handdator

Visa fullständig version : Byggarklädsel


Perscitus
2006-04-06, 12:13
Idag när jag var på gymmet tränade bredvid mig en äldre man som kört byggarstilen så länge jag kan minnas. (Färgglada byxor, kedja, hängande trasig tröja, alltid midjebältet på och dragremmarna runt handlederna om han så ska träna underarmarna) Idag retade han min skrattreflex mer än vanligt då han hade en tröja av märket XXXL, i storlek small. Jag trodde att de bara tillverkade stora kläder, och ska det inte kännas lite patetiskt att ha kläder som skyltar med att vara XXXL när storleken i själva verket är small? Är det någon på forumet som känner sig träffad? :) Månadens mest meningslösa tråd men jag har inget annat för mig som man brukar säga...

Lövbiffen
2006-04-06, 12:54
Vi har en gubbe på vårat gym som också har byggarkläder på sej!
Han springer runt med gasp-kläder, ett löst åtsittande bälte(som han alldrig spänner åt), dragremmar i bältet han inte använder och ett neon-rosa pannband!

Inte helt obekant så tränar Johan Oldenmark på KAC(mitt gym alltså), vilken har pratat med den här gubben! Gubben verkar därför tro att han är värsta polare med Oldenmark och refererar alltid till honom som Johan.

Man hör alltid hur han springer runt och snackar om allt som har med träning att göra och så säger han hela tiden: Johan säger... T.ex. Johan säger att man kan bli stor på husmanskost!

Han kallas förövrigt för Gubbjäveln! :thumbup:

nemd
2006-04-06, 12:58
Idag när jag var på gymmet tränade bredvid mig en äldre man som kört byggarstilen så länge jag kan minnas. (Färgglada byxor, kedja, hängande trasig tröja, alltid midjebältet på och dragremmarna runt handlederna om han så ska träna underarmarna) Idag retade han min skrattreflex mer än vanligt då han hade en tröja av märket XXXL, i storlek small. Jag trodde att de bara tillverkade stora kläder, och ska det inte kännas lite patetiskt att ha kläder som skyltar med att vara XXXL när storleken i själva verket är small? Är det någon på forumet som känner sig träffad? :) Månadens mest meningslösa tråd men jag har inget annat för mig som man brukar säga...

Nu vet jag int hur stor denna killen är, men om dem bara gör stora kläder kan dem väll endå ha med storleksmärkningen S för om dem gör skitstora kläder är ju även S stort så bara för S betyder smal är den inte det. :D

bubbe
2006-04-06, 13:00
Han kallas förövrigt för Gubbjäveln! :thumbup:

Jag läste grubjäveln :laugh:

Cypher
2006-04-06, 13:11
Jag läste grubjäveln :laugh:

:laugh: :laugh: :laugh:

OggeP
2006-04-06, 13:43
Jag läste grubjäveln :laugh:

Samma har faktiskt :laugh:

Perscitus
2006-04-06, 13:45
Nu vet jag int hur stor denna killen är, men om dem bara gör stora kläder kan dem väll endå ha med storleksmärkningen S för om dem gör skitstora kläder är ju även S stort så bara för S betyder smal är den inte det. :D
Haha, ja just det. :laugh:

Greg
2006-04-06, 15:28
Jag sitter just nu med en Russell XXL Athletics-hood storlek XL.

hampaN
2006-04-06, 15:38
Jag käkar italienska tuggummin

Greg
2006-04-06, 15:41
Jag käkar italienska tuggummin

Har du testat amerikanska? De är så söta/så mycket smak att det gjorde ont i gommen.

Trance
2006-04-06, 15:45
Har du testat amerikanska? De är så söta/så mycket smak att det gjorde ont i gommen.


Testat en jawbreaker någon gång? Helt sjukt hårda, tröttnade rätt snabbt på skiten och pajade den med en hammare. Var fan inte helt enkelt det heller, använde skruvstäd och hela skiten.

Greg
2006-04-06, 15:49
Testat en jawbreaker någon gång? Helt sjukt hårda, tröttnade rätt snabbt på skiten och pajade den med en hammare. Var fan inte helt enkelt det heller, använde skruvstäd och hela skiten.

Du menar dessa?

http://img.photobucket.com/albums/v619/littleelegy/jawbreaker.jpg

Nej har faktiskt inte det. Men de verkar festliga. Får ta och köpa sådana när jag åker över där igen.

internethjälten
2006-04-06, 16:01
Idag när jag var på gymmet tränade bredvid mig en äldre man som kört byggarstilen så länge jag kan minnas. (Färgglada byxor, kedja, hängande trasig tröja, alltid midjebältet på och dragremmarna runt handlederna om han så ska träna underarmarna) Idag retade han min skrattreflex mer än vanligt då han hade en tröja av märket XXXL, i storlek small. Jag trodde att de bara tillverkade stora kläder, och ska det inte kännas lite patetiskt att ha kläder som skyltar med att vara XXXL när storleken i själva verket är small? Är det någon på forumet som känner sig träffad? :) Månadens mest meningslösa tråd men jag har inget annat för mig som man brukar säga...

Väx upp...

Alla är vi olika och kommer gå klädda på olika sätt. Jag rekomenderar
att du nu tar en bild på dig själv och lägger upp så får vi andra granska
samt såga ditt utseende lite -vore kul va ?

Jorgen
2006-04-06, 16:04
och ska det inte kännas lite patetiskt att ha kläder som skyltar med att vara XXXL när storleken i själva verket är small?
Nej.

Hur orkar du bry dig om vad andra har på kroppen när dom tränar, och ffa hur orkar du störa dig på det? :confused:

wo0b9n
2006-04-06, 16:18
*whatever*

J.Saarela
2006-04-06, 16:20
Vi har en gubbe på vårat gym som också har byggarkläder på sej!
Han springer runt med gasp-kläder, ett löst åtsittande bälte(som han alldrig spänner åt), dragremmar i bältet han inte använder och ett neon-rosa pannband!

Inte helt obekant så tränar Johan Oldenmark på KAC(mitt gym alltså), vilken har pratat med den här gubben! Gubben verkar därför tro att han är värsta polare med Oldenmark och refererar alltid till honom som Johan.

Man hör alltid hur han springer runt och snackar om allt som har med träning att göra och så säger han hela tiden: Johan säger... T.ex. Johan säger att man kan bli stor på husmanskost!

Han kallas förövrigt för Gubbjäveln! :thumbup:





Att han inte säger PLexus sa bla bla *screwy* ....å husmanskost blir man inte stor på *screwy*

jwzrd
2006-04-06, 16:37
Idag när jag var på gymmet tränade bredvid mig en äldre man som kört byggarstilen så länge jag kan minnas. (Färgglada byxor, kedja, hängande trasig tröja, alltid midjebältet på och dragremmarna runt handlederna om han så ska träna underarmarna) Idag retade han min skrattreflex mer än vanligt då han hade en tröja av märket XXXL, i storlek small. Jag trodde att de bara tillverkade stora kläder, och ska det inte kännas lite patetiskt att ha kläder som skyltar med att vara XXXL när storleken i själva verket är small? Är det någon på forumet som känner sig träffad? :) Månadens mest meningslösa tråd men jag har inget annat för mig som man brukar säga...

Du ska vara glad och stolt, det är inte alla förunnat att få träffa självaste zone capone.

Trance
2006-04-06, 16:38
Du menar dessa?

Nej har faktiskt inte det. Men de verkar festliga. Får ta och köpa sådana när jag åker över där igen.

Japp, asjobbiga. Det verkar vara ett helttidsjobb.

zonecapone
2006-05-22, 21:05
Du ska vara glad och stolt, det är inte alla förunnat att få träffa självaste zone capone.

Nah it wasnt me...jag har storlek XL...

ZONE

Bolio
2006-05-22, 21:46
Nej.

Hur orkar du bry dig om vad andra har på kroppen när dom tränar, och ffa hur orkar du störa dig på det? :confused:

:thumbup:

Bra inlägg Jörgen. Kul att du tar allt mer avstånd från ditt tidigare ressentiment!

bear.flowertwig
2006-05-22, 22:13
Idag när jag var på gymmet tränade bredvid mig en äldre man som kört byggarstilen så länge jag kan minnas. (Färgglada byxor, kedja, hängande trasig tröja, alltid midjebältet på och dragremmarna runt handlederna om han så ska träna underarmarna) Idag retade han min skrattreflex mer än vanligt då han hade en tröja av märket XXXL, i storlek small. Jag trodde att de bara tillverkade stora kläder, och ska det inte kännas lite patetiskt att ha kläder som skyltar med att vara XXXL när storleken i själva verket är small? Är det någon på forumet som känner sig träffad? :) Månadens mest meningslösa tråd men jag har inget annat för mig som man brukar säga...

Klädseln får mig visserligen att må illa men det är attityden på många av dessa pajaser som går runt och beter sig som om de äger gymet som kan göra en så otroligt trött... Har en på gymmet vars bäst före datum gick ut för 20 år sen, tyvärr är han den enda som inte fattat det.

zonecapone
2006-05-23, 20:28
Klädseln får mig visserligen att må illa men det är attityden på många av dessa pajaser som går runt och beter sig som om de äger gymet som kan göra en så otroligt trött... Har en på gymmet vars bäst före datum gick ut för 20 år sen, tyvärr är han den enda som inte fattat det.

Och du tror att han bryr sig om vad DU tycker? Hur f-n orkar du bry dig om vad andra HAR PÅ SIG när du tränar???? Du kan inte träna så hårt va? Själv skulle jag nog knappt märka om en jumojet störtade i gymet...

ZONE

Herkulez
2006-05-23, 20:36
Nej.

Hur orkar du bry dig om vad andra har på kroppen när dom tränar, och ffa hur orkar du störa dig på det? :confused:
:thumbup: undviker själv såna kläder, men det är för att det inte är min personliga smak, vill andra ha det så stör det inte mig för fem öre.

Metal_boy_
2006-05-23, 20:36
Kollar aldrig på vad andra har på sig. Ok, om det är nån snygg tjej, men jag går inte omkring och kollar vad andra killar har på sig.

Perscitus
2006-05-23, 20:37
Klädseln får mig visserligen att må illa men det är attityden på många av dessa pajaser som går runt och beter sig som om de äger gymet som kan göra en så otroligt trött... Har en på gymmet vars bäst före datum gick ut för 20 år sen, tyvärr är han den enda som inte fattat det.
Ja, skoja inte! Jag börjar faktiskt gilla killen, idag t.ex. tog han en bänk och ställde I VÄGEN i ingången till hantelrummet, så jag plus två till fick stå och vänta på att han skulle köra klart 13 repetitioner med hantlarna. Sen stundade vadträning för honom som sedvanligt inleds med att kavla upp byxorna och gå runt lite och frusta, jag spär inte på nu utan han går runt och andas tungt och kollar på vaderna i spegeln. Man kan lägga märke till hur han försöker beskåda sig i spegeln samtidigt som han ser oberörd ut. Sedan tränar han några set, med mycket hög ljudnivå i vadpressen. För att sedan gå en vända i gymmet.

För alla som blir så upprörda, jag stör mig inte på honom eller blir arg på något vis, jag tycker bara han är väldigt underhållande. :) Med undantag för när han hindrar en att ta sig dit man vill i gymmet! Jag ska nog assistera honom i ett set någon dag för han verkar vara lite ensam faktiskt!

Och du tror att han bryr sig om vad DU tycker? Hur f-n orkar du bry dig om vad andra HAR PÅ SIG när du tränar???? Du kan inte träna så hårt va? Själv skulle jag nog knappt märka om en jumojet störtade i gymet...

ZONE
Det är ju bra att du fokuserar på träningen men jag brukar faktiskt vila någon minut mellan seten och då händer det att blicken fästs vid andra föremål. Särskilt när det är lite dåliga träningsdagar. För mig ger det mer motivation att tänka på lite annat under vilan, för att precis innan lyfter fokusera på träningen, så man kan faktiskt träna hårt utan att missa eventuella naturkatastrofer i omgivningen. Och nej - jag har inte lika stora biceps som dig, inte ens 45 cm. Men jag är övertygad om att man kan få stora biceps med min metodik också!

Garnax
2006-05-23, 20:55
Jag brukar le åt en kille på gymmet som kör benpress i jeans :)

blasr
2006-05-23, 20:57
Japp, asjobbiga. Det verkar vara ett helttidsjobb.

En kompis kom hem med ett sånt paket förra sommaren. Jag hade lust att misshandla de som gör den där jävla skiten *grr*

jwzrd
2006-05-23, 21:01
Och du tror att han bryr sig om vad DU tycker? Hur f-n orkar du bry dig om vad andra HAR PÅ SIG när du tränar???? Du kan inte träna så hårt va? Själv skulle jag nog knappt märka om en jumojet störtade i gymet...

ZONE

Tjae, du bryr dig nog mycket för att köra hela blöjbyggarstilen runt? Hur är det då med jumbojet:en?

Trance
2006-05-23, 21:10
Hah, en gammal tråd tas upp och den är liten men ändå en av mina favoriter. En total OT-diskussion samt hat i huvuddiskussionen. Sådant är aldrig fel.

Dissector
2006-05-23, 21:13
Jag tycker det kan vara ganska roligt att se =) (Inte roligt "åt" dom utan "med" dom, om man kan säga så).

Om personerna i fråga satsar på / ägnar sig åt kroppsbyggning åtminstone. Lite kul ska man väl ändå kunna få ha =) Jag själv som är liten och nybörjare skulle inte överdriva med sånt där, men någon som har kommit en bit inom byggningen får gärna "styla" sig byggar-style utan att jag har några problem med det.

Gimp
2006-05-23, 21:42
Testat en jawbreaker någon gång? Helt sjukt hårda, tröttnade rätt snabbt på skiten och pajade den med en hammare. Var fan inte helt enkelt det heller, använde skruvstäd och hela skiten.

Jag köpte en sådan som är extra stor och det tog en halv dag att komma igenom den plus att jag hade världens värk i käken efter att ha haft den där jävla saken i munnen mer eller mindre hela tiden. De mindre är också skoj att ge till folk som inte har en aning om vad det är för något, jag är busigast på min gata.

För övrigt är jag jättetacksam för att Big Red äntligen kommit till Sverige, heja heja! :hbang:

hultman
2006-05-23, 21:54
Finns en snubbe på mitt gym som är runt 2 meter lång och lider av en total avsaknad av muskler överhuvudtaget. Inte för att jag egentligen stör mig på såna som han, men det känns lite roligt när han och jag alltid har samma tröjor på oss, stora ziptröjor som det står Z wear på. Är väl tänkt att vara lite byggarmärke, och måste kännas lite tungt för honom att den hänger så mycket.

Men skitsamma, jag kan inte träna utan mina röda fleecebyxor. Är jag en wannabebyggare? :D