handdator

Visa fullständig version : när gainer och när protein


greken
2002-11-05, 23:50
känns skönt nu... har köpt hem en burk Eiselt Gainer och en burk Eiselt Protec+ ( grymt god)...

så nu till frågan... vad ska man helst ta efter gympasset? ska man dra gainern och sen på kvällen kanske 2-3 timmar efter passet svepa proteindrinken...

min student ekonomi tillåter mig typ bara tat ta ddrinken en gång om dagen... men vad gör det när det finns tonfisk i massor :eating:

läste att proteinet e bäst att ta inom 15 min efter avslutat pass..ska man då istället ta proteinet då och ginaren inom 1 timme efter passets slut?

tacksam för svar....

Pez
2002-11-06, 02:08
Gainer ska du bara ta direkt efter ett träningspass, snabba kolhydrater lämpar sig bara vid det tillfället.

Proteinet kan du ta innan läggdags, försök även äta ett mål mat ca. 1h efter träningspasset så du tillgodotar "näringsfönstret" efter passet ordentligt.

/pez

eiselt
2002-11-06, 15:28
Hej!
Gainern efter träning passar utmärkt. Protec kan du ta två gånger dagligen, men istället lite mindre portioner. Det är nämligen bättre att sprida ut intaget jämt under dagen än att överladda kroppen direkt efter träningen. Ta 2 minidrinkar som mellanmål på t ex förmiddag och eftermiddag. Målsättning är att du ska få i dig proteinportioner 5-6 gånger dagligen. Det hjälper dig att hålla förbränningen igång och att bygga kvalitativ muskelmassa.

Mvh
Henrik

greken
2002-11-07, 00:11
QUOTE]Originally posted by eiselt
Hej!
Gainern efter träning passar utmärkt. Protec kan du ta två gånger dagligen, men istället lite mindre portioner. Det är nämligen bättre att sprida ut intaget jämt under dagen än att överladda kroppen direkt efter träningen. Ta 2 minidrinkar som mellanmål på t ex förmiddag och eftermiddag. Målsättning är att du ska få i dig proteinportioner 5-6 gånger dagligen. Det hjälper dig att hålla förbränningen igång och att bygga kvalitativ muskelmassa.

Mvh
Henrik [/QUOTE]

tackar för alla fina svar.. lite menar du typ 1.5 skopa varje gång då?

eiselt
2002-11-07, 13:33
1-2 skopar 10-20 gram. Efter träningen kan du ta 50-100 gram Gainer (1-2 dl). Försök att därutöver äta tre ordenliga måltider per dag.

Mvh
Henrik

greken
2002-11-07, 16:18
tackar en en gång... det är typ så jag har börjar göra nu... hoppas detta hjälper =)


men proteinet (vanilj) med minimjölk... är så EXTREMT gott... man verkligen njuter och ser fram emot drinken .... :muscle:

eiselt
2002-11-07, 17:29
Jag använder själv Protec nu 2-3 gånger om dagen och kör på jordgubb. Kan tänka mig att jag tröttnar lite på smakar efter några veckor och då smak vid näste förpacking. Vaniljen påminner lite om gammaldags vaniljglass. Jag är ingen Vanilla Man men tycker ändå den smakar bra.

Mvh
Henrik