handdator

Visa fullständig version : dragremar


toaletten
2006-04-06, 19:16
tänkte införskaffa dragremar men vet inte vad jag skall ha tyg eller läder?



fördelar med läder/tyg


vad är bäst och vart får man tag i dessa i centrala stockholm eller enu bättre vore om någon vet någon butik i gävle


är mkt taksam för svar :)


å när ni endå funderar kom på någe att önska sig när man fyller år :hbang:

Conrad_buse
2006-04-06, 19:34
Det finns tygdragremmar med kuddar(bekväma) men dom är lite krångligare att snurra runt stången/vikten. Läder är lite mer lätthanterat men itne lika bekvämt.

Men det är bara krångligt att ha remmar tycker jag iaf.

MVH Conny *flex*

ArooN
2006-04-06, 19:40
Jag använder läderremmar och tycker att det fungerar bra.
Lädret är väldigt mjukt och följsamt.

Dissector
2006-04-06, 19:49
Har tygremmar, tycker dom funkar utmärkt. Grova och rejäla

z_bumbi
2006-04-06, 20:09
Anders Bergström säljer lyftarutrustning i Gävle, jag vet inte om han har en butik eller om han bara säljer på nätet men han är kunnig inom området (Dagens underdrift.) och är lätt att ha och göra med.

internethjälten
2006-04-06, 20:13
jag har ett par läderremmar som har ett par år på nacken
och dessa funkar kanon, testade en polares tygremmar
men gillade inte dessa.

King Grub
2006-04-06, 20:13
Läder, tycker jag. Tyg blir som en klump i handen - snarare sämre grepp än bättre.

mini
2006-04-06, 20:53
Du har Zones shop i Gävle. Han har läderremmar i olika bredder. Funkar finfint.

Fartman
2006-04-06, 20:58
Läder, med fast ögla.

Nitrometan
2006-04-06, 21:15
Jag har slitit sönder flera tygremmar.

Sen köpte jag ett par läderremmar från Y. Wahlander. De har hållit i många år.

Han har själv provat att dra 400 med dem och de håller för det.

nordland
2006-04-06, 21:40
PowerZite och extremepower har bra remmar... Speciellt Powerzite's remmar från Titan. Gjorda i något stenhårt nylon material. Kan nästan garantera att den genomsnittlige kolozzeum medlemmen inte sliter ut dessa på ett antal år..

toaletten
2006-04-06, 23:05
får tacka för alla svar å jag har testat läder remar å de var rätt sköna tycker jag. nu ska man bra få tag i ett bra såna ni nämde Anders Bergström Y. Wahlander och zone´shop får ta å titta in på dessa sidor/butiker å testa vad jag gillar då:)

aja tack tack

Tomas W
2006-04-06, 23:13
Läder, eller ett annat bra tips är att ta ett spännbands-band! inte de tjockaste då utan lagom bredd, efter vad du vill ha. Kommer kasnke kännas lite stelt i början men mjuknar efterhand och du kommer kunna använda dem i oändligehten. Vet dem som har sådan och används nästintill dagligen och har hållt 10+ år.

Überbiffen
2006-04-06, 23:34
Föredrar tyg. Känns skit i början men när dom är "inkörda" så känns det bra mycket bättre än läder. imo

Mr. Moose
2006-04-07, 07:20
Hade ett par suveräna läder remmar för många år sen, tjocka men mjuka, men dom blev stulna. *grr27* Ska du köpa läder se till att materialet inte är för tunnt, dom töjer sig under settet.

Just nu har jag ett par remmar från ProWristStraps, bästa jag någonsin haft. Går att beställa från deras websida
http://www.prowriststraps.com/lifting_straps

Claes