handdator

Visa fullständig version : Fairing Recovery Gainer magproblem


Mighty
2006-04-05, 13:02
Upptäckte igår att jag fick magknip och större salivutsöndring efter att jag intagit halva min gainer. Någon som upplevt liknande själv eller har en teori vad det kan bero på?

Har inga probelm att dricka t.ex. Multipower som jag köper på gymet eller andra gainers jag kört med, men just denna från Fairing gillade min mage inte alls.

MrBulk
2006-04-05, 14:14
Det kan vara MCT-pulvret, jag får liknande problem när jag dricker MCT på tom mage. Det är inget farligt men ganska irriterande. Du kan minska dosen så att magen vänjer sig.

MrBulk
2006-04-05, 14:17
Ajdå, jag trodde du mena Rapid Recovery Gainer. Det du använder är Recovery Gainer och det innehåller inte MCT vad jag vet, sorry.

Mighty
2006-04-05, 14:56
Kanske underlättar om jag blandar med mer vatten?
Om jag får såhär ont varje gång så lär jag gå över på något annat märke.

Mighty
2006-04-13, 12:28
bump

Ingen som känner igen sig även från andra märken?

userfriendly
2006-04-13, 12:32
har hört att folk får magproblem om de kör med för lite vatten än vad som står på anvisningen...

Mighty
2006-04-13, 16:32
har hört att folk får magproblem om de kör med för lite vatten än vad som står på anvisningen...
Insåg att jag faktist tagit med mer vatten än vad som var anvisat
Tack ändå för ditt svar :)

userfriendly
2006-04-13, 17:10
Insåg att jag faktist tagit med mer vatten än vad som var anvisat
Tack ändå för ditt svar :)

hm, då vet jag inte... inte fått några klagomål tills nu iaf *screwy* :D

Pdaddy
2006-04-13, 17:21
Magknip kan man få av villken gainer som helst, allt beror på hur mycke kolhydrater du har i..

Så om du tar för lite vatten blir den koncentrerad, har man känslig mage så får man då magknip.

M

Mighty
2006-04-14, 15:50
Ok, tack för era svar!
Jag får helt enkelt testa med att dubbla dosen vatten för att se om magen tar det bättre.
Tror också det har något med kolhydraterna att göra eftersom jag har fått liknande magknip från bars, dock inte Fairings ;)