handdator

Visa fullständig version : hjälp med tatueringsbild?


kneger
2006-04-04, 17:19
well.. har sett i tråden om tävlingen att många är grymma som fasiken på photoshop.

Ska tatuera mig nu i April och det jag ska tatuera är LUZ på sidan av höger vad, lodrätt. tycker det blir lite tråkigt med bara bokstäverna, vad tycker ni? har ni tid och lust så gör gärna exempel.

Här är det jag tänkt från början som jag då tycker är lite tråkig.

http://web.telia.com/~u46116799/luz.JPG

vad tycker ni? Inget allt för stort bara!

Kan säga att Luz heter min mor och det betyder samtidigt Ljus på spanska :)

Fed up
2006-04-04, 17:22
well.. har sett i tråden om tävlingen att många är grymma som fasiken på photoshop.

Ska tatuera mig nu i April och det jag ska tatuera är LUZ på sidan av höger vad, lodrätt. tycker det blir lite tråkigt med bara bokstäverna, vad tycker ni? har ni tid och lust så gör gärna exempel.

Här är det jag tänkt från början som jag då tycker är lite tråkig.

http://web.telia.com/~u46116799/luz.JPG

vad tycker ni? Inget allt för stort bara!

Kan säga att Luz heter min mor och det betyder samtidigt Ljus på spanska :)

Om jag varit dig så hade jag gjort ett hjärta med en banderoll på som det stord "Luz" på. Cleant och snyggt.

mini
2006-04-04, 17:24
Om jag varit dig så hade jag gjort ett hjärta med en banderoll på som det stord "Luz" på. Cleant och snyggt.
Kanske bara är jag, men jag skulle fundera både två och tre gånger om jag träffade en kille tatuerad med mammas namn i ett hjärta.

kneger
2006-04-04, 17:28
Kanske bara är jag, men jag skulle fundera både två och tre gånger om jag träffade en kille tatuerad med mammas namn i ett hjärta.
hehe, mjo, ett hjärta vill jag inte ha, lite sådär "mammas-pojke". Min mossa heter Luz Marina och alla säger Marina så jag tycker det är rätt okej, speciellt om det blir snyggt av det.

Har funderat på mina syskons namn också, men det ska jag ta sen när jag blir äldre på bröstet eller underarm.

några andra förslag? :)

Herkulez
2006-04-04, 17:33
Kan säga att Luz heter min mor och det betyder samtidigt Ljus på spanska :)
fint av dig :thumbup:

Fed up
2006-04-04, 17:33
Kanske bara är jag, men jag skulle fundera både två och tre gånger om jag träffade en kille tatuerad med mammas namn i ett hjärta.

Nej jag skulle tycka det var gulligt. vet många som har "mor och far" och dylikt intatuerat. Det är ju äkta sjömansstil.

Själv har jag den hära i nacken, nåt sånt hjärta menade jag, fasst utan vingarna och det dära dårå.

Fed up
2006-04-04, 17:37
fler exempel. Alla är rätt dåliga exempel, men ville ändå visa lite hur jag menade...

kneger
2006-04-04, 17:38
Nej jag skulle tycka det var gulligt. vet många som har "mor och far" och dylikt intatuerat. Det är ju äkta sjömansstil.

Själv har jag den hära i nacken, nåt sånt hjärta menade jag, fasst utan vingarna och det dära dårå.
inte min stil alls.. tyvär.. vill inte ha i färg heller.. har tänkt lite på tribaler och liknande runt om kring.. dock kan jag icke rita sånthär.. men vad tror ni om det? vill inte tatuera in något jag inte blir nöjd med..

Fed up
2006-04-04, 17:39
inte min stil alls.. tyvär.. vill inte ha i färg heller.. har tänkt lite på tribaler och liknande runt om kring.. dock kan jag icke rita sånthär.. men vad tror ni om det? vill inte tatuera in något jag inte blir nöjd med..

ja med tribals kan jag ICKE hjälpa dig. Isåfall tycker jag nog texten är snyggast bara som den är där uppe.

JaggedAxe
2006-04-04, 17:42
inte min stil alls.. tyvär.. vill inte ha i färg heller.. har tänkt lite på tribaler och liknande runt om kring.. dock kan jag icke rita sånthär.. men vad tror ni om det? vill inte tatuera in något jag inte blir nöjd med..

Håller med.. riktigt smaklöst.

kneger
2006-04-04, 17:47
Håller med.. riktigt smaklöst.
:thumbup:

ni kan kolla på min nuvarande tatuering.. och se vad jag gillar ungefär.
http://web.telia.com/~u46116799/tattuuu.JPG

rätt ful, men ni ser iaf. lite grann, fick den när jag va 12 år gammal så jag bara valde något jag tyckte såg häftigt ut :D inget jag rekommenderar att man gör dock :D

ugglan
2006-04-04, 18:02
Undvik gärna old english-text och tribals, ser så billigt ut. "Alla har det" och tanken med att gadda sig är iaf i mina ögon att göra ett unikt konstverk på sin kropp - inget formstöpt.

kneger
2006-04-04, 18:05
Undvik gärna old english-text och tribals, ser så billigt ut. "Alla har det" och tanken med att gadda sig är iaf i mina ögon att göra ett unikt konstverk på sin kropp - inget formstöpt.
hm.. vad har du för förslag till font på text? Old english tyckte jag är jävligt snygg... men du har nog rätt i med att "alla" har det...

vill juh faktiskt ha något unikt, snyggt och framför allt coolt :D

men kom med förslag på fonts då. tänk på att det ska va på yttersidan av högra vaden. om ni förstår va djag menar, vill helst ha det lodrätt.!

hangatyr
2006-04-04, 20:15
hm.. vad har du för förslag till font på text? Old english tyckte jag är jävligt snygg... men du har nog rätt i med att "alla" har det...

.!


då skulel jag föreslå braille-ext!!!

Fatalist
2006-04-04, 20:38
Använd fonten "Symbol" om du vill sticka ut :D

kneger
2006-04-04, 20:44
då skulel jag föreslå braille-ext!!!
blindskrift? eller vad det nu är, massa punkter... ?

occt
2006-04-04, 20:56
blindskrift? eller vad det nu är, massa punkter... ?

Ingen alls :D

kneger
2006-04-04, 20:58
Ingen alls :D
jaha?

ser inget kul i det. Ingen som har lust att hjälpa till istället för att fåna sig?

Fed up
2006-04-04, 21:05
blindskrift? eller vad det nu är, massa punkter... ?

Jag har en kompis som har ett ord i blindskrift på underarmen. det är rätt snyga faktiskt.

kneger
2006-04-04, 21:12
Jag har en kompis som har ett ord i blindskrift på underarmen. det är rätt snyga faktiskt.
inget sånt vill jag ha, man ska se att det står Luz...

men kom gärna med fler förslag, helst inga dumma för att göra er lustiga..

mela
2006-04-04, 21:13
Jag har en kompis som har ett ord i blindskrift på underarmen. det är rätt snyga faktiskt.


det kanske hade varit något för moig.. någon sida med bokstäver i blindskrift? :D

Dumleman
2006-04-04, 21:18
jaha?

ser inget kul i det. Ingen som har lust att hjälpa till istället för att fåna sig?
Jo han försöker ju hjälpa dig. Varför i hela friden tattuera in LUZ på höger vad *screwy*.

hahavaffan
2006-04-04, 21:20
Använd fonten "Symbol" om du vill sticka ut :DHehe. Lätt. Tatuera in "127.0.0.1" med fonten Symbol på ryggen :D

occt
2006-04-04, 21:24
Om jag gorde en tatuering skulle det vara på ryggen typ så här http://www.shetattoos.com/yourtattoo/min%20tatuering.jpg :thumbup:

(inte för jag tror jag ska göra någon men)

Math
2006-04-04, 21:28
Var tattuerar du dig kneger? De flesta ställen i lund är väll 18+ på?

kneger
2006-04-04, 21:47
Var tattuerar du dig kneger? De flesta ställen i lund är väll 18+ på?
när jag va 12 tatuera jag mig i thailand på semester :D, visst man tänker direkt HIV och skit, men vi hittade en seriös fin studio som gjorde det bra och billigt.

här i Lund gör exotica det med föräldrars tillstånd, men antagligen gör jag det hoss en min bror känner, så får jag det kanske billigare :)

säga att jag är 16 år nu, därför får den inte vara allt för stor.

till frågan på varför tatuera in Luz på höger vad, läs vad jag skrivit i första inlägget. Min mossa heter Luz Marina. Luz betyder också Ljus på spanska. Ska senare också tatuera in mina syskons namn på underarm eller bröst.

Helena B
2006-04-04, 21:53
till frågan på varför tatuera in Luz på höger vad, läs vad jag skrivit i första inlägget. Min mossa heter Luz Marina. Luz betyder också Ljus på spanska. Ska senare också tatuera in mina syskons namn på underarm eller bröst.

Tror han undrar varför du vill tatuera in din mammas namn på vaden.

Greg
2006-04-04, 21:57
Jag har länge tänkt att tatuera mig, men först så ska det dietas, en massa bf ska bort.

Det som jag har tänkt tatuera är en kaos-symbol med det allseende-ögat i mitten. Antagligen på min axel eller någonstans på ryggen.

Math
2006-04-04, 21:58
Tror han undrar varför du vill tatuera in din mammas namn på vaden.

Nej, undrade var han skulle tattuera sig (vilken affär/studio eller vad det heter),

kneger
2006-04-04, 21:59
Tror han undrar varför du vill tatuera in din mammas namn på vaden.
hehe mjo, vad trög jag är ^^, det menar han nog. För hon är den bästa mossan som finns såklart =).

och just på vaden är för att det är snyggt. vill inte ha på något speciellt synligt ställe, funderade ett tag på bröstet men jag vill växa upp mig lite mer innan jag börjar leka med tatueringar på bröstet.

Metal_boy_
2006-04-04, 22:01
:thumbup:

ni kan kolla på min nuvarande tatuering.. och se vad jag gillar ungefär.
http://web.telia.com/~u46116799/tattuuu.JPG

rätt ful, men ni ser iaf. lite grann, fick den när jag va 12 år gammal så jag bara valde något jag tyckte såg häftigt ut :D inget jag rekommenderar att man gör dock :D


Gör nått med den stilen du gillar i rött bakom de svarta bokstäverna. :thumbup:

Helena B
2006-04-04, 22:03
Jo han försöker ju hjälpa dig. Varför i hela friden tattuera in LUZ på höger vad *screwy*.
Nej, undrade var han skulle tattuera sig (vilken affär/studio eller vad det heter),

?

kneger: Precis, måste väl vara att du vill hedra din mor eller nåt sånt :)

kneger
2006-04-04, 22:08
?

kneger: Precis, måste väl vara att du vill hedra din mor eller nåt sånt :)

jepp, hon är världsbäst! hon som låter mig göra detta också =)

Gör nått med den stilen du gillar i rött bakom de svarta bokstäverna. :thumbup:

mja, är itne så sugen på färg, ser så fulst ut efter några år. endast svart är rätt cleant. men jag ser gärna några "krusseduller" som typ taggar(?) mellan bokstäverna och runt om. hade varit häftigt eller?

Fed up
2006-04-04, 22:08
Jag vet att jag är värsta moralkärringen, men jag tycker inte man bör tatuera sig innan man är 20, absolut inte innan 18. man förändras å jäkla mycket i den åldern, när man väl är över 20 går det iallafall lite långsammare. Jag skulle lätt ha ångrat mig nu om jag tatuerat vad jag tyckte var skitsnyggt när jag var 16, även när jag var 18. Alla jag känner som tatuerat sig innan 20 är missnöjda med dem, de ångrar sig kanske inte, inte så mycket att de vill köra över dem alltid, men de önskar dem ogjorda iallafall...

Jaja, jag vet att du säkert inte bryr dig om min moralpredikan, men det är min plikt som skolfröken att säga sånt. Detta säger jag alltid till kidsen på högstadieskolan när de imponerat frågar saker om tatueringar och berättar om vad de ska göra när de blir 16 etc.

Jaja.

kneger
2006-04-04, 22:13
Jag vet att jag är värsta moralkärringen, men jag tycker inte man bör tatuera sig innan man är 20, absolut inte innan 18. man förändras å jäkla mycket i den åldern, när man väl är över 20 går det iallafall lite långsammare. Jag skulle lätt ha ångrat mig nu om jag tatuerat vad jag tyckte var skitsnyggt när jag var 16, även när jag var 18. Alla jag känner som tatuerat sig innan 20 är missnöjda med dem, de ångrar sig kanske inte, inte så mycket att de vill köra över dem alltid, men de önskar dem ogjorda iallafall...

Jaja, jag vet att du säkert inte bryr dig om min moralpredikan, men det är min plikt som skolfröken att säga sånt. Detta säger jag alltid till kidsen på högstadieskolan när de imponerat frågar saker om tatueringar och berättar om vad de ska göra när de blir 16 etc.

Jaja.

är du lärare? för du låter verkligen som en, iaf. som min förra biblotikarie på skolan.

Hur som helst, jag VET att jag aldrig kommer ångra på något sätt att jag tatuerar in min mossas namn. Älskar henne. Jag förstår andra saker som man tycker är coolt och sånt när man är i min ålder kan man ångra när man blir äldre. Detta gör jag itne för att jag ska impa på någon eller vara "cool". Jag gör det för att mossan min är den jag gillar mest och hon kommer alltid att vara nummer 1 :)

Nalfaren
2006-04-05, 00:41
Listade genom mina typsnitt.
Hittade en jag gillade, gjorde lite modifikationer lite snabbt,
kanske något du gillar.. (gör inga ändringar eller fler utkast)

http://www.nalf.se/dump/illustrations/luz_tatuering.gif

kneger
2006-04-05, 06:33
Listade genom mina typsnitt.
Hittade en jag gillade, gjorde lite modifikationer lite snabbt,
kanske något du gillar.. (gör inga ändringar eller fler utkast)


snyggt, gillade b och d mest av dom, dessvärre vill jag inte ha blommor i bakgrunden... tänkte mig mer taggar som tribals liknande.. tack för att du tog dig tid iaf.! :)

får se om jag hittar någon som kanske kan rita för hand till mig som är bra på sånt, eller kanske göra det själv på bilden med hjälp av bildlärare!

uppskattar gärna fler förslag.

ugglan
2006-04-05, 07:36
gå på konsultation hos studion där du tänkt gadda dig, de kan komma med en hel del råd och förslag till typsnitt osv.

JJ
2006-04-05, 07:44
Hur som helst, jag VET att jag aldrig kommer ångra på något sätt att jag tatuerar in min mossas namn.
Nej, det vet du inte.
Jag gör det för att mossan min är den jag gillar mest och hon kommer alltid att vara nummer 1 :)
Ok, jag ska inte skrämma dig, men nej, hon kommer inte alltid att vara nummer 1. När jag var 3 år ville jag gifta mig med min mamma, det verkade helt logiskt då men jag är tacksam att hon redan då avrådde mig ;)

Mr. Moose
2006-04-05, 12:30
hehe mjo, vad trög jag är ^^, det menar han nog. För hon är den bästa mossan som finns såklart =).

och just på vaden är för att det är snyggt. vill inte ha på något speciellt synligt ställe, funderade ett tag på bröstet men jag vill växa upp mig lite mer innan jag börjar leka med tatueringar på bröstet.

Jag tycker du skulle växa upp innan du överhuvet taget ska börja tänka på att tatuera dig.

Claes

Diggler
2006-04-05, 13:24
Tatuera sig öht är rätt puckat.

kneger
2006-04-05, 14:08
Nej, det vet du inte.

Ok, jag ska inte skrämma dig, men nej, hon kommer inte alltid att vara nummer 1. När jag var 3 år ville jag gifta mig med min mamma, det verkade helt logiskt då men jag är tacksam att hon redan då avrådde mig ;)

Vad jag än gör så kommer hon alltid älska mig och jag henne (hoppas jag). det är min mossa, inte någon flickvän..

iaf. inte prata om hur gammal jag är eller mogen för det, vill ha fler tips på hur det ska se ut tack!

Att gå till studion kan va en bra idé.. får se om jag har tid att ta mig till stan nån dag.

J.Saarela
2006-04-05, 18:29
hm.. vad har du för förslag till font på text? Old english tyckte jag är jävligt snygg... men du har nog rätt i med att "alla" har det...

vill juh faktiskt ha något unikt, snyggt och framför allt coolt :D

men kom med förslag på fonts då. tänk på att det ska va på yttersidan av högra vaden. om ni förstår va djag menar, vill helst ha det lodrätt.!



Alla har Jeans å....gör det du tycker är snyggt själv.

sunkan
2006-04-05, 18:33
Tatuera sig öht är rätt puckat.
säger du ja *slap*

kneger
2006-04-05, 18:47
Alla har Jeans å....gör det du tycker är snyggt själv.
du har en poäng där.. jo jag kanske tar Old english text ändå, dock skulle jag gärna se krusseduler som taggar och sånt runt omkring och mellan bokstäverna eller vad tycker ni? förstår ni hur jag menar? tribal liknande grejor runt

Herkulez
2006-04-05, 19:17
du har en poäng där.. jo jag kanske tar Old english text ändå, dock skulle jag gärna se krusseduler som taggar och sånt runt omkring och mellan bokstäverna eller vad tycker ni? förstår ni hur jag menar? tribal liknande grejor runt
jafan, huvudsaken är va DU tycker om, inte va andra säger är ute eller tyckre är fult, du som ska leva med det inte dom.

Nalfaren
2006-04-05, 19:18
du har en poäng där.. jo jag kanske tar Old english text ändå, dock skulle jag gärna se krusseduler som taggar och sånt runt omkring och mellan bokstäverna eller vad tycker ni? förstår ni hur jag menar? tribal liknande grejor runt

Tatueraren hjälper dig säkerligen att ta fram just det du vill.
Det är nog väldigt lätt för dem att skissa på det.

kneger
2006-04-05, 19:32
mjo, ska kolla lite om jag hittar någon som kan hjälpa mig med det för hand.. grejen är den att jag träffar nog bara han som ska tatuera mig en gång, och det är när han ska göra det, äger ingen bil eller körkort så det blir brossan som kör mig, och han är väldigt lat.
men jag ska höra med bildläraren på skolan imorgon iaf.

kneger
2006-04-05, 21:56
Vad tycker ni om domhära då? Blev rätt nöjd själv, något sånt jag vill ha, kan förståss bli mycket häftigare men något sånt iaf.! Själv föredrar jag nog den första.

http://web.telia.com/~u46116799/luz1.jpg

eller

http://web.telia.com/~u46116799/luz2.jpg

men det vita så men arjag att han inte tatuerar där så att det blir ett litet gap där man ser min bruna hud :)

mela
2006-04-05, 22:05
Hur stor ska den vara? Det kan vara svårt att få massa små detaljer i svart då tatueringen "sväller".

MilkmaN
2006-04-05, 22:15
Tror det bli mest en stor röra om du gör som nån av de bilderna.

För övrigt tycker jag Old English är skitfult.

kneger
2006-04-05, 22:15
Hur stor ska den vara? Det kan vara svårt att få massa små detaljer i svart då tatueringen "sväller".

hm.. en bild kom inte med.. något jävligt konstigt.. men iaf. ungefär så stor som jag gjort den nu..

http://files.upl.silentwhisper.net/upload7/luz1.jpg

där ska det funka..

mela
2006-04-05, 22:18
hm.. en bild kom inte med.. något jävligt konstigt.. men iaf. ungefär så stor som jag gjort den nu..

http://files.upl.silentwhisper.net/upload7/luz1.jpg

där ska det funka..

Okay.. Jag hade nog tagit bort lite av skuggningarna runtomkring.. annars är den snygg

kneger
2006-04-05, 22:26
Okay.. Jag hade nog tagit bort lite av skuggningarna runtomkring.. annars är den snygg
okej, tack för din synpunkt. skriver nog ut en med skuggor och en utan och ser vad killen som ska göra mästerverket på mig säger! :)

men nu ska det sovas. ska upp tidigt imon :( natti

Princy
2006-04-05, 22:34
Old English-typsnittet ger lite av en hiphop/Latin Kings-känsla:

http://www.hotstuff.se/tlk/gif/krona_vit.jpg

Därmed inte sagt om du tycker att det är positivt eller negativt. :)

Vore det inte en bra idé att först testa en hennatatuering att ha i några månader, så du kan se om du trivs med det eller ej? Du förlorar ju inget på det, du får ju ha din tatuering under tiden. :)

RassK
2006-04-05, 22:45
skriv det i l33t-sp34k

kneger
2006-04-06, 06:23
Old English-typsnittet ger lite av en hiphop/Latin Kings-känsla:

http://www.hotstuff.se/tlk/gif/krona_vit.jpg

Därmed inte sagt om du tycker att det är positivt eller negativt. :)

Vore det inte en bra idé att först testa en hennatatuering att ha i några månader, så du kan se om du trivs med det eller ej? Du förlorar ju inget på det, du får ju ha din tatuering under tiden. :)
mjo, det vore kanske bra.. men finns det inget annat man kan ha som man inte behöver ha i flera månader?

fyller år på annan dag påsk och vill gärna tatuera mig då någong ång och inte om några månader :D

kanske helt enkelt ber någon bra rita på mig bara och se hur det ser ut..

hangatyr
2006-04-06, 06:58
Vad sägs om att skriva det i Sanskrit, kilskrift eller Linear B?

Nina L
2006-04-06, 07:35
Kanske bara är jag, men jag skulle fundera både två och tre gånger om jag träffade en kille tatuerad med mammas namn i ett hjärta.Usch ja. Fan, vad otäckt. Jag vet en kille som hade sin systers personnummer intatuerat. Det var också obehagligt.

OnT så är det trist om det ser ut som en svart blaffa på håll, så tänk på det.

Piranha
2006-04-06, 07:36
Varför tatuera sig alls ?

Nina L
2006-04-06, 07:37
Varför tatuera sig alls ? *grr27*

Piranha
2006-04-06, 07:40
*grr27*

Vad är poängen ?

Var unik .. tjossan varenda fjortis har en idag.

Konst ? ,, ja en tavla hänger man ner ifrån väggen när man lessnat.


Mycke coolare att ha en oförstörd kropp.

sunkan
2006-04-06, 07:41
Mycke coolare att ha en oförstörd kropp.

Har inte du piercat båda tuttarna?

Piranha
2006-04-06, 07:44
Har inte du piercat båda tuttarna?


What ?

sunkan
2006-04-06, 07:45
What ?
Simpel fråga...seså svara nu. Vissa tycker ju att det är att förstöra sin kropp också så.

Piranha
2006-04-06, 07:48
Simpel fråga...seså svara nu. Vissa tycker ju att det är att förstöra sin kropp också så.

En piercein är ju bara å plocka ut så växer hålet igen ( ja de finns såklart undantag ).

Jag tänker mycke på dem med knivar, dödskallar, spindelnät på armbågen.

Tjovisst coolt vid 15, men sen när man är 45?

sunkan
2006-04-06, 07:50
En piercein är ju bara å plocka ut så växer hålet igen ( ja de finns såklart undantag ).

Jag tänker mycke på dem med knivar, dödskallar, spindelnät på armbågen.

Tjovisst coolt vid 15, men sen när man är 45?

ja visst är det så, men en tattuering går ju at ta bort med, men md en he del bök å stök :)

Nina L
2006-04-06, 07:57
Vad är poängen ?

Var unik .. tjossan varenda fjortis har en idag.

Konst ? ,, ja en tavla hänger man ner ifrån väggen när man lessnat.


Mycke coolare att ha en oförstörd kropp.Jag syftade på otyget med mellanrum framför frågetecken. *slap*

Piranha
2006-04-06, 07:58
Jag syftade på otyget med mellanrum framför frågetecken. *slap*


Se min nästa post, jag visar faktiskt tecken på förbättring.

:em:

Nina L
2006-04-06, 08:01
Se min nästa post, jag visar faktiskt tecken på förbättring.

:em::) Jag skall mobba dig till bättring. (Jag är en stor pedagog.)

Jag håller med dig ang. tatueringarnas vara/icke vara. Det är bättre utan. Jag tycker att det är lite jobbigt om folk har tatueringar som man tycker är fula (och så är det ju nästan alltid.) man vet inte vad man skall säga, och sitter de på en partner så måste man ju se dem nästan jämt. Folk har för dålig smak för att gadda sig så flitigt som de gör.

Diggler
2006-04-06, 08:02
Jag håller med Pirre. Först är man förtjust, men 10 år efter att du tatuerat dig för första gången stör du dig antingen på tatueringarna, eller så har du hamnat i den klassiska fällan, man blir beroende av att kladda dit mer och mer, och tillsist ser man ut som något från en skräckfilm.

kneger
2006-04-06, 14:49
:) Jag skall mobba dig till bättring. (Jag är en stor pedagog.)

Jag håller med dig ang. tatueringarnas vara/icke vara. Det är bättre utan. Jag tycker att det är lite jobbigt om folk har tatueringar som man tycker är fula (och så är det ju nästan alltid.) man vet inte vad man skall säga, och sitter de på en partner så måste man ju se dem nästan jämt. Folk har för dålig smak för att gadda sig så flitigt som de gör.

Lite därför jag har tänkt ha den på vaden.. inget men brukar kolla på lixom..

Pratade med en kompis idag, han sa "fan vad mesigt at ha den på vaden, du ska ha den på underarmen så det syns och så ska du ha något coolt, typ ett kors med jesus på"

antagligen har han sett det på någon hip hoper och tycker det är coolt.. själv sa jag bara "gå och lägg dig" och fes på honom.

På vaden ser man det bara när man har shorts dvs. när man badar.

När jag blir äldre och har lite mer sunt förnuft kanske jag tatuerar mina syskons namn på underarmen.. och antagligne kommer jag göra det.

Nina L
2006-04-06, 15:46
Lite därför jag har tänkt ha den på vaden.. inget men brukar kolla på lixom..

Pratade med en kompis idag, han sa "fan vad mesigt at ha den på vaden, du ska ha den på underarmen så det syns och så ska du ha något coolt, typ ett kors med jesus på"

antagligen har han sett det på någon hip hoper och tycker det är coolt.. själv sa jag bara "gå och lägg dig" och fes på honom.

På vaden ser man det bara när man har shorts dvs. när man badar.

När jag blir äldre och har lite mer sunt förnuft kanske jag tatuerar mina syskons namn på underarmen.. och antagligne kommer jag göra det.Det känns rätt "osvenskt" att hålla på och tatuera jesus samt familjemedlemmar på kroppen. (Iofs så föredrar jag jesus om jag måste välja) För mig låter det jätteknasigt. Med det menar jag inte att osvenskt skulla vara dåligt, utan jag bara konstaterar det. Det är visserligen bra att du tänker på att kunna dölja det, men jag tycker att om man nu verkligen skall tatuera sig (vilket jag eg. inte tycker) så skall det vara något riktigt snyggt, något som man verkligen känner för. Om jag hade tatuerat mig så skulle det ha varit en sjöjungfru i färg på överarmen, i 50-tals pinuppa-stil. Det hade varit coolt.

Tomten
2006-04-06, 16:45
ja visst är det så, men en tattuering går ju at ta bort med, men md en he del bök å stök :)

Det stämmer inte riktigt. Du kan delvis ta bort en tatuering, men det kommer bli kvar ärrvävnad. Hur bra eller dåligt det ser ut när behandlingen är klar varierar också från person till person. Att ta bort en tatuering tar många behandlingar och det kostar säkert 10x så mycket som att göra själva tatueringen.

blekfet2
2006-04-06, 16:59
ahhh ska tatuera mig nu på lördag om allt går som det ska, ska fylla i samt bygga ut en av tribalerna.

Jense
2006-04-06, 17:15
ska sätta en stor döskalle på ryggen på söndag

blekfet2
2006-04-06, 19:28
ska sätta en stor döskalle på ryggen på söndag



sweet ;)

Princy
2006-04-06, 20:47
mjo, det vore kanske bra.. men finns det inget annat man kan ha som man inte behöver ha i flera månader?

fyller år på annan dag påsk och vill gärna tatuera mig då någong ång och inte om några månader :D

kanske helt enkelt ber någon bra rita på mig bara och se hur det ser ut..

En hennatatuering bleknar efter 1-2 veckor. De kan i vissa fall framkalla en allergisk reaktion, men om du skulle tåla en sådan kan det ju vara en idé. Annars kan du ju testa att ha en vanlig temporär tatuering som gnuggas på bara för att se om du gillar att ha en. Eller som du sa, rita dit en. :thumbup:

Jag tycker inte att du ska stressa fram något beslut för att du fyller år, du vill ju ha tatueringen för att det ser bra ut och som jag förstått det, uttrycka kärlek till din mor, och inte för att du fyller år ett visst datum. ;) Tänk igenom det noga istället.

kneger
2006-04-06, 21:41
En hennatatuering bleknar efter 1-2 veckor. De kan i vissa fall framkalla en allergisk reaktion, men om du skulle tåla en sådan kan det ju vara en idé. Annars kan du ju testa att ha en vanlig temporär tatuering som gnuggas på bara för att se om du gillar att ha en. Eller som du sa, rita dit en. :thumbup:

Jag tycker inte att du ska stressa fram något beslut för att du fyller år, du vill ju ha tatueringen för att det ser bra ut och som jag förstått det, uttrycka kärlek till din mor, och inte för att du fyller år ett visst datum. ;) Tänk igenom det noga istället.
aa, behöver inte vara just den 17 som jag tatuerar mig, men helst innan sommaren så jag kan styla med den i sommar :D

men iaf, kan man fixa sån man gnuggar på med vatten som man hade när man va liten i eget motiv någonstans? hade varit perfekt!!! När jag har tid ska jag gå in till någon studio här i lund och fråga vad dom tycker, kan prata med dom som om jag skulle tatuera mig där så att dom hjälper till!:)