handdator

Visa fullständig version : Smakämnen förbättra smaken i protein


__satan__
2006-04-06, 11:20
:D :D hejsan!
jag har proteindrink o den smakar inte bra azzå!
undrar om det går att köpa smakämnen o hälla i proteinet ???
jag har jorgubbsmak i proteinet..
Vart kan man köpa jordgubb smakämnen !

Vimpyboy
2006-04-06, 14:37
Ja, hej på dig du.
Hmm.. Om jag har förstått dig rätt så har du ett proteinpulvre som smakar jordgubb vilket du inte tycker om, så nu vill du smaksätta den med.. jordgubb? *screwy*

Vill du få lite godare smak på den så kan du mixa ner lite frukt eller något.

olle lindblad
2006-04-06, 15:03
Mixa med lite blåbär och hallon. Gött!

Snakeyes
2006-04-06, 19:58
Funlight jordgubb (eller dylikt).

Guns n hoses
2006-04-06, 20:07
Azzå du gillar inte smaken?

Håll för näsan då. Och drick ngt du tycker är gott efteråt istället.

Angus
2006-04-06, 21:12
mixa i frysta jordgubbar :eating:

Sebbe_H
2006-04-06, 21:16
Azzå du gillar inte smaken?

Håll för näsan då. Och drick ngt du tycker är gott efteråt istället.

Ja, precis som med hostmedicin :)

Och nästa gång kan du ju köpa något annat proteinpulver som smakar bättre.

__satan__
2006-04-06, 22:13
Ja, hej på dig du.
Hmm.. Om jag har förstått dig rätt så har du ett proteinpulvre som smakar jordgubb vilket du inte tycker om, så nu vill du smaksätta den med.. jordgubb? *screwy*

Vill du få lite godare smak på den så kan du mixa ner lite frukt eller något.


det är inte så att jag inte tycker om jordgubbar..dem e hur goda som helst..men mitt pulver smakar inte jordgubbar azzå *spy*
Har testat redan mee att mixa bananer i pulvret o det funkade men det blir så tjockt..ska testa jordgubbar o annat,,

men azzå snacka om att mixa!!! :D :D

jag tänkte på smakämnen som smakar skit mkt .. kan dölja den äckliga smaken kanske.. vet ni nåt om vart man kan köpa dem??

He-man
2006-04-06, 22:53
Asså Vimpyboy shyst å ta min bild! *grr27* :)

Tillbaka till ämnet, spontant tänker jag som "snakeyes" sa, att blanda i fun ligt, eller annan saft, ev om du blandar med mjölk så finns det ju även någon saftblandning som är till för att blandas med just mjölk (har dock ej testat).

Prova en annan smak/ märke nästa gång så du slipper krångla med en massa tillsatser varje gång du köper protein, förhoppningsvis hittar du din rätta smak :thumbup:

Vimpyboy
2006-04-07, 07:38
Asså Vimpyboy shyst å ta min bild! *grr27* :)

Wtf? :O
Fick den av en på msn för ett jävla tag sen. :(
Men då du har det absolut coolaste namnet på kolo blir jag tvungen att byta.

Hoppas du kan förlåta mig :(

pragmatist
2006-04-07, 10:41
Jag förstår mig inte på folk som bryr sig så mycket om hur proteinpulver och gainers smakar. Det är inte någon sorts godis, man äter det inte för att det är gott utan för att bli stor och stark. Så länge det går att få ned över huvud taget är det bara att blunda och svälja - och jag har aldrig någonsin stött på något pulver som inte går att dricka med lite god vilja. Se det som en jobbig men nyttig övning på gymmet eller nått.

Köp en annan sort nästa gång om det stör dig så mycket.

Ola Wallengren
2006-04-07, 17:06
Jag förstår mig inte på folk som bryr sig så mycket om hur proteinpulver och gainers smakar. Det är inte någon sorts godis, man äter det inte för att det är gott utan för att bli stor och stark. Så länge det går att få ned över huvud taget är det bara att blunda och svälja - och jag har aldrig någonsin stött på något pulver som inte går att dricka med lite god vilja. Se det som en jobbig men nyttig övning på gymmet eller nått.

Köp en annan sort nästa gång om det stör dig så mycket.

Varför äta något som man tycker är äckligt om man kan äta något som är nästan lika som smakar gott?

Men jag håller i princip med dig. Proteinpulvren som finns idag smakar överlag riktigt gott och det finns hundratals att välja mellan. Tycker man inte om smaken till en början kommer man nog snart vänja sig.

Jag minns med en rysning det första proteinpulver jag komm i kontakt med. Det var protein från Skip som va baserat på köttprotein och en del lever tror jag. Det va inget smidigt protein att få ner kan jag lova, men det gick (det för faktiskt tankarna till blandningarna de dricker i Fear Factor).
Om man har det som utgångspunkt så smakar allt underbart därefter.

Fed up
2006-04-07, 21:51
Tänk på att det är jättestor smakskillnad om man blandar med mjölk eller om man blandar med vatten. Om det ändå smakar skit tycker jag att mixa ner bär/frukt är bästa alternativet.
Mitt vasslepulver är skitgott, jag skulle aldrig kunna få i mig skiten annars, men trodde jag skulle spy första gången jag drack det och hade blandat med vatten. Nu är det minimjölk som gäller. :thumbup:

Sundsarn
2006-04-08, 11:54
"Svälj och gilla läget" :thumbup:

aliquis
2006-04-08, 18:41
Kör på riktiga gubbar verkar ju vettigast. En del utländska shoppar har aromämne att köpa till protein. Du kanske kan köpa någon form av drinkmix att hälla i?

He-man
2006-04-10, 16:20
Wtf? :O
Fick den av en på msn för ett jävla tag sen. :(
Men då du har det absolut coolaste namnet på kolo blir jag tvungen att byta.

Hoppas du kan förlåta mig :(
hehe klart jag förlåter, det var mer på skoj som jag komenterade bilden,
för min del spelar det egentligen ingen roll om du har den kvar ;)

catya
2006-04-15, 20:21
testa blanda i lite jordgubbs essence