handdator

Visa fullständig version : KCG "Improved formula"


Pdaddy
2006-04-05, 19:07
LÄS INNAN DU SVARAR PÅ POLLEN !!

NEWS!!!! *popcorn*

Japp, eftersom någon måste göra det så kan ju det lika gärna vara jog som offrar mig :naughty: (testa alltså)

Så här står det till nämligen..
Våran kosttillskotts "GUD" Lasse AKA Fairing har fnulat å pulat fram en ny förbättrad KCG (Hoppas det iallafall) .

Som alla redan vet består KCG utav Kreatin citrate, Beta alnin och L-glutamin. Denna blandning har givit riktigt fina resultat hos många.

Det nu Lasse har gjort är att bygga upp en ny formula, Kre-Alkalyn har ju blivit en storsäljare och funkar GRYMT bra för mig iallafall.
Så varför inte byta ut Kreatin citratet mot Kre-Alkalyn samt ösa på mer beta alnin (det som öppnar blodkärlen så att man får stickningar) :D .

Så nya KCG kommer bestå utav Kre-Alkalyn, Beta alnin och L-glutamin.
Inte bara det, utan även mer Beta alnin som ja sa innan.

Så en normal dosering á 2 tsk består utav ca 4 vanliga kapslar Kre-alkalyn, ökad dos av beta alninen och normal av L-glutaminet.
Om detta fina kre-alkalynet ger samma possetiva effekt som det gör annars så innebär ju detta bara i en ända sak... GRYMMT TILLSKOTT !!

Ett litet frågetecken är dock, kappslar eller pulver ???, va tycker ni !!
Så detta skall ni tycka till om i pollen.

Fördelen med kappslar är att kre-alkalynet inte blir förändra/försämrat av öppen förvaring, samt att man kan dra ner doseringen just pga av det.
Nackdelen är att priset blir högre och att den sammanlagda mängden Kre-Alkalyn dras ner i förpackningen.

Pulver då !
Jo MER till samma pris eller lägre, men större dosering.
Fördel med nya KCG är att det är smaklöst, så inga sura miner utan bara stickande läppar vid intag :thumbup: . Löses i vatten mkt enkelt och slinker ner utan ansträngning.


Sist men verkligen inte minst, EFFEKT !!!

Idag innan mitt stressiga benpass intog jag 2 tsk KCG (nya), dock ca 10 minuter innan. Pga mitt alldeles för sena intag av KCG't så vill ja inte yttra mig för mycke, dock är ja imponerad av resultatet jag kände.

Efter 5 minuter kände ja lite stickningar i händerna, dock inte lika mycke som med gammla formulan. Men jag har hållt kurs idag och därför också ätit mycket *rolleyes* , detta kan orsaka den inte lika snabab upptaget/mindre stickningar.
Väl inne på gymemt så värmde ja upp och begav mig till power-racket för böjar, har inte gjort det på 3 veckor (sist va de segt). Kände mig "uppåt" på nåt sätt, lite adrenalin rus (beta alninets inverkan).
Börja å trappa upp 10*50, 10*80, 10*110, 10*130, 6*150, 3*150 + 12*110 !!! JISSES !
Kände ingen riktig mjölksyra utan bra GO i setten, 150 kändes lätt på trappsen och i själva böjen (paralellt med marken). Har tagit 8*160 en gång i tiden för ca 7 månader sen om ej mer, har efter det vart mycket sjuk å träningen har vart otroligt oregelbunden.

Efter böj brukar de bli lite benspark, då brukar man va redigt seg i påkarn å det är ren vilja som gör att man ej ger upp av den fina bränannde känslan man får... Inget sånt idag !!!, körde på men ingen syra.

På fredag blir det rygg + vader, skall utvärdera detta bättre då. Intaget skall jag lägga 30 min innan träning, jag återkommer.


MVH

Försökskanin daddy

PS. jag och polisens insatts styrka är först i världen att testa detta *mohahha*

userfriendly
2006-04-05, 19:09
KAPSLAR!!!


¨ÄNTLIGEN LASSE!!! :hbang:

Yankeee
2006-04-05, 19:10
Pulver för helvete, slipper man snålköra med kapslar.

Pdaddy
2006-04-05, 19:12
faan va snabba ni va, hann ju inte trycka post poll förän de fanns svar :MrT:

M

Angus
2006-04-05, 19:14
om det inte är surt så vill jag ha pulver.billigare är godare *flex*

Ninjasmurf
2006-04-05, 19:15
Det som är billigast som man kan käka massor massor :D

userfriendly
2006-04-05, 19:17
men vafan man kan inte sitta med pulver i skolan ju ! :cryout:

annars kräver jag kcg på kapslar iaf!

Yankeee
2006-04-05, 19:18
men vafan man kan inte sitta med pulver i skolan ju ! :cryout:


Lägg i en plastpåse?

Lindstein
2006-04-05, 19:19
Varför innehåller den Glutamin?

Pdaddy
2006-04-05, 19:20
Glutta e bra för imunförsvaret :)

En annan grej, jag fick inte lika mycket pump som vid vanligt intag av Kre-Alkalyn, men ja skall yttra mig mer efter ryggpasset.

M

userfriendly
2006-04-05, 19:22
Lägg i en plastpåse?

vafna jag har ju alltid massa burkar o flaskor o påskar o folieförpackningar redan. aja sommarlov snart iaf :D

Yankeee
2006-04-05, 19:22
Glutta e bra för imunförsvaret :)



lol?

Catstyle
2006-04-05, 19:23
Glutta e bra för imunförsvaret :)

Nej, det låter tjusigt.

Nitrometan
2006-04-05, 19:46
Kapslar för bövelen!

Kapslar for teh win!

Lila Kapslar!!!

Nitrometan
2006-04-05, 19:47
Varför innehåller den Glutamin?
Det är en synergistisk blandning.

Helheten blir större än summan av de enskilda delarna.

Nuff said.

Pdaddy
2006-04-05, 19:54
vafna jag har ju alltid massa burkar o flaskor o påskar o folieförpackningar redan. aja sommarlov snart iaf :D

Du kan få en liten burk me skruvkork, sån som man får prov portion i..

M

Yankeee
2006-04-05, 19:55
Det är en synergistisk blandning.

Helheten blir större än summan av de enskilda delarna.

Nuff said.

Källa?

Angus
2006-04-05, 20:03
Källa?

misstänker att källan är roger harris & fairings studie på kreatin/beta alanim , histidin mm :)

fonzie
2006-04-05, 20:03
Pulver, Pulver mera PULVER!

Bucyrus
2006-04-05, 20:09
Glutta e bra för imunförsvaret :)

En annan grej, jag fick inte lika mycket pump som vid vanligt intag av Kre-Alkalyn, men ja skall yttra mig mer efter ryggpasset.

M
Du är välkommen att köra ett ryggpass med mig så lovar jag att du får pump som heter duga :whipped: .......(oavsett vad du har stoppat i dig före passet) :D ...

Pdaddy
2006-04-05, 20:16
Du är välkommen att köra ett ryggpass med mig så lovar jag att du får pump som heter duga :whipped: .......(oavsett vad du har stoppat i dig före passet) :D ...

Va på gymmet kl 15:00 då tjockis :D .. ja vi kan ju alltid mäta mage ..

Marcus

Bucyrus
2006-04-05, 20:30
Va på gymmet kl 15:00 då tjockis :D .. ja vi kan ju alltid mäta mage ..

Marcus
Kan säga att det är mindre av mig (speciellt runt midjan) sedan vi träffades senast :cool: ...........på fredag är det armar som gäller och då med en dos Kcg som laddning före :) .....

Pdaddy
2006-04-05, 20:33
Kan säga att det är mindre av mig (speciellt runt midjan) sedan vi träffades senast :cool: ...........på fredag är det armar som gäller och då med en dos Kcg som laddning före :) .....

Nice, tryck i dig nåra Kre-alkalyn också ;)

Ses då om du ska till Fairing, bantar björn :D

M

Pdaddy
2006-04-05, 23:21
Haaahaa..

Läste mitt inlägg igen, vafaan rökte jag när ja skrev detta frågar jag nu mig själv.
Meningsuppbyggnaden å allt är så kasst att ja grinar :D, jädrans edit knapp kom fram :(

M

Fairing
2006-04-06, 07:05
Kan säga att det är mindre av mig (speciellt runt midjan) sedan vi träffades senast :cool: ...........på fredag är det armar som gäller och då med en dos Kcg som laddning före :) .....

Bucyrus!

Kom förbi firman idag så får du oxå ett varuprov så ni kan träna på lika villkor *flex*

Pdaddy
2006-04-06, 07:46
Bucyrus!

Kom förbi firman idag så får du oxå ett varuprov så ni kan träna på lika villkor *flex*

Vafaaan !! *grr27* Orättvist, Henrik är ju större än mig :D

M

Nitrometan
2006-04-06, 08:01
Bucyrus!

Kom förbi firman idag så får du oxå ett varuprov så ni kan träna på lika villkor *flex*
Bra. Rättvist ska det vara.

Finns det nån tidplan för "KCG - new and improved"?

Fairing
2006-04-06, 08:04
Vafaaan !! *grr27* Orättvist, Henrik är ju större än mig :D

M

Jo men enligt Calle är det 22% fett och du är ung och frisk :naughty:

Fairing
2006-04-06, 08:12
Bra. Rättvist ska det vara.

Finns det nån tidplan för "KCG - new and improved"?

Jodå , det finns det.

Kör vi pulver så ca, 2v efter godkännande och kapslar 4v.

Ganska många prover är ute ny bl.a. till Polisens insatstyrka och piketstyrka , Fairing profiler, Elit skidåkare mm

Sedan blir det en ny annonskampanj med Danne (ligger i hårdträning) och "for the best....

Visar det sig att det krävs mer än 3g för att få effekt så blir det pulver.Jobbigt att käka 6-10 kapslar innan träning.

Gissar på att försäljningen av KP3 , Kre Alkalyn osv kommer att upphöra helt nu :naughty:

Nitrometan
2006-04-06, 09:38
Visar det sig att det krävs mer än 3g för att få effekt så blir det pulver.Jobbigt att käka 6-10 kapslar innan träning.
Låter som en bra analys av läget.

Gissar på att försäljningen av KP3 , Kre Alkalyn osv kommer att upphöra helt nu :naughty:
Jag kör själv KCG och Kre-Alkalyn nu. Jag har bara gott att säga om den blandningen. Så den nya KCG blir säkert en "killer". Som du säger - varför köra nåt annat?

Ekonom
2006-04-06, 10:46
varför inte byta ut glutaminet mot arginin??

gasoliner
2006-04-06, 16:13
Jag undrar detsamma,vilken "stack" hehe :D

Angus
2006-04-06, 19:17
lite nyfiken. fler som har testat ?

Bucyrus
2006-04-06, 20:04
Bucyrus!

Kom förbi firman idag så får du oxå ett varuprov så ni kan träna på lika villkor *flex*
Tack Lasse! Första passet idag med nya blandningen.....ingen skillnad för mig jämfört med Kre-Alkalyn..dvs bra tryck..Inför passet imorgon så ska jag öka doseringen för att kolla om jag får grymt tryck, så jag kan sträcka måttbandet till 51cm. efter armpasset ;) ...

Angus
2006-04-06, 21:13
Tack Lasse! Första passet idag med nya blandningen.....ingen skillnad för mig jämfört med Kre-Alkalyn..dvs bra tryck..Inför passet imorgon så ska jag öka doseringen för att kolla om jag får grymt tryck, så jag kan sträcka måttbandet till 51cm. efter armpasset ;) ...

kliar det i huden som av KCG ? Avundsjuk på er lyxlirare som får gratisprov *cry*

Zera
2006-04-06, 21:43
Jodå , det finns det.

Kör vi pulver så ca, 2v efter godkännande och kapslar 4v.


Hur lång tid tar det att få ett godkännande då? När kan man räkna med att kunna köpa denna dunderprodukten?

Sverker
2006-04-07, 06:42
varför inte byta ut glutaminet mot arginin??

Därför att glutaminet är med för att stimulera glykogenbildningen efter träningen. Olika aminosyror har ju den effekten. Glutamin är dokumenterad för det. Arginin har ju lite andra egenskaper ( NO-givare ).

Ekonom
2006-04-07, 13:48
Därför att glutaminet är med för att stimulera glykogenbildningen efter träningen. Olika aminosyror har ju den effekten. Glutamin är dokumenterad för det. Arginin har ju lite andra egenskaper ( NO-givare ).

Jo, men vad rör det sej om? 2g glutamin per dos? Dessutom är ju glutaminets effekt starkt ifrågasatt.. Känns mest som en billig utfyllnad.

Skulle de slänga i arginin istället skulle det nog öka upp försäljningen då det blir pump och styrka i ett! som v12 etc. fast inte med homocycteinhöjande clycocyamine och dessutom med beta-alanin, DET skulle va en kanonprodukt!

Ekonom
2006-04-07, 13:49
Kanske ska tillägga att jag kör KCG idag och det är riktigt bra! Det enda jag kan komma på som saknas är just nåt "pumpgivande" när jag tog lite nox-tabbar till blev det dubbelt så grymt som KCG ensamt!

Fairing
2006-04-07, 13:57
Kanske ska tillägga att jag kör KCG idag och det är riktigt bra! Det enda jag kan komma på som saknas är just nåt "pumpgivande" när jag tog lite nox-tabbar till blev det dubbelt så grymt som KCG ensamt!

Hej

Glutamin har funnits i KCG sedan 1995. Konstigt är att tar du bort Glutaminet och bara kombinerar Beta Alanin och Kreatin så blir produkten klart försämrad.

Troligtvis en samverkande effekt på ingredienserna.

Arginin skulle man kunna ha i men min erfarenhet av arginin är att du måste ta väldigt stora doser för att något skall hända .

Av Nitric Boost behöver jag minst 9g/dag för att den skall fungera och då blir KCG säkerligen väldigt dyr om man skall ha i Arginin

KCG går mest till uthållighetsidrottare och dom vill garanterat inte ha pump :D

Förövrigt fungerar KCG och Nitric Boost väldigt bra ihop :thumbup:

/Lasse

Ekonom
2006-04-07, 14:32
KCG går mest till uthållighetsidrottare och dom vill garanterat inte ha pump :D
hehe nä de e klart, man är ju lite självisk ibland som enbart byggare. *innocent*

Förövrigt fungerar KCG och Nitric Boost väldigt bra ihop :thumbup: /Lasse
You've damn right! :bow:

mangemani
2006-04-07, 14:40
som man säger "varför ändra på något som fungerar så bra redan?"

ändra inte!

Pdaddy
2006-04-07, 17:18
Körde mitt lilla ryggpass idag..

Tog ca 3 tsk av det nya KCG't, fick MYCKE stickningar :D.

Träningen gick bra och utan att man fick det dör riktiga stoppet under ett sett pga mjölksyra mm, kändes som ja ville fortsätta att köra fast jag redan gjort mina övningar.
Ökad uthållighet garanterat, har inte riktigt känt av någon riktigt fet pump som ja får me endast kre-alkalyn.

Tror på denan produkt, Säkerligen bättre än med Kreatin citrate iallafall :thumbup: ..

Nästa pass blir bröst biceps, har nog en dos till kvar.. Blir dock inte fören på onsdag nästa vecka, skall ner till Kosovo/pristina måndag-tisdag..

hajk hajk

Marcus

Lindstein
2006-04-07, 17:51
Det här är ju riktigt kul att läsa!

Efter att i stort sett blivit totalt överkörd av alla här på forumet som envetet hänvisar till att glutamin är värdelöst, är det ju väldigt kul att höra ett det faktiskt visar sig ge effekt! Precis som jag försökt få fram hela tiden...

Jag tar Glutamin i kombination med KP3 innan träningen, tanken har aldrig slagit mig att det kan vara kombinationen av dessa två produkter som ger bra effekt! KP3 och KCG är ju ganska nära släkt...

Kör på Fairing! :thumbup:

Makk
2006-04-07, 18:08
Aha, så det var därför det var utförsäljning av KCG i koloshoppen nyss!

King Grub
2006-04-07, 18:17
Därför att glutaminet är med för att stimulera glykogenbildningen efter träningen. Olika aminosyror har ju den effekten. Glutamin är dokumenterad för det. Arginin har ju lite andra egenskaper ( NO-givare ).

Protein överhuvudtaget tillsammans med kolhydrat stimulerar något snabbare glykogeninlagring.

"There were no significant differences in the plasma insulin responses among treatments, although plasma glucose was significantly lower during the CHO-Pro treatment. These results suggest that a CHO-Pro supplement is more effective for the rapid replenishment of muscle glycogen after exercise than a CHO supplement of equal CHO or caloric content."

J Appl Physiol. 2002 Oct;93(4):1337-44.

Men glutamin har väl ingen speciellt effekt i sig.

"Eight trained subjects were studied during 3 h of recovery while consuming one of four drinks in random order. Drinks were ingested in three 500 ml boluses, immediately after exercise and then after 1 and 2 h of recovery. Each bolus of the control drink contained 0.8 g x kg(-1) body weight of glucose. The other drinks contained the same amount of glucose and 0.3 g x kg(-1) body weight of 1) glutamine, 2) a wheat hydrolysate (26% glutamine) and 3) a whey hydrolysate (6.6% glutamine). Plasma glutamine, decreased by approximately 20% during recovery with ingestion of the control drink, no changes with ingestion of the protein hydrolysates drinks, and a 2-fold increase with ingestion of the free glutamine drinks. The rate of glycogen resynthesis was not significantly different in the four tests: 28 +/- 5, 26 +/- 6, 33 +/- 4, and 34 +/- 3 mmol glucosyl units x kg(-1) dry weight muscle x h(-1) for the control, glutamine, wheat- and whey hydrolysate ingestion, respectively. It is concluded that ingestion of a glutamine/carbohydrate mixture does not increase the rate of glycogen resynthesis in muscle."

Int J Sports Med. 2000 Jan;21(1):25-30. The effect of free glutamine and peptide ingestion on the rate of muscle glycogen resynthesis in man.

Fairing
2006-04-07, 18:32
Aha, så det var därför det var utförsäljning av KCG i koloshoppen nyss!

Det ligger nog något i det :D Sanslöst billigt var det här på kollo och det blir säkert någon drive till innan KCG II dyker upp :hbang:

Bucyrus
2006-04-07, 18:42
kliar det i huden som av KCG ? Avundsjuk på er lyxlirare som får gratisprov *cry*
Jodå, stickningar i huden blev det idag före passet (axlar+armar), men inget kliande el. annat obehag.....däremot en sanslös pump i tidigare nämnda muskler....dosen idag var 3 rågade teskedar ca.45-50 min. före passet. Kan inte avgöra om det här nya funkar bättre på mig.....det mesta jag använt från Fairing har jag fått grymt tryck utav :cool: .......... "Bucyrus-new and improved"

HenrY
2006-04-07, 19:10
Det ligger nog något i det :D Sanslöst billigt var det här på kollo och det blir säkert någon drive till innan KCG II dyker upp :hbang:

Oooooh, yes det ser jag fram emot! :hbang:

Makk
2006-04-07, 19:32
Det ligger nog något i det :D Sanslöst billigt var det här på kollo och det blir säkert någon drive till innan KCG II dyker upp :hbang:

:) Perfekt då jag inte har många teskedar kvar min nuvarande burk! Fint att de liggar två st och väntar på mig på jobbet nu!

HenrY
2006-04-07, 19:38
:) Perfekt då jag inte har många teskedar kvar min nuvarande burk! Fint att de liggar två st och väntar på mig på jobbet nu!

mmm så skönt att en av dom burkarna är min! *popcorn*

Angus
2006-04-07, 22:29
Jodå, stickningar i huden blev det idag före passet (axlar+armar), men inget kliande el. annat obehag.....däremot en sanslös pump i tidigare nämnda muskler....dosen idag var 3 rågade teskedar ca.45-50 min. före passet. Kan inte avgöra om det här nya funkar bättre på mig.....det mesta jag använt från Fairing har jag fått grymt tryck utav :cool: .......... "Bucyrus-new and improved"


kanske värt att köpa gamla kcg billigt och köra på dubbel dos :hbang:

Metal_boy_
2006-04-10, 00:05
Roligt att så fort den gäller olika tillskott så är folk skeptiska, men när Faring-Lasse har nått nytt i lagret så samlas alla som barn på julafton. :)

Yankeee
2006-04-10, 04:39
Roligt att så fort den gäller olika tillskott så är folk skeptiska, men när Faring-Lasse har nått nytt i lagret så samlas alla som barn på julafton. :)

Och det är inte skillnad på cooltnamn(tm) med något värdelöst i och beprövade saker som folk vet fungerar?

Ninjasmurf
2006-04-10, 04:45
Och det är inte skillnad på cooltnamn(tm) med något värdelöst i och beprövade saker som folk vet fungerar?

Precis, det rör ju sig om en kombo av kre-alkalyn och KCG i princip och inte magiska örter som växer på getter i anderna...

userfriendly
2006-04-10, 06:54
jag ska testa denna formula idag! :hbang:

Pepz
2006-04-10, 07:00
jag ska testa denna formula idag! :hbang:


Kan man inte få lite som man kan trycka i sig innan tävlingen för lite extra effekt???

mini
2006-04-10, 07:07
Me likes kapslar. Smidigare om man intar sitt tillskott på olika platser som skolan, jobbet, tåget osv.

Fairing
2006-04-10, 07:20
Roligt att så fort den gäller olika tillskott så är folk skeptiska, men när Faring-Lasse har nått nytt i lagret så samlas alla som barn på julafton. :)

:D Det beror säkerligen på att folk vet att när vi kommer med något så fungerar det. Vi får även agera mentor till andra företag gällande produkter så det är inte bara konsumenter som är som barn på Julafton :)

userfriendly
2006-04-10, 07:31
Kan man inte få lite som man kan trycka i sig innan tävlingen för lite extra effekt???

din tävling är väl i september???

Pepz
2006-04-10, 07:32
din tävling är väl i september???

Nej om fyra veckor, 6maj

userfriendly
2006-04-10, 07:35
Nej om fyra veckor, 6maj

hmmm... af-kval i oslo lr?

Nitrometan
2006-04-10, 07:37
Roligt att så fort den gäller olika tillskott så är folk skeptiska, men när Faring-Lasse har nått nytt i lagret så samlas alla som barn på julafton. :)
Precis som sagts tidigare så håller Lasse på med de häftiga hajpade produktnamnen.

MegaSuperDuperAnabolicPumpMaster å såna krejer

Lasse kör bara med bra skit.

Kreatin har funnits och bevisat sitt värde i över 20 år. Eller funnits har det väl alltid gjort, men som kosttillskott.

Inga konstigheter, bara rätt kombination.

fonzie
2006-04-11, 11:21
När ska ni släppa EAA-tillskottet då? :D

Fairing
2006-04-11, 11:54
När ska ni släppa EAA-tillskottet då? :D

Om du bara visste vad jag prisförhandlar om nu...... :D

fonzie
2006-04-11, 16:11
Om du bara visste vad jag prisförhandlar om nu...... :D

:cheers: :bow:

fonzie
2006-04-11, 16:13
Om du bara visste vad jag prisförhandlar om nu...... :D

Btw! Blir det kapslar/pulver? :)

userfriendly
2006-04-11, 16:47
Testade nya pulvret idag:

fyfan vilket tryck!!! MÅSTE ha sen! :hbang:

Simon.
2006-04-11, 23:49
Jag har också testat "nya" KCG:t, på min kampsportsträning märker jag en tydlig förbättring av uthålligheten. Kommer helt klart att köra KCG:t inför kommande tävlingar. Under styrketräningen känner jag mig mer "taggad" och repståligheten är bättre. Skall testa det mer nästa vecka när jag skall köra lite tyngre styrkepass för att se om det även hjälper där.

Jag har provat 2-3 tsk före träningspassen. Det sticker rätt bra i kroppen när man tar dryga 3 tsk. :naughty: Nästan så att 3 tsk blev för mkt för mig, började t.o.m sticka i huvudet :cool: , kommer köra på dryga 2 tsk nästa vecka...återkommer då.

Metal_boy_
2006-04-12, 02:19
Och det är inte skillnad på cooltnamn(tm) med något värdelöst i och beprövade saker som folk vet fungerar?


Självklart. Kreatin är ju knappast nått nytt. Visst om kombinationen är bra av de andra ämnena, men det låter ju som en mirakelprodukt på folk och så bra tror jag inte det är. Visst jag kan ha fel. Säkert fortfarande överpris. Kreatin citrat och L-glutamin går att få mycket billigt, det måste vara resterande ämne/ämnen som är väldigt dyrt isf. Jag får väl prova om det är till bra pris, ska kolla.

Metal_boy_
2006-04-12, 02:40
Såg nu att det inte var citrat i, men ändå. Får prova som sagt.

__satan__
2006-04-12, 12:56
när kommer den ut ??? :confused:

Angus
2006-04-12, 21:58
när kommer den ut ??? :confused:

yea , när kommer nya kcg *flex*

Pdaddy
2006-04-12, 22:05
Tar nog en ca 3 veckor minst skulle ja tro, dock kan nog lasse ge ett bättre svar ;)

Körde ett bröst, bicepspass idag med nya KCG... Fett grymmt fett :D

M

Jay-Z
2006-04-12, 22:06
När blev stickningar och pulver en bra kombination? :D

OggeP
2006-04-12, 22:15
När blev stickningar och pulver en bra kombination? :D

Exakt. När det står fairing på burken? ;)


Skulle jag få stickningar i händerna av ett kosttilskott skulle jag slänga det i soptunnan på direkten.

Nitrometan
2006-04-13, 07:18
I det här fallet vet man ju att det beror på att kapillärerna öppnar sig och man får ett ökat ytligt blodflöde.

OggeP
2006-04-13, 08:28
I det här fallet vet man ju att det beror på att kapillärerna öppnar sig och man får ett ökat ytligt blodflöde.

Är du säker på att det inte är karpaltunnelsyndrom, B12-vitaminbrist eller panikångest då?

Symtom
Väl avgränsade episoder (attacker) av stark oro eller fruktan och som inte beror på någon kroppslig sjukdom eller på drogmissbruk.

Minst 4 av följande symtom uppträder under en attack:

1. Lufthunger

2. Hjärtklappning

3. Smärta eller obehag i bröstet

4. Kvävningskänslor

5. Yrsel eller ostadighetskänslor

6. Overklighetskänslor

7. Stickningar i händer och fötter

8. Känsla av att plötsligt bli alldeles kall eller varm

9. Svettning

10. Svimningskänsla

11. Darrningar eller skakningar

12. Rädsla för att dö, förlora förståndet eller göra något obehärskat under en attack.


http://www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp?articleID=5640

Det vanligaste symtomet vid karpaltunnelsyndrom är att man känner domningar och stickningar i händerna, framför allt på nätterna. Det är inte ovanligt att man vaknar på grund av besvären och får lov att skaka liv i handen, som känns helt avsomnad. Besvären kan kännas obehagliga men är sällan farliga.

http://www.infomedica.se/artikel.asp?CategoryID=18196

Typisk tunga
Det är inte alltid B12-brist ger lågt blodvärde och den så kallade perniciösa anemin. Det kan istället vara allmän trötthet, nedstämdhet, försämrat minne, stickningar i händer och fötter, dålig smak och irriterad tunga, illamående eller dålig aptit som gör att man går till doktorn.

http://66.249.93.104/search?q=cache:J9kIUA1zuaQJ:www.apoteket.se/rd/d/5470+stickningar+i+h%C3%A4nderna&hl=sv&ct=clnk&cd=15


Det jag vill ha sagt är att hade man fått stickningar i händerna av något annat "okänt" amerikanskt tillskott så hade man varit skitskeptisk, men eftersom det är farirng så är abnorma effekter det man blir stor av :hbang: :confused:

Fairing
2006-04-13, 09:26
Exakt. När det står fairing på burken? ;)


Skulle jag få stickningar i händerna av ett kosttilskott skulle jag slänga det i soptunnan på direkten.

Det finns en hel del kosttillskott som ger "stickningar" och funkar kanonbra utan att det står Fairing på burken bl.a. KP3.Apoteket sålde/säljer även en produkt som gav stickningar men jag kommer ej ihåg namnet på den Nico.. någonting

Fenomenet beror på det Nitro skrev ovan

Om alla bitar faller på plats så skall vi göra en studie i Sverige på kreatin citrate , kreatin citrate + beta alanin , glutamin samt kre alkalyn , beta alanin , glutamin.

"Att förskjuta laktattröskeln 10 slag är rigtigt bra och klart värt att studera. Just laktat och andra konditionsrelaterade studier har högt värde på labbet"

OggeP
2006-04-13, 09:47
Det finns en hel del kosttillskott som ger "stickningar" och funkar kanonbra utan att det står Fairing på burken bl.a. KP3.Apoteket sålde/säljer även en produkt som gav stickningar men jag kommer ej ihåg namnet på den Nico.. någonting

Fenomenet beror på det Nitro skrev ovan

Om alla bitar faller på plats så skall vi göra en studie i Sverige på kreatin citrate , kreatin citrate + beta alanin , glutamin samt kre alkalyn , beta alanin , glutamin.

"Att förskjuta laktattröskeln 10 slag är rigtigt bra och klart värt att studera. Just laktat och andra konditionsrelaterade studier har högt värde på labbet"

Jag förstår. Dock så är det i mina ögon en icke önskvärd effekt. Oavsett om det anses farligt eller ej skulle jag inte använda ett tillskott som framkallade sådana symptomer som stickningar i händerna. Men alla är vi olika. :)

Fairing
2006-04-13, 09:51
Jag förstår. Dock så är det i mina ögon en icke önskvärd effekt. Oavsett om det anses farligt eller ej skulle jag inte använda ett tillskott som framkallade sådana symptomer som stickningar i händerna. Men alla är vi olika. :)

Fast alla får inte stickningar , jag själv känner enbart av att det pirrar lite i läpparna när precis när jag dricker KCG. Men det verkar vara dosrelaterat och dom som får stickningar verkar vara dom som får bäst effekt av produkten.

OggeP
2006-04-13, 09:59
Fast alla får inte stickningar , jag själv känner enbart av att det pirrar lite i läpparna när precis när jag dricker KCG. Men det verkar vara dosrelaterat och dom som får stickningar verkar vara dom som får bäst effekt av produkten.

Ok, så då verkar det nästan vara lite hypat. Som en del skriver får man intrycket av att det ska sticka som sjutton i händerna. Njae jag nöjer mig med ert Kreatin, det fungerar bra och det sticker vare sig i läppen eller i händerna.

Lindstein
2006-04-13, 10:26
Fast alla får inte stickningar , jag själv känner enbart av att det pirrar lite i läpparna när precis när jag dricker KCG. Men det verkar vara dosrelaterat och dom som får stickningar verkar vara dom som får bäst effekt av produkten.

Jag har inte provat KCG än, men kört på KP3 ganska länge och produkterna är ju ganska lika.
Jag får väldigt bra effekt, men också väldigt mycket stickningar! ibland faktiskt väldigt otrevligt med dessa stickningar...

Vad är det egentligen som händer? Kapilären vidgas, men vad betyder det i verkligheten? är det bra/dåligt? finns det någon anledning oroa sig för det?

Nitrometan
2006-04-13, 11:26
Är du säker på att det inte är karpaltunnelsyndrom, B12-vitaminbrist eller panikångest då?

Nä. Säker är jag inte.

Panikångest och karpatunnelsyndrom har jag haft lindriga varianter av. Det är annorlunda.

För min del känner jag att det sticker lite i pannan, på kinderna och kanske på armarna.

Men mest på läpparna just när man dricker blandningen.

Pdaddy
2006-04-13, 17:29
Låter som du bör prova detta OggeP :D ..

Det är en kanon produkt..

Stickningarna är inte irreterande tycker ja, ger mer en signal att det börjar verka.

M

fonzie
2006-04-13, 21:20
Tog min första portion KCG idag. Det löste sig inte riktigt som jag ville, det blev klumpar i botten hur mycket jag än rörde. Hur ska blanda det?

Pdaddy
2006-04-13, 21:39
Tog min första portion KCG idag. Det löste sig inte riktigt som jag ville, det blev klumpar i botten hur mycket jag än rörde. Hur ska blanda det?

De e bara till å röra mer :D .. Ta inte så kallt vatten för böveln *grr27* ..

Nya formulan löser sig som vanligt kreatin, hur lätt som helst.

M

EiseltUK
2006-04-14, 10:26
Kp3 triggar bildningen av PGI2 (prostacyklin) som är en vasodilator. Det är troligen även det som gör att även KCG kan ge stickningar. Effekten kan hämmas av antiinflammatoriska läkemedel.

/ Henrik

userfriendly
2006-04-14, 10:30
De e bara till å röra mer :D .. Ta inte så kallt vatten för böveln *grr27* ..

Nya formulan löser sig som vanligt kreatin, hur lätt som helst.

M

tyvärr är det inte surt ju :cryout:

fonzie
2006-04-14, 11:13
tyvärr är det inte surt ju :cryout:

Jag sköljde ner det med ett glas mjölk, den milda smaken tog död på det sura. :thumbup:

Pdaddy
2006-04-14, 12:13
tyvärr är det inte surt ju :cryout:

Bara för du är en surplutt å tycker om KCG som surpulver i godis :D

Hehe

M

Angus
2006-04-15, 00:17
Ok, så då verkar det nästan vara lite hypat. Som en del skriver får man intrycket av att det ska sticka som sjutton i händerna. Njae jag nöjer mig med ert Kreatin, det fungerar bra och det sticker vare sig i läppen eller i händerna.

kcg är inte hypat , bara en 10 år gammal kanonprodukt :hbang:

rQx
2006-04-16, 12:09
Bra att det inte är surt ju, nu kanske man får ner det också ;)

OggeP
2006-04-17, 21:01
Låter som du bör prova detta OggeP :D ..

Det är en kanon produkt..

Stickningarna är inte irreterande tycker ja, ger mer en signal att det börjar verka.

M

Njae. Vanligt Creapure ger mig den styrkemässiga ökning jag behöver utan några äckliga stickningar, till billigare pris. Jag få nog med signaler ändå från mina muckler under träningen ;)

OggeP
2006-04-17, 21:02
kcg är inte hypat , bara en 10 år gammal kanonprodukt :hbang:

Nu var det inte den styrkemässiga effekten jag syftade på, utan stickningarna.

fonzie
2006-04-17, 21:10
Får noll effekt av KCG. :( Vad kan vara felet?

Pdaddy
2006-04-17, 22:12
Får noll effekt av KCG. :( Vad kan vara felet?

Hur mycket tar du ?

Ja brukar köra 3 tsk ..

M

__satan__
2006-04-18, 13:38
ska testa den då den kommer ut hoppas den inte blir för dyr :hbang:

fonzie
2006-04-18, 17:26
Hur mycket tar du ?

Ja brukar köra 3 tsk ..

M

Har provat 1,2 o 3 tsk. :(

Vågar man köra 4?

Angus
2006-04-18, 19:00
Har provat 1,2 o 3 tsk. :(

Vågar man köra 4?

jag vet vissa killar som kör 6tsk men även andra som får effekt av 1 tsk.
man måste nog prova sig fram när det gäller kcg.3tsk funkade kanon för mig medans 2tsk märkte jag ingenting av :)

stenis
2006-05-01, 16:53
Hur går det med nya formulan, när kan man få sig ett exemplar =)

Pdaddy
2006-05-01, 17:00
När denna tråd skapades började hela processen, den skapades för att se om det skulle va pulver eller kappslar.

Det blev bestämt "pulver" för säkert 2 veckor sen, så allt efter de är väntan :D

Skulle gissa på att det finns om ett par veckor, 2-4 veckor.

Det är ju inte bara så att det kommer helt utan arbete, burk typ och storlek måste bestämmas, namn, etikett måste också designas.... så de tar ju en liten stund som du förstår :thumbup:

M

stenis
2006-05-01, 17:04
Visst förstår jag, ska bli kul att testa det och se vad de kan göra för en. Väntar med spänning :thumbup:

Fairing
2006-05-01, 17:38
Nya KCG bör finnas i handeln om 3v. :hbang:

Pdaddy
2006-05-01, 17:40
Nya KCG bör finnas i handeln om 3v. :hbang:

there we go, nu har vi ett svar :D :thumbup:

Ninjasmurf
2006-05-01, 17:44
Härligt! Då kan man snart märka om det är sprutt i pulvret :)

stenis
2006-05-01, 18:50
Kanon! :thumbup:

Ni har fått bra resultat i era tester och så då kan tänkas? Bättre än med vanliga KCG?

stenis
2006-05-13, 12:43
Kommer ni sluta tillverka det vanliga KCG't nu när denna nya formula kommer ut, eller kommer ni sälja båda produkterna?

Pdaddy
2006-05-13, 18:55
Kommer ni sluta tillverka det vanliga KCG't nu när denna nya formula kommer ut, eller kommer ni sälja båda produkterna?

Nya kommer ta över det gammla, så vill du ha old stuff passa på nu ;)

M

stenis
2006-05-14, 00:39
Nya kommer ta över det gammla, så vill du ha old stuff passa på nu ;)

M

I want the new one, and just the new one =)

Spänd att få testa nu, hoppas de kommer ut snart! :thumbup:

Fairing
2006-05-14, 16:46
Kommer ni sluta tillverka det vanliga KCG't nu när denna nya formula kommer ut, eller kommer ni sälja båda produkterna?


Vi kommer med tiden att sluta tillverka "gamla KCG" . Nya varianten finns här på lagret 19 Maj och i handeln tidigast 22 Maj:thumbup:

Ninjasmurf
2006-05-14, 16:56
Vi kommer med tiden att sluta tillverka "gamla KCG" . Nya varianten finns här på lagret 19 Maj och i handeln tidigast 22 Maj:thumbup:
bara 5 dagar kvar, näst så det skulle finnas en nedräknare på kollo :)

Angus
2006-05-19, 23:19
redan beställt och hoppas på att kolozzeum är snabba med leveransen för här skall tränas som aldrig förr:bpump:

Fairing
2006-05-20, 15:04
redan beställt och hoppas på att kolozzeum är snabba med leveransen för här skall tränas som aldrig förr:bpump:


Jag tror knappast att du blir besviken om du har kört på gamla KCG:thumbup:

I går såg det ut som att vi inte skulle få sälja KCG 2 pga patenttvist men som tur löste sig allt på bästa sätt men vi måste ändra etikett till nästa batch:D

Nitrometan
2006-05-21, 15:05
I går såg det ut som att vi inte skulle få sälja KCG 2 pga patenttvist men som tur löste sig allt på bästa sätt men vi måste ändra etikett till nästa batch:D
Var det Mr Kre-Alkalyn som var sur?

Tur att det löste sig.

Fairing
2006-05-21, 18:49
Var det Mr Kre-Alkalyn som var sur?

Tur att det löste sig.

Jepp , och det beror på att vissa företag har blandat Kre Alkalyn med råvaror med lågt PH värde som har förstört hela vitsen med Kre Alkalyn.

Man får enligt kontrakt ej blanda Kre allalyn med andra ingredienser och det är väl förståligt för vissa blandar väl då i 5% kre alkalyn och 95% dextros och säljer produkten som "Kre Alkalyn the magic formula 2006"

Som tur var hade dom gett mig ett muntligt löfte för länge sedan:D

Nitrometan
2006-05-22, 09:21
Jepp , och det beror på att vissa företag har blandat Kre Alkalyn med råvaror med lågt PH värde som har förstört hela vitsen med Kre Alkalyn.
Ajdå. Låter klart obra.

Man får enligt kontrakt ej blanda Kre allalyn med andra ingredienser och det är väl förståligt för vissa blandar väl då i 5% kre alkalyn och 95% dextros och säljer produkten som "Kre Alkalyn the magic formula 2006"
Nej, nej, nej. "R10 Turbo Kompressor, Kre-Alkalyn Monster Truck!!!11!" ska det heta! :D

Som tur var hade dom gett mig ett muntligt löfte för länge sedan:D
:thumbup:
Tur för dig!

Bra jobbat!

Pata
2006-05-29, 17:07
Bumpar den här tråden lite.

Testade nya KCG2 idag. Beställde den då jag inte svarade på kreatinmonohydrat. Lassade i mig 3 teskedat i munnen och skjöljde ner med vatten. Till det drack jag min vanliga prottedrink med lite malto i.

Mitt första intryck var lite tråkigt då jag inte alls kände av någon "effekt". Mot slutet av passet såg jag att jag kört lite längre än vanligt utan vara lika tokslut som jag brukar vara.

Svårt att avgöra efter ett pass men jag tänkte återkomma på onsdag på mitt nästa pass och veckan därpå (fredagsträningen går bort pga resa). Om någon annan testat KCG2 får ni gärna kommentera era intryck/upplevelser av det.

PS stickningar folk har pratat om märkte jag knappt av.

Pdaddy
2006-05-29, 17:22
Bumpar den här tråden lite.

Testade nya KCG2 idag. Beställde den då jag inte svarade på kreatinmonohydrat. Lassade i mig 3 teskedat i munnen och skjöljde ner med vatten. Till det drack jag min vanliga prottedrink med lite malto i.

Mitt första intryck var lite tråkigt då jag inte alls kände av någon "effekt". Mot slutet av passet såg jag att jag kört lite längre än vanligt utan vara lika tokslut som jag brukar vara.

Svårt att avgöra efter ett pass men jag tänkte återkomma på onsdag på mitt nästa pass och veckan därpå (fredagsträningen går bort pga resa). Om någon annan testat KCG2 får ni gärna kommentera era intryck/upplevelser av det.

PS stickningar folk har pratat om märkte jag knappt av.

Hur långt innan tog du det ?

Vadå inga stickningar :MrT:
Ta lite pulver på fingret, fukta läpparna å aplisera :D, du lär känna lite krypningar då. Så känns det typ i händer, ansikte, mm..

Den effekt jag får är att ja kan fortsätta fler repitetioner än normalt utan att känna smärtan eller mjölksyran i musklerna.

M

stenis
2006-05-29, 17:43
Mina stickningar uteblev oxo vid första passet jag använde kcg2, andra passet jag använde det så kom det dock igång rejält, öronen stack de som fan i, skööönt :D

Jag har inte märkt av någon styrkeökning än av KCG'et, men har bara använt det 3 pass så de känns lite tidigt att säga hur de fungerar.. Dock så har uthålligheten förbättrats rejält måste jag säga, känner mig inte alls lika slut efter ett pass som tidigare, samtidigt som kan klämma fram dedär sista repetitionerna på seten. :thumbup:

Pata
2006-05-29, 18:33
Hur långt innan tog du det ?

Vadå inga stickningar :MrT:
Ta lite pulver på fingret, fukta läpparna å aplisera :D, du lär känna lite krypningar då. Så känns det typ i händer, ansikte, mm..

Den effekt jag får är att ja kan fortsätta fler repitetioner än normalt utan att känna smärtan eller mjölksyran i musklerna.

M

Tog det ca 20-30 min innan. Vi får se om det ger bättre effekt nästa pass.

Pata
2006-06-01, 18:43
Idag fick jag något bättre respons på KCG2. Fortfarande inga stickningar *rolleyes*

Effekten hittils har varit under förväntan men det kanske ger sig efter ett par pass.

Någon annan som börjat köra med det och kan kommentera sina upplevelser?

bear.flowertwig
2006-06-03, 01:31
Hämtade aaaaallt mitt godis idag; KCG, Pure Whey och Omega3 - julafton!

Hade redan gymmat tidigare så det fick bli ett löppass på kvällen med KCG2. Till att börja med, hur kinkigt är det hur man får det i sig? Det står inget om att blanda med vätska men jag tog det med vatten. Rörde och rörde och rörde... 2 tsk i 6 dl vatten(inte iskallt) och det löste sig hyfsat men inte fullständigt. Kommer ihåg att man fick mecka en del med kreatin och värma vattnet för att det skulle lösa sig men det kanske inte behövs?

Kände av liiiite stickningar. På KP3 var det mycket mer. Väl ute måste jag säga att det inte funkade alls, tvärtom! Jag fick ont i benhinnorna!!! *grr27*
























:D Allvarligt talat så kände jag inte av det men jag ska prova större doser och självklart i gymmet också, det var därför jag köpte det.

Angus
2006-06-06, 12:09
2 teskedar på fastande mage 60 minuter innan träning verkar funka bättre för mig jämfört med att ta KCG 2 ihop med före träningsdrinken.

Kunde ligga på betydligt hårdare på gymmet och kunde lätt pressa mig att köra 10-11 rep på vikter som jag brukar köra en 8:a på.

kcg 2 funkar grymt bra på mig men man verkar behöva laborera med timing för att den skall komma till sin rätt:thumbup:

Pata
2006-06-07, 07:28
2 teskedar på fastande mage 60 minuter innan träning verkar funka bättre för mig jämfört med att ta KCG 2 ihop med före träningsdrinken.

Kunde ligga på betydligt hårdare på gymmet och kunde lätt pressa mig att köra 10-11 rep på vikter som jag brukar köra en 8:a på.

kcg 2 funkar grymt bra på mig men man verkar behöva laborera med timing för att den skall komma till sin rätt:thumbup:


Ska pröva att ta det seperat från prottedrinken idag och kanske en timme innan träning. Återkommer efter passet i eftermiddag.

bear.flowertwig
2006-06-07, 12:50
2 teskedar på fastande mage 60 minuter innan träning verkar funka bättre för mig jämfört med att ta KCG 2 ihop med före träningsdrinken.

Kunde ligga på betydligt hårdare på gymmet och kunde lätt pressa mig att köra 10-11 rep på vikter som jag brukar köra en 8:a på.

kcg 2 funkar grymt bra på mig men man verkar behöva laborera med timing för att den skall komma till sin rätt:thumbup:


Hur tar du det, i vatten? Mängd?

Tycker det är lite underligt att det inte står något på förpackningen om det :confused: Blandar ut det i varmt vatten med helt lätt löser det sig inte... 2 tsk på 5 dl nu, rör och rör och rör...

Fairing
2006-06-07, 15:00
Hur tar du det, i vatten? Mängd?

Tycker det är lite underligt att det inte står något på förpackningen om det :confused: Blandar ut det i varmt vatten med helt lätt löser det sig inte... 2 tsk på 5 dl nu, rör och rör och rör...


Har du KCG 2 och den löser sig dåligt ?:confused:

Har du vanliga KCG så kan jag förstå det men inte KCG 2. Vanliga KCG mixar du lättast i en shaker. Mängd vatten ? ett dricksglas är lagom

bear.flowertwig
2006-06-07, 16:29
Har du KCG 2 och den löser sig dåligt ?:confused:

Har du vanliga KCG så kan jag förstå det men inte KCG 2. Vanliga KCG mixar du lättast i en shaker. Mängd vatten ? ett dricksglas är lagom

Ja. Nån fantastisk löslighet kan jag inte påstå att det är. Som sagt, 2 tsk i 5 dl varmt vatten tog ett bra tag att röra så att det löste sig.

Pdaddy
2006-06-07, 16:31
Ja. Nån fantastisk löslighet kan jag inte påstå att det är. Som sagt, 2 tsk i 5 dl varmt vatten tog ett bra tag att röra så att det löste sig.

JA brukar röra ner med en tesked..

2-3 tsk KCG/KCG2 i ca 2 dl vatten.. Löser det sig inte helt så är det inte hela världen, bara ta i lite vatten när du svept det om det finns nåt kvar i botten :thumbup:

M

Pata
2006-06-07, 16:53
Ja. Nån fantastisk löslighet kan jag inte påstå att det är. Som sagt, 2 tsk i 5 dl varmt vatten tog ett bra tag att röra så att det löste sig.

Jag brukar bara tjoffa in 2-3 teskedar i munnen och klunka ner det med lite vatten. Kan väl inte spela så stor roll? Det ska ju ner i magen med vatten och slaska runt där ...

Körde ryggpass idag med KCG2 och upplevde samma fenom igen. Inget extra tryck direkt men klart en längre uthållighet i repsen.

EiseltUK
2006-06-07, 17:33
Man måste ta aktivatorn Kp3 för att KCG2 ska fungera. :laugh: :laugh:

Fairing
2006-06-08, 16:34
Man måste ta aktivatorn Kp3 för att KCG2 ska fungera. :laugh: :laugh:

Man skall som nybörjare kanske inte börja på dom allra "tyngsta" produkterna och då är KP3 ett bra alternativ.

När man väl känner sig kropp och känner skillnad på placebo och riktig effekt väljer man KCG 2 eller mjukstartar på KCG

Vissa grundar även med KP3 och går senare under dagen över på KCG.

Tänk på att KCG är starkt vanebildande och har man väl börjat med den så kör man inga pass utan:naughty:

EiseltUK
2006-06-08, 16:52
Haha.. KCG-2 duger väl bra som sånt där blöjpuder. :laugh:

Angus
2006-06-09, 22:49
Haha.. KCG-2 duger väl bra som sånt där blöjpuder. :laugh:

:D snacka om klåda och stickningar i blöjan . kcg kp3 kcg 2 fixa bättre fantasi på namnen:D

Ekonom
2006-06-11, 15:04
Det verkar som KCG2 inte är nån höjdare...

Bara en som skrivit att det gav bra resultat (utav de som betalat för det, inte av de som fått det)

Gamla KCG funkade ju kanon, kanske bäst att beställa orginalet ändå..

Fördelen med den var ju att man slapp de värsta stickingarna som kp3 gav, men ändå fick uthålligheten + styrkeökningarna...

Kommer ni sluta med ettan??

Simon.
2006-06-11, 18:37
Det verkar som KCG2 inte är nån höjdare...

Bara en som skrivit att det gav bra resultat (utav de som betalat för det, inte av de som fått det)

Gamla KCG funkade ju kanon, kanske bäst att beställa orginalet ändå..

Fördelen med den var ju att man slapp de värsta stickingarna som kp3 gav, men ändå fick uthålligheten + styrkeökningarna...

Kommer ni sluta med ettan??

KCG2 är ett av dom bättre kosttillskotten jag testat, ger klart bättre uthållighet och repstålighet. Som testperson fick jag en liten provburk av Fairing gratis, räckte till några träningspass, när den tog slut köpte jag en hel burk KCG2 (som jag betalade med egna pengar!).

Jag har iofs inte testat KCG1 än, jag har svårt att tro att den är bättre, men man måste nog testa den också så att man har nått att jämföra med...

Angus
2006-06-11, 19:53
Det verkar som KCG2 inte är nån höjdare...

Bara en som skrivit att det gav bra resultat (utav de som betalat för det, inte av de som fått det)

Gamla KCG funkade ju kanon, kanske bäst att beställa orginalet ändå..

Fördelen med den var ju att man slapp de värsta stickingarna som kp3 gav, men ändå fick uthålligheten + styrkeökningarna...

Kommer ni sluta med ettan??

nya kcg 2 är bättre än den gamla varianten. jag kan köra på runt 2 tsk och få bättre repsstyrka jämfört med den gamla varianten. tror att någon skrev i sin träningsjournal att han ökade repstyrkan med runt 40% och det är väl ganska exakt vad jag har gjort med. jag har gjort 10 reps på 120 i bänk ganska länge men med kcg 2 så blir det 13-14 reps. har ökat repsantalet i allt förutom armar men dom har inte ökat på många år;) det är en fördel och skriva träningsdagbok så man kan följa sin utveckling:thumbup:

Ekonom
2006-06-11, 21:20
angus, har du testat 1:an??

Ninjasmurf
2006-06-12, 04:21
Tog det igår tillsammans med energidryck (koffein & taurin), effekten (sticket i hude m.m.) kom på bara 10min. Tycker jag blir både starkare och mer fokuserad av det.

Sverker
2006-06-12, 05:12
Jag har provar KCG2 och blev direkt överraskad av att det löste sig direkt och inte smakade surt alls. Två klara förbättringar.

Hur effekten skiljer sett mot gamla KCG över någon månad vet jag ännu inte men effekten finns.

Ascent
2006-06-12, 09:34
Som hobbyträningsnarkoman (ej professionell alls) som genomgår en mer eller mindre ständig viktminsknings- och "fåbättreform"-process där jag verkligen inte ligger på kcal-plus så kan jag ge en rapport om KCG2 ur mitt perspektiv.

Förra veckan tog jag 1.5 teskedar före mitt ben- och axelpass. Krypningar och andra bieffekter märkte jag inte av. Däremot fick jag finfina resultat som överraskade. Veckan innan körde jag inte knäböj pga ryggproblem och kunde då öka markant i mina övriga benövningar. Denna gången körde jag tung benpress i maskin och kunde ändå bibehålla samt öka vikten i mina resterande benövningar jämfört med veckan innan! Det hade jag aldrig trott. Dessutom ökade jag i mina övriga axelövningar och blev inte helt slutkörd i hantelpressen som annars brukar resultera i att jag håller på att tappa en hantel på huvudet.

Idag tog jag 2 teskedar och kände lite kittlingar på läpparna när jag svepte i mig det och misstänker att jag fick lite krypningar i huden oxå, men det kan även ha varit resultat av en taskig solsveda samt påbörjande svettning.

Hursomhelst ökade jag egentligen i alla övningar denna gång med. Jag blev exempelvis överraskad när jag trodde att jag körde samma vikt som innan i dragmaskinen när jag pumpade lite biceps innan hemgång bara för att sedan upptäcka att jag inte sett extravikten som låg på viktpaketet. *flex*

Det känns som om vissa av mina muskler påverkas bättre av produkten än andra. Exempelvis har jag alltid haft problem med energin i armarna. Ben, rygg och mage känns alltid bra, men armarna blir helt plötsligt helt slut i ett set och jag kommer inte nånvart alls med vikterna. I dessa två pass med KCG2 har jag inte känt av det på samma vis. Det känns trögt, men jag kan rubba hanteljäkeln ändå, vilket är förbannat trevligt.

När det gäller blandning och liknande har jag inte en aning om hur andra produkter är, men det löser sig "hyfsat" i nån deciliter ljummet vatten. Sen drar jag bara i lite mer vatten för att skölja ner det sista, det är ju dyrbara pulverkorn så här skall inget slösas bort!

Så för att sammanfatta: :thumbup: *yourock*

Fairing
2006-06-12, 10:40
Det verkar som KCG2 inte är nån höjdare...

Bara en som skrivit att det gav bra resultat (utav de som betalat för det, inte av de som fått det)

Gamla KCG funkade ju kanon, kanske bäst att beställa orginalet ändå..

Fördelen med den var ju att man slapp de värsta stickingarna som kp3 gav, men ändå fick uthålligheten + styrkeökningarna...

Kommer ni sluta med ettan??

Hej

Vanliga KCG kommer säkert att finnas i lager fram till September.

Den feedback vi har fått är att dom flesta är mycket nöjda med KCG 2 och man skall väl tänka på att dom flesta INTE skriver på kolozzeum , Body osv.

På dom få veckor produkten har funnits har vi redan sålt över 800 burkar och som sagt vi har bara fått bra feedback på KCG 2 av dom som mailar/ringer oss direkt:)

Mvh
/Lasse

Ekonom
2006-06-12, 14:32
jajaja får väl ta o testa 2an då...

:booty:

OggeP
2006-06-12, 15:01
jajaja får väl ta o testa 2an då...

:booty:

Du kommer inte att bli besviken. Om vi tänker på samma sak dvs. :D

Fairing
2006-06-12, 15:09
Du kommer inte att bli besviken. Om vi tänker på samma sak dvs. :D

:D testa 2:an du:laugh:

Angus
2006-06-12, 18:38
angus, har du testat 1:an??

jag har kört flera år med standard kcg och med den varianten fick jag dosera nästan dubbel rekommenderad dos fast med sämre effekt jämfört med nya varianten med Kre Alkalyn. båda kcg produkterna fungerar väldigt bra på mig men nya kan jag använda en lägre dosering och få en bättre effekt:thumbup:

BOSS
2006-06-13, 15:34
Hur är det med mat och dryck då?
Med tanke på att verkar vara så noga med rätt pH-värde på kreatinet.

Spelar det nån roll när man äter eller är magsyran såpass stark att det är skitsamma? Ska man äta före, ta det samtidigt som maten eller efteråt? När?

Ninjasmurf
2006-06-13, 16:25
Hur är det med mat och dryck då?
Med tanke på att verkar vara så noga med rätt pH-värde på kreatinet.

Spelar det nån roll när man äter eller är magsyran såpass stark att det är skitsamma? Ska man äta före, ta det samtidigt som maten eller efteråt? När?

Det är skitsamma, märkt det själv samt att jag är nästan säker på att ingen äter så sur mat frivilligt.

Ninjasmurf
2006-06-13, 16:32
Mina upplevelser av KCG jämnfört med KCG2 är dessa

KCG: lätta stickningar i fingrar ca 20-30min efter intag (stickningarna ökar knappt märktbart även vid högt intag, ca 6tsk), bättre mjölksyra tålighet, lite stakare (typ högdos kreatin)...

KCG2: stickningar i fingrar, rygg, ben och nacke 20min efter intag, klart förbättrad mjölksyra tålighet samt ökad stryrka (speciellt repsstyrkan).

Stickningar kommer av beta-alaninet om jag inte minns fel, så om man känner dessa överallt borde det betyda att kcg:n "spridit sig" bra i kroppen :). Fast jag kanske har fel och fått solsting ;)

Anders Carlsson
2006-06-14, 10:26
Har nu andvänt kcg 2 under drygt 2 veckor o måste säga att det funkar helt kanon rejält mkt repståligare o bra styrkeökningar, har provat att ta det tillsammans med mat 1 tim innan träning o även 30 min efter måltid dvs 30 min före träning när jag smält maten lite o det sistnämnda tycker jag verkar funka allra bäst... stickningarna kommer redan efter ca 10 min o blir alldeles varm i huden så det är ju bra nu när det är så kallt ute:-)

Angus
2006-06-16, 22:38
Har nu andvänt kcg 2 under drygt 2 veckor o måste säga att det funkar helt kanon rejält mkt repståligare o bra styrkeökningar, har provat att ta det tillsammans med mat 1 tim innan träning o även 30 min efter måltid dvs 30 min före träning när jag smält maten lite o det sistnämnda tycker jag verkar funka allra bäst... stickningarna kommer redan efter ca 10 min o blir alldeles varm i huden så det är ju bra nu när det är så kallt ute:-)

jovisst är det kallt ute:D

Ekonom
2006-06-21, 18:50
tagit kcg2 nu i två pass.

har dock bara tagit 1,5 tesked, men bara av den dosen tycker jag mig fått lika stora styrkeökningar som jag alltid brukar få av kreatin i dess olika former

Därutöver ökad uthållighet och lite ökad pump

m.a.o. ganska exakt likadant som vid kcg1 (fast vid lite lägre dos)

I morgon ska jag köra 2 tsk och se om resultaten ökar

Tack och lov har jag än så länge sluppit stickningarna...

EiseltUK
2006-06-21, 23:24
Stickningarna är bra.... ett tecken på att kapillärerns vidgar sig via prostacyklin.

/ Henrik

Ekonom
2006-06-22, 14:15
Stickningarna är bra....
ett tecken på att kapillärerns vidgar sig via prostacyklin.

/ Henrik


i) nej

ii) det är säkert sant

Pdaddy
2006-06-22, 15:52
Stickningarna är ju ju soft :thumbup: , i like it alot.

M

Ekonom
2006-06-26, 12:42
2 tsk och stickningarna var ett faktum... Jävligt irreterande, går ner på 1.5 tsk igen.

Simon.
2006-06-26, 13:30
2 tsk och stickningarna var ett faktum... Jävligt irreterande, går ner på 1.5 tsk igen.

Det är ju bra med stickningarna, då vet man att det händer nått.

Angus
2006-06-27, 19:56
Stickningarna är bra.... ett tecken på att kapillärerns vidgar sig via prostacyklin.

/ Henrik

jag har fått för mig att kp3 ,kcg samt kcg 2 funkar bättre när man får ordentligt med stickningar. doserar man för lågt och stickningarna uteblir så får man ej någon riktigt effekt:)

Eiken
2006-10-17, 11:38
Testade 2tsk och kände knappt av några stickningar och kände ingen större skillnad på passet heller. 3tsk och stickningarna kom. Kändes även bättre på passet. Lite fler reps än vanligt samt kände mig lite alertare.


Till frågorna:
Kan man få effekt utan stickningarna eller är stickningarna ett tecken på att man får effekt?

Hur doserar ni? Hur mycket väger ni som doserar den mängden? Antar att det borde vara kopplat till kroppsvikten på något sätt.


Kan väl tilläggas att jag själv väger 78kg.

krilleh
2006-10-17, 15:28
Testade 2tsk och kände knappt av några stickningar och kände ingen större skillnad på passet heller. 3tsk och stickningarna kom. Kändes även bättre på passet. Lite fler reps än vanligt samt kände mig lite alertare.


Till frågorna:
Kan man få effekt utan stickningarna eller är stickningarna ett tecken på att man får effekt?

Hur doserar ni? Hur mycket väger ni som doserar den mängden? Antar att det borde vara kopplat till kroppsvikten på något sätt.


Kan väl tilläggas att jag själv väger 78kg.

jag har en snarlik fråga som dig.

När stickningarna försvinner försvinner då också "boosten"? För jag får stickningar efter bara 10 min men tkr dom avtar efter 40 typ.

EiseltUK
2006-10-17, 16:09
jag har en snarlik fråga som dig.

När stickningarna försvinner försvinner då också "boosten"? För jag får stickningar efter bara 10 min men tkr dom avtar efter 40 typ.

Nej stickningarna har egentligen inte med effekten att göra men det kan möjligen vara så att om man inte får stickningarna så kanske man inte får lika bra effekt, typ att upptaget är sämre eller något sånt.

kp3 tycks funka bäst när man tar det på tom mage.

/ Henrik

OggeP
2006-10-17, 16:11
Nej stickningarna har egentligen inte med effekten att göra men det kan möjligen vara så att om man inte får stickningarna så kanske man inte får lika bra effekt, typ att upptaget är sämre eller något sånt.

kp3 tycks funka bäst när man tar det på tom mage.

/ Henrik

Jag märker av en markant skillnad i stickningar om jag tar Kp3 på tom mage kontra om jag har mat i magen.

schabo-labo
2006-10-18, 19:20
Hej
Är det nån som har "överdrivit" intaget? Exempelvis mer än fem teskedar, eller kanske till och med tio tsk?