du ska vara nöjd. Att jogga i ett lugnt tempo är bra så att man uppskattar joggandet. Annars tycker jag själv att om det blir för jobbigt så är det lätt att man bara tycker det är jobbigt.

Yankeee
2006-05-06, 08:28
Bra att du går ut lugnt, man tjänar inget på att dra iväg 1 mil i bra tempo bara för att man klarar av det konditionsmässigt :) Låt knän, senor och allt annat få en chans att vänja sig. Löpning är riktigt fint när det inte gör ont någonstans :)

supermatt
2006-05-06, 09:37
Fasicken vilka starka roddar! 60 kg är tuuuuungt *yourock*

shadowfire
2006-05-06, 09:46
Gutt att dina handleder inte protesterade nudå, blev nästan orolig ett tag för att du åkt på en sträckning eller överbelastning i samband med sne vinkel på handleden eller så, men nu verkade du ju curla på utan problem?.. Kör på vettja!

Fed up
2006-05-06, 11:00
Har du nåt stöd för handlederna, du som nhar struliga handleder?
Jag köpte handledsstöd igår för mina handleder bråkar också lite när jag curlar.

elan
2006-05-06, 16:12
Så mycket hade jag för att jag var snäll mot knät och tog det lugnt imorse. Var och hämtade våran hund hemma hos mamma och när vi skulle gå ut gjorde han värsta tokrycket iväg för att busa med de andra hundarna. Varpå jag parerar med mitt knä för att hålla emot. Så nu har jag ont i knät i alla fall. Men det lär väl gå över inom sinom tid.

Usch, jag är på dåligt humör och har tyckt synd om mig själv. Köpte en stor godispåse som jag ska dränka mina sorger i nu.

elan
2006-05-06, 16:13
Fasicken vilka starka roddar! 60 kg är tuuuuungt *yourock*
Ja de säger visst det de som vet. :bow: Ändå tycker jag att rygg är den muskelgrupp som jag tränat minst, kanske borde slarva med hela kroppen så blir jag stark överallt. :D

elan
2006-05-06, 16:14
Gutt att dina handleder inte protesterade nudå, blev nästan orolig ett tag för att du åkt på en sträckning eller överbelastning i samband med sne vinkel på handleden eller så, men nu verkade du ju curla på utan problem?.. Kör på vettja!

Ja tack nu känns det mycket bättre i handleden. Ska ta det lugnt med den i framtiden och någon bicepscurl med rak stång dröjer det nog ett tag innan jag kör igen.

elan
2006-05-06, 16:15
Har du nåt stöd för handlederna, du som nhar struliga handleder?
Jag köpte handledsstöd igår för mina handleder bråkar också lite när jag curlar.

Nej inte än, men jag funderar på att skaffa. :) Vad köpte du för några? Verkar de bra?

Cilia
2006-05-06, 19:29
Det är det jag säger, hundar är otyg *L*
du kan få gå med i mitt parti "mot hundar i innerstan" *visslar*

shadowfire
2006-05-06, 19:50
Nej inte än, men jag funderar på att skaffa. :) Vad köpte du för några? Verkar de bra?
Köpte mina på en viss "kosttillskottsgrossist" (tror inte man får skriva namnet deras här på forumet) och för min del fyller de fyra funktioner:

1) när jag virar om mig de fingerlösa handskarna/kombinerade handledsskydden så går det signaler som fan i hjärnkontoret som talar om att det är dags o sätta fokus på träning o inget annat... just handskarna ger mig ett GRYMT fokus!

2) får underbar stabilitet i handlederna, särskilt i curls men också i typ bänkpress i smith... vinklar bak handlederna och låser dem i ett perfekt grepp med handledslindningen till hjälp. Handlederna rör sig inte en milimeter under rörelsen.

3) slipper se mina taniga o benigt små handleder i storleksklass med en blyertspenna

4) ser förbannat hardcore ut i spegeln på gymet, minst lika cool som de stora pojkarna o bortsett från min kropp så skulle man kunna tro att jag är hardcore-gymmare.. :laugh:

Yankeee
2006-05-06, 19:55
Köpte mina på en viss "kosttillskottsgrossist" (tror inte man får skriva namnet deras här på forumet) och för min del fyller de fyra funktioner:

1) när jag virar om mig de fingerlösa handskarna/kombinerade handledsskydden så går det signaler som fan i hjärnkontoret som talar om att det är dags o sätta fokus på träning o inget annat... just handskarna ger mig ett GRYMT fokus!

2) får underbar stabilitet i handlederna, särskilt i curls men också i typ bänkpress i smith... vinklar bak handlederna och låser dem i ett perfekt grepp med handledslindningen till hjälp. Handlederna rör sig inte en milimeter under rörelsen.

3) slipper se mina taniga o benigt små handleder i storleksklass med en blyertspenna

4) ser förbannat hardcore ut i spegeln på gymet, minst lika cool som de stora pojkarna o bortsett från min kropp så skulle man kunna tro att jag är hardcore-gymmare.. :laugh:

Och på köpet får du ett par handleder som kommer att vara värdelösa utan dina handskar.

Bartman
2006-05-06, 20:30
Så mycket hade jag för att jag var snäll mot knät och tog det lugnt imorse. Var och hämtade våran hund hemma hos mamma och när vi skulle gå ut gjorde han värsta tokrycket iväg för att busa med de andra hundarna. Varpå jag parerar med mitt knä för att hålla emot. Så nu har jag ont i knät i alla fall. Men det lär väl gå över inom sinom tid.

Usch, jag är på dåligt humör och har tyckt synd om mig själv. Köpte en stor godispåse som jag ska dränka mina sorger i nu.

Vad är det för hundras ni har?

Cilia
2006-05-06, 20:33
4) ser förbannat hardcore ut i spegeln på gymet, minst lika cool som de stora pojkarna o bortsett från min kropp så skulle man kunna tro att jag är hardcore-gymmare.. :laugh:
fast där har du fel för dom som är hardcore använder ju inte hanskar!

sen håller jag med Spankeee, anledningen till att jag är försiktig med för mycket hjälpmedel är just att man inte blir starkare. Det där är en balansgång men jag tror inte på att använda hjälpmedel jämt. Sen är det en annan sak för elan som är skadad.

Fast även i skadat tillstånd ska man vara rädd om sig. Jag spelade basket länge och stukade fötterna konstant. Jag tejpade fötterna och fortsatte och spela. Resultatet blev att jag stukade fötterna konstant eller iaf vek dom sig. Jag kunde inte gå på en liten ojämnhet i marken utan att falla ihop som ett korthus. Jag tror det beror på att jag aldrig lät mig läka helt och sen stödde upp med tejp. Det man vinner kortsiktigt är lätt att förlora på längre sikt

Fed up
2006-05-06, 20:35
Och på köpet får du ett par handleder som kommer att vara värdelösa utan dina handskar.

Jao, jag har tänkt att bara ha mina stöd just vid curls och sen har jag tänkt kanske köra ett set curls med lättare vikt för att stärka handlederna. JAg har alltid haft lindor när jag har boxats osv, hellre ha lindor och slippa skador och sen få klenare handleder än att köra sönder handlederna tycker jag, men man kan ju försöka jobba lite för att stärka dem också...

Elan: Jag köpte också mina i min lokala gym-butik...det verkar bra, har inte testat att träna med dem än dock.

Shadow: Har du nåt slags kombinerade handskar/handledsskydd? Mina är bara en snodd runt tummen och sen en slags gummi linda runt handleden, sen är jag ju fjolla så jag kör ju med hanskar också, hoppas dessa två kommer gå att kombinera utan att det är obekvämt/ser för fånigt ut...

Elan igen: ursäkta att vi spammar i din journal...

elan
2006-05-06, 21:12
Vad är det för hundras ni har?
Det är en Berner Sennen, ett stort otyg. ;)

Fast han kan vara snäll och gosig också, bara det att ibland blir man rätt trött på honom. Som idag när han badat i lera och luktar spunk.

elan
2006-05-06, 21:16
Angående hjälpmedel eller icke så är jag också inne på linjen att inte använda för mycket för då förbättrar man ju inte sina svaga punkter. Jag tror till exempel att jag skulle orka väldigt mycket mer om jag använde dragremmar eftersom mina underarmar och nypor är rätt klena, men börjar jag med det så blir jag ju inte något starkare där jag verkligen behöver.

Handledsskydd skulle jag kunna tänka mig att använda någon gång ibland när det känns dåligt i min handled men det är inget som jag skulle göra till någon vana. För tillfället satsar jag nog hellre på att köra igång curlandet lite försiktigt och vara väldigt vaksam på hur det känns i handleden.

Angående den psykologiska effekten så ser jag redan så hardcore ut som man kan. ;)

Bartman
2006-05-06, 21:18
Det är en Berner Sennen, ett stort otyg. ;)

Fast han kan vara snäll och gosig också, bara det att ibland blir man rätt trött på honom. Som idag när han badat i lera och luktar spunk.

Stora hundar med lång päls och lera är en fin kombination;)
Det är därför man ska ha en liten hund med kortpäls som inte tycker om lera:)

Roligt med hundar, även om det är mycket jobb med dom så är det helt klart värt det för man får så mycket tillbaka.

Cilia
2006-05-06, 21:30
Jag tror till exempel att jag skulle orka väldigt mycket mer om jag använde dragremmar eftersom mina underarmar och nypor är rätt klena, men börjar jag med det så blir jag ju inte något starkare där jag verkligen behöver.
så där tänkte jag också Jag vill bli starkare i greppet och underarmarna. Men när min naprapat börjar hinta om dragremmar för att kunna utföra övningen mer strikt och sen Cinna och test med hennes ändrade jag mig. Det är ju så att du kommer alltid att vara starkare i ryggen än i dina underarmar annars är det ngt fel. Däremot vill jag inte använda dom på lättare vikter utan där få med armar och grepp.

Men man måste göra det man tror på. Jag har hatat raka mark och uteslutit dom på senaste tiden tills jag provade med remmar och fick en helt annan kontakt.

elan
2006-05-06, 21:30
Stora hundar med lång päls och lera är en fin kombination;)
Det är därför man ska ha en liten hund med kortpäls som inte tycker om lera:)

Roligt med hundar, även om det är mycket jobb med dom så är det helt klart värt det för man får så mycket tillbaka.

Stor hund: check
Lång päls: check
Lera: check

Hotade faktiskt med att raka av honom all päls idag, men det hjälpte föga.

Så här ser han ut, utan lera:
http://img243.imageshack.us/img243/7879/pa2702213vy.jpg (http://imageshack.us)

elan
2006-05-06, 21:33
så där tänkte jag också Jag vill bli starkare i greppet och underarmarna. Men när min naprapat börjar hinta om dragremmar för att kunna utföra övningen mer strikt och sen Cinna och test med hennes ändrade jag mig. Det är ju så att du kommer alltid att vara starkare i ryggen än i dina underarmar annars är det ngt fel. Däremot vill jag inte använda dom på lättare vikter utan där få med armar och grepp.

Men man måste göra det man tror på. Jag har hatat raka mark och uteslutit dom på senaste tiden tills jag provade med remmar och fick en helt annan kontakt.

Mmm, jag har tankar på att börja köra lite extra övningar för greppet och underarmarna. Och i så fall kan man ju köra med remmar i de övningar där det tillför något extra. Men jag vill inte börja köra med för mycket hjälpmedel rent slentrianmässigt utan att ha någon anledning till att göra det.

shadowfire
2006-05-06, 22:00
Och på köpet får du ett par handleder som kommer att vara värdelösa utan dina handskar.
Icke, jag tränar underarmar och handleder ändå och använder inte handledsskydden i varje övning. Däremot är det surt att inte kunna göra rörelser som involverar flera muskelgrupper bara för att en led eller en liten muskel inte vill svara. Av samma anledning har jag nu beställt remmar, stor mening o köra marklyft om rygg + ben kan ge 60% kraft till, men underarmarna o greppet gör att jag tappar stången. Kan ju likagärna skita i marklyft isåfall o bara köra underarmsövingar och greppträning, eftersom det bara är den muskeln som kommer bli optimalt stressad i marklyftet.

Alltså, hjälpmedel anser jag är helt OK då det gäller övningar som involverar andra muskelgrupper eller då man vill ha skydd för handleden för att kunna lasta på tungt, däremot får man inte glömma att träna även det området. Samma gäller bälte runt magen, det är kanon för böj o marklyft, men jag tränar även magmusklerna i ett pass för sig.

shadowfire
2006-05-06, 22:02
...Shadow: Har du nåt slags kombinerade handskar/handledsskydd? Mina är bara en snodd runt tummen och sen en slags gummi linda runt handleden, sen är jag ju fjolla så jag kör ju med hanskar också, hoppas dessa två kommer gå att kombinera utan att det är obekvämt/ser för fånigt ut...
Jag förvandlas till en kickboxerliknande snubbe i mina handskar, ser ut som en streetfighter (att jag tar i så jag biter mig i tunga o läpp på övningarna förbättrar ju inte sitsen direkt). Jag har twinlabs handskar som slutar vid knogarna, runt handleden virar man 3 varv o sedan låses allt med kardborreband. Kanon, i de övningar jag inte vill ha skydden så släpper jag bara upp banden.

Fed up
2006-05-06, 22:06
Jag förvandlas till en kickboxerliknande snubbe i mina handskar, ser ut som en streetfighter (att jag tar i så jag biter mig i tunga o läpp på övningarna förbättrar ju inte sitsen direkt). Jag har twinlabs handskar som slutar vid knogarna, runt handleden virar man 3 varv o sedan låses allt med kardborreband. Kanon, i de övningar jag inte vill ha skydden så släpper jag bara upp banden.

Hur kan de sluta vid knogarna? då är det väl inga handskar? Mina stöd är också från twinlab (tror jag?) och de ska man bara ha runt handleden, sa han i affären iallafall.

Du som en riktigt kickboxerliknande snubbe ser man ut när man har riktiga boxningslindor. Det är ju halva charmen med att gå på boxningen, att man får skutta runt i balla thaishorts med guldbrodyr, lindor och tandskydd. Närmre karl än så kommer jag aldrig. :D

Yankeee
2006-05-07, 04:33
Icke, jag tränar underarmar och handleder ändå och använder inte handledsskydden i varje övning. Däremot är det surt att inte kunna göra rörelser som involverar flera muskelgrupper bara för att en led eller en liten muskel inte vill svara. Av samma anledning har jag nu beställt remmar, stor mening o köra marklyft om rygg + ben kan ge 60% kraft till, men underarmarna o greppet gör att jag tappar stången. Kan ju likagärna skita i marklyft isåfall o bara köra underarmsövingar och greppträning, eftersom det bara är den muskeln som kommer bli optimalt stressad i marklyftet.

Alltså, hjälpmedel anser jag är helt OK då det gäller övningar som involverar andra muskelgrupper eller då man vill ha skydd för handleden för att kunna lasta på tungt, däremot får man inte glömma att träna även det området. Samma gäller bälte runt magen, det är kanon för böj o marklyft, men jag tränar även magmusklerna i ett pass för sig.

Att du tränar underarmar gör väl saken lite bättre, frågan är dock om det hjälper mot problemet du har. Att underarmarna blir stressade i vissa övningar. Nu vet jag visserligen inte vad för problem du (och elan) har, men alla får ont i underarmar i början av träningskarriären. Precis som att man får ont på olika ställen när man kör vissa övningar för första gången. Personligen tycker iallafall jag att det är mindre bra att börja med handledsskydd för att man får lite ont av någon övning. Oftast är det bara att hålla ut lite. Naturligtvis gäller inte detta om man har en skada av något slag, men då ska man ändå inte köra övningen i fråga, ens med handledsskydd.

Ang. magen så får den inte på långa vägar samma träning av renodlade magövningar som av mark och böj. Du får inte samma stabilitet och "råstyrka" sas. Jag ser ingen mening öht med hjälpmedel de första åren iom att man bör stärka hela sin kropp innan man börjar med något man kanske inte ens behöver. Om man efter några år känner att greppet hindrar en i mark, så ser jag inget fel med att använda remmar, och då antar jag att man reppar på ganska stora vikter.

AFanatic
2006-05-07, 09:18
Yankeee: Bra skrivet min broder?! :thumbup:

elan
2006-05-07, 13:45
Söndag 7 maj
Åter till träningsrapporteringen då efter denna utsvävning bland handledsskydd. ;)

Morgonpromenad
Cirka 75 minuter, hunden är hemma igen och då går det inte lika fort.

Cykling
33,15 km på 1:25:11. Hade ingen lust med något alls och var inte det minsta upplagd, men det gick fint ändå bara jag kom ut i fina vädret. Som vanligt trodde jag att sträckan skulle vara längre än den var men jag iddes inte med någon extra sväng runt stan på slutet, var alldeles för hungrig för sådant.

Det blir inte så många mil i kroppen om helgerna men jag får väl förlita mig på att min väg till och från jobbet som ger cirka 7,5 mil i veckan gör sitt till också.

Nu blev jag alldeles trött och inte det minsta sugen på att packa flyttkartonger. Men det är väl bara att bita ihop. Snart är det över.

shadowfire
2006-05-07, 14:52
Att du tränar underarmar gör väl saken lite bättre, frågan är dock om det hjälper mot problemet du har. Att underarmarna blir stressade i vissa övningar. Nu vet jag visserligen inte vad för problem du (och elan) har, men alla får ont i underarmar i början av träningskarriären. Precis som att man får ont på olika ställen när man kör vissa övningar för första gången. Personligen tycker iallafall jag att det är mindre bra att börja med handledsskydd för att man får lite ont av någon övning. Oftast är det bara att hålla ut lite. Naturligtvis gäller inte detta om man har en skada av något slag, men då ska man ändå inte köra övningen i fråga, ens med handledsskydd.

Ang. magen så får den inte på långa vägar samma träning av renodlade magövningar som av mark och böj. Du får inte samma stabilitet och "råstyrka" sas. Jag ser ingen mening öht med hjälpmedel de första åren iom att man bör stärka hela sin kropp innan man börjar med något man kanske inte ens behöver. Om man efter några år känner att greppet hindrar en i mark, så ser jag inget fel med att använda remmar, och då antar jag att man reppar på ganska stora vikter.
Håller inte med dig, men ska inte spamma sönder elans journal, dessutom är hon mer vältränad och har tränat längre än mig så vi har inte samma förutsättningar ens. :)

Bartman
2006-05-07, 16:28
Morgonpromenad
Cirka 75 minuter, hunden är hemma igen och då går det inte lika fort..

Ja det brukar gå lite långsammare, ska ju stanna och luktas och kissas överallt. Men det brukar vara roligt med sällskapet, även om man tycker att dom kan skynda på lite ibland.

Cykling
33,15 km på 1:25:11. Hade ingen lust med något alls och var inte det minsta upplagd, men det gick fint ändå bara jag kom ut i fina vädret. Som vanligt trodde jag att sträckan skulle vara längre än den var men jag iddes inte med någon extra sväng runt stan på slutet, var alldeles för hungrig för sådant.

Det blir inte så många mil i kroppen om helgerna men jag får väl förlita mig på att min väg till och från jobbet som ger cirka 7,5 mil i veckan gör sitt till också.

Nu blev jag alldeles trött och inte det minsta sugen på att packa flyttkartonger. Men det är väl bara att bita ihop. Snart är det över.

Satsar du på någon speciell tid på tjejvättern eller ska du bara cykla och njuta av naturen?

elan
2006-05-07, 16:45
Satsar du på någon speciell tid på tjejvättern eller ska du bara cykla och njuta av naturen?

Har inte kollat något på vilka tider som skulle kunna vara realistiska ännu, med det tempot jag haft på mina små cykelturer i år så är det nog mer på nivån cykla och lukta på blommorna. ;) Men jag är en envis kämpe så jag kommer säkert se ut någon bra tid som jag vill hamna på och så kommer jag räkna ut hur fort jag måste köra och vilka mellantider jag måste ha och så där.

Fast det hela är mest en skoj grej för mig, jag har ju ingen landsvägshoj ens så det går ju inte att mäta sig med de som satsar seriöst på detta.

Bartman
2006-05-07, 17:01
Har inte kollat något på vilka tider som skulle kunna vara realistiska ännu, med det tempot jag haft på mina små cykelturer i år så är det nog mer på nivån cykla och lukta på blommorna. ;) Men jag är en envis kämpe så jag kommer säkert se ut någon bra tid som jag vill hamna på och så kommer jag räkna ut hur fort jag måste köra och vilka mellantider jag måste ha och så där.

Fast det hela är mest en skoj grej för mig, jag har ju ingen landsvägshoj ens så det går ju inte att mäta sig med de som satsar seriöst på detta.

Brukar vara väldigt mycket folk så det kan nog vara ganska svårt att cykla fort vissa sträckor.

Men det är bara att kämpa på, bara du kommer förbi tjällmo så är det nästan utför hela vägen till borensberg och sen är det ganska platt resten av vägen till motala.

elan
2006-05-08, 07:54
Brukar vara väldigt mycket folk så det kan nog vara ganska svårt att cykla fort vissa sträckor.

Men det är bara att kämpa på, bara du kommer förbi tjällmo så är det nästan utför hela vägen till borensberg och sen är det ganska platt resten av vägen till motala.

Ja just folket gör att jag ibland undrar lite vad jag gett mig in på. Jag ogillar folk i flock. Jag är inte mycket för sådana här "folkfester" överhuvudtaget. Jag kanske ska cykla en annan dag istället? :D

Idag är jag grymt trött. Känns i hela kroppen att man både sprungit och cyklat en längre sträcka i helgen. Mina smalben smärtar och jag har en lite småhaltande gångstil. Vet inte om jag kanske håller på att bli förkyld eller något för jag är helt seg. Eller så är det bara måndag.

Funderar på hur pass mycket jag ska anstränga mig för att klämma in träning den här veckan. Är ju liksom lite mycket att göra med flyttbestyr och sådant. Dessutom kommer hela fredag och lördag bli ett enda långt pass för ben, rygg, armar och kondition.

Idag blir det nog hur som helst vila. Ska träffa lägenhetssäljaren efter jobbet så det blir ont om tid. Men tisdag, onsdag och torsdag ska jag nog få till något i alla fall. Fredag är jag ledig hela dagen för att flytta så visst skulle jag ha tid att träna då men det kanske är bättre att spara lite på krafterna så man orkar med alla turerna i trapporna. :thumbup:

Cilia
2006-05-08, 08:16
Ja just folket gör att jag ibland undrar lite vad jag gett mig in på. Jag ogillar folk i flock. Jag är inte mycket för sådana här "folkfester" överhuvudtaget. Jag kanske ska cykla en annan dag istället? :D
jag gillar inte heller folkmassor. Börjar misstänka att jag lider av någon tvångsmani *L*. Eller folk är ok bara dom inte är ivägen men det är ju det dom är. Sen är det jobbigt med hurtisar/friskisar/käckisar. *g* Men det kommer säkert gå bra för dig. Jag skulle nog också se ut en tid för att göra sträckan dräglig annars blir det så långt utan hållpunkter. Hur lång är tjejvättern?

Idag är jag grymt trött. Känns i hela kroppen att man både sprungit och cyklat en längre sträcka i helgen. Mina smalben smärtar och jag har en lite småhaltande gångstil. Vet inte om jag kanske håller på att bli förkyld eller något för jag är helt seg. Eller så är det bara måndag.
jag tycker oftast att det känns som om man håller på att bli sjuk när man är slutkörd. Kanske kroppens sätt att säga ta det lugnt? Men sen går det över snabbt. Men lite måste det kännas för annars så ger det inget tycker jag. Det där är en balansgång man får lära sig.

Bartman
2006-05-08, 15:39
Hur lång är tjejvättern?

Den är 9 mil. Står lite om den här (http://www.cyklavaettern.com/sub.aspx?id=27).

Cilia
2006-05-08, 16:44
Den är 9 mil. Står lite om den här (http://www.cyklavaettern.com/sub.aspx?id=27).
tack, 9 mil skulle jag klara, 30 mil tycker jag verkar sjukt mycket. Jag skulle dö av tristess.

Den där kommer du att greja galant elan.


edit: såg just att det inte var ngn resultatlista, då är det kanske inget för mig ändå *L*

elan
2006-05-08, 19:24
Ja alltså nio mil ser jag som ingenting, det skulle de flesta som överhuvudtaget kan cykla klara av om man har en hel dag på sig, så jag är inte oroad. Som sagt så ser jag det som en kul grej och som en eventuell början på en Tjejklassiker och kanske sedan en riktig Klassiker nästa år eller någon annan gång. Kände att det var lite lagom att börja med det här eftersom man klarar av tjej-varianterna utan att behöva köpa på sig någon bättre utrustning än den man har. Förutom skidor då, det har jag inte haft några sedan jag var elva. :D

Fortfarande trött och seg. Ingen träning idag, antar att kroppen säger att den vill vila. Har inte ens tagit någon mer promenad än den för att posta ett brev på brevlådan, det tog kanske fem minuter. Däremot blev det en liten extrasnurr med cykeln på vägen hem från jobbet eftersom jag var och kollade på mitt blivande boende en gång till. Säljaren verkar vara en hyvens grabb, jag fick både hatthylla och bänkdiskmaskin med på köpet. Fast bänkdiskmaskinen stod i skafferiet, så jag tror att jag ska försöka kränga den och tjäna mig några kronor.

Usch vad flyttkartongspackandet tar emot, jag vill bara ha det överstökat så fort som möjligt. Men, bara några dagar kvar nu. Ska väl försöka göra ett litet ryck här.

elan
2006-05-09, 17:53
Tisdag 9 maj
Idag hade fjortisklubben sammanträde på Campushallen, de förflyttade sig i klungor om sex personer och tog upp minst tre bänkar bredvid varandra samtidigt som de yttrade coola uttryck så som "men hallå" och "ey len". Silverhantlarna stod som spön i backen och jag ångrade innerligt att jag inte hade sett till att få med mig min mp3-spelare.

Passet gick väl sådär, var inte direkt motiverad och taggad innan utan gick mest dit för att ta det som det kom. Kände av handleden i några få övningar men då tog jag lättare vikt eller bytte övning. Känns inget knepigt så här i efterhand. Triceps är nog den muskel som det är svårast att hitta vettiga övningar för som inte belastar handleden på "fel" sätt.

Lutande hantelpress
19 kg: 6
16 kg: 11, 8, 8
(19 kg kändes av i handleden så det blev inget PB där, men det går bättre och bättre. Om handleden är helt bra nästa gång så kanske jag orkar få upp de tunga hantlarna i två set på raken.)

Lutande press i Smith
35 kg: 4, 5, 5

Stående hantelpress
11 kg: 10, 7, 6
(Inga konstigheter här, blev lite jobbigt på slutklämmen. Tycker att jag har fått lite mer definition på axlarna. Nästa gång är det på sin tid att öka vikten.)

Hantellyft åt sidan
11 kg: 7
(Inte bra för handleden.)

Sittande hantellyft åt sidan
7 kg: 8, 7, 7
(Så här lätt vikt går jättebra för handleden, och lika jobbigt som de tyngre blir det ju om man sitter ner när man kör.)

Dips
4, 4, 4
(Tänker aldrig mer köra med hjälpvikt nu...)

Push down
25 kg: 5, 5, 5, 5
(Som sagt så är det knepigt med tricepsövningar men den här funkar bra så jag får väl köra fler set på den istället.)

Nu måste jag få lov att säga att en promenad i fina vädret lockar mera än insidan på mina skåp och flyttkartonger.

Cilia
2006-05-09, 19:22
Idag hade fjortisklubben sammanträde på Campushallen, de förflyttade sig i klungor om sex personer
säker på att det inte var Pipphirana och hans fredagsklubb som var på besök? *L*


bra vikter där, ser ut som ett mer än bra pass tycker jag

elan
2006-05-09, 19:29
säker på att det inte var Pipphirana och hans fredagsklubb som var på besök? *L*


bra vikter där, ser ut som ett mer än bra pass tycker jag

De såg inte ut som Pihrana gör på sin avatarbild i alla fall, de här var mycket mindre (både åldersmässigt och storleksmässigt) och så tror jag att de hade fel typ av hemspråk.

Jodå passet var väl rätt okej, bara det att jag inte hade förberett mig och tänkt vad eller hur jag skulle köra. Men det går som det går, nästa vecka ska jag ladda lite innan så kommer det gå superbra. :thumbup:

AFanatic
2006-05-09, 19:33
Lutande hantelpress
19 kg: 6
16 kg: 11, 8, 8
(19 kg kändes av i handleden så det blev inget PB där, men det går bättre och bättre. Om handleden är helt bra nästa gång så kanske jag orkar få upp de tunga hantlarna i två set på raken.)


Dips
4, 4, 4
(Tänker aldrig mer köra med hjälpvikt nu...)

Fina pressar. Hoppas handleden blir bättre. Vore gött om du kunde köra 3-4 set på 19 kg. 16 verkar alldeles för lätt.

Underbar känsla att kunna köra dips helt själv. :) Bara fortsätta nöta nu.:thumbup:

Bartman
2006-05-09, 19:46
Tisdag 9 maj
Idag hade fjortisklubben sammanträde på Campushallen, de förflyttade sig i klungor om sex personer och tog upp minst tre bänkar bredvid varandra samtidigt som de yttrade coola uttryck så som "men hallå" och "ey len". Silverhantlarna stod som spön i backen och jag ångrade innerligt att jag inte hade sett till att få med mig min mp3-spelare.

Bra jobbat:thumbup:

Finns nästan inget värre när man tränar än folk som tränar i grupp (fjortisar eller inte) och tar upp halva gymmet utan att träna. Underbart med mp3-spelare när man tränar så man slipper störas av andra och lyssna på skräpmusiken dom spelar på gymmet (idag spelade dom rockbalader eller nåt sånt på gymmet).

shadowfire
2006-05-09, 19:55
heh tycker du gjorde ett bra pass ändå, men jag hatar när man tappar fokus pga sådana där grupperingar... de tränar oftast 10% av sin tid på gymet med o leker fritidsgård övriga tiden...

elan
2006-05-09, 20:06
Fina pressar. Hoppas handleden blir bättre. Vore gött om du kunde köra 3-4 set på 19 kg. 16 verkar alldeles för lätt.

Underbar känsla att kunna köra dips helt själv. :) Bara fortsätta nöta nu.:thumbup:

Som jag sagt tidigare så ligger mitt problem i att jag inte får upp hantlarna till startläget. :D Men det tar sig, jag är nog där i en inte allt för avlägsen framtid.

Ja dipsen går bra, det är värre med chips...ehrm...chinsen. Men jag får väl slita på med hjälpvikt där med så kommer det kanske en dag när jag kan orka dra upp mig själv. Klen och tung är ingen bra kombination när man ska göra chins. *rolleyes*

elan
2006-05-09, 20:08
Bra jobbat:thumbup:

Finns nästan inget värre när man tränar än folk som tränar i grupp (fjortisar eller inte) och tar upp halva gymmet utan att träna. Underbart med mp3-spelare när man tränar så man slipper störas av andra och lyssna på skräpmusiken dom spelar på gymmet (idag spelade dom rockbalader eller nåt sånt på gymmet).

Ja min mp3-spelare låg ju hemma på skrivbordet och gjorde ingen nytta. Jag gjorde mitt bästa för att försjunka i mig själv och musiken som spelades på gymmet istället för att distraheras av nissarna runt omkring. Det är inte alltid så lätt dock när musiken är av slaget baladalidida oomp oomp.

elan
2006-05-09, 20:10
heh tycker du gjorde ett bra pass ändå, men jag hatar när man tappar fokus pga sådana där grupperingar... de tränar oftast 10% av sin tid på gymet med o leker fritidsgård övriga tiden...

Precis, jag höll på att få panik på dem där de viftade runt med sina grejer alldeles för nära mig. Dessutom tycker jag att de glodde lite väl mycket.

I och för sig snackade jag väl en hel del jag också men jag tycker då inte att jag stör någon. Det vore väl i så fall om någon tar illa upp när Jay och jag börjar hålla upp tröjorna och dra ner byxlinningarna för att kolla på ådror. ;)

shadowfire
2006-05-09, 20:27
Precis, jag höll på att få panik på dem där de viftade runt med sina grejer alldeles för nära mig. Dessutom tycker jag att de glodde lite väl mycket.

I och för sig snackade jag väl en hel del jag också men jag tycker då inte att jag stör någon. Det vore väl i så fall om någon tar illa upp när Jay och jag börjar hålla upp tröjorna och dra ner byxlinningarna för att kolla på ådror. ;)
hahha ja jag ska väl iofs inte säga något som tog hjälp av tjejen på löpbandet mitt emot mig idag när jag körde i bröstpressen... lyfte jag på blicken från handtagen i maskinen så stirrade jag rätt in i hennes guppande boobisar, perfekt för att få lite extra energi till sista repsen!!... i krig, kärlek o på gym är allt tillåtet, haha... huga, hormonbrunstig man har blivit nudå, sommar o allt. Tror träningen har ökat alla mina hormonnivåer, är nästan sugen på att revirpinka på brevlådor :(

Zera
2006-05-09, 20:50
Tisdag 9 maj
Idag hade fjortisklubben sammanträde på Campushallen, de förflyttade sig i klungor om sex personer och tog upp minst tre bänkar bredvid varandra samtidigt som de yttrade coola uttryck så som "men hallå" och "ey len". Silverhantlarna stod som spön i backen och jag ångrade innerligt att jag inte hade sett till att få med mig min mp3-spelare.



Haha, vilka var det där? Någon skolklass eller? :)
Har aldrig träffat på att det varit så många på en gång, 3 st har jag sett ... då var bänkpressen upptagen i 1h typ.

elan
2006-05-09, 21:13
Haha, vilka var det där? Någon skolklass eller? :)
Har aldrig träffat på att det varit så många på en gång, 3 st har jag sett ... då var bänkpressen upptagen i 1h typ.

Nej jag vet, även om det är mycket folk ibland så brukar det ju inte vara sådana här klungor. Det börjar likna Centralbadet i Norrköping där det ofta kom in halva skolklasser i blöta badkläder och skulle skutta runt på löpbanden och köra bänkpress. *screwy* Hoppas de inte kommer tillbaka inom snar framtid. :devil:

Det är väl ändå någon form av åldersgräns på Campushallen? Funderade ett tag på om det bara var jag som var där ovanligt tidigt på dagen eller något. Får väl hoppas på bättre befolkning imorgon.

elan
2006-05-10, 17:38
Onsdag 10 maj
En dag kvar på jobbet innan flytt! Tiden sniglar sig verkligen fram men nu är det nära. Var på månadens massage idag, det är inte särskilt skönt utan gör mest ont och efteråt känner man sig helt mosig. Men det är säkert nyttigt för ryggen. Har avklarat veckans andra, och förmodligen sista, styrketräningspass. Tänker nog inte ens försöka klämma in ett benpass någonstans mellan allt flyttbestyr, benen får nog sitt ändå när jag ska bära kartonger upp och ner i trappor.

Latsdrag
50 kg: 8, 8, 6
(Det var här jag insåg att jag måste börja träna grepp.)

Sittande rodd med V-handtag
60 kg: 8, 8, 8

Chins
Femmans motvikt: 5, 5, 5
(Det tar sig, har nog aldrig gjort någon på femman förut.)

Hammercurl
11 kg: 5, 5, 5

Hantelcurl
13 kg: 3, 2, 4, 4
(Kanske lite väl tungt men vad tusan man måste ju öka någon gång.)

Mage
Gott och blandat.

Härmed förklarar jag min handled frisk, däremot dröjer det nog innan jag kommer köra någon bicepscurl med rak stång.

Ja det här gick väl bra, skönt att känna att det händer något med vikterna. Kan dessutom svära på att jag såg skymten av en ådra på ena axlen. Ådror we like!

Cilia
2006-05-10, 18:31
det var väl ett riktigt bra pass det där.

Stumpis
2006-05-10, 18:50
Kul att läsa att du vågat dig på ökning i hantelcurlen! Som du själv säger så måste man prova för att komma vidare! :thumbup:

Bra att handleden ordnat till sig, du lär väl behöva den oxå i flytten... :D

Ådra??? :hbang:

elan
2006-05-10, 19:03
det var väl ett riktigt bra pass det där.

Ja jag tror det också. Jag har ingen riktig definition på vad som är ett bra pass men när jag tittar efter på vikterna jag tog så inser jag att det måste ha varit bra. Det kändes inget speciellt när jag körde bara, ibland känns ju allt så himla bra och jättelätt. Idag gick det lite mer på rutin. Men jag är nöjd!

elan
2006-05-10, 19:05
Ådra??? :hbang:

Det är väl snarare så att det är ännu ett blodkärl som ligger väldigt ytligt och därför syns bra. Jag ska fortsätta att vara så här blek hela sommaren så kanske de fortsätter att synas. :D Eller så får jag väl helt enkelt träna på som en galning så att mina ytliga blodkärl utökas till att bli stora, pulserande ådror. :thumbup:

Bartman
2006-05-10, 19:24
Bra pass och starka roddar:thumbup:

Skönt att handleden är bättre, bara att kämpa på så att du får stora pulserande ådror nu då;)

shadowfire
2006-05-10, 20:14
Jag vill också skymta ådra, vafan!... hmpf... :)
Skönt att handleden repat sig och gutt pass där, bra köttning av ryggen!

Cilia
2006-05-10, 21:02
Jag måste säga att jag har aldrig fattat det där med ådror.
jag är typ som en boll och jag har ändå ådror på armarna och dom kommer fram mer när jag tränar. Har aldrig gillat dom.