handdator

Visa fullständig version : Neråtlutande bröstpress i smithen


Sheogorath
2006-04-07, 17:32
Yo yo yo.

Testade en för mig ny övning idag som jag föll för direkt. Tog helt enkelt en declinebänk och placerade den i smithen, i ett läge där stången möter övre bröst/nyckelben, vilket gör att man får en bra mycket längre rörelse än vanligt. Vidare arbetade jag armarna rakt ut för att isolera bröst maximalt från frontdeltan. Och fy fan vilket tryck på tuttarna. Det drog och spände och pumpen efteråt var helt sjuk. Står här och tittar mig i spegeln och kan inte minnas att jag haft sån här pump på jag vet inte hur länge. Och jag körde ändå lågreps.

Jag har alltid tyckt rätt illa om nedåtlutande bänk innan (kört den fritt när jag gjort det) eftersom den naturliga rörelsebanan gör att man får väldigt kort rörelse, och man lastar på en faslig massa kilon och det gör ont i handlederna och yada yada yada. Men i smithen kan man med en fin rörelse låta stången möta riktigt högt upp på bröstet (i princip blir den en giljotin-press man gör) och fy fan vad nice det var.

TheGovernator
2006-04-07, 18:47
:thumbup:

hahavaffan
2006-04-07, 18:56
Yes, den är härlig. Dock länge sen jag körde den. Skall provas igen så snart förkylningshoran släpper.

skiten
2006-04-07, 19:29
Tog helt enkelt en declinebänk och placerade den i smithen, i ett läge där stången möter övre bröst/nyckelben, vilket gör att man får en bra mycket längre rörelse än vanligt.

Du menar alltså att stången skall vara vid halsens början då eller? Har jag förståt dig rätt då? :confused:

NerX
2006-04-07, 19:31
Du menar alltså att stången skall vara vid halsens början då eller? Har jag förståt dig rätt då? :confused:

Förhoppningsvis sitter även ditt nyckelben där ;)

Otto GROV
2006-04-07, 19:42
kör så fast uppåt-lutat istälet,,, ger grymt tryck på övre bröst

thebandit
2006-04-07, 20:26
Testat. Helt värdelöst. :MrT:

Mystline
2006-04-07, 21:10
"tryck i övre bröst" my ass..

Sheogorath
2006-04-08, 13:52
Testat. Helt värdelöst. :MrT:

Ok? Varför tycker du att det är helt värdelöst?