handdator

Visa fullständig version : Jag har tänkt på en grej...


Nina L
2006-04-07, 07:33
Varför avslutar många medlemmar sina inlägg med sitt användarnamn? Är inte det lite overkill?

Jag vill höra era teorier och förklaringar!

//Nina L

Cilia
2006-04-07, 07:35
nu har du allt bra tråkigt Nina.
är det ngt vi kan göra för att hjälpa dig få lite mer spänning i ditt liv?

Piranha
2006-04-07, 07:36
Varför avslutar många medlemmar sina inlägg med sitt användarnamn? Är inte det lite overkill?

Jag vill höra era teorier och förklaringar!

//Nina L


Kan vara en vanlig missuppfattning med signaturen ________________________________ ?

Nina L
2006-04-07, 07:37
nu har du allt bra tråkigt Nina.
är det ngt vi kan göra för att hjälpa dig få lite mer spänning i ditt liv?Jag försöker jobba min image. Det är tydligt att ni ser mig som fåfäng snarare än intellektuell, därför måste jag visa att jag också grubblar över saker. (Jag tänker, jag analyserar, jag läser böcker utan bilder.)

Baan
2006-04-07, 07:38
För att du stängt av signaturer och vill ändå tvinga på oss en indirekt signatur?

skaparn
2006-04-07, 07:40
Jag försöker jobba min image.

Bra början.

Jag håller med dig, jag känner inget behov av att se andras signatur på två ställen.

Piranha
2006-04-07, 07:42
Du vill förbättra imagen, men har en skumpen nakenpenisråtta på avatarn.

Jag är en jävel på PR annars.

Baan
2006-04-07, 07:44
Du vill förbättra imagen, men har en skumpen nakenpenisråtta på avatarn.

Jag är en jävel på PR annars.

Du har fått både pizzeria Perfect och Napoli på fötter?

Kwon
2006-04-07, 08:01
Jag försöker jobba min image. Det är tydligt att ni ser mig som fåfäng snarare än intellektuell, därför måste jag visa att jag också grubblar över saker. (Jag tänker, jag analyserar, jag läser böcker utan bilder.)

Helst av allt vill du alltså uppfattas som intellektuell?

Det är den bästa "utmärkelsen" du kan få med andra ord? :)

//Yngve

jimcg
2006-04-07, 08:02
Varför avslutar många medlemmar sina inlägg med sitt användarnamn? Är inte det lite overkill?

Jag vill höra era teorier och förklaringar!

//Nina L

Jag gör det lite grann som en "Hejdå-markering", precis som att man säger hejdå när man avslutar ett telefonsamtal. Skriver man mail avslutar man ju oftast det med något "Mvh, Namn". Här känns det lite onödigt så då blir det bara namnet, men med ungefär samma innebörd.

//Jim

Diana
2006-04-07, 08:07
Jag tycker det ger inlägget mer sriositet och jag uppfattar personen som mer vuxen..? skumt men sant.. enklast vore väl att slänga in den i signaturen? men här på kolo hör ju inte saker som makes sense till vanligheterna kanske :D

H.Emanuel
2006-04-07, 08:11
Man kanske skulle ha en helt annan signatur än sitt username? Det ger väl ett inktelektvellt intryck?

Piranha
2006-04-07, 08:11
Jag tycker det ger inlägget mer sriositet och jag uppfattar personen som mer vuxen..? skumt men sant.. enklast vore väl att slänga in den i signaturen? men här på kolo hör ju inte saker som makes sense till vanligheterna kanske :D


Ungefär som din Pizzareklam då, ja den höjer helt klart trovärdigeten.

Nina L
2006-04-07, 08:11
Jag tycker det ger inlägget mer sriositet och jag uppfattar personen som mer vuxen..? skumt men sant.. enklast vore väl att slänga in den i signaturen? men här på kolo hör ju inte saker som makes sense till vanligheterna kanske :DJag uppfattar det som att man inte är så van vid diskussionsforum. (Det kanske hänger ihop med vuxenhet, iofs.)

// Nina L

Yngve: Skriv inte så! Jag törs inte svara ironiskt (som jag vill) eftersom vissa då kommer att tro på det.

Kwon
2006-04-07, 08:13
Yngve: Skriv inte så! Jag törs inte svara ironiskt (som jag vill) eftersom vissa då kommer att tro på det.

Give it a shot!

Jag är nyfiken! :)

Är det (mkt) viktigt att framstå som intellektuell?

//Yngve Bengtsson

Nina L
2006-04-07, 08:19
Give it a shot!

Jag är nyfiken! :)

Är det (mkt) viktigt att framstå som intellektuell?

//Yngve BengtssonMen. Vad dryg du är. Nu måste jag sabba hela tråden med att vara seriös, och så svarade jag på samma fråga igår, från samma person. *slap*

Nej, det är 100% oviktigt (för mig i alla fall).

Kagen
2006-04-07, 08:31
Jag försöker jobba min image. Det är tydligt att ni ser mig som fåfäng snarare än intellektuell, därför måste jag visa att jag också grubblar över saker. (Jag tänker, jag analyserar, jag läser böcker utan bilder.)

Ah, kolozzeumblondinens dilemma?

Tyvärr Nina, den här funderingen som du nu med stor vånda lyckats värka fram för att bevisa din intellektuella nivå håller lite av "är månen en ost" nivå.

När du motiverar själva ställandet av den frågan med att det är ett försök att positionera din image - från det du uppfattar att den är "fåfäng", till det du vill att den ska vara "intellektuell" genom att säga att du faktiskt grubblar över saker då förvandlas det här bara till ett pinsamt magplask som vi övriga tvingas ta del av.

BB-Linda, Natacha P, BB-Jessica osv grubblar också på saker, de analyserar och har säkert vid något tillfälle även letat sig vilse i telefonkatalogen "den tjocka boken utan bilder". Det är inte kvantiteten grubblande, analyserande och bläddrande som leder till något vi kan tillåtas etikettera som högre intellektuell nivå utan kvaliteten i nyss nämnda faktorer.

;)

Kwon
2006-04-07, 08:36
Men. Vad dryg du är. Nu måste jag sabba hela tråden med att vara seriös, och så svarade jag på samma fråga igår, från samma person. *slap*

Nej, det är 100% oviktigt (för mig i alla fall).

Ojdå, måste jag missat.

Var inte meningen att verka dryg, bara nyfiken! :D

Vad som är viktigt för x, behöver ej vara viktigt för y!

Nina L
2006-04-07, 08:45
Ah, kolozzeumblondinens dilemma?

Tyvärr Nina, den här funderingen som du nu med stor vånda lyckats värka fram för att bevisa din intellektuella nivå håller lite av "är månen en ost" nivå.

När du motiverar själva ställandet av den frågan med att det är ett försök att positionera din image - från det du uppfattar att den är "fåfäng", till det du vill att den ska vara "intellektuell" genom att säga att du faktiskt grubblar över saker då förvandlas det här bara till ett pinsamt magplask som vi övriga tvingas ta del av.

BB-Linda, Natacha P, BB-Jessica osv grubblar också på saker, de analyserar och har säkert vid något tillfälle även letat sig vilse i telefonkatalogen "den tjocka boken utan bilder". Det är inte kvantiteten grubblande, analyserande och bläddrande som leder till något vi kan tillåtas etikettera som högre intellektuell nivå utan kvaliteten i nyss nämnda faktorer.

;) :D Men herre gud. Det var givetvis ett skämt.

Diana
2006-04-07, 08:46
Ungefär som din Pizzareklam då, ja den höjer helt klart trovärdigeten.
:D Visst gör den!
de anställdas löner oxå, av deras ökade försäljning att döma :naughty:

Jag uppfattar det som att man inte är så van vid diskussionsforum.
.
hmm det stämmer faktiskt oxå.. ja nog hade allan, och andra kända medlemmar, i åtanke när jag skrev.

Nina L
2006-04-07, 08:48
Ojdå, måste jag missat.

Var inte meningen att verka dryg, bara nyfiken! :D

Vad som är viktigt för x, behöver ej vara viktigt för y!Du borde ha märkt det på mina inlägg, tycker jag. Jag behöver t ex inte fråga dig om detsamma. Jag tar det lite som en förolämpning att du skulle tro nått sånt om mig. Jag menar... Jag har en nakenråtta med kungakrona som avatar.

petersson
2006-04-07, 08:49
Jag hade utan att veta om det skrivit "Hej" som signatur för min teliaemail. Det måste ju gett ett oseriöst intryck hos alla de företag jag sökt jobb hos :)

Officer
2006-04-07, 08:52
INGEN RAGGNING PÅ FORUMET!!!




allan

Kagen
2006-04-07, 09:09
Här kommer jag med ett ironiskt inlägg och garderar upp det hela med en "smiley" för att helt vara på den säkra sidan att humorn ska lysa igenom.

Näe, inte ens det funkade. :em:

Bronkitkorv
2006-04-07, 09:12
Det har jag aldrig gjort men skall börja med det nu !

//Svoon porsan

Nina L
2006-04-07, 09:21
Här kommer jag med ett ironiskt inlägg och garderar upp det hela med en "smiley" för att helt vara på den säkra sidan att humorn ska lysa igenom.

Näe, inte ens det funkade. :em:Förklaringen är "Posts: 10" dvs. jag vet ännu inte att du är en ironisk typ. Prova igen om 500 posts!

hasse36
2006-04-07, 09:25
Jag gör det ibland tillsammans med en kommentar när jag vill signalera något. Som en smiley för hela inlägget.

//hasse36 - drygare än vanligt

Nina L
2006-04-07, 09:30
Jag gör det ibland tillsammans med en kommentar när jag vill signalera något. Som en smiley för hela inlägget.

//hasse36 - drygare än vanligtOm det är med en kommentar så kan jag förstå det. Så gör jag själv iband. Men hur tänker du när du skriver under bara med ditt alias? (Är det för att du vill att Diana skall uppfatta dig som mer seriös?)

hasse36
2006-04-07, 10:00
Om det är med en kommentar så kan jag förstå det. Så gör jag själv iband. Men hur tänker du när du skriver under bara med ditt alias? (Är det för att du vill att Diana skall uppfatta dig som mer seriös?)Jag menar att jag ibland undertecknar med mitt nick och då med en kommentar. Att bara använda sitt nick tolkar jag som att man vill vara personlig. Men då kan man ju skicka PM.

//hasse36 - nu ännu tydligare

Nina L
2006-04-07, 10:05
Jag menar att jag ibland undertecknar med mitt nick och då med en kommentar. Att bara använda sitt nick tolkar jag som att man vill vara personlig. Men då kan man ju skicka PM.

//hasse36 - nu ännu tydligareAhaaa

olle lindblad
2006-04-07, 10:22
Att bara använda sitt nick tolkar jag som att man vill vara personlig.
Så är det förmodligen ja.

X-Change
2006-04-07, 10:28
Ah, kolozzeumblondinens dilemma?

Tyvärr Nina, den här funderingen som du nu med stor vånda lyckats värka fram för att bevisa din intellektuella nivå håller lite av "är månen en ost" nivå.

När du motiverar själva ställandet av den frågan med att det är ett försök att positionera din image - från det du uppfattar att den är "fåfäng", till det du vill att den ska vara "intellektuell" genom att säga att du faktiskt grubblar över saker då förvandlas det här bara till ett pinsamt magplask som vi övriga tvingas ta del av.

BB-Linda, Natacha P, BB-Jessica osv grubblar också på saker, de analyserar och har säkert vid något tillfälle även letat sig vilse i telefonkatalogen "den tjocka boken utan bilder". Det är inte kvantiteten grubblande, analyserande och bläddrande som leder till något vi kan tillåtas etikettera som högre intellektuell nivå utan kvaliteten i nyss nämnda faktorer.

Jag tycker det var bra skrivet! Ovansett om det är ironi eller inte! :thumbup:

Dumleman
2006-04-07, 11:15
Ja säg det, de har väl inte upptäckt att användarnamnet står till vänster om inlägget. Jag stör mig något fruktansvärt på folk som gör det.