handdator

Visa fullständig version : Skellefte I Elitserien!!!!!!!!!!!!


aitamaa
2006-04-05, 20:35
Grattis!

sunkan
2006-04-05, 20:41
:hbang:

The Draf
2006-04-05, 20:42
Ett Ord!!! Äntligen!!!

Larsson
2006-04-05, 20:42
Grattis, hoppas att de klarar av spelet i elitserien. Är inget roligt för dem om de blir ett stryklag.

Fartman
2006-04-05, 20:45
Coolt, hoppas det går bra för dom. Även om jag alltid hyst ett visst agg mot Skellefteå (på den tiden Bodens IK fortfarande existerade och var och nosade på elitserien).

A.Pahkamaa
2006-04-05, 20:47
Blir goa derbyn i vinter. :D

Pingu
2006-04-05, 20:50
Äntligen !!!!!!!!!!!

Pumpitup
2006-04-05, 20:50
Blir goa derbyn i vinter. :D

Jepp!

Pingu
2006-04-05, 20:56
Ska bli kul att se vilka nyförvärv vi får *popcorn*

gustavk
2006-04-05, 21:17
tack! Äntligen, det var på tiden nu :)

nordland
2006-04-05, 21:45
Ska bli kul att se vilka nyförvärv vi får *popcorn*

Tycker man först ska se till att försöka knyta upp Prochazka (stavning??) och Branda för någon säsong till. Wernblom är ju redan signad. Sen vore det inte fel att få hem Jonte, men risken är ju ganska liten i dagsläget. Jimmie Ericsson tillbaka kanske??..

Ser verkligen fram emot derbyna mellan LHF och AIK..

Lillgrabben
2006-04-05, 21:58
Tycker man först ska se till att försöka knyta upp Prochazka (stavning??) och Branda för någon säsong till. Wernblom är ju redan signad. Sen vore det inte fel att få hem Jonte, men risken är ju ganska liten i dagsläget. Jimmie Ericsson tillbaka kanske??..

Ser verkligen fram emot derbyna mellan LHF och AIK..

Jag har hört ryktas att Jonte lovat ställa upp för SAIK ifall de går upp till eliten, vilket nu hänt. Tydligen trivdes inte hans tjej / familj i USA & är redan tillbaka på hemmaplan.

Pingu
2006-04-05, 22:33
Tycker man först ska se till att försöka knyta upp Prochazka (stavning??) och Branda för någon säsong till. Wernblom är ju redan signad. Sen vore det inte fel att få hem Jonte, men risken är ju ganska liten i dagsläget. Jimmie Ericsson tillbaka kanske??..

Ser verkligen fram emot derbyna mellan LHF och AIK..

Prochazka och Branda kommer garanterat att få kontraklsförslag, Wernblom och Söderberg är redan klara och Jonte är i det närmaste klar. Har vuxit upp med han och vi har även lirat ihop och han har väntat i 3 år på ett återtåg till elitserien. Hans fru trivdes inte i Anaheim så hon flyttade hem vid nyåret.

Pingu
2006-05-10, 20:57
Ny tränare klar Färjestads guldtränare Per - Erik Johsson

2 spelarförvärv är också klara, Jimmie Ericsson och från finland Antti Virtanen som var poängkung i JYP Jyväskylä

:thumbup:

dynamo
2006-05-10, 20:59
Är inte själv särskilt brydd, men det är stort! Grattis skeå!

Mighty
2006-05-11, 09:00
Ja, Grattis!

Krävdes en Färjestadsprofil för att ta upp er och nu förlitar ni er på en annan från klubben för att hålla er kvar ;)

skaparn
2006-05-11, 09:44
Prochazka och Branda kommer garanterat att få kontraklsförslag, Wernblom och Söderberg är redan klara och Jonte är i det närmaste klar. Har vuxit upp med han och vi har även lirat ihop och han har väntat i 3 år på ett återtåg till elitserien. Hans fru trivdes inte i Anaheim så hon flyttade hem vid nyåret.


Det är tragiskomiskt vad ryktena surrar kring Jonte och hans familjeliv och situation just nu i Skellefteå. Det kartläggs vart de jobbar, vart barnen går dagis och hur jobbigt det skulle vara för Jonte att pendla ifall han väljer de två enda realistiska alternativen till AIK, nämligen Timrå eller Luleå. Personligen tror jag inte på att han skulle gå till Luleå, men Timrå trivdes han väl rätt bra i?

Fast det klart grabben ska spela i Skellefteå AIK!

Snake
2006-05-11, 10:05
Det är tragiskomiskt vad ryktena surrar kring Jonte och hans familjeliv och situation just nu i Skellefteå. Det kartläggs vart de jobbar, vart barnen går dagis och hur jobbigt det skulle vara för Jonte att pendla ifall han väljer de två enda realistiska alternativen till AIK, nämligen Timrå eller Luleå. Personligen tror jag inte på att han skulle gå till Luleå, men Timrå trivdes han väl rätt bra i?

Fast det klart grabben ska spela i Skellefteå AIK!


Luleå är uteslutet så vitt jag vet, valet står mellan Skellhell och Timrå. Jag tror han går till SAIK med det hjärtat han verkar ha. Jag trodde iofs att Werner skulle återvända till MoDo också, tji fick jag.

skaparn
2006-05-11, 10:08
Luleå är uteslutet så vitt jag vet, valet står mellan Skellhell och Timrå. Jag tror han går till SAIK med det hjärtat han verkar ha. Jag trodde iofs att Werner skulle återvända till MoDo också, tji fick jag.

Ärligt talat så var jag väldigt orolig för att Werner skulle gå till Modo. Det gick rykten om hans husbygge i Ö-vik och att det nästan var klart. Kanske var det förhändlingar som strandade på grund av löneanspråk? Eller att han trivdes så bra på sitt halvtidsjobb som bilkrängare? Audi i Skellefteå ska inte underskattas.

Snake
2006-05-11, 10:17
Ärligt talat så var jag väldigt orolig för att Werner skulle gå till Modo. Det gick rykten om hans husbygge i Ö-vik och att det nästan var klart. Kanske var det förhändlingar som strandade på grund av löneanspråk? Eller att han trivdes så bra på sitt halvtidsjobb som bilkrängare? Audi i Skellefteå ska inte underskattas.

Husbygget snackades det om i Övik också och det var därför alla antog att han var på ingång igen med ny arena och allt.
Jag tror inte det var lönen som var fel, MoDo insåg vilket misstag dom gjorde då dom släppte honom för 2 år sedan (då dom inte ville gå med på hans löneanspråk) och det skulle dom garanterat inte göra igen. Så vi får väl anta att det är Audi då som har ett finger med i spelet ;)

Pingu
2006-05-11, 15:48
Det är tragiskomiskt vad ryktena surrar kring Jonte och hans familjeliv och situation just nu i Skellefteå. Det kartläggs vart de jobbar, vart barnen går dagis och hur jobbigt det skulle vara för Jonte att pendla ifall han väljer de två enda realistiska alternativen till AIK, nämligen Timrå eller Luleå. Personligen tror jag inte på att han skulle gå till Luleå, men Timrå trivdes han väl rätt bra i?

Fast det klart grabben ska spela i Skellefteå AIK!

Han trivdes som sagt bra i Timrå och det är ju en av dom bättre klubbarna i elitserien.
Nu har jag iofs inte pratat med Jonte ponte sen i sommras men då var det bara ett av altrenativen som gällde. Samma sak när han lämnade Djurgården, han ville avvakta och se hur det gick för Saik i kvalet och då blev djurgården sura.

Kagen
2006-05-27, 11:13
Av alla spelare man kan drömma om så drömmer nu Skellefteå AIK's sportchef Peo Larsson om Tomas Holmström!

"NV kan i dag avslöja en ishockeybomb som kan brisera i Skellefteå:
AIK hyser hopp om att förstärka elitserielaget med NHL-stjärnan och OS-mästaren Tomas Holmström!"

http://www.norran.se/sektion_c.php?id=672499&avdelning_1=101&avdelning_2=0

Snake
2006-05-27, 11:16
"Ni" gjorde ju ett fint nyförvärv i Kari Haakana :D

Allan
2006-05-27, 11:33
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=21931


Låst



allan