handdator

Visa fullständig version : Betalar du TV-licensen?


hejhopp
2006-04-07, 16:39
Nå, betalar du TV-licensen?

christian
2006-04-07, 16:41
Nej, men jag har ingen TV heller.

puppas
2006-04-07, 16:41
Ja.

Men jag funderar på att skita i det framöver. Har en projektor och en TV, och tv'n glor vi aldrig på...Och projjen behöver man inte betala för så..

hejhopp
2006-04-07, 16:41
Nej, men jag har ingen TV heller.


Den brukar jag också köra med. :thumbup:

bluelight
2006-04-07, 16:42
Jopp! Eller, morsan gör.

christian
2006-04-07, 16:49
Den brukar jag också köra med. :thumbup:

I mitt fall stämmer det, faktiskt. Även om jag råkar ha ett TV-kort till HTPC:n :D , som jag dock lika gärna skulle kunna göra mig av med när mitt TV-tittande uppgår till kanske 3h årligen eller så.

ugglan
2006-04-07, 16:56
Skulle aldrig falla mig in att betala den, finns mycket roligare saker man kan göra för dom 1800 kronorna.

christian
2006-04-07, 17:01
Skulle aldrig falla mig in att betala den, finns mycket roligare saker man kan göra för dom 1800 kronorna.

Egentligen skall man väl göra det, men med nuvarande utformning tycker jag det är okej att skippa betalningen om man inte tittar på 1:an och 2:an.

Ett dilemma, det här egentligen. Public service är bra och till för att ge en onyanserad bild av verkligheten. Men det kostar för mycket, tycker jag.

För de som har varit runt mycket hos olika företag, både privata och sådana som lever på skatter, och kunnat jämföra standarder i t ex IT-infrastruktur, möblemang, servicebemanning osv osv vet att statliga företag har det hur fett som helst och skulle må bra av lite konkurrens.

ugglan
2006-04-07, 17:06
Egentligen skall man väl göra det, men med nuvarande utformning tycker jag det är okej att skippa betalningen om man inte tittar på 1:an och 2:an.

Ett dilemma, det här egentligen. Public service är bra och till för att ge en onyanserad bild av verkligheten. Men det kostar för mycket, tycker jag.

För de som har varit runt mycket hos olika företag, både privata och sådana som lever på skatter, och kunnat jämföra standarder i t ex IT-infrastruktur, möblemang, servicebemanning osv osv vet att statliga företag har det hur fett som helst och skulle må bra av lite konkurrens.

Ja det är säkert jätteonyanserat med tunga socialdemokrater vid ratten.

christian
2006-04-07, 17:13
Ja det är säkert jätteonyanserat med tunga socialdemokrater vid ratten.

Jag vill iaf tro på att TV-bolag som inte lever för dyrast och flest reklamspottar och flest aftonbladet-headlines har råd att vara lite mer utsvävande än vad den generella bigbrother-pöbeln kräver.

olle lindblad
2006-04-07, 17:20
Nej, har ingen tv. Mest skit ändå. Christian :thumbup:

mangs
2006-04-07, 17:23
Japp, jag betalar! Gjorde inte innan dock men nu när jag köpt Plasma och Projektor inom loppet av några månader så ringer de och rinmger för att jag skall betala. Tydligen så räcker dett man har något som kan mottage en TV-signal i hemmet. Typ,tv-kort, video, DVD-recorder.

Löjligt påfund tycker jag då jag knappt kollar på TVn.

christian
2006-04-07, 17:24
Hmm... såg att jag skrev fel. Onyanserad betyder väl att allt är likadant och man inte går på djupet medans nyanserad är tvärt om.

Jaja, ni fattar ändå. :)

Bartman
2006-04-07, 17:26
Nu mera gör jag det, var dum nog att inte titta vem det var innan jag öppna när snubben från radiotjänst ringde på... *grr27*

qubie
2006-04-07, 17:28
Nej, inte ens min pappa för vi använder oss av DREAMBOX ( Man delar flera stycken på de TV-utbud som finns, just nu delar vi 9 st på Viasat Gold och största utbudet från Canal Digital ) Det är riktigt nice *flex*

Devoid
2006-04-07, 17:34
Ja, vet inte riktigt varför... 1 & 2an är inte värda de pengarna.

Snake
2006-04-07, 18:29
ICKE!

Tror inte det är många studenter som gör det frivilligt, dom som pröjsar har åkt dit av TV-gubben som springer runt här femtioelva gånger i veckan.