handdator

Visa fullständig version : Ja se soussar


OggeP
2006-04-07, 10:03
Jaha då var det dags för Anna Sjödin att åtalas.

Enligt åtalet som nått tingsrätten misstänks Anna Sjödin för våld mot tjänsteman, våldsamt motstånd, egenmäktigt förfarande och förolämpning

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_12319163.asp

Som vi redan vet så har åtalet mot vakten lagts ner.

Snake
2006-04-07, 10:07
Så jävla typiskt sossar, så där skulle aaaldrig en moderat bete sig!!! *rolleyes*

OggeP
2006-04-07, 10:12
Så jävla typiskt sossar, så där skulle aaaldrig en moderat bete sig!!! *rolleyes*

Exakt! Typiskt att anhängare av löntagarfonder beter sig på det sättet. :D

Tomten
2006-04-07, 10:25
alla vet ju att moderater "bara" fifflar med sina deklarationer.

OggeP
2006-04-07, 11:20
Jag ville bara inflika att jag hann före Reuters light. :booty:

mela
2006-04-07, 11:23
alla vet ju att moderater "bara" fifflar med sina deklarationer.

har jag aldrig gjort *slap*

aitamaa
2006-04-07, 12:03
Haha hörde på p3 för nått tag sen att muf åker runt med en pappdocka föreställande Fredrik R och kramar han och visar upp den på torg och i skolor..

Mufftjejen annika tala med verkade heller inte förstå när han annika drev med henne.. HUMOR!

aitamaa
2006-04-07, 12:10
Dessutom har jag en teori på hur det har gått till.. Incidenten med vakten..

Anna kommer och går glad i hågen var på:

Anna: Måntro om man skulle ringa hem till mamma..?

Vakten: VA FAN SA DU OM MIN MOSCHAA??!?!

Anna: ingenting? (förvånad röst)

Var på vakten börjar slåss *screwy*
---------------------------------------------------

Så va tror ni om min teori? *popcorn*

mela
2006-04-07, 12:13
Haha hörde på p3 för nått tag sen att muf åker runt med en pappdocka föreställande Fredrik R och kramar han och visar upp den på torg och i skolor..


stämmer mycket väl.. www.muf.se där kan du följa allt :thumbup:
kolla "Fredrikds fanclub"

aitamaa
2006-04-07, 12:14
stämmer mycket väl.. www.muf.se där kan du följa allt :thumbup:
kolla "Fredrikds fanclub"


Åfan det kan man inte missa.. Vad är chanserna att man kan få köpa låss en sån docka??

Arwen
2006-04-07, 13:00
har ni sett vederbörande ssu-kvinna i helfigur?

Med tanke på hennes karriär inom landslagrugbyn är det ett under att vakterna fortfarande lever, jag skulle bli livrädd om hon gick bärsärk på min stamkrog.....

zanzi
2006-04-07, 13:15
har jag aldrig gjort *slap*

Visste inte att man behövde deklarera barnbidraget!? :)

Pez
2006-04-07, 13:18
har ni sett vederbörande ssu-kvinna i helfigur?

Med tanke på hennes karriär inom landslagrugbyn är det ett under att vakterna fortfarande lever, jag skulle bli livrädd om hon gick bärsärk på min stamkrog.....
Man undrar.. om det hade varit en man - hade inte tidningarna huggit rätt hårt på att personen var "rugbyspelare" då?

Jet
2006-04-07, 13:31
Konstigt att sossarna inte reagerar kraftigare mot henne med tanke på hennes rasistiska tillmälen.....



Eller förresten, nej det är inte så konstigt *spy*

Metal_boy_
2006-04-07, 14:00
En stor och kraftig soussekvinna med stubb på hakan, hon sysslar nog med soussemobrottning.

wreka
2006-04-07, 20:51
Eller förresten, nej det är inte så konstigt *spy*
Exakt, inte det minsta förvånande, hon är ändå en av de invigda. :D
Så länge det inte stänker på fader Göran så lär hon vara på det torra. ;)

Kimo
2006-04-07, 22:36
Konstigt att sossarna inte reagerar kraftigare mot henne med tanke på hennes rasistiska tillmälen.....



Eller förresten, nej det är inte så konstigt *spy*

Ord står mot ord. Det är knappast otänkbart att vakten drar en lögn för att plocka billiga poäng, eller hur?

Trance
2006-04-07, 22:41
Ord står mot ord. Det är knappast otänkbart att vakten drar en lögn för att plocka billiga poäng, eller hur?

Jag trodde det fanns vittnen där också.

Tricklev
2006-04-07, 22:47
Ord står mot ord. Det är knappast otänkbart att vakten drar en lögn för att plocka billiga poäng, eller hur?

Som trance säger, har dom inte frågat ut cirka 15vittnen eller så?

mela
2006-04-07, 22:49
Åfan det kan man inte missa.. Vad är chanserna att man kan få köpa låss en sån docka??

Det går faktiskt att beställa.. 3500:- kostar dem:D

Fartman
2006-04-07, 23:54
Som trance säger, har dom inte frågat ut cirka 15vittnen eller så?
25 är en siffra som kommer upp i mitt huvud. Hon kommer att åka dit så det sjunger om det.

Metal_boy_
2006-04-08, 00:30
Det går faktiskt att beställa.. 3500:- kostar dem:D


Öh??

Peter-N1
2006-04-08, 02:20
har jag aldrig gjort *slap*

Nej vad ska det vara lönt för när man saknar inkomst? ;)

Arwen
2006-04-08, 07:54
kolla in hennes överarmar, sådana vill ju jag ha.... www.expressen.se/index.jsp?a=561242

Kwon
2006-04-08, 08:00
Vicken Sousse-soppa. :(

Yankeee
2006-04-08, 08:01
Det är inte bara sjödin som är illa ute :)

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_12324997.asp

Ryska_raketen
2006-04-08, 08:04
kolla in hennes överarmar, sådana vill ju jag ha.... www.expressen.se/index.jsp?a=561242


SYNTHOL!!

Bronkitkorv
2006-04-08, 08:19
Det verkar ju som att någon får begå mened i rättegången ifall alla står fast vid sina versioner. Jag litar inte på vakter men inte heller på den där jävlasosseslyna heller, full som fan så trodde hon väl att hon var statsminister, men åh andra sidan så vet vi ju alla hur vakter och snutar kan bete sej mot fulla människor, dom vet ju att dom inte har någon som helst trovärdighet i en eventuell rättegång, fast Anna är ju en höjdare och får kanske lite mer trovärdighet genom det, men alla domare är väl moderater som ser sin chans att sätta åt en sossejävel...

Hur ska det gå, vad hoppas ni på ??????

Allan
2006-04-08, 09:47
Personligen tror jag att Silbersky har minst ett ess i rockärmen. Han brukar ha det. Inte för att jag kommer försvara Anna Sjödin om hon fälls - då har hon bränt sina kort. Vore hon med automatik skyldig vore ju det enklaste att erkänna sig skyldig, ta skammen och gå - och man kan nog tro att partikoryféerna har pressat henne rätt hårt. Just därför känns det ju som det finns en del som inte avslöjats än, av typen mobilfilmer etc.
Valstrategiskt vore det katatsrof att inte erkänna sig skyldig om man är det.. Valstrategiskt är det triumf om man kan få henne friad i rätten.


allan

skaparn
2006-04-08, 10:23
Valstrategiskt vore det katatsrof att inte erkänna sig skyldig om man är det.. Valstrategiskt är det triumf om man kan få henne friad i rätten.

Spaning, något inspirerad av ett nyhetsinslag jag såg häromdagen

Persson om bygget
Ångrar att han inte satt sig in i att det behövs en skyddsplan, något de flesta förstår och han kommer nog inte lida av detta.

Gunilla Carlsson om avdragen
Erkänner sina misstag och det verkar vara över redan nu

Carin Pilsäter och rattfylla
Erkänner att hon var oaktsam och är tillbaka i politiken

Mona Sahlin
Försvarade sig och anklagade media, missade antagligen chansen att bli annat än diverseminister

Laila Freivalds
Angrep media, stängde dörren, skällde och gormade och fick sedermera avgå

Per Bill
Här kommer kanske undantaget, han försvarade sig väl och sitter kvar i riksdagen?

Någon kan säkert fylla på med fler exempel

Trenden har den senaste tiden varit att de som begår ett misstag och sedan vänder ut och in på sig själv genom en så kallad pudel klarar sig, medan de som försöker försvara sig fått fundera över en ny karriär. Då är förstås frågan om en pudel hade räckt i detta fall, om hon är skyldig vill säga.

Allan
2006-04-08, 10:29
Poängen är naturligtvis att om Anna Sjödin begått missgreppen och erkänt så hade antagligen saken varit utagerad. Eftersom hon envisas med att hävda sin oskuld skulle i varje fall jag vara nervös om jag var den förfördelade vakten och riskerar hamna i korsförhör av Silbersky. DEt räcker med att han påvisar en felaktighet i vaktens anmälan för att anmälan i sin helhet ska kunna ogillas.


allan

Yankeee
2006-04-08, 10:29
Varför ska vakten vara nervös? Han har ju redan blivit frikänd.

Allan
2006-04-08, 10:30
Per Bill
Här kommer kanske undantaget, han försvarade sig väl och sitter kvar i riksdagen?



Han accepterade terapi för sina alkoholvanor och åtalet lades ner.


allan