handdator

Visa fullständig version : Får ont i huvudet varannan dag


remixxa
2006-04-06, 15:19
Är inne på min 3.e deffvecka nu. Har märkt av de sista 4 dagarna att jag fått en rätt så mustig huvudvärk i pannloben varannan dag. Såg över kosten och tänkte att de måste bero på näringsbrist. En typsik dag brukar landa runt 2200kcal, 83g fett, 180g protein och 155g kolisar, plus att jag tar omega-3 och vitamintillskott. Jag har inte haft huvudvärk på säkert över 3 år sen nu. Kan det vara så att kroppen inte är van vid "hård" deff och reagerar med huvudvärk eller finns de någon annan anledning?

timoat
2006-04-06, 19:36
Dehydration?
Eller så kan det vara så enkelt att du kanske går omkring och spänner din halvdeffade kropp och får huvudvärk pga det (jag är allvarlig)

martynj
2006-04-06, 19:38
Haha jag går runt och spänner min halvdeffade kropp hela tiden!
Men som sagt, drick mer vatten! Jag brukar kunna få lite huvudvärksattacker om jag inte har druckit tillräckligt med vatten.

remixxa
2006-04-06, 20:10
Dehydration?
Eller så kan det vara så enkelt att du kanske går omkring och spänner din halvdeffade kropp och får huvudvärk pga det (jag är allvarlig)

Spänner mig? :D de skulle vara väldigt omedvetet då, fast nu när du säger de så händer de faktiskt att man langar upp biccen när man går förbi spegeln och spänner ett par jävlar:naughty: fast om de skulle leda till min huvudvärk har jag svårt att förstå.

remixxa
2006-04-06, 20:12
Haha jag går runt och spänner min halvdeffade kropp hela tiden!
Men som sagt, drick mer vatten! Jag brukar kunna få lite huvudvärksattacker om jag inte har druckit tillräckligt med vatten.


Bra tips :thumbup: vet att vattenintaget bara legat runt 2/2.5l per dag, lite väl lite kanske.

timoat
2006-04-06, 20:25
Nänä hehe, det var inte så jag menade! hehe
Spänningshuvudvärk är ett vanligt förekommande tillstånd där man liksom omedvetet spänner muskler som drar i de andra musklerna runt huvudet, och då får man ont. Många sjuksköterskor och folk som jobbar med datorer får det tex. Sen när man är lite i deff fasen kanske man går ovanligt upprätt och stolt, som en påfågel, man vill ju synas hehe och då kan det ge upphov till huvudvärken.

remixxa
2006-04-06, 21:23
Nänä hehe, det var inte så jag menade! hehe
Spänningshuvudvärk är ett vanligt förekommande tillstånd där man liksom omedvetet spänner muskler som drar i de andra musklerna runt huvudet, och då får man ont. Många sjuksköterskor och folk som jobbar med datorer får det tex. Sen när man är lite i deff fasen kanske man går ovanligt upprätt och stolt, som en påfågel, man vill ju synas hehe och då kan det ge upphov till huvudvärken.

Sedär ja, jobbar faktiskt på ett sjukhus nu, tillfälligt, dock som undersköterska. Men de kanske är samma princip? får gå runt lite mer avslappnat och inte gå givakt hela dagarna ;) tack för tipset