handdator

Visa fullständig version : Kolhydrat tips!


TrIff
2006-04-05, 23:50
1. Ska kolhydrat tips vara sammansatt?

2. Har nån något tips vad jag kan köpa för snabba kolhydrater i nån affär då dextropur aldrig verkar finnas att köpa på den lilla ort jag befinner mig i?
Fick sån ångest då folk klagar ihjäl mitt oboy jag kört med sen jag började träna, så jag måste väl byta ut det trist nog.

pragmatist
2006-04-06, 00:32
1. Ja
2. Postorder är din vän. :)

TrIff
2006-04-06, 08:53
1. Ja
2. Postorder är din vän. :)
Med ett bankkort som ligger på ett saldo på stadiga 65 kronor är möjligheterna till postorder inte öppna.

z_bumbi
2006-04-06, 09:09
Rostfrallor

Gele/skumgodis

Pulvermos

Vilka kolhydrater som helst funkar iofs bättre än inga kolhydrater.

Slartibartfast
2006-04-06, 09:30
Fattar inte folk som kör med dextropur och O'boy (av alla saker) och sen klagar på att det inte har råd med malto som är både billigare och bättre. :confused:

z_bumbi
2006-04-06, 09:57
Fattar inte folk som kör med dextropur och O'boy (av alla saker) och sen klagar på att det inte har råd med malto som är både billigare och bättre. :confused:

Eller varför de inte köper druvsocker i större förpackningar vilket är ännu billigare.

TrIff
2006-04-06, 11:24
Jag var inte så uppdaterad på att oboy sög innan jag gjorde mig av med hela min lön okej? Jag har ingen tidsmaskin så jag kan behålla lite lön och köpa maltodextrin för pengarna.

Är gelegodis bättre än oboy? Det antar jag men vill ha det confirmed.

z_bumbi
2006-04-06, 11:40
Jag var inte så uppdaterad på att oboy sög innan jag gjorde mig av med hela min lön okej? Jag har ingen tidsmaskin så jag kan behålla lite lön och köpa maltodextrin för pengarna.

Är gelegodis bättre än oboy? Det antar jag men vill ha det confirmed.

Om du har oboy och har ont om pengar så kör på det tills det är slut, skillnaden är absolut inte så stor att du kommer att märka den.

Gele/skumgodis har mer glukos än vad oboy har så det är bättre för kolhydratinlagringen i musklerna.

TrIff
2006-04-06, 12:45
Om du har oboy och har ont om pengar så kör på det tills det är slut, skillnaden är absolut inte så stor att du kommer att märka den.

Det var exakt det jag ville höra! Tackar.

Lizard
2006-04-06, 15:13
Nu fick du ju svar så det räckte av z_bumbi, men jag lider lite med dig och tycker gott du kan använda puffar och flingor också.

Lizard

hasse36
2006-04-06, 15:55
Fick sån ångest då folk klagar ihjäl mitt oboy jag kört med sen jag började träna, så jag måste väl byta ut det trist nog.Du skall veta att en av forumets främsta kunskapskällor och kroppsbyggare, Sverker, inte kan använda dextros eller maltodextrin pga sin diabetes. Han använer O'Boy. Duger det åt honom så duger det nog åt dig.

Om du sysslar med styrketräning kan jag dessutom trösta dig med att King Grub har refererat till studier som visar att kolhydrat inte bidrar särskilt mycket till proteinsyntesen.