handdator

Visa fullständig version : Svenska nationellt..muntligt


n1klas
2006-04-05, 21:11
Är det någon som gjort detta som går i andra året på gymnasiet som kan ge mej lite inspiration...jag har det imorgon och kommer inte på vad jag ska snacka om, eller hur jag ska...

Tema: Hälsa(livsstilar)

Tack på förhand

sunkan
2006-04-05, 21:12
Är det någon som gjort detta som går i andra året på gymnasiet som kan ge mej lite inspiration...jag har det imorgon och kommer inte på vad jag ska snacka om, eller hur jag ska...

Tema: Hälsa(livsstilar)

Tack på förhand

går i 3:an men det går nog kansk ändå ;) Jag pratade om styrketräning, inte svårare än så, var en tråd om det för nte så länge sen om en kille som också pratade om styrketräning

n1klas
2006-04-05, 21:13
aa jag har läst nått liknande men det tråkiga är att 3st i min klass snackar om just styrketräning och 2 personer snackar om kost.. :S

Zakath
2006-04-05, 21:15
aa jag har läst nått liknande men det tråkiga är att 3st i min klass snackar om just styrketräning och 2 personer snackar om kost.. :S


Prata om att t.ex. hur man kan göra för att börja träna och vad man ska tänka på m.m. Gör det gärna lite annorlunda!

n1klas
2006-04-05, 21:18
Fint förslag faktiskt där Zakath..men om jag har tid att sätta mig och skriva nå sånt kan bli tungt...ska fundera på det, tack

wo0b9n
2006-04-05, 21:49
Är det någon som gjort detta som går i andra året på gymnasiet som kan ge mej lite inspiration...jag har det imorgon och kommer inte på vad jag ska snacka om, eller hur jag ska...

Tema: Hälsa(livsstilar)

Tack på förhand

jag går i 3an hade också det förra veckan, snackade om träning:) helt oförbered och fick mvg.

mela
2006-04-05, 21:53
Jag tog dö på myter som finns inom kost & träning..
Solklart MVG

hampaN
2006-04-05, 21:55
Jag pratade om Greg Valentino, solklart MVG. *flex*

Farzan
2006-04-05, 21:56
Jag tog dö på myter som finns inom kost & träning..
Solklart MVG

Ja, det gjorde jag med när jag gick i gymnasiet. Solklart MVG indeed.

High five! (ja, vi två är de bästa på kollo :thumbup: )

Tomas W
2006-04-05, 22:00
Jag tog dö på myter som finns inom kost & träning..
Solklart MVG

Skulle vara skoj att få reda på vilka myter du tog död på? :)

n1klas
2006-04-05, 22:17
Jag var med om en hemsk upplevelse som hände pga. alkohol så jag tar nå riktgit lätt att skriva om "alkoholismen" och gör min upplevelse till ett exempel...hade säkert kunnat gjort ett bättre med kost och träning, men skulle haft lite mer tid...har vart sjuk sedan i början av mars...så pluggning har inte varit min grejj...snarare sängen..

Aja jag kan säga MVG får jag absolut inte :), är inte riktgit motiverad i skolan och har inte kommit på vad jag vill bli ännu så betygen ser inte toppade ut...

Måste komma på nått så jag får motivation att plugga!

Tack för alla svar iaf!

Btw, jag är lite intresserad av vilka myter du tog reda på också :)?

mela
2006-04-05, 22:20
Skulle vara skoj att få reda på vilka myter du tog död på? :)

Typ att det går att hålla sig supertävlingsdeffad året om.

Att man automatiskt går ner i vikt av att utesluta kolhydrater.

Att det går att punktförbränna fet..

MiNaX
2006-04-05, 22:36
Jag pratade om olika sorters fetter och dess funktioner när jag gjorde det!

ugglan
2006-04-05, 22:37
du kan ju alltid snacka om AAS, har alltid funkat. Du behöver inte ens använda fakta om du inte vill ;)

MilkmaN
2006-04-05, 22:54
Bläddrade i en F&S tidning idag, såg en artikel om AAS.

Mitt på sidan är en bild på en synthol kille som drar en Back DB. Så är det en bildtext om att så här kan det gå om man brukar anabola steroider. Då blev jag faktiskt arg, inte för att jag är för, jag vet inte ens vart jag står i frågan men löjligt att sprida sådan dålig information.

Frantic
2006-04-06, 15:19
Jag berättade hur bra det var med droger.

Det borde falla in under hälsa kan man tycka

Gimp
2006-04-06, 15:35
Jag gjorde det för en månad sedan kanske och fick ett lysade MVG. Snackade om en hälsosam livsstil och sådant, vävde in vad realistiska mål med träningen var, hur det påverkande stress och lite smått och gott.

Skrev ihop det samtidigt som min kompis redovisade. :D Nästan allt var hämtat från kolo, weeeeee.

snorre2000
2006-04-06, 18:17
går i 3:an men det går nog kansk ändå ;) Jag pratade om styrketräning, inte svårare än så, var en tråd om det för nte så länge sen om en kille som också pratade om styrketräning


Det var jag!!! Har dock inte fått betyg i det än.

reinholdsson
2006-04-06, 18:20
Jag pratade om sömn, hur viktig den är osv.

Daniel Mattusch
2006-04-06, 18:21
När det gäller nationella prov vill ju lärarna oftast bara att man skall späda på. Allafall när det gäller engelska när det handlar mycket om fluency. Svenska har jag inte haft ännu.

Hoppas de går bra, prata på bara så löser det sig:D