handdator

Visa fullständig version : Hjäälp! Se Hit


theden
2002-11-06, 19:52
jag kör styrketräning fem ggr i veckan

Måndag : rygg biceps
Tisdag: Bröst , triceps
Onsdag : Axlar
Torsdag: Ben
Fredag : underarmar + mage

tar gainer weider mega mass 2000 + whey hydro protein efter träning!

men går det att kombinera muskelökning med fettförbränning? för att jag inte vill gå upp i för mycket fett när jag är under muskelbyggar period har jag tänkt börja med att köra två st morgonpromenader. En på lördag och en på söndag! Är det bra eller? eller ska man inte göra det under muskelbyggar perioden?

Tänkte köra ner en whey hydro proteindrink innan jag går för att inte förlora för mycket muskelmassa och en efter för återhämtning samt en stadig frukost!!


Snälla säg ifall det går och om det hjälper något?

Peter
2002-11-06, 21:42
Tycker det låter bra, det är absolut inget fel att köra förbränning eller kondition även om man vill bygga muskler. Reglera viktökningen med maten.

Du säger att du inte vill öka för mycket i fett och det ska man inte behöva göra, med en lugn och stabil muskelökning kan du hålla fettet på en bra nivå under hela tiden. Vad gäller träningen kanske jag skulle försöka sprida ut de tyngre överkroppspassen lite mer över veckan, som det är nu kör du överkroppspass mån-ons skulle hellre sprida dem lite. Kanske också sprida vilodagarna från styrketräningen istället för att vila hela helgen.

eiselt
2002-11-07, 16:10
Instämmer med Peter, men skulle dock avråda om Gainern. För det första är det Kollagen som proteinkälla och för det andra så ökar gainers risken för att lägga på sig fett. Det beror givetvis på hur mycket och hur ofta du tar det, samt vilka anlag du har.

Mvh
Henrik