handdator

Visa fullständig version : Powerrack eller inte powerrack, det är frågan...


Timme
2006-04-04, 22:20
Hej och God kväll allt kolo folk :)
Snart ska jag gå och lägga mig men jag var bara tvungen att få upp denna tråden först.

Det är så att mitt gym har en värdelös knäböjsställing och jag skulle vilja att vi skaffade ett powerrack. Har ni några förslag på bra powerrack som man kan köpa? Gärna bra priser också :)

Gymleco har ett powerrack men jag har ingen aning om det är bra. Är det något att ha eller finns det betydligt bättre?

Så kom nu med massor med bra tips och länka gärna till webbplatsen där powerracken säljs.

God Natt nu allihopa! Sov så sött (efter att ni tipsat om bra powerrack:) )

Timme
2006-04-04, 22:41
Jag är ju urusel på att sätta bra rubriker på trådarna! Skulle någon moderator kunna ändra rubriken till något i stil med "Behöver hjälp, vill köpa powerrack"

Garnax
2006-04-04, 22:49
Behöver igentligen inte vara något avancerat, en half rack räcker.

Du ska ha en ställning som du lägger upp stången på och som kan läggas
av i flera höjder så längd inte spelar någon roll.

Den ska ha ben som sticker ut som tar vikten om du faller
eller om du fastnar i bottenläget. Så kan du bara sjunka ihop och krypa under.

Timme
2006-04-05, 07:21
Behöver igentligen inte vara något avancerat, en half rack räcker.

Du ska ha en ställning som du lägger upp stången på och som kan läggas
av i flera höjder så längd inte spelar någon roll.

Den ska ha ben som sticker ut som tar vikten om du faller
eller om du fastnar i bottenläget. Så kan du bara sjunka ihop och krypa under.


Den böjställningen vi har ser ut såhär ungefär.
http://img206.imageshack.us/img206/9508/namnls6in.jpg (http://imageshack.us)

Det finns inte flera pinnar på den tyvärr. Men vi behöver en ny böjställing och det kanske ska vara en sådan istället? En med flera pinnar och sedan "Ben" som fångar stången. Men det som är bra med powerrack är att stången fortfarande stannar kvar i racket ifall nått skulle hända och man tappar balansen och faller bakåt. Då fångar "buren" den.

z_bumbi
2006-04-05, 07:51
Nackdelen med halva rack är att man väldigt sällan kan ändra höjden på säkerhetstängerna. Detta resulterar oftast i två saker, de som går djupt i böjen och är korta (Även om emmzan får problem i vissa ställningar vilket tyder på en sällsynt dålig konstruktör) slår i ställningen och de som är långa måste fälla ihop kroppen rejält för att nå ner.

Ett powerrack är bättre.

Kiprod har powerrack som inte är allt för dyra och Jam här på forumet köpte nog "sitt" rack där och var nöjd.
extrempower säljer också rack
almcareplan har kanske något begagnat inne eller så kanske de får in något, det kan löna sig att vänta och se ett tag om det inte är akut.

Det är viktigt att man tänker igenom vad man ska ha racket till också, man bör gärna testa några stycken innan man bestämmer sig (Precis som med all gymutrustning.)

Timme
2006-04-05, 12:23
Nackdelen med halva rack är att man väldigt sällan kan ändra höjden på säkerhetstängerna. Detta resulterar oftast i två saker, de som går djupt i böjen och är korta (Även om emmzan får problem i vissa ställningar vilket tyder på en sällsynt dålig konstruktör) slår i ställningen och de som är långa måste fälla ihop kroppen rejält för att nå ner.

Ett powerrack är bättre.

Kiprod har powerrack som inte är allt för dyra och Jam här på forumet köpte nog "sitt" rack där och var nöjd.
extrempower säljer också rack
almcareplan har kanske något begagnat inne eller så kanske de får in något, det kan löna sig att vänta och se ett tag om det inte är akut.

Det är viktigt att man tänker igenom vad man ska ha racket till också, man bör gärna testa några stycken innan man bestämmer sig (Precis som med all gymutrustning.)

:hbang:

Timme
2006-04-05, 12:25
Jo, halva rack kastar vi i papperskorgen :) Ett riktigt powerrack ska det vara. Tack så mycket för tipsen. Jag ska kolla upp det. Men tror ni att gymlecos powerrack är skit?

oksiv1
2006-04-05, 12:36
Vill också ha ett riktigt powerrack på mitt gym.
Något tips hur man övertalar dem till att köpa ett sådant? ;)

Timme
2006-04-05, 12:38
Vill också ha ett riktigt powerrack på mitt gym.
Något tips hur man övertalar dem till att köpa ett sådant? ;)

Vi skulle kunna stöda varann i kampen mot disco :cool: Vi vill ha powerracks!

Jag tänker iallafall sätta upp en intresselista på mitt gym för powerrack. Det skulle du också kanske göra?

Pepz
2006-04-05, 12:39
Vill också ha ett riktigt powerrack på mitt gym.
Något tips hur man övertalar dem till att köpa ett sådant? ;)


Säg åt ägaren att det inte är nått riktigt gym innan de skaffar ett powerrack.

Timme
2006-04-05, 12:46
[QUOTE=z_bumbi]extrempower säljer också rack
almcareplan har kanske något begagnat inne eller så kanske de får in något, det kan löna sig att vänta och se ett tag om det inte är akut.
QUOTE]

Jag hittar inte extrempower:s hemsida :( Eller var säljs de powerracken? Almcareplan har tyvärr inga powerrack inne.

Timme
2006-04-05, 12:49
okej. nu hittade jag extremepower:s sida :) Mycket snyggt powerrack! Såg bättre ut än kripods. Det vill jag ha!

http://www.extremepower.se/images/powerrack.jpg