handdator

Visa fullständig version : Kasein i efterträningsdrinken?


Slartibartfast
2006-04-07, 17:28
Jag har kört med att jag blandat hälften kasein i drinken jag tar en timme efter träningen, för att kasein ger bättre proteinbalans.

Men nu tänkte jag att eftersom det är efter träningen så kanske det inte är nån idé med kasein (dessutom är det ju betydligt dyrare i längden). Finns det några fördelar med kasein efter träningen?

Jag dricker också en halv liter mjölk, så där är ju redan en del kasein.

edit: fan, fel forum. :furious:

King Grub
2006-04-07, 17:33
Kasein och vassle har likvärdig effekt på proteinbalansen efter styrketräning.

Slartibartfast
2006-04-07, 17:41
Ser man på!

Då skippar jag kaseinet och kör vassle all teh way!

tack!

jedimind
2006-04-16, 22:11
kasein, a.k.a FUL-protein hehe...nä men det tar man ju bara innan sängen, tillsammans med en långsamt utsöndrande c-vitamin. Vassle är ju överlägset i allt annat. Eiselt har ju bara 75% kasein i sina produkter för att tjäna pengar då det är mycket billigare. Sen har dom fabricerat nån studie där det står att "kasein är lika bra" bla bla bla...fråga vilken byggare som helst. VASSLE IS THE SHIT.

Jay-Z
2006-04-16, 22:24
Eiselt har ju bara 75% kasein i sina produkter för att tjäna pengar då det är mycket billigare. Sen har dom fabricerat nån studie där det står att "kasein är lika bra" bla bla bla...fråga vilken byggare som helst. VASSLE IS THE SHIT.

Har Eiselt fabricerat studien Grub hänvisade till?

King Grub
2006-04-17, 04:48
kasein, a.k.a FUL-protein hehe...nä men det tar man ju bara innan sängen, tillsammans med en långsamt utsöndrande c-vitamin. Vassle är ju överlägset i allt annat. Eiselt har ju bara 75% kasein i sina produkter för att tjäna pengar då det är mycket billigare. Sen har dom fabricerat nån studie där det står att "kasein är lika bra" bla bla bla...fråga vilken byggare som helst. VASSLE IS THE SHIT.

Inte ett rätt, varken vad gäller proteinets effekt eller kostnad. :thumbup:

EiseltUK
2006-04-18, 19:19
kasein, a.k.a FUL-protein hehe...nä men det tar man ju bara innan sängen, tillsammans med en långsamt utsöndrande c-vitamin. Vassle är ju överlägset i allt annat. Eiselt har ju bara 75% kasein i sina produkter för att tjäna pengar då det är mycket billigare. Sen har dom fabricerat nån studie där det står att "kasein är lika bra" bla bla bla...fråga vilken byggare som helst. VASSLE IS THE SHIT.

Vissa lever i sin egen värld.... *rolleyes*

Gimp
2006-04-18, 19:28
Men ni är inte vilka byggare som helst, EiseltUK och King Grub, ni är supperbyggare, era råd gäller tyvärr inte. *kissass*