handdator

Visa fullständig version : Ta med sig till tävling


bluelight
2006-04-07, 16:56
Tjena flickor och pojkar!
Första tävlingen för mig imorgon så jag är lite nybörjare på det här området. Vad bör man ta med sig att äta under dagen? En chokladkaka, lite skumgodis och en 250 g kvarg har jag kastat ner hittils.
Invägningen börjar kl 8 och lyftandet klockan 10, vet inte hur lång tid det tar.. Vi är nog runt 10 personer.

tacksam för svar.

Ola Wallengren
2006-04-07, 17:13
Är det styrkelyft du ska tävla i?

Varför bara äta skräpmat?

Jonna
2006-04-07, 17:17
Jag är också nybörjare, första SL-tävlingen imorgon.
Men jag kan ju berätta vad jag har packat ner!

En banan, en kexchoklad, drickyoghurt, energidryck, proteinbar.

kan ju hända att jag har överdrivit en aning, men det är bäst att vara på den säkra sidan :D

bluelight
2006-04-07, 17:21
Är det styrkelyft du ska tävla i?

Varför bara äta skräpmat?

Just därför frågade jag efter råd vad jag ska packa ner, kvarg är inte skräpmat, punkt.

Trance
2006-04-07, 17:25
Skulle ta med en burk pastasallad. Kanske inte att äta före eller så, men om det drar ut på tiden och/eller du väntar på andra så är det alltid fint med vanlig mat om det inte finns. Kan ju alltid äta den när du kommer hem annars om den inte går åt.

Ola Wallengren
2006-04-07, 19:31
Ja, det finns ju många varianter men du behöver nog en del mat med dig, en tävling kan ju hålla på ett tag. Jämför med hur du brukar äta en vanlig dag. Går du hungrig så presterar du sannolikt inte lika bra.

Jag hade nog kört med en hel del mackor, fruk och proteindrink eller kvarg som du nämde.

"Vanlig mat" som pasta, potatis och tillbehör går väl kanske också bra om det inte hinner bli dåligt.