handdator

Visa fullständig version : Granntanten from hell


olle lindblad
2006-04-05, 19:22
Jag bor tillsammans med två andra killar i en studentlya. Vi trivs bra, men vi har ett problem. Den onda tanten som bor under oss ser ut som en snäll liten mormor, men skenet bedrar. Under den fridsamma ytan lever det en nykterhetsfascist som går och lägger sig 20.00. Hon har klagat och skickat störningsjouren på oss tio gånger än så länge, då hon anser att det ska vara knäpptyst när hon går och lägger sig.
Efter mycket tjat har hon tvingats inse att före 22.30 har hon inget att säga till om. Själv snickrar hon en stund varannan dag med början 04.30 – 05.00, något som vi inte uppskattar till fullo. En av gångerna hon framförde sina klagomål visade hon för oss hur vi skulle gå. Tjejer rullar nämligen ner fötterna så att man nästan inte kan höra dem, medan killar klampar som berusade elefanter med slalompjäxor.
Hon försitter inte heller ett tillfälle att predika om alkoholens namnlösa fasor som kommer att drabba oss arma syndare. Eftersom störningsjouren har fattat läget har vi inga problem med dem. Däremot, och det är där som ni kommer in, vad göra för att få en någorlunda normal relation till tanten?
Vi har ingen lust att skicka jouren på henne varannan morgon, då kommer de efter ett tag inte att ta oss på allvar. Vi bor i tvåvåningshus, så det är bara vi och hon, inga andra grannar kan intyga hur galen hon är. Att föra utmattningskrig med stereon känns inte heller så kul. Alla tips är välkomna!

Baan
2006-04-05, 19:25
Det borde gå kompromissa, jag kan förstå kärringen, klart att hon inte vill att ni ska öppna en minikrog på eran våning/del, och ni vill inte ha en hyperaktiv kärring som extraknäcker åt tomten och täljer lite leksaker.

Ingen hyresvärd klaga hos annars?

Bronkitkorv
2006-04-05, 19:26
Ring äldrevården och säg att hon är senil...

Baha
2006-04-05, 19:26
Jag tycker hon har rätt och ni fel, hoppas ni blir vräkta. :)

H.Emanuel
2006-04-05, 19:27
Flytta. Man kan aldrig någonsin vinna över en gumma

Larsson
2006-04-05, 19:27
Baka en korg med muffins, tanter brukar uppskatta sånt.

H.Emanuel
2006-04-05, 19:28
Baka en korg med muffins, tanter brukar uppskatta sånt.
med lite marijuana i degen :D

Baha
2006-04-05, 19:31
SKulle vilja höra hennes version oxå, ofta får jag en känsla av att det inte alltid e så enkelt, spec. när jag läser att det är du och 2 andra killar som delar lya.

Bor man i lgh skall man va rimligt tyst efter 22 tycker jag, annars är man en respektlös korkad idiot.

H.Emanuel
2006-04-05, 19:33
Japp, krökande studenter är inte de roligaste grannar kan jag tänka mig.

Baan
2006-04-05, 19:34
Japp, krökande studenter är inte de roligaste grannar kan jag tänka mig.

Fuck no. Ändå är jag själv student, men 50% är rätt djävla jobbiga bo nära.

Rock'nRoll
2006-04-05, 19:35
Haha, jag har varit med om likandant fast värre. Det är ett rent helvete.

Baan
2006-04-05, 19:36
Haha, jag har varit med om likandant fast värre. Det är ett rent helvete.

Du hade ett gäng störande studenter som festade loss men inte gillade att du snickrade?

Krokodil
2006-04-05, 19:37
Spänn på tanten! :kinky:

olle lindblad
2006-04-05, 19:39
Ofta är vi i andra städer på helgerna, så det är inte något frekvent festande vi pratar om. Har vi har fest i lägenheten är det en gång i månaden ungefär.
Som jag skrev, är det inte tyst (och med det menar hon att inget ska höras alls) efter 20.00 ringer hon jouren eller ringer på hos oss. Självklart respekterar vi att man skall vara tyst efter 22.00.

Baan
2006-04-05, 19:40
Ofta är vi i andra städer på helgerna, så det är inte något frekvent festande vi pratar om. Har vi har fest i lägenheten är det en gång i månaden ungefär.
Som jag skrev, är det inte tyst (och med det menar hon att inget ska höras alls) efter 20.00 ringer hon jouren eller ringer på hos oss. Självklart respekterar vi att man skall vara tyst efter 22.00.

En totalt sömnlös natt räcker bra för att någon ska vara ganska lack över tiden på er. Krogen uppfanns för att tanter skulle få sin sovtid, gå på krogen. Snåla studentdjävlar.

Baha
2006-04-05, 19:40
Ljug inte.

3 starka killar mot en stackars oskyldig dam, flytta eller så får ni cilia på er.

olle lindblad
2006-04-05, 19:42
SKulle vilja höra hennes version oxå, ofta får jag en känsla av att det inte alltid e så enkelt, spec. när jag läser att det är du och 2 andra killar som delar lya.

Bor man i lgh skall man va rimligt tyst efter 22 tycker jag, annars är man en respektlös korkad idiot.
Intressant att du förutsätter att hon har rätt. Med studentmått mätt är vi synnerligen sansade. Med andra mått också för den delen. Är du säker på du att såg att jag skrev 20.00 och inte 22.00?

olle lindblad
2006-04-05, 19:43
En totalt sömnlös natt räcker bra för att någon ska vara ganska lack över tiden på er. Krogen uppfanns för att tanter skulle få sin sovtid, gå på krogen. Snåla studentdjävlar.
Och när vi har fest går vi därifrån vid 22. Ingen ligger sömnlös.

Baha
2006-04-05, 19:44
Känns som att du bara försöker skylla dina egna tillkortakommanden på den stackars damen. *grr*

Baan
2006-04-05, 19:45
Och när vi har fest går vi därifrån vid 22. Ingen ligger sömnlös.

Ah, förfest. Jag är van vid idioter till grannar, i princip egentligen bara utbytesstudenter så kanske ingen bra statistik att generalisera med ;) och dom har inga förfestar, utan det håller på ett tag. Var en som hade efterfest runt 5 på morgonen *grr*

Baan
2006-04-05, 19:46
Känns som att du bara försöker skylla dina egna tillkortakommanden på den stackars damen. *grr*

Vad är din koppling exakt med den "stackars damen"?

Baha
2006-04-05, 19:46
Ngt erotiskt

manko
2006-04-05, 19:47
haha. jag läste först GRANATEN from hell. tänkte vafan har ni nu hittat *screwy*

Sonny
2006-04-05, 19:47
Ring äldrevården och säg att hon är senil... :laugh: :laugh:

olle lindblad
2006-04-05, 19:48
Känns som att du bara försöker skylla dina egna tillkortakommanden på den stackars damen. *grr*
Vilka tillkortakommanden? Jag vill bara en vettig relation till mina grannar. Helst skulle jag vilja se lite bra förslag här, men det kanske är för mycket begärt?
Det kanske på något sätt framstått som att vi är hänsynslösa, men det är vi som varit beredda att kompromissa, hon vägrar.

Baan
2006-04-05, 19:48
haha. jag läste först GRANATEN from hell. tänkte vafan har ni nu hittat *screwy*

Grenade bot from hell?

http://www.sachsreport.com/grenade%20bot%20imagine%20a%20dozen%20of%20these%2 0charging%20at%20you%20while%20they%20play%20a%20r ecording%20of%20a%20rabbit%20being%20killed%20at%2 0top%20volume.jpg

Baha
2006-04-05, 19:49
Vilka tillkortakommanden? Jag vill bara en vettig relation till mina grannar. Helst skulle jag vilja se lite bra förslag här, men det kanske är för mycket begärt?
Det kanske på något sätt framstått som att vi är hänsynslösa, men det är vi som varit beredda att kompromissa, hon vägrar.


förslag?

sätt på kärringen då.

olle lindblad
2006-04-05, 19:50
Ah, förfest. Jag är van vid idioter till grannar, i princip egentligen bara utbytesstudenter så kanske ingen bra statistik att generalisera med ;) och dom har inga förfestar, utan det håller på ett tag. Var en som hade efterfest runt 5 på morgonen *grr*
Såna hatar jag också, När jag bodde på korridor var det en dåre som låste rummet, och ställde stereon på repeat och högsta volym. Tre timmar senare slog någon in dörren och smashade stereon.

olle lindblad
2006-04-05, 19:52
förslag?

sätt på kärringen då.
Du först, jag är inte knusslig

Metal_boy_
2006-04-05, 19:56
Förgifta dricksvattnet.

jakke
2006-04-05, 20:04
Grenade bot from hell?

http://www.sachsreport.com/grenade%20bot%20imagine%20a%20dozen%20of%20these%2 0charging%20at%20you%20while%20they%20play%20a%20r ecording%20of%20a%20rabbit%20being%20killed%20at%2 0top%20volume.jpg
haha.. Imorrn ska jag övertala min robotprojektgrupp om ett byte..

Men kan inte inte gå dit bjuda på en butter kaka och säga: Vi slutar 22 och du börjar snickra kl 7 då?

Helena B
2006-04-05, 20:19
Det bästa ni kan göra är att gå och prata med henne. Inte alla på en gång utan den av er som är trevligast. Köp med en blomma och be om ursäkt att ni har varit högljudda och när ni pratar med henne så fråga om hon skulle kunna börja föra oväsen lite senare. Ett litet tips.

H.Emanuel
2006-04-05, 20:36
Det bästa ni kan göra är att gå och prata med henne. Inte alla på en gång utan den av er som är trevligast. Köp med en blomma och be om ursäkt att ni har varit högljudda och när ni pratar med henne så fråga om hon skulle kunna börja föra oväsen lite senare. Ett litet tips.
:hbang:

Slartibartfast
2006-04-05, 20:37
Lämna 360 kr, en adress och ett foto på kärringen i ett omärkt kuvert i förvaringsbox nummer 64 nere vid järnvägsstationen, så är problemet ur världen.

ugglan
2006-04-05, 20:38
bryt er in medan hon sover, sedan kväver ni henne med en kudde och styckar henne i badkaret. Krossa ben och tänder med hammare i den mån det är möjligt och gjut sedan in kvarlevorna i ett betongblock som ni senare kan använda som TV-bänk.
Fördelaktigt om ni även gjuter in era kläder i blocket samt högtryckstvättar badrummet.

Larsson
2006-04-05, 20:40
Det bästa ni kan göra är att gå och prata med henne. Inte alla på en gång utan den av er som är trevligast. Köp med en blomma och be om ursäkt att ni har varit högljudda och när ni pratar med henne så fråga om hon skulle kunna börja föra oväsen lite senare. Ett litet tips.

Då kan dom ha med sig korgen med muffins också. Då tycker tanten att de är trevliga pojkar som tar sig tid att baka :)

Sonny
2006-04-05, 21:19
bryt er in medan hon sover, sedan kväver ni henne med en kudde och styckar henne i badkaret. Krossa ben och tänder med hammare i den mån det är möjligt och gjut sedan in kvarlevorna i ett betongblock som ni senare kan använda som TV-bänk.
Fördelaktigt om ni även gjuter in era kläder i blocket samt högtryckstvättar badrummet. :bow:

Herkulez
2006-04-05, 21:22
bryt er in medan hon sover, sedan kväver ni henne med en kudde och styckar henne i badkaret. Krossa ben och tänder med hammare i den mån det är möjligt och gjut sedan in kvarlevorna i ett betongblock som ni senare kan använda som TV-bänk.
Fördelaktigt om ni även gjuter in era kläder i blocket samt högtryckstvättar badrummet.
*yourock*

Metal_boy_
2006-04-05, 21:22
Då kan dom ha med sig korgen med muffins också. Då tycker tanten att de är trevliga pojkar som tar sig tid att baka :)


Gärna med någon krämig fyllning.

Pelle2
2006-04-05, 21:24
Tycker synd om dig, det finns inget värre än gamla gubbar och tanter som inte har något liv, och därför måste klaga för att ha nått att göra. Har en sådan i våran trapp... eller trappen brevid till och med, som klagar på att det hörs när vi pissar på natten :laugh:

Nalfaren
2006-04-05, 21:43
Lämna 360 kr, en adress och ett foto på kärringen i ett omärkt kuvert i förvaringsbox nummer 64 nere vid järnvägsstationen, så är problemet ur världen.

Skrämmande, men jag tror att någon hade agerat faktiskt.

HenrY
2006-04-05, 21:49
Skrämmande, men jag tror att någon hade agerat faktiskt.

Nope har redan försökt.... Kan seriöst säga att Grubben ÄR odödlig!

WheyProtein
2006-04-05, 22:04
Vilken kul tråd! :D

Rock'nRoll
2006-04-05, 22:04
Du hade ett gäng störande studenter som festade loss men inte gillade att du snickrade?

Nä. En sinnesjuk sammling tyskar som tyckte att vår tv lät som vältande vitrinskåp mm..

grisbil3n
2006-04-06, 19:53
Spänn på tanten! :kinky:

bryt er in medan hon sover, sedan kväver ni henne med en kudde och styckar henne i badkaret. Krossa ben och tänder med hammare i den mån det är möjligt och gjut sedan in kvarlevorna i ett betongblock som ni senare kan använda som TV-bänk.
Fördelaktigt om ni även gjuter in era kläder i blocket samt högtryckstvättar badrummet.

Ring äldrevården och säg att hon är senil...

Om ni gör allt detta i ordningen jag skrivit så får ni varsin guldpeng av mig.

zanzi
2006-04-06, 21:12
haha.. Imorrn ska jag övertala min robotprojektgrupp om ett byte..

"The Talon robot soldiers" från företaget Foster-Miller (http://www.foster-miller.com/) är annars ett fint allround-paket ni kan investera i.

http://news.com.com/i/ne/p/2004/robottalon_500x136.jpg

http://news.com.com/Images+Robots+that+do+a+soldiers+work/2009-1008_3-5578867.html?tag=st.num

Micke A
2006-04-06, 21:29
F-n är vi grannar? Min granne är exakt som du beskriver nämligen. Hon har nu hamnat i en rättslig konflikt efter att ha förtalat några andra grannar och blir hon fäld så vräker värden henne. Hon har varit besvärlig i många andra sammanhang.

Vi funderar på att skåla i champagne när de bär ut hennes grejor om hon ryker.

olle lindblad
2006-04-06, 21:41
F-n är vi grannar? Min granne är exakt som du beskriver nämligen. Hon har nu hamnat i en rättslig konflikt efter att ha förtalat några andra grannar och blir hon fäld så vräker värden henne. Hon har varit besvärlig i många andra sammanhang.

Vi funderar på att skåla i champagne när de bär ut hennes grejor om hon ryker.
Hon lär visst ha en syster... :thumbup:

tenchi
2006-04-07, 04:50
Ah, förfest. Jag är van vid idioter till grannar, i princip egentligen bara utbytesstudenter så kanske ingen bra statistik att generalisera med ;) och dom har inga förfestar, utan det håller på ett tag. Var en som hade efterfest runt 5 på morgonen *grr*

min granne under mig kan köra på tills 5. En gång hade den jäveln däckat med musiken på högsta volym. Man kan ju inte gå å säga till honom heller. sist blev jag så jävla förbannad så jag inte kunde sova trots att han stängt av musiken då jag bad honom göra det. Nu är det rapporter till hyresvärden som gäller och öronproppar då det spelas. Da mothafuka ska vräkas! :devil:

J.Saarela
2006-04-07, 05:35
Nope har redan försökt.... Kan seriöst säga att Grubben ÄR odödlig!



Ingen dåre i världen törs hoppa på en vuxen man som bygger lego och leker med Barbapappa.Man tänker garanterat han måste vara heeeelt galen.

Toxic
2006-04-07, 07:08
Ingen dåre i världen törs hoppa på en vuxen man som bygger lego och leker med Barbapappa.Man tänker garanterat han måste vara heeeelt galen.


Som om det vore nått fel på det? *screwy*

hahavaffan
2006-04-07, 07:50
bryt er in medan hon sover, sedan kväver ni henne med en kudde och styckar henne i badkaret. Krossa ben och tänder med hammare i den mån det är möjligt och gjut sedan in kvarlevorna i ett betongblock som ni senare kan använda som TV-bänk.
Fördelaktigt om ni även gjuter in era kläder i blocket samt högtryckstvättar badrummet. :laugh:

Diana
2006-04-07, 08:01
Tycker helenas förslag med blomman var fint =) det kommer ju ge mest utdelning att schmöööra lite :naughty:
'kärringar utan liv' (för att använda den korrekta, här i tråden nämnda, termen) klagar ju på saker mest bara för att de vill ha nåt att sysselsätta sej med, säkert är hon grymt understimulerad av virkningen och korsorden och bara väntat på att få sätta tänderna i att gnälla på några som er :D

Rocco
2006-04-07, 09:44
Tycker helenas förslag med blomman var fint =) det kommer ju ge mest utdelning att schmöööra lite :naughty:
'kärringar utan liv' (för att använda den korrekta, här i tråden nämnda, termen) klagar ju på saker mest bara för att de vill ha nåt att sysselsätta sej med, säkert är hon grymt understimulerad av virkningen och korsorden och bara väntat på att få sätta tänderna i att gnälla på några som er :D

I second that! Jag och min sambo har tidigare haft problem med gubben under oss som klagar på att katterna låter för mycket när dom springer över golvet samt att vi klampar när vi går. En kväll förra våren bakade tjejen vaniljbullar (kanske bäst att nämna att det var riktig vaniljkräm i bullarna) och gick spontant ner till gubben och gav honom en påse. Dagen efter tackade han så hemskt mycket för bullarna och sedan dess har vi inte hört ett pip från honom.

Tricklev
2006-04-07, 11:18
I second that! Jag och min sambo har tidigare haft problem med gubben under oss som klagar på att katterna låter för mycket när dom springer över golvet samt att vi klampar när vi går. En kväll förra våren bakade tjejen vaniljbullar (kanske bäst att nämna att det var riktig vaniljkräm i bullarna) och gick spontant ner till gubben och gav honom en påse. Dagen efter tackade han så hemskt mycket för bullarna och sedan dess har vi inte hört ett pip från honom.

:laugh: :laugh:

Bra lösning dock :thumbup:

J.Saarela
2006-04-07, 11:34
Toxic']Som om det vore nått fel på det? *screwy*



Absolut normalt *screwy*

Diana
2006-04-07, 11:34
I second that! Jag och min sambo har tidigare haft problem med gubben under oss som klagar på att katterna låter för mycket när dom springer över golvet samt att vi klampar när vi går. En kväll förra våren bakade tjejen vaniljbullar (kanske bäst att nämna att det var riktig vaniljkräm i bullarna) och gick spontant ner till gubben och gav honom en påse. Dagen efter tackade han så hemskt mycket för bullarna och sedan dess har vi inte hört ett pip från honom.
Hahh :D good for you! :thumbup:

grisbil3n
2006-04-07, 11:42
Ska börja gnälla som ett as på alla mina grannar, skulle sitta fint med lite vaniljbullar och andra smarriga bakverk.

olle lindblad
2006-04-07, 11:46
En kompis föreslog precis att vi skulle linda pentylstubin runt hennes hund. Finns en viss risk att hon skulle se det som en krigsförklaring och bjuda in den lokala blåsorkestern för lite morgonövningar.

*Flash*
2006-04-07, 16:06
Ge henne öronproppar i present

olwe
2006-04-07, 16:12
Vi funderar på att skåla i champagne när de bär ut hennes grejor om hon ryker.

Jobbar du på migrationsverket? :D