handdator

Visa fullständig version : 15 år, nybörjare


Dörren
2006-04-04, 19:09
Hallå! Jag har tränat sen i December/Januari lite mer seriöst men har inget direkt schema.
Jag tränar oftast 3ggr per vecka, är det lagom tycker ni?
Och vilka övningar är bäst/smartast att köra för att bygga större biceps, triceps, bröst, axlar? Benmuskler får jag igenon fotbollen=)
Tänk på att jag är ny här så va lite snälla=).
Ha det bra!

bluelight
2006-04-04, 19:30
Det är väl bra att träna ben med? Så du kan skjuta boll hårt! :thumbup:

Rock'nRoll
2006-04-04, 19:51
Benmuskler får jag igenon fotbollen=)


Det här har jag hört många säga. Stämmer verkligen det? Jag har inte spelat själv så jag vet inte.

Jorgen
2006-04-04, 19:52
Det här har jag hört många säga. Stämmer verkligen det? Jag har inte spelat själv så jag vet inte.
Nej. Det stämmer inte.

Ryska_raketen
2006-04-04, 19:53
Ja eller, men ja cyklar ju på gymmet. LOL! Träna ben för helvete. Punkt. igen.

Snake
2006-04-04, 20:10
Nej. Det stämmer inte.

Vadå det stämmer inte? Klart man får muskler av fotboll, men inte lika mycket som du kan få genom styrketräning.

Fatalist
2006-04-04, 20:13
Vadå det stämmer inte? Klart man får muskler av fotboll, men inte lika mycket som du kan få genom styrketräning.

Du kanske får lite muskler de första åren men du lär knappast se någon vidare utveckling efter ett tag, och ärligt talat, kolla på beckham och alla andra stora fotbollspelare som lirat på elitnivå i mer än 10 år...

Ge vem som helst 5 år med bra träning och kost och skåda: ett par dubbelt så stora/starka ben!

Jorgen
2006-04-04, 20:22
Vadå det stämmer inte? Klart man får muskler av fotboll, men inte lika mycket som du kan få genom styrketräning.
Ah, jag som trodde att folk skulle förstå.

Naturligtvis får man muskler av att spela fotboll. Det får man av att ut och gå också, eller spela pingis. Men tack för att du förklarade närmare. :thumbup:

Jense
2006-04-04, 20:24
Ah, jag som trodde att folk skulle förstå.

Naturligtvis får man muskler av att spela fotboll. Det får man av att ut och gå också, eller spela pingis. Men tack för att du förklarade närmare. :thumbup:


:laugh:


fast min brorsa har större ben än 95% av folket på brädan o han har bara spelat fotboll, har väl med gener o göra också antar jag

Catstyle
2006-04-04, 20:35
Tror du har glömt ryggen med, liten men nödvändig muskelgrupp.

sundvall
2006-04-04, 20:50
Tror du har glömt ryggen med, liten men nödvändig muskelgrupp.


:MrT:

Catstyle
2006-04-04, 21:23
:MrT:
Alla vet väl att biceps och bröst är största musklerna? :D

sundvall
2006-04-04, 21:25
Alla vet väl att biceps och bröst är största musklerna? :D

Bortsett från pc-muskeln ja!

Wider
2006-04-04, 21:27
Bänkpress kan jag rekommendera för brösten, och militärpress för axlarna, skivstångscurls för biceps :)

Math
2006-04-04, 22:11
Hallå! Jag har tränat sen i December/Januari lite mer seriöst men har inget direkt schema.
Jag tränar oftast 3ggr per vecka, är det lagom tycker ni?
Och vilka övningar är bäst/smartast att köra för att bygga större biceps, triceps, bröst, axlar? Benmuskler får jag igenon fotbollen=)
Tänk på att jag är ny här så va lite snälla=).
Ha det bra!

läst z_bumbis trådar på "best of"-delen? Du kan få väldig hjälp där!

Lycka till med träningen.

Garnax
2006-04-04, 22:53
Läs övningsguiden som finns som sticky, testa övningarna
och gör dom som du gillar och tycker känns bra och är roliga.

Träna alla muskler, skit inte i ben eller rygg eller nått annat
bara för att det är mindre kul än börst och armar.

Ta det lungt och låt leder och fästen vänja sig vid vikterna, största missen
jag själv gjorde var att köra tungt från start.

TIMPA
2006-04-05, 00:26
Klart man får benmuskler av att lira boll, det får du av att röra på benen överhuvudtaget :cool: , men du får mera muskler på benen genom att styrketräna, och mera muskler så kan du ta i mera och få iväg bollen hårdare ;), men visst, de är mkt teknik i fotboll.

Dörren
2006-04-05, 13:45
Tack för många av svaren, jag vill veta hur man ska köra rätt från början så tack för hjälpen! Fotboll gör benen starkare kan ja lova, men självklart kan man alltid göra dom ännu starkare=)
Tack :)