handdator

Visa fullständig version : 10 dagars träningsvärk?


shadowfire
2006-04-07, 17:41
Har hänt mig nu 3 ggr. Först bicepspass som orskade en träningsvärk som bara inte ville släppa. Samma sak nu på två benpass, sist var det nog knäböj som slog till. Först en sagolikt grym träningsvärk i 1-2 dagar i halva kroppen, men sedan vägrade träningsvärken släppa i quadsen/Rectus Femoris. Var uppe i 11 dagar nu innan ömheten/smärtan var helt borta.

Någon annan som upplevt detta fenomen? Kan det vara näringsbrist/mineralbrist eller något? Äter bra/ofta och rätt tycker jag, men 11 dagars träningsvärk känns ju helt galet, får skaffa klippkort på apoteket snart eller börja postorderprenumerera på ipren...

WheyProtein
2006-04-07, 17:57
Var de här tre passen som andra pass, lika många set, reps, som de passen där du INTE fick sån där verk

shadowfire
2006-04-07, 20:25
Var de här tre passen som andra pass, lika många set, reps, som de passen där du INTE fick sån där verk

Exakt, ingen skillnad, tycker jag alltid kör tills jag är halvdöd oavsett muskelgrupp/pass.

Liten Men Fet
2006-04-08, 00:30
Exakt, ingen skillnad, tycker jag alltid kör tills jag är halvdöd oavsett muskelgrupp/pass.

Och du har inte haft ett uppehåll precis innan?

shadowfire
2006-04-08, 09:26
Och du har inte haft ett uppehåll precis innan?

Nopps, inte i de här fallen, däremot har jag inte tränat mer än några månader så möjligt att kroppen chockas svårt vid varje tillfälle eller ngt... :P ... dock får jag inte den mardrömsvärken varje pass, utan den har bara dykt upp 3 ggr..

Jorgen
2006-04-08, 09:30
Det har hänt mig några gånger också. Böj eller mark har alltid varit anledningen då. Bara att gilla läget. :)

Ame
2006-04-08, 13:08
Jag sprang 400m intervaller i spikskor en gång. Hade träningsvärk i vaderna i över 1 vecka, minst.

GURKAN
2006-04-08, 13:44
Har hänt mig nu 3 ggr. Först bicepspass som orskade en träningsvärk som bara inte ville släppa. Samma sak nu på två benpass, sist var det nog knäböj som slog till. Först en sagolikt grym träningsvärk i 1-2 dagar i halva kroppen, men sedan vägrade träningsvärken släppa i quadsen/Rectus Femoris. Var uppe i 11 dagar nu innan ömheten/smärtan var helt borta.

Någon annan som upplevt detta fenomen? Kan det vara näringsbrist/mineralbrist eller något? Äter bra/ofta och rätt tycker jag, men 11 dagars träningsvärk känns ju helt galet, får skaffa klippkort på apoteket snart eller börja postorderprenumerera på ipren...

Har du druckit alkohol/supit dan/dagarna innan. Då kan det bli ett bakslag som du beskriver. För träna med en fylle kropp suger hästpung. Men så dum som jag var förr det får vi hoppas att inte du är.