handdator

Visa fullständig version : Tatuterings fråga


aitamaa
2006-04-06, 21:00
Tjo

Tänkte fråga om någon vet om det tar speciellt ont tatuera sig på vaden? alltså på själv muskeln typ..

Nån som gjort eller hört något?

Gärna bilder *popcorn*

mela
2006-04-06, 21:04
jisses.. en till tråd.. allt jag vet är att killar grinar mer än tjejer :D
ju tunnare hud du har desto ondare gör det..

tror inte att det gör så ont på vaden..,men det är inviduellt

DarthHolm
2006-04-06, 21:06
Jag har visserligen inte tatuerat vaden men jag tänker svara ändå, och inte tillföra något till tråden. Jag har svårt att tänka mig att det skulle göra särskilt ont. Fläsket på insidan av överarmen gör antagligen ondare. Testa att köra handflatan. Där biter det rätt friskt! ;)

kneger
2006-04-06, 21:32
jisses.. en till tråd.. allt jag vet är att killar grinar mer än tjejer :D
ju tunnare hud du har desto ondare gör det..

tror inte att det gör så ont på vaden..,men det är inviduellt

du, vi killar får inte ont egentligen!!! *slap*

själv ska jag också göra tatuering på vaden och startade en tråd om det för nån dag sen.. Jag tror nog itne det gör speciellt ont. och om det gör ont, så är det bara härligt ;)

aitamaa
2006-04-06, 21:39
du, vi killar får inte ont egentligen!!! *slap*

själv ska jag också göra tatuering på vaden och startade en tråd om det för nån dag sen.. Jag tror nog itne det gör speciellt ont. och om det gör ont, så är det bara härligt ;)


mjo har läst i tråden men inte haft något att tillföra den så jag har inte skrivit nått..

Fultjack
2006-04-06, 21:51
vaden ska vara ett av dom bättre ställena..
gjorde iofs inte särskillt ont i nacken tycker jag, och det är ett rätt känsligt ställe

mela
2006-04-06, 21:54
Tjejer har i regel högre smärtgräns än killar med tanke på att vi ska trycka ut massa skrikande bajsmaskiner :D

Jag har tatuerat höften, gjorde inte ont och det skulle tydligen vara ett utav de känsligare ställerna. Det är dock obehagligt eftersom det är en helt ny känsla.

Ska också tatuera vader/vristen - nånstans däremellan.

aitamaa
2006-04-06, 21:56
Okey tänkte göra 2 streckgubbar en på varje vad..

kneger
2006-04-06, 21:57
Tjejer har i regel högre smärtgräns än killar med tanke på att vi ska trycka ut massa skrikande bajsmaskiner :D

Jag har tatuerat höften, gjorde inte ont och det skulle tydligen vara ett utav de känsligare ställerna. Det är dock obehagligt eftersom det är en helt ny känsla.

Ska också tatuera vader/vristen - nånstans däremellan.
varför gråter tjejer när jag kastar snöbollar på dom då?

mela
2006-04-06, 22:01
varför gråter tjejer när jag kastar snöbollar på dom då?

Det gör inte direkt ont, mest kränkande. Killar tillåter sig inte att gråta.. Därför.

Och vafan kastar du snöbollar på folk för? *grr27*

mathor
2006-04-06, 22:03
Tjejer har i regel högre smärtgräns än killar med tanke på att vi ska trycka ut massa skrikande bajsmaskiner :D



Du är tyvärr helt ute och cyklar som vanligt. Kvinnor har fler smärtreceptorer och upplever smärta starkare än män. http://ltarkiv.lakartidningen.se/2003/temp/pda27521.pdf

kneger
2006-04-06, 22:05
Det gör inte direkt ont, mest kränkande. Killar tillåter sig inte att gråta.. Därför.

Och vafan kastar du snöbollar på folk för? *grr27*
kul?! :D

det är så roligt när dom går hem från plugget. dom gör inget tillbaka, bara går vidare :D. dock är snön borta nu.. :(, kanske borde man hitta något annat att kasta?

Du är tyvärr helt ute och cyklar som vanligt. Kvinnor har fler smärtreceptorer och upplever smärta starkare än män. http://ltarkiv.lakartidningen.se/2003/temp/pda27521.pdf

HAHA IN YO FACE MELA!!!! :D

mela
2006-04-06, 22:06
Du är tyvärr helt ute och cyklar som vanligt. Kvinnor har fler smärtreceptorer och upplever smärta starkare än män. http://ltarkiv.lakartidningen.se/2003/temp/pda27521.pdf

Hmm ok.. det va nytt..

mela
2006-04-06, 22:07
kul?! :D

det är så roligt när dom går hem från plugget. dom gör inget tillbaka, bara går vidare :D. dock är snön borta nu.. :(, kanske borde man hitta något annat att kasta

tycker att du ska skaffa dig en hobby.. enbart pubbepojkar i högstadiet kastar snöbollar på tjejer...
visa att du är intresserad på ett annat vis istället..

mathor
2006-04-06, 22:07
Hmm ok.. det va nytt..

Nej, artikeln publicerades 2003.

mela
2006-04-06, 22:08
Nej, artikeln publicerades 2003.

Nytt för mig. Efter det jag hört från mina läkare och dylikt.
Och i tatueringssyfte då tatuerarna på Heidi Haay säger att killarna oftast whainar mer än tjejerna.

kneger
2006-04-06, 22:13
tycker att du ska skaffa dig en hobby.. enbart pubbepojkar i högstadiet kastar snöbollar på tjejer...
visa att du är intresserad på ett annat vis istället..
jag kan få vem jag vill ;) tom dig!!!

men allvarligt så kastar jag inte så hårt... och de flesta tjejer har hjälm på sig så de får inte snöbollen rakt i huvet.. hjälmen tar i först..

:D

mathor
2006-04-06, 22:14
Nytt för mig. Efter det jag hört från mina läkare och dylikt.
Och i tatueringssyfte då tatuerarna på Heidi Haay säger att killarna oftast whainar mer än tjejerna.


Och? Perra på Pitt Gym säger att kvinnor gråter mer till filmer etc än män, men inte betyder det att kvinnor är fjolligare än män. Eller jo, vänta, det gör det nog ändå.

mela
2006-04-06, 22:14
jag kan få vem jag vill ;) tom dig!!!

men allvarligt så kastar jag inte så hårt... och de flesta tjejer har hjälm på sig så de får inte snöbollen rakt i huvet.. hjälmen tar i först..

:D

hur gammal är du egentligen!?

kneger
2006-04-06, 22:16
hur gammal är du egentligen!?
vad har det med saken att göra? visa lite humor nu du. erkänna tt det är kul med snöbollar.

kanske har det spårat ur lite nu. brukar få höra "du vet inte när man ska sluta" :D.

mela
2006-04-06, 22:18
vad har det med saken att göra? visa lite humor nu du. erkänna tt det är kul med snöbollar.

kanske har det spårat ur lite nu. brukar få höra "du vet inte när man ska sluta" :D.

nej det är inte kul att kasta snöbollar på folk.. om de inte är med på det..
känns mest lågstadienivå över det hela..

men skitsamma.. nu ska jag sova

JaggedAxe
2006-04-06, 22:20
Tjejer har i regel högre smärtgräns än killar med tanke på att vi ska trycka ut massa skrikande bajsmaskiner :D

Jag har tatuerat höften, gjorde inte ont och det skulle tydligen vara ett utav de känsligare ställerna. Det är dock obehagligt eftersom det är en helt ny känsla.

Ska också tatuera vader/vristen - nånstans däremellan.

Stämmer ej. Ju högre testosteron nivå man har desto högre smärttröskel. Iaf enligt en undersökning som nämndes i en dagstidning (trovärdigheten är väl visserligen inte allt för stor men större än melas åsikter) för några månader sen.

kneger
2006-04-06, 22:23
nej det är inte kul att kasta snöbollar på folk.. om de inte är med på det..
känns mest lågstadienivå över det hela..

men skitsamma.. nu ska jag sova
klart som fan det är lågstadienivå, just därför det är kul :D

men ja, hoppas du inte har tagit illa upp av något :) sov gott

topic: Varför sträckgubbar? haha ball tatuering om du är allvarlig, men vill man ha det livet ut? :)

aitamaa
2006-04-06, 22:27
klart som fan det är lågstadienivå, just därför det är kul :D

men ja, hoppas du inte har tagit illa upp av något :) sov gott

topic: Varför sträckgubbar? haha ball tatuering om du är allvarlig, men vill man ha det livet ut? :)

ena streckgubben ska ha en gloria och den andra ska ha horn.

över gubben med gloria ska det stå "One side" och över hornen "And another"..

dessutom kan man ju dölja tatueringarna ganska lätt.. bara ha på sig långbyxor.. och säga att det var en dum grej i ungdomen.. Har större problem än ett par tatueringar sånt bryr jag mig inte speciellt mycket om..

Jesper
2006-04-06, 22:36
Vem bryr sig hur ont det gör vart. Vill du ha en viss tatuering på ett visst ställe är det väl bara göra den. smärtan är ju halva grejen.

mathor
2006-04-06, 22:39
Stämmer ej. Ju högre testosteron nivå man har desto högre smärttröskel. Iaf enligt en undersökning som nämndes i en dagstidning (trovärdigheten är väl visserligen inte allt för stor men större än melas åsikter) för några månader sen.


Scrolla upp, klicka på länken jag så snällt delat med mig av, läs, begrunda, bli visare, sluta skriva om saker du läst i dagstidningar och bli en bättre människa.

egge
2006-04-07, 15:01
Stämmer ej. Ju högre promillehalt man har desto högre smärttröskel.

Stämmer nog bra.

Wennerberg
2006-04-07, 15:19
tycker att du ska skaffa dig en hobby.. enbart pubbepojkar i högstadiet kastar snöbollar på tjejer...
visa att du är intresserad på ett annat vis istället..
Håller med, gör som jag, sula stenjävlar i huvudet på dem istället.