handdator

Visa fullständig version : Världens vackraste kvinnor?


wintersnowdrift
2006-04-04, 16:13
Liten spinnoff på allt som har med utseende att göra (frekvent ämne både här och ute i samhället...).

Länk finns längre ner i tråden.. /z_bumbi

Det här är en film från en Victoria's Secret's modevisning anno 2005. Jag hittade länken i en tråd på ett extremt kvinnodominerat forum där i princip alla tjejer avundades supermodellernas kroppar. "Ååååh, om jag kunde se ut sådär..." var standartkommentaren. Så här skriver en tjej:

Jag kan bara svara för mig själv. Förvisso kanske de inte är hälsosamma, men jag skulle göra mkt för att få se ut så. Jag tycker det är väldigt vackert att vara smal, ibland kanske för smal, även om det itne är det optimala ur hälsosynpunkt.
En kille yttrade sig i tråden också med en kommentar i stil med: "jag hade gärna sett lite mer former..." men han fick ingen direkt respons. Tjejerna var eniga: detta ÄR skönhet personifierad.

Jag trodde att fler tjejer skulle opponera sig och säga: "nä, mitt ideal är något annat, jag tycker inte att det där är särskilt vackert", och att skönhet är något subjektivt. Så var tydligen inte fallet. Håller ni med? Jag har fått för mig, med tanke på att det dyker upp trådar här då och då där kvinnor hyllas för sin skönhet, att idealet bland majoriteten av män är ett annat?

En annan tjej skriver så här:
att kunna lyckas med något någon gång hade inte varit helt fel. att kunna bli smal och veta att folk (tjejer) avundas min kropp skulle vara underbart. många ser ner på människor som tänker så men jag gör det och jag kan inte hjälpa det. smalt är vackert och jag skulle kunna dö för en vacker, smal kropp.

Kan det i så fall vara så att det egna könets avundsjuka/beundran väger tyngre än motsatta könets åtrå?

//Kristin

Metal_boy_
2006-04-04, 16:18
Former is the shit. Jag ser inget snyggt i tandpetare med kläder som bara hänger rakt ner.

olwe
2006-04-04, 16:26
Tjejerna passar ju sjukt bra i kläder och med grym styling, vilket väll är meningen.

fonzie
2006-04-04, 16:30
Klart den tjejen var fin. Hon hade ett väldigt vackert ansikte. Men optimal ur skönhets-synpukt var hon då inte enligt mig iaf.

RajtanTajtan
2006-04-04, 16:32
En modell/mannekäng är ju en bra klädhängare, med benig kropp och ett snyggt ansikte. Men sen är det inte så mycket mer, för jag tycker inte de är attraherande och kvinnliga på ngt sätt.

hio
2006-04-04, 16:33
Bara jag som kommer till någon sex search?

z_bumbi
2006-04-04, 16:38
Tjejerna passar ju sjukt bra i kläder

Vilket jag alltid får det till att designern inte kan sy kläder?

Röda_Lacket
2006-04-04, 16:40
Btw låten dom spelar i videon är Reflekt Feat Delline Bass-Need to Feel Loved radio edit ....kanske kan vara skoj att veta

Zakath
2006-04-04, 16:44
Vad var det där för hjärntvättsvideo egentligen, man såg ju inte särskilt mycket mer än att hon log och skrattade (som att det skulle ha något att göra med hur hon ser ut) och att det stod "She's sexy".

Personligen tycker jag ansiktet är absolut viktigast på en tjej för att jag ska tycka att hon ser bra ut, men det finns ju inget standardansikte som jag gillar heller (även om jag är väldigt svag för fräknar/ljus hy) utan det är något som kan växa fram tillsammans med en stimulerande personlighet. Beniga modeller är ju inte heller något ideal, mycket trevligare med lite former :)

Baan
2006-04-04, 16:44
Tjejen såg väldigt bra ut, dock lite för smal anser jag, eller ja inte liiiite för smal men wtf. Jag får lite uppfattningen att modevärlden inte bryr sig särskilt mycket om vad medelsvensson skule föredra i någon fuckabilityskala; modevärlden har lite andra regler för vad som eftersöks, såsom slanka personer, rätt långa, särskilda ansiktsdrag etc. Med tanke på att många kändisar, skådisar och musiker ändå klassas som rätt sexiga fastän aldrig skulle kvala in som ens någon sorts b-modell tycker jag visar att den här modellen för hur kvinnor och kanske även män ska se ut kanske inte motsvarar något direkt medelsvensson blir attraherad av. Så med tanke på det jag sagt skulle jag säga att om jag ser på henne som modell skulle jag säga att hon ser bra ut, om jag fick välja själv på att förändra henne på något sätt så definitivt mer kurvor.

petersson
2006-04-04, 16:44
Dom lär ju gå sönder om man kramar dom. Samt att man lär sticka sig.

wintersnowdrift
2006-04-04, 16:51
Bara jag som kommer till någon sex search?

Vaffan, länken är FEL!

Klipp och klistra denna istället, annars förlorar tråden lite sitt syfte...:

http://www.ryoni.com/models/victoria_secret_fashion_show_2005.html

//Kristin

Nina L
2006-04-04, 16:52
Vad var det för forum?

Edit; Tänkte väl att länken var fel. Någon snäll moderator kanske kan rätta och rensa.

akAn
2006-04-04, 17:06
inget mot den franska nyhetsuppläsaren.. var det Melissa hon hette?

JaggedAxe
2006-04-04, 17:13
Kan det i så fall vara så att det egna könets avundsjuka/beundran väger tyngre än motsatta könets åtrå?

//Kristin

Det är nog från person till person. Det är säkert många som hellre är nöjda med sig själva än bryr sig om vad andra tycker, även om det säkerligen är fler som anser att det är viktigare att andra åtrår en själv att än man själv är nöjd med sitt utseende.

Det går inte att spekulera utan det är från person till person. Punkt

christian
2006-04-04, 17:14
Det är väl lite som bodybuilding? Det är rätt få av de kvinnliga könet som tycker 130kg gigantiska muskler är jättesexigt. Därmed inte sagt att de inte skulle "hit it" för att känna på hur det känns.. haha.

norsk_gadd
2006-04-04, 17:17
Personligen gillar jag rumpor, höfter och bröst. Gärna vältränade tjejer men inte några vandrande skelett.

"I like big butts and I cannot lie....."

wintersnowdrift
2006-04-04, 17:18
Vad var det för forum?

Motsvarande allmänt-delen på ett hästrelaterat forum.

//Kristin

Pudzianovski
2006-04-04, 17:22
Orkade bara kolla första tjejen i filmen. Hon var smal, vilket är äckligt. Resten av henne var väl okej. Tycker som de flesta andra här antar jag.

Röda_Lacket
2006-04-04, 17:22
BTW låtarna i början av den andra videon är
1.Bodyrockers - I Like The Way You Move
2.Audio Bullys feat Nancy Sinatra - Shot You Down


usch vad tråkigt jag har nu måste jag slita mig från datorn

RajtanTajtan
2006-04-04, 17:23
Motsvarande allmänt-delen på ett hästrelaterat forum.

//Kristin

Ett hästrelaterat forum vore ju onekligen väldigt passande för en hingst som jag ;)

wintersnowdrift
2006-04-04, 17:23
Det är väl lite som bodybuilding? Det är rätt få av de kvinnliga könet som tycker 130kg gigantiska muskler är jättesexigt. Därmed inte sagt att de inte skulle "hit it" för att känna på hur det känns.. haha.

Den kopplingen är nog inte helt fel. Och jag antar att bodybuilders bland killar har lite samma status som modeller bland tjejer? Det extrema, ouppnåeliga som är värt att avundas.

//Kristin

JustinCredible
2006-04-04, 17:27
Jag tycker det är svinsnyggt. Kate Moss t,ex.

Pudzianovski
2006-04-04, 17:27
Den kopplingen är nog inte helt fel. Och jag antar att bodybuilders bland killar har lite samma status som modeller bland tjejer? Det extrema, ouppnåeliga som är värt att avundas.

//Kristin

Tror snarare att killar avundas fitness kroppen medans de flesta tjejer önskar se ut som slitzmodeller (i kroppen). Alltså önskar inte killar se ut som extrema byggare och tjejer önskar inte se ut som extremt smala pinnmodeller.

userfriendly
2006-04-04, 17:30
Jag tror att det finns många tjejer som skulle opponera sig och hävda att detta är ett sjukt ideal osv.
Men tror du inte att det är tjejerna som vill se ut sådär som kollar på bilderna och skriver i forumen??? kanske inte så konstigt att alla verkar tycka att det där är drömkroppen...

RajtanTajtan
2006-04-04, 17:32
Och jag antar att bodybuilders bland killar har lite samma status som modeller bland tjejer? Det extrema, ouppnåeliga som är värt att avundas.


Nej det tror jag verkligen inte. Alla tjejer vill vara snygga, men långt ifrån alla killar vill se ut som en bodybuilder. En bodybuilderfysik är inte ouppnålig, för satsar man som kille så går det att komma dit. Men ett vackert yttre föds du med och det spelar ingen roll hur mycket vissa anstränger sig, antingen har du rätt look, eller inte.

Alla kan skaffa sig mer eller mindre mycket muskler. En modellkille kan bli en tävlande byggare, men en byggare kan i 99 fall av 100 inte bli modell :)

JaggedAxe
2006-04-04, 17:32
Jag tror att det finns många tjejer som skulle opponera sig och hävda att detta är ett sjukt ideal osv.
Men tror du inte att det är tjejerna som vill se ut sådär som kollar på bilderna och skriver i forumen??? kanske inte så konstigt att alla verkar tycka att det där är drömkroppen...

Tjejen ifråga anser inte jag vara farligt smal? inte anorektiker iaf. Har sett betydligt smalare tjejer. Fö... allt snack om former. För en tjej med smala höfter är det kanske inte riktigt lika lätt att ha smal midja och breda höfter när de är smala till kroppsuppbyggnaden.

RajtanTajtan
2006-04-04, 17:33
Tror snarare att killar avundas fitness kroppen medans de flesta tjejer önskar se ut som slitzmodeller (i kroppen). Alltså önskar inte killar se ut som extrema byggare och tjejer önskar inte se ut som extremt smala pinnmodeller.


Där slog du verkligen huvudet på spiken.

Nina L
2006-04-04, 17:34
de flesta tjejer önskar se ut som slitzmodeller (i kroppen).Slitzmodellerna är också pinniga, tycker jag. Natascha Peyre är jättesmal. När jag såg henne på FF så tappade jag hakan. Jag kunde inte ana att hon var så smal.

Det påminner mig om en dokumentär jag såg om Viktoria Silverstedt. Hon var aktiv skidåkare när hon fick erbjudande om att vika ut sig i playboy. När hon kom dit så fick hon gå på sträng diet och knappt röra sig alls (helst ligga) för att benmusklerna skulle försvinna. På bild verkar alltså som att det pinniga idealet (+bröst) tilltalar majoriteten av killarna också.

När jag var yngre tyckte jag att Kate Moss hade den perfekta kroppen. *rolleyes*

Slartibartfast
2006-04-04, 17:35
Nej det tror jag verkligen inte. Alla tjejer vill vara snygga, men långt ifrån alla killar vill se ut som en bodybuilder. En bodybuilderfysik är inte ouppnålig, för satsar man som kille så går det att komma dit. Men ett vackert yttre föds du med och det spelar ingen roll hur mycket vissa anstränger sig, antingen har du rätt look, eller inte.

Alla kan skaffa sig mer eller mindre mycket muskler. En modellkille kan bli en tävlande byggare, men en byggare kan i 99 fall av 100 inte bli modell :)

Talar du om fysiken nu eller om fejset?

handlar inte denhär tråden om kroppar?

wintersnowdrift
2006-04-04, 17:36
Jag tror att det finns många tjejer som skulle opponera sig och hävda att detta är ett sjukt ideal osv.
Men tror du inte att det är tjejerna som vill se ut sådär som kollar på bilderna och skriver i forumen??? kanske inte så konstigt att alla verkar tycka att det där är drömkroppen...

Jo, det är ju ingen vetenskapligt genomförd opinionsundersökning. Men det här var som sagt inget forum för modeintresserade eller dylikt (som sagt, modevärldens ideal är annorlunda), utan det var till synes "vanliga" tjejer som nästan alla tyckte att det där är drömkroppen...

//Kristin

RajtanTajtan
2006-04-04, 17:37
Slitzmodellerna är också pinniga, tycker jag. Natascha Peyre är jättesmal. När jag såg henne på FF så tappade jag hakan. Jag kunde inte ana att hon var så smal.

Det påminner mig om en dokumentär jag såg om Viktoria Silverstedt. Hon var aktiv skidåkare när hon fick erbjudande om att vika ut sig i playboy. När hon kom dit så fick hon gå på sträng diet och knappt röra sig alls (helst ligga) för att benmusklerna skulle försvinna. På bild verkar alltså som att det pinniga idealet (+bröst) tilltalar majoriteten av killarna också.

När jag var yngre tyckte jag att Kate Moss hade den perfekta kroppen. *rolleyes*

Playboy och slitz-brudar är ju regel betydligt kurvigare än modellidealet. Det var nog det han syftade på.

Slartibartfast
2006-04-04, 17:37
Dendär typen av tjejkroppar är ju skitlätta att uppnå om man har rätt benstruktur. Bara att köra lite lätt styrketräning och svälta sig.

Karl_alfred
2006-04-04, 17:38
Kan inte de vackra ansiktena vara med o påverka en del med? Jag tror inte många tjejer skulle säga samma sak om en mindre snygg i fejan skulle va sådär smal. I övrigt tror jag det handlar mycket om att det är tjejer som vill mer ha ett sånt ideal. Alla killar jag vet tycker inte att de är snyggt med så smala damer.

RajtanTajtan
2006-04-04, 17:38
Dendär typen av tjejkroppar är ju skitlätta att uppnå om man har rätt benstruktur. Bara att köra lite lätt styrketräning och svälta sig.

Förvisso, men vad gör du åt det ansiktet du föddes med? Det är ju minst lika viktigt i den branschen. Det räcker inte med att bara vara smal.

Sniggel
2006-04-04, 17:38
Jag tror att det finns många tjejer som skulle opponera sig och hävda att detta är ett sjukt ideal osv.
Men tror du inte att det är tjejerna som vill se ut sådär som kollar på bilderna och skriver i forumen??? kanske inte så konstigt att alla verkar tycka att det där är drömkroppen...

Tack, nu slapp jag skriva det ;)

Dante
2006-04-04, 17:41
Every woman has her own beauty. Feminine charms that are hers and hers alone.

Finns många typer av skönheter.

Slartibartfast
2006-04-04, 17:41
Slitzmodellerna är också pinniga, tycker jag.


Inte alla. De mest populära är inte pinniga.

Grindemyr t.ex. har ju überfysik!
http://images.phun.org/phun/galleries/elin/elin_grindemyr_09.jpg

Slartibartfast
2006-04-04, 17:42
Förvisso, men vad gör du åt det ansiktet du föddes med? Det är ju minst lika viktigt i den branschen. Det räcker inte med att bara vara smal.

Jo, det stämmer. Är man ful är man fucked hursomhelst, men tråden och tjejernas kommetarer handlade ändå om kroppen.

RajtanTajtan
2006-04-04, 17:45
Inte alla. De mest populära är inte pinniga.

Grindemyr t.ex. har ju überfysik!
http://images.phun.org/phun/galleries/elin/elin_grindemyr_09.jpg


Precis, den klassiska pinuppan är ju kurvig och kvinnlig och minst sagt jävligt sexig.

wintersnowdrift
2006-04-04, 17:48
Nej det tror jag verkligen inte. Alla tjejer vill vara snygga, men långt ifrån alla killar vill se ut som en bodybuilder. En bodybuilderfysik är inte ouppnålig, för satsar man som kille så går det att komma dit. Men ett vackert yttre föds du med och det spelar ingen roll hur mycket vissa anstränger sig, antingen har du rätt look, eller inte.

Alla kan skaffa sig mer eller mindre mycket muskler. En modellkille kan bli en tävlande byggare, men en byggare kan i 99 fall av 100 inte bli modell :)

Tråden jag citerat ifrån i ursprungsinlägget handlar om modellernas kroppar (även om de givetvis har ett vackert ansikte också) - och då sätts det likhestecken mellan smal och snygg.

När jag skriver ouppnåeligt så menar jag egentligen inte bokstavligen, men det är den känslan som bodybuilders/fotomodeller för med sig hos "småfeta/klena" medelsvensson. Att bli smal är i teorin inte svårt för en tjej (att sluta äta är ju ett säkert kort för viktminskning), precis som att det i samma hypotetiska värld är fullt möjligt för alla killar att bli bodybuilders. Men hur många klarar i praktiken av att svälta sig alternativt träna extremt mycket och hårt?

//Kristin

Trance
2006-04-04, 17:51
Dendär typen av tjejkroppar är ju skitlätta att uppnå om man har rätt benstruktur. Bara att köra lite lätt styrketräning och svälta sig.

Samtidigt som det är aslätt att uppnå en kropp som Brad Pitt I fight club som kille om man har rätt benstruktur? Teorin låter det lätt men inte praktiken är det inte direkt lätt nej..

RajtanTajtan
2006-04-04, 17:53
Tråden jag citerat ifrån i ursprungsinlägget handlar om modellernas kroppar (även om de givetvis har ett vackert ansikte också) - och då sätts det likhestecken mellan smal och snygg.

När jag skriver ouppnåeligt så menar jag egentligen inte bokstavligen, men det är den känslan som bodybuilders/fotomodeller för med sig hos "småfeta/klena" medelsvensson. Att bli smal är i teorin inte svårt för en tjej (att sluta äta är ju ett säkert kort för viktminskning), precis som att det i samma hypotetiska värld är fullt möjligt för alla killar att bli bodybuilders. Men hur många klarar i praktiken av att svälta sig alternativt träna extremt mycket och hårt?

//Kristin


Men du, bara för att det nu ev. är svårt att uppnå det, så betyder ju inte det att det är mer beundransvärt och lockade för det. Jag är övertygad om att minst lika många tycker det ser osmakligt och överdrivet ut. Det är väl inte för inte som bodybuilding inte är med RF. För sporten i sig har ju inte den bästa stämpeln. Att bli smal är inget märkvärdigt. Det kan faktiskt i stort sett alla bli.

Det extrema är oftast mer motbjudande än lockande.

Slartibartfast
2006-04-04, 17:54
När jag skriver ouppnåeligt så menar jag egentligen inte bokstavligen, men det är den känslan som bodybuilders/fotomodeller för med sig hos "småfeta/klena" medelsvensson. Att bli smal är i teorin inte svårt för en tjej (att sluta äta är ju ett säkert kort för viktminskning), precis som att det i samma hypotetiska värld är fullt möjligt för alla killar att bli bodybuilders. Men hur många klarar i praktiken av att svälta sig alternativt träna extremt mycket och hårt?

//Kristin

jag skulle våga mig på att påstå att det är ca ett halvt ljusår mellan varandra i svårighetsskala att uppnå en bodybuilderfysik och att se undernärd ut.

RajtanTajtan
2006-04-04, 17:55
jag skulle våga mig på att påstå att det är ca ett halvt ljusår mellan varandra i svårighetsskala att uppnå en bodybuilderfysik och att se undernärd ut.

Ja det ena går ju att bli på några månader.

ugglan
2006-04-04, 17:55
Jag har svårt för brudar som inte har den minsta tillstymmelse till form på axlarna.

Slartibartfast
2006-04-04, 17:56
Samtidigt som det är aslätt att uppnå en kropp som Brad Pitt I fight club som kille om man har rätt benstruktur? Teorin låter det lätt men inte praktiken är det inte direkt lätt nej..

Precis. Vem som helst kan uppnå Brads massa och Giseles magerhet, men har man inte den naturliga benstrukturen ser det aldrig riktigt bra ut ändå.

Doctor Snuggles
2006-04-04, 19:20
Slitzmodellerna är också pinniga, tycker jag. Natascha Peyre är jättesmal. När jag såg henne på FF så tappade jag hakan. Jag kunde inte ana att hon var så smal.

Det påminner mig om en dokumentär jag såg om Viktoria Silverstedt. Hon var aktiv skidåkare när hon fick erbjudande om att vika ut sig i playboy. När hon kom dit så fick hon gå på sträng diet och knappt röra sig alls (helst ligga) för att benmusklerna skulle försvinna. På bild verkar alltså som att det pinniga idealet (+bröst) tilltalar majoriteten av killarna också.

När jag var yngre tyckte jag att Kate Moss hade den perfekta kroppen. *rolleyes*

Nej, det tilltalar pojkar som knappt slutat amma, ergo bröstfixeringen.
Män gillar (ordentliga) rumpor, höfter och bröst. :D

mini
2006-04-04, 19:33
På ett sätt är det ju sunt att tjejer har egna ideal och inte bara "det killar gillar", men detta alternativ är ju inte det mest hälsosamma.

Kwon
2006-04-04, 19:34
KRISTIN!

Bara så du vet så håller JAG inte med dom!

Phat Azz iz teh Shiznit! :thumbup:

Flatazz can go home :)

Gotta have them curves...DEM CURVES!!!

Cilia
2006-04-04, 19:35
På ett sätt är det ju sunt att tjejer har egna ideal och inte bara "det killar gillar", men detta alternativ är ju inte det mest hälsosamma.
precis men är du säker på att dom har dom idealen för att det är deras egna och inte för att dom tror att det är det män eftertraktar?
De vanliga signalerna som signaleras i samhället är ju inte att dom tjejerna är fula och killar tycker dom är äckliga direkt

Papi
2006-04-04, 19:36
Låt mig gissa, tjejerna på hästforumet är övervägande tonåringar?
Tragiskt är vad det är. Inga former, bara vandrande klädhängare. *screwy*
Varför ser alla helt livlösa ut i blicken? Det är som om de bantat och knarkat bort livsgnistan. Som någon skrev, många skådisar upplevs som mycket vackrare och sexigare även om de aldrig skulle platsa på en modellvisning. Det är väl för att man ser dem uttrycka känslor på film, det blir en riktig människa bakom fasaden.
Det flesta tjejer växer ifrån de där idealen när de blir lite äldre.
Jag tror det rör sig om nån form av indoktrinering. Från barnsben matas man med bilder på hur man "ska se ut" och blir tillsagd att det är snyggt. Alla bilder är retuscherade och det är i princip omöjligt att se ut så.
Det är väl samma fenomen som får dem att klä sig likadant. Gå ut och kolla själva nu när våren kommer! Nästan alla klär sig likadant, väldigt få som skiljer sig från mängden. Är det nåt slags nedärvt beteende som flockdjur har? Om man ser ut som alla andra är det mindre risk att ett rovdjur tar just dig. De som sticker ut drar uppmärksamhet till sig och riskerar att bli utvalda som byte.

Jag ska sluta skriva inlägg halvsovande... :D

JaggedAxe
2006-04-04, 19:39
precis men är du säker på att dom har dom idealen för att det är deras egna och inte för att dom tror att det är det män eftertraktar?
Det är det som diskuterats lite fram och tillbaka.

De vanliga signalerna som signaleras i samhället är ju inte att dom tjejerna är fula och killar tycker dom är äckliga direkt
Det finns ju klart och tydligt olika signaler i samhället.
1. Slitz tjejer
2. Modell tjejer (syftar på de väldigt smala)
3. Tjejer ska ha normal kroppsbyggnad
4. Tjejer ska vara kurviga

Cilia
2006-04-04, 20:03
Det finns ju klart och tydligt olika signaler i samhället.
1. Slitz tjejer
2. Modell tjejer (syftar på de väldigt smala)
3. Tjejer ska ha normal kroppsbyggnad
4. Tjejer ska vara kurviga
och hur stor del av uppmärksamheten främst i media får dom olika idealen?

Hur stort genomslag tror du det har på unga tjejer var de olika idealen presenteras? Jag anser att om vi har tur får din punkt 3 viss uppmärksamhet när media har dåligt samvete och någon gång då och då trycker in en studie om att normalt är bra också men oftast finns det samtidigt 3 andra artiklar som motsäger det iaf indirekt.

punkt 4 kommer med som ngt freakigt ibland för att visa att vissa män även gillar andra kvinnor lite fetishvarningsaktigt.

Kwon
2006-04-04, 20:07
Kurviga tjejer är rejält på uppgång nu och det är fler och fler som gillar det.

60-talet var det Twiggy, 2010 får ni se på andra bullar!

Nina L
2006-04-04, 20:11
Playboy och slitz-brudar är ju regel betydligt kurvigare än modellidealet. Det var nog det han syftade på.De har möjigen ett par kg fett till på kroppen, men det är marginellt om vi jämför med Victoria sectret-modeller. (Båda grupperna har en rejäl hylla, inte jämförbar med vanliga catwalk-modeller.)

Lallle
2006-04-04, 20:13
Personligen tycker jag inte det är snyggt alls när tjejer är överdrivet smala. Dom får gärna ha lite hull för min del.

JaggedAxe
2006-04-04, 20:18
och hur stor del av uppmärksamheten främst i media får dom olika idealen?

Hur stort genomslag tror du det har på unga tjejer var de olika idealen presenteras? Jag anser att om vi har tur får din punkt 3 viss uppmärksamhet när media har dåligt samvete och någon gång då och då trycker in en studie om att normalt är bra också men oftast finns det samtidigt 3 andra artiklar som motsäger det iaf indirekt.

punkt 4 kommer med som ngt freakigt ibland för att visa att vissa män även gillar andra kvinnor lite fetishvarningsaktigt.

1. Slitz tjejer - (figurerar ständigt i media, skvaller tidningar Big Brother? etc)
2. Modell tjejer (syftar på de väldigt smala) - (figurerar även dessa ständigt i media, reklamposters, tidningar, you name it)
3. Tjejer ska ha normal kroppsbyggnad - (Dove reklamer? Feminister? The normal women are fighting back...)
4. Tjejer ska vara kurviga - Fetishvarningsaktigt? J.lo har ju närmast nått gudastatus (Fråga kwon? Usa?) och är inte det en kurvig tjej så vet jag inte vad. Fetishvarningsaktigt? Herregud... lyft blicken och upplev verkligheten.

Kwon
2006-04-04, 20:20
Det finns minst en person för allt här i världen! :)

Det är fler som börjar uppskatta de lite kurvigare damerna nu än förr! :thumbup:

Kommer idealen förändras? Vi får se!

Bli ej påverkad av media, det viktiga är vad DU tycker är snyggt!

Pez
2006-04-04, 20:21
Den kopplingen är nog inte helt fel. Och jag antar att bodybuilders bland killar har lite samma status som modeller bland tjejer? Det extrema, ouppnåeliga som är värt att avundas.

//Kristin
Det är bara att kolla runt här och på gymmen.. det är inte för att tjejerna flockas till en som vi snubbar jagar 150 i bänk eller vill ha 45cm-armar.
Till en början kanske, men det är sällan den sorts uppskattning som driver på folk.

Jense
2006-04-04, 20:21
1. Slitz tjejer - (figurerar ständigt i media, skvaller tidningar Big Brother? etc)
2. Modell tjejer (syftar på de väldigt smala) - (figurerar även dessa ständigt i media, reklamposters, tidningar, you name it)
3. Tjejer ska ha normal kroppsbyggnad - (Dove reklamer? Feminister? The normal women are fighting back...)
4. Tjejer ska vara kurviga - Fetishvarningsaktigt? J.lo har ju närmast nått gudastatus (Fråga kwon? Usa?) och är inte det en kurvig tjej så vet jag inte vad. Fetishvarningsaktigt? Herregud... lyft blicken och upplev verkligheten.


ja j-lo har en stor bred röv men hon har inga bröst och inte smal midja och kan därför inte ses som kurvig, enligt mig :D

JaggedAxe
2006-04-04, 20:24
ja j-lo har en stor bred röv men hon har inga bröst och inte smal midja och kan därför inte ses som kurvig, enligt mig :D

Smal midja, breda höfter, inga rejäla kötthinkar men tror många skulle klassa henne som kurvig! :thumbup:

Kwon
2006-04-04, 20:25
Reigning "booty" queen, Vida Guerra, has inked a deal with new upstart label, In Ya Face Records, and hopes to release her debut album later this year.

Guerra, who became popular for her voluptuous backside, broke onto the modeling scene in 2002, when she appeared in FHM Magazine's "Honey Next Door" section, catching the attention of men across the nation.

Baan
2006-04-04, 20:30
Reigning "booty" queen, Vida Guerra, has inked a deal with new upstart label, In Ya Face Records, and hopes to release her debut album later this year.

Guerra, who became popular for her voluptuous backside, broke onto the modeling scene in 2002, when she appeared in FHM Magazine's "Honey Next Door" section, catching the attention of men across the nation.

Hepp blir hon känd så lär ju hennes mobilbilder bli populära te he he.

JaggedAxe
2006-04-04, 20:31
Reigning "booty" queen, Vida Guerra, has inked a deal with new upstart label, In Ya Face Records, and hopes to release her debut album later this year.

Guerra, who became popular for her voluptuous backside, broke onto the modeling scene in 2002, when she appeared in FHM Magazine's "Honey Next Door" section, catching the attention of men across the nation.

Kommer ihåg det faktiskt.

Kwon
2006-04-04, 20:35
And after that, she evolved...

http://img327.imageshack.us/img327/1756/vida1111024x7689ad.th.jpg
http://img327.imageshack.us/img327/1756/vida1111024x7689ad.jpg <- Klickizen

Frippe_L
2006-04-04, 20:41
And after that, she evolved...



För att citera Rocco S: oo dats a najs ass!

mangemani
2006-04-04, 20:56
låter nästan som om dessa tjejer som skrev på det där forumet har lite annat att försöka ordna upp innan dom går igenom ett onödigt helvete för att bli nått som dom egentligen inte "behöver" bli.
osäkerhet i kombination med dåligt självförtroende är inte bra,det får en lätt att glida in på sådana tankar(tydligen)

Princy
2006-04-04, 20:59
Jag kan inte se bilden/bilderna som tråden handlade om från början. :(

Jtor
2006-04-04, 21:03
Orkade inte läsa igenom hela tråden.

Visst är det snyggt med lågt bf, men då får dom fan emig vara lite bitigare. Att se ben genom skinnet är ju inte direkt snyggt.

dessutom så måste man även tänka på att tjejerna i videon är sjukt Mycket smalare i verkligheten än vad man tror efter ha sett på videon.

Sen tycker jag att allting är relativt med kvinnokroppen (och manskroppen ;)), vissa tjejer passar olika bra med olika attribut.

Om allting på en tjejs kropp funkar i symbios och hon har ett fint ansikte så gör det henne ändå bara snygg.

En vacker tjej besitter charm och en fin personlighet, osv osv osv.

blasr
2006-04-04, 21:11
Inte alla. De mest populära är inte pinniga.

Grindemyr t.ex. har ju überfysik!
http://images.phun.org/phun/galleries/elin/elin_grindemyr_09.jpg

Mmm, den kroppen :kinky: Synd bara att hon ser ut som en bäver i fejan.

Slartibartfast
2006-04-04, 21:18
*gggnnnn* *sprruuuutt-t-t*

Här snackar vi former!

http://www.elingrindemyr.nl/images/pictures/Slitz_OnTour2004_20.jpg

Fed up
2006-04-04, 21:19
när man snackar "kurvig" brukar man väl mer mena:
http://www.aftonbladet.se/kvinna/0110/08/mullig2.jpg
(fast kanske lite smalare midja, skitsvårt hitta bra bilder ju)
än
http://www.soft2home.com/savers/jennifer-lopez/jennifer-lopez-tb04.jpg

J.Lo är ju inte lika mager som high fashion-modeller, men jag tycker mer hon är normal är kurvig, så att säga. En fit version av normal då. (enligt de där kategorierna ovan alltså.)
Förövrigt är väl hennes rumpostorlek en smula överdriven, så jäkla stor är den ju inte...

Slartibartfast
2006-04-04, 21:21
Elin, det sunda alternativet. :thumbup:

Riktiga knäböjslår har hon! :kinky:

http://www.elingrindemyr.nl/images/pictures/Slitz_Masters2004_18.jpg

http://www.elingrindemyr.nl/images/pictures/Slitz_Masters2004_34.jpg

Slartibartfast
2006-04-04, 21:22
när man snackar "kurvig" brukar man väl mer mena:
http://www.aftonbladet.se/kvinna/0110/08/mullig2.jpg


Nej, detdär är known as "fet"

AFanatic
2006-04-04, 21:32
*gggnnnn* *sprruuuutt-t-t*

Här snackar vi former!

http://www.elingrindemyr.nl/images/pictures/Slitz_OnTour2004_20.jpg


Menar du kurvig?


Jag skulle kalla henne smal/fit. Men inte kurvig iaf.

Slartibartfast
2006-04-04, 21:39
Menar du kurvig?


Jag skulle kalla henne smal/fit. Men inte kurvig iaf.

Det där är vad jag menar med kurvig, ja. Fit så in i i Legoland också. De två tenderar att hänga ihop i min tankevärld, om vi snackar om den attraktiva kurvigheten.

Fed up
2006-04-04, 21:39
Nej, detdär är known as "fet"

ok, hon är kanske mer vad som brukar kallas "mullig", men för att vara kurvig får det ju vara nåt sånt hära:
http://www.swedishnina.com/Modellportfolio/images/froderberg-4.jpg

JaggedAxe
2006-04-04, 21:40
Nej, detdär är known as "fet"

Håller med. vem är det? anna book!?!? *slap*

Slartibartfast
2006-04-04, 21:44
ok, hon är kanske mer vad som brukar kallas "mullig", men för att vara kurvig får det ju vara nåt sånt hära:
http://www.swedishnina.com/Modellportfolio/images/froderberg-4.jpg

Nja, Nina är halvkurvig. Inte speciellt kurvig alls nu när hon är nerdeffad. Bra fysik, dock.

Dipshit
2006-04-04, 21:44
*gggnnnn* *sprruuuutt-t-t*

Här snackar vi former!

http://www.elingrindemyr.nl/images/pictures/Slitz_OnTour2004_20.jpg
shit, du sitter alltid på det bästa! :bow:
10-poängare!

(kwon o tcog är duktiga också;))

Greg
2006-04-04, 21:52
Tänk på att många bilder, som är gjorda i tidningar, på omslag så som CD's etcetera är oftast tillfixade i en dator.

J-Lo är kurvig.

Såg att Tyra Banks var med i videon, hon är väl ändå ganska kurvig?

wintersnowdrift
2006-04-04, 21:54
Men du, bara för att det nu ev. är svårt att uppnå det, så betyder ju inte det att det är mer beundransvärt och lockade för det. Jag är övertygad om att minst lika många tycker det ser osmakligt och överdrivet ut. Det är väl inte för inte som bodybuilding inte är med RF. För sporten i sig har ju inte den bästa stämpeln. Att bli smal är inget märkvärdigt. Det kan faktiskt i stort sett alla bli.

Det extrema är oftast mer motbjudande än lockande.

Ja, det extrema ligger ofta på gränsen till det groteska. Men just därför tror jag att det är många som faktiskt finner det fascinerande/åtråvärt.

Bodybuilderjämförelsen kanske haltar något, men en viss substans har den ändå tycker jag. Här på Kolozzeum är det inte speciellt många som rynkar på näsan åt det idealet, vilket inte heller är konstigt på ett forum för styrketräning (jag är en katt bland hermelinerna vågar jag nog påstå). På ett forum för t.ex. bilintresserade gissar jag att en bild på en proffsbyggare i det närmaste skulle väcka anstöt.

Den kvinnliga "extremen" - supermodellen - väcker inte alls samma reaktioner hos "den stora massan". Kanske för att den bilden exponeras så mycket mer i media än vad manliga kroppsbyggare gör? Vilket man också skulle kunna ställa sig frågande till - killar "ska" ju vara muskulösa och tjejer "ska" vara smala, så varför har inte modebranchen dragit det manliga idealet till sin spets? Bodybuilders har ju dessutom scenvana.... ;).

//Kristin

wintersnowdrift
2006-04-04, 21:57
Det är bara att kolla runt här och på gymmen.. det är inte för att tjejerna flockas till en som vi snubbar jagar 150 i bänk eller vill ha 45cm-armar.
Till en början kanske, men det är sällan den sorts uppskattning som driver på folk.

Nej... och uppenbarligen har "modell-looken" lite samma status bland tjejer. De flesta killar måste ju ändå se upp till någon som är riktigt stor (man muckar inte med honom i alla fall?), samtidigt som tjejen jag citerade i ursprungsinlägget "skulle kunna döda för att få en kropp som andra tjejer avundades henne...".

//Kristin

Metal_boy_
2006-04-04, 22:05
Personligen gillar jag rumpor, höfter och bröst. Gärna vältränade tjejer men inte några vandrande skelett.

"I like big butts and I cannot lie....."

Håller med, fan det måsste ju finnas lite röv att smiska och klämma på.
De där smala modellerna går ju sönder om man skulle ta i dom, ser ut som undernärda pojkar. Nä usch, duger högst till en omgång Plockepinn.

tossefar
2006-04-04, 22:09
Jag må vara en hemsk pojke, men jag gillar flickorna i klippet bäst. Gorgeous.

Metal_boy_
2006-04-04, 22:13
Jag må vara en hemsk pojke, men jag gillar flickorna i klippet bäst. Gorgeous.


Det finns benrangel på hjul som du kan köpa. Såna man hade i skolan.

Helena B
2006-04-04, 22:13
Jag må vara en hemsk pojke, men jag gillar flickorna i klippet bäst. Gorgeous.

Äh Tosse, smaken är som baken. Om alla skulle attraheras av samma typ av kropp/utseende då skulle det bli en massa tjejer/killar över.

Metal_boy_
2006-04-04, 22:17
*gggnnnn* *sprruuuutt-t-t*

Här snackar vi former!

http://www.elingrindemyr.nl/images/pictures/Slitz_OnTour2004_20.jpg


Ska du komma och bo hos mig ett tag Slarti? Hon jobbar i en affär nere i stan här :) Jävligt fin för övrigt*boing*

Slartibartfast
2006-04-04, 22:17
Nej... och uppenbarligen har "modell-looken" lite samma status bland tjejer. De flesta killar måste ju ändå se upp till någon som är riktigt stor (man muckar inte med honom i alla fall?), samtidigt som tjejen jag citerade i ursprungsinlägget "skulle kunna döda för att få en kropp som andra tjejer avundades henne...".

//Kristin

Men catwalkmodellkroppen är ju ändå inte den fysik som de allra flesta tjejer vill uppnå. På samma sätt som de allra flesta killar inte vill se ut som Ruhl.

90% av alla tjejer vill se ut såhär:
http://i.rollingstone.com/assets/rs/65/6720/images/00334230_lg.jpg

Och 90 % av alla killar vill se ut såhär:
http://mx13.free.fr/c1/acteurs/mark-wahlberg/mark2.jpg

RajtanTajtan
2006-04-04, 22:20
Ja, det extrema ligger ofta på gränsen till det groteska. Men just därför tror jag att det är många som faktiskt finner det fascinerande/åtråvärt.

Bodybuilderjämförelsen kanske haltar något, men en viss substans har den ändå tycker jag. Här på Kolozzeum är det inte speciellt många som rynkar på näsan åt det idealet, vilket inte heller är konstigt på ett forum för styrketräning (jag är en katt bland hermelinerna vågar jag nog påstå). På ett forum för t.ex. bilintresserade gissar jag att en bild på en proffsbyggare i det närmaste skulle väcka anstöt.

Den kvinnliga "extremen" - supermodellen - väcker inte alls samma reaktioner hos "den stora massan". Kanske för att den bilden exponeras så mycket mer i media än vad manliga kroppsbyggare gör? Vilket man också skulle kunna ställa sig frågande till - killar "ska" ju vara muskulösa och tjejer "ska" vara smala, så varför har inte modebranchen dragit det manliga idealet till sin spets? Bodybuilders har ju dessutom scenvana.... ;).

//Kristin

Ja det är inte i många miljöer som kroppsbyggaren är kung, förutom i gymmiljöer och bland likasinnade. Det finns ju bra mycker fler tjejer som vill se ut som en modell, än vad det finns killar som vill se ut som byggare.

Helena B
2006-04-04, 22:21
Ska du komma och bo hos mig ett tag Slarti? Hon jobbar i en affär nere i stan här :) Jävligt fin för övrigt*boing*

Du kan få hennes mobilnr oxå, om du är snäll :D

Metal_boy_
2006-04-04, 22:26
Du kan få hennes mobilnr oxå, om du är snäll :D


Som om du har det :D

Helena B
2006-04-04, 22:28
Som om du har det :D

Ja faktiskt!


Finns på Eniro...

wintersnowdrift
2006-04-04, 22:28
Jag må vara en hemsk pojke, men jag gillar flickorna i klippet bäst. Gorgeous.


Det måste du inte alls - alla tycker ju olika. (Jag tillhör antagligen kategorin "plockepinn" själv :D.)

Jag blir dock lite smått orolig när unga tjejer är beredda att offra sin hälsa för en kroppsform som för många inte är hälsosam (det är en skillnad mellan att vara smal "av naturen" och att svälta sig mager) - när deras kroppar troligtvis duger som de är. Sedan har iofs mini en poäng i att det kan finnas en vinst i att tjejers ideal inte nödvändigtvis behöver vara det som behagar män mest, men kanske inte i det här fallet...

//Kristin

RajtanTajtan
2006-04-04, 22:29
Nej... och uppenbarligen har "modell-looken" lite samma status bland tjejer. De flesta killar måste ju ändå se upp till någon som är riktigt stor (man muckar inte med honom i alla fall?), samtidigt som tjejen jag citerade i ursprungsinlägget "skulle kunna döda för att få en kropp som andra tjejer avundades henne...".

//Kristin

Bara för att man inte vill bråka med ngn, så betyder ju inte det att man ser upp till vederbörande. Lika lite som man beundrar ett 2 m stort fläskberg, som man inte heller är så sugen på att fightas med. Okej att man ser upp på ngn som är längre, men det är ju ngt helt annat.

Larsson
2006-04-04, 22:30
Ja faktiskt!


Finns på Eniro...

Hur har du fått hennes nummer, är ni kompisar?

Edit: Tycker inte om vit text....

Metal_boy_
2006-04-04, 22:30
Ja faktiskt!


Finns på Eniro...


Haha! Ja men även om det finns där, varför har du det? Hur känner du henne?

Helena B
2006-04-04, 22:31
Men grabbar jag känner henne inte, men jag har tillgång till hennes nummer precis som ni har.

Här försöker man vara rolig *cry*

wintersnowdrift
2006-04-04, 22:33
Men catwalkmodellkroppen är ju ändå inte den fysik som de allra flesta tjejer vill uppnå. På samma sätt som de allra flesta killar inte vill se ut som Ruhl.

Ja, det trodde jag också. Och det är säkert sant - jag blev förvånad bara att tjejerna i den tråden jag läste var så pass eniga. Men som sagt, de utgör inget statistiskt urval (och medan diskussionen fortlöpt här på Kolozzeum har det faktiskt kommit motreaktioner även på hästforumet. Världen är kanske inte fullkomligt indoktrinerad ändå ;)).

//Kristin

wintersnowdrift
2006-04-04, 22:36
Bara för att man inte vill bråka med ngn, så betyder ju inte det att man ser upp till vederbörande. Lika lite som man beundrar ett 2 m stort fläskberg, som man inte heller är så sugen på att fightas med. Okej att man ser upp på ngn som är längre, men det är ju ngt helt annat.

Nu tolkar du mig lite väl bokstavligt igen *rolleyes*.

Tror du verkligen inte att många killar imponeras av en stor muskelmassa? Jag kan visserligen ha helt fel och dra i lite för generella växlar, men på samma sätt tycks många tjejer se upp till supermodellerna.

//Kristin

Metal_boy_
2006-04-04, 22:38
Men grabbar jag känner henne inte, men jag har tillgång till hennes nummer precis som ni har.

Här försöker man vara rolig *cry*


Du skulle sagt att du kunde fixa numret :)

RajtanTajtan
2006-04-04, 22:50
Nu tolkar du mig lite väl bokstavligt igen *rolleyes*.

Tror du verkligen inte att många killar imponeras av en stor muskelmassa? Jag kan visserligen ha helt fel och dra i lite för generella växlar, men på samma sätt tycks många tjejer se upp till supermodellerna.

//Kristin

Muskler imponerar ju alltid, men inte det där extrema som kroppsbyggarna står för. Då är ju en muskulös gymnast eller en allmänt vältränad fysik mer lockande, för gemene man. Du kan inte jämföra kvinnliga supermodeller med manliga kroppsbyggare. Det är skillnad att pryda omslaget på Vouge, mot att göra det på Flex :)

Byggaren representerar ju inte drömmannen.

Kwon
2006-04-04, 22:54
Supz0rz (http://img201.imageshack.us/img201/3268/carmenluvana23ir.jpg)

Liten Men Fet
2006-04-05, 00:09
Tjejerna i den där videon såg väl bra ut men deras kroppar hade sett mycket bättre ut med mera muskler och fett. Ingen av dom ser ju ut som om dom skulle kunna bära hem en matkasse från affären.

Såg en tjej på gymmet idag som var riktigt vacker och hon låg och hantelpressade med samma hantlar som jag använder ibland, dessutom var hon trevlig när jag frågade om lite speciella övningar hon körde. Dom såg ut som om man hade hämtat dom ur något gammalt brottarprogram.

Nä, smaken är väl som baken delad och hårig men jag vet att jag vill ha riktiga flickor/kvinnor som inte går sönder när man tar i dom.

sissa
2006-04-05, 00:32
( Jag kunde inte se klippet just nu)


Spelar inte så stor roll hur idealet ser ut, det trista är väl om man blir besatt av se ut på ett visst sätt och att man kopplar allt sitt värde till hur man ser ut,(och att man ser ut på ett visst sätt)

Alla som är smala svälter ju inte sig eller har anorexia menar jag. Eller ens har kämpat mot ett sånt ideal för att de tror att de inte duger annars.

Att föredra kurvighet eller en viss muskelbyggnad blir ju bara att byta ut idealet.

Visst kan man fråga sig om det ändå inte är sundare att ha ett ideal som tilllåter att man har former? Kanske, men inte självklart tycker jag. Jag menar folk opererar in inplantat i gumpen för att få den större. Tex.

Nina L
2006-04-05, 06:08
Nja, Nina är halvkurvig. Inte speciellt kurvig alls nu när hon är nerdeffad. Bra fysik, dock. *grr27* 99-69-99 <--- Timglas ffs!

Kwon
2006-04-05, 06:20
*gggnnnn* *sprruuuutt-t-t*
Här snackar vi former!
http://www.elingrindemyr.nl/images/pictures/Slitz_OnTour2004_20.jpg

Är det samma tjej Slarti?

Klickz (http://www.weakgame.com/media_5146_Strip_Mrs_Claus.html)

balder
2006-04-05, 06:29
Är det samma tjej Slarti?

Klickz (http://www.weakgame.com/media_5146_Strip_Mrs_Claus.html)

hehe kul spel

Genesis
2006-04-05, 07:49
Är det samma tjej Slarti?

Klickz (http://www.weakgame.com/media_5146_Strip_Mrs_Claus.html)
*cry*

Dante
2006-04-05, 07:51
*grr27* 99-69-99 <--- Timglas ffs!

:hbang: :bow:

Wennerberg
2006-04-05, 08:14
Men gud, det där var inte så farligt. De har jag dragit ihopa klippet så alla ser extremt smala ut. Seals huvud ser ju ut som en vägkon i det formatet. Det var ändå kända modeller med här, som inte är så extrema. De som är värst är väl de som inte blivit kända än med vill bli och på vägen får en helt vanställd jävla självbild.

Elin ftw

wintersnowdrift
2006-04-05, 08:47
Muskler imponerar ju alltid, men inte det där extrema som kroppsbyggarna står för. Då är ju en muskulös gymnast eller en allmänt vältränad fysik mer lockande, för gemene man. Du kan inte jämföra kvinnliga supermodeller med manliga kroppsbyggare. Det är skillnad att pryda omslaget på Vouge, mot att göra det på Flex :)

Byggaren representerar ju inte drömmannen.

Nej, och supermodellen representerar högst troligt inte drömkvinnan heller (se slartis bilder). Men jag tror ändå att det är något som lockar med det extrema, närapå groteska - groteskt biffig eller groteskt tunn. Därför jämför jag synen på bodybuilders och catwalk-modeller rent kroppsligt.

//Kristin

Slartibartfast
2006-04-05, 08:57
*grr27* 99-69-99 <--- Timglas ffs!

Mått säger ingenting. Jag har haft lår på 68 cm, men inte fan var såg de gofva ut för det. :D

RajtanTajtan
2006-04-05, 09:10
Nej, och supermodellen representerar högst troligt inte drömkvinnan heller (se slartis bilder). Men jag tror ändå att det är något som lockar med det extrema, närapå groteska - groteskt biffig eller groteskt tunn. Därför jämför jag synen på bodybuilders och catwalk-modeller rent kroppsligt.

//Kristin

En bobybuilder skiljer sig mer från den vanliga killen, än vad den kvinnliga modellen gör från en vanlig tjej. Modellen kanske väger 15-20 kg mindre, medans snubben väger 30-40 kg mer. Den ena klär sig snyggt, den andra brukar smörja in sig med brunkräm och posera i string.

Modellen brukar ju i regel se bra ut (vilket självklart spelar roll i detta sammanhanget), medans biffens plyte förklarar varför han ville kompensera med en "snygg" kropp.

Slartibartfast
2006-04-05, 09:18
En bobybuilder skiljer sig mer från den vanliga killen, än vad den kvinnliga modellen gör från en vanlig tjej. Modellen kanske väger 15-20 kg mindre, medans snubben väger 30-40 kg mer. Den ena klär sig snyggt, den andra brukar smörja in sig med brunkräm och posera i string.

Modellen brukar ju i regel se bra ut (vilket självklart spelar roll i detta sammanhanget), medans biffens plyte förklarar varför han ville kompensera med en "snygg" kropp.

varför envisas du med att prata om ansiktet? Detta är en fysiktråd.

qubie
2006-04-05, 09:57
.........
Och 90 % av alla killar vill se ut såhär:
http://mx13.free.fr/c1/acteurs/mark-wahlberg/mark2.jpg

Hur får man den där "looken" på bröstet? Är det gener blandat med stenhård och rätt sorts träning som han fått det av? Någon som har någon anning hur han tränat för att få den där formen på bröstet?

Cilia
2006-04-05, 10:17
KAn ingen köpa glasögon till Slarti?

Hur kan han tycka att den blonda är kurvig och inte Nina?
Nina är i mitt tycke kurvigare.

Sen att han har idén att 90% av alla tjejer har Brittans fysik är obegriplig.
Hon är både smalare och mer fit än det stora genomsnittet av tjejer.

Pingu
2006-04-05, 10:21
KAn ingen köpa glasögon till Slarti?

Hur kan han tycka att den blonda är kurvig och inte Nina?
Nina är i mitt tycke kurvigare.


Jag håller med Slarti, hon såg kurvigare ut än Nina

petersson
2006-04-05, 10:24
Hur får man den där "looken" på bröstet? Är det gener blandat med stenhård och rätt sorts träning som han fått det av? Någon som har någon anning hur han tränat för att få den där formen på bröstet?

Det är generna som styr hur man kommer se ut. Men han har förmodligen tränat en del också. Han är inte vidare stor, den muskelvolymen kan nog dom flesta män komma upp till.

Slartibartfast
2006-04-05, 10:25
Hur får man den där "looken" på bröstet? Är det gener blandat med stenhård och rätt sorts träning som han fått det av? Någon som har någon anning hur han tränat för att få den där formen på bröstet?

Det är genetiskt.

Slartibartfast
2006-04-05, 10:26
Sen att han har idén att 90% av alla tjejer har Brittans fysik är obegriplig.
Hon är både smalare och mer fit än det stora genomsnittet av tjejer.

VILL se ut som brittan, skrev jag.

Cilia
2006-04-05, 10:29
VILL se ut som brittan, skrev jag.
ok då läste jag fel men Nina är i mina ögon fortfarande kurvig

Nina L
2006-04-05, 10:30
Mått säger ingenting. Jag har haft lår på 68 cm, men inte fan var såg de gofva ut för det. :DBah. Klart det gör. Ditt problem var att dina feta knän samtidigt mätte 60 cm. Nu har jag iofs inte sett Elin i verkligheten, men hon ser inte ut att ha någon extremt smal midja utan hon ser ut att vara som jag eller till och med rakare. Du är kär i henne, och tänker därför inte klart.

Cilia: Tack för att du försvarar min heder. Det här är så klart en stor grej för mig. Vad skall nästa sak vara? Att min avatar inte ser ut som en penis, kanske???

Slartibartfast
2006-04-05, 10:32
Bah. Klart det gör. Ditt problem var att dina feta knän samtidigt mätte 60 cm. Nu har jag iofs inte sett Elin i verkligheten, men hon ser inte ut att ha någon extremt smal midja utan hon ser ut att vara som jag eller till och med rakare. Du är kär i henne, och tänker därför inte klart.

HAHAHA! :D Det låter som du blev sur. Hoppas inte det.

Jag är inte kär i Elin. Som någon redan påpekat ser hon i övrigt ut som en bäver.

Slartibartfast
2006-04-05, 10:40
ok då läste jag fel men Nina är i mina ögon fortfarande kurvig

Jag måste riktigt gå in på hennes sida och kolla lite bilder, så att jag inte säger fel.

Kurvigare än smalbrudarna, ja (mycket beroende på att hon har tilltagen gluteus och big ol' breasteses) speciellt före deffen.

Nina L
2006-04-05, 10:41
HAHAHA! :D Det låter som du blev sur. Hoppas inte det.

Jag är inte kär i Elin. Som någon redan påpekat ser hon i övrigt ut som en bäver.
Klart jag inte blev. :D

Hon ser inte ut som en bäver. Hon ser ut som typ... ett barn. Du är visst det kär i henne. Beaverfucker!

Slartibartfast
2006-04-05, 10:42
Klart jag inte blev. :D

Hon ser inte ut som en bäver. Hon ser ut som typ... ett barn. Du är visst det kär i henne. Beaverfucker!

AHAHAH!! :laugh:

You know yo are my number one gal. :thumbup:

RajtanTajtan
2006-04-05, 12:05
varför envisas du med att prata om ansiktet? Detta är en fysiktråd.


För att det människors ideal och tankegångar kring olika kroppar, inte slutar vid nyckelbenen. Allt hör ihop och påverkar hur tjejer och killar tänker.

Nina L
2006-04-05, 12:13
AHAHAH!! :laugh:

You know yo are my number one gal. :thumbup:Din användartitel!!!! *yourock*

Slartibartfast
2006-04-05, 12:27
Din användartitel!!!! *yourock*

:laugh: Verkar som om nån varit och dragit i vissa trådar...

Metal_boy_
2006-04-05, 12:47
HAHAHA! :D Det låter som du blev sur. Hoppas inte det.

Jag är inte kär i Elin. Som någon redan påpekat ser hon i övrigt ut som en bäver.


Helvete Slarti, det är ingen jävla bäver det där. Förbannat jävla söt ju ffs. Har mer alldagligt utseende än de flesta ben-ansiktena som viker ut sig.

Diggler
2006-04-05, 13:12
Kan det i så fall vara så att det egna könets avundsjuka/beundran väger tyngre än motsatta könets åtrå?

//Kristin´

Det verkar vara så för kvinnor iaf. Heterosexuella män attraheras tex inte av svindyra märkesskor, eller bryr sig inte ett skvatt om smycken är äkta eller inte. Ändå verkar många kvinnor vilja ha dessa prylar, trots att det bara är homosexuella män och andra kvinnor som bryr sig om sådant.

mistermr
2006-04-05, 14:21
http://www.swedishnina.com/Modellportfolio/images/froderberg-4.jpg


Det är så en kurvig kvinna skall se ut. Det skall vara precis lagom och inget extremt.

MVH

tano
2006-04-05, 18:59
Ja det ena går ju att bli på några månader.

Men då kommer du inte se snygg ut!

RajtanTajtan
2006-04-05, 19:13
Men då kommer du inte se snygg ut!

Det har jag ju inte påstått heller. ;)

tano
2006-04-05, 22:36
Äh Tosse, smaken är som baken. Om alla skulle attraheras av samma typ av kropp/utseende då skulle det bli en massa tjejer/killar över.

Exact!
Låter som folk vill säga att det bara är ett speciellt utseende som duger i den här tråden.

Sedan tror jag inte någon bara attraheras av en typ, finns så oändligt många utseenden, om man tror man bara gillar en sort så har man nog bara inte upptäckt det övriga.

Princy
2006-04-05, 22:52
VILL se ut som brittan, skrev jag.

90% av alla tjejer kan andas ut:

http://www.celebworld.org/sitebuilder/images/622-412x599.png

;)

ugglan
2006-04-05, 23:21
bra bulk.

Trance
2006-04-05, 23:36
Det är så en kurvig kvinna skall se ut. Det skall vara precis lagom och inget extremt.

MVH

Nina är väl rätt "extrem" om man ser till att så många säger att de vill ha en vanlig tjej. Nina är ju väldigt vältränad med smal midja och har ju inte direkt liten byst/bak. Det är väldigt nog få tjejer som når upp till det om det är en lagom kurvig tjej.

Metal_boy_
2006-04-05, 23:38
ok då läste jag fel men Nina är i mina ögon fortfarande kurvig


Klart hon är, hon har jävligt bra former. Det är som jag skrev till henne i dagsformstråden; hon skulle kunna lägga på sig massa till tusan och ändå behålla den kvinnlika strukturen och looken.

Kwon
2006-04-05, 23:42
http://www.swedishnina.com/Modellportfolio/images/froderberg-4.jpg

Waist - Hip ratio for teh win. Nuff said.

Metal_boy_
2006-04-05, 23:45
Nina är väl rätt "extrem" om man ser till att så många säger att de vill ha en vanlig tjej. Nina är ju väldigt vältränad med smal midja och har ju inte direkt liten byst/bak. Det är väldigt nog få tjejer som når upp till det om det är en lagom kurvig tjej.


Vi är ju alla såklart stöpta ur olika formar, men enligt mig så betyder inte det att Nina inte skulle kunna hamna på samma nivå som många andra tjejer, när det gäller att kategorisera efter min smak. Vi har ju alla nått som sticker ut( i Ninas fall brösten...JK) och det är ju det som gör oss unika.

Metal_boy_
2006-04-05, 23:48
http://www.swedishnina.com/Modellportfolio/images/froderberg-4.jpg

Waist - Hip ratio for teh win. Nuff said.


Sluta quota upp den där bilden nu Kwon, jag börjar få yrsel av dess ständiga upprepande. :laugh:

Kwon
2006-04-05, 23:52
Sluta quota upp den där bilden nu Kwon, jag börjar få yrsel av dess ständiga upprepande. :laugh:

Well, do i have to prove my point or what?

Waist - Hip Ratio ftw!

Another decent Waist-Hip ratio (http://img201.imageshack.us/img201/3268/carmenluvana23ir.jpg)

Trance
2006-04-05, 23:54
Vi är ju alla såklart stöpta ur olika formar, men enligt mig så betyder inte det att Nina inte skulle kunna hamna på samma nivå som många andra tjejer, när det gäller att kategorisera efter min smak. Vi har ju alla nått som sticker ut( i Ninas fall brösten...JK) och det är ju det som gör oss unika.

Jag menade inget negativt eller så. Jag menade bara att det är väl tuffa krav att säga att så skall en vanlig tjej se ut, lite kurvig sådär. När Nina har både jäkligt smal midja och stor byst/bak. De flesta ser ju faktiskt inte ut så. Sedan är det väl inte direkt bara brösten som sticker ut hos Nina, hon ser ju framför allt vältränad och sund ut enligt mig. Hmm, känns konstigt att dissekera en användares utseende såhär, ber om ursäkt Nina.

Men vad jag ville anmärka på var att det är som att titta på Action och säga, så skall en vanlig kille se ut. Inte så spinkig som modellerna gör.(Japp, manliga modeller är spinkiga också)

Sedan finns det jäkligt många tjejer som är naturligt smala, precis som det finns naturligt smala killar. Det är aldrig roligt att inte vara exakt som alla andra och det är säkert inte så roligt att vara en naturligt smal tjej när alla säger att de vill ha former och att smala tjejer är äckliga.

Metal_boy_
2006-04-05, 23:57
Well, do i have to prove my point or what?

Waist - Hip Ratio ftw!

Another decent Waist-Hip ratio (http://img201.imageshack.us/img201/3268/carmenluvana23ir.jpg)


Fan jag quotade den ju själv nu. Ska gå och ställa mig på händerna.

Metal_boy_
2006-04-06, 00:01
Jag menade inget negativt eller så. Jag menade bara att det är väl tuffa krav att säga att så skall en vanlig tjej se ut, lite kurvig sådär. När Nina har både jäkligt smal midja och stor byst/bak. De flesta ser ju faktiskt inte ut så. Sedan är det väl inte direkt bara brösten som sticker ut hos Nina, hon ser ju framför allt vältränad och sund ut enligt mig. Hmm, känns konstigt att dissekera en användares utseende såhär, ber om ursäkt Nina.

Men vad jag ville anmärka på var att det är som att titta på Action och säga, så skall en vanlig kille se ut. Inte så spinkig som modellerna gör.(Japp, manliga modeller är spinkiga också)

Sedan finns det jäkligt många tjejer som är naturligt smala, precis som det finns naturligt smala killar. Det är aldrig roligt att inte vara exakt som alla andra och det är säkert inte så roligt att vara en naturligt smal tjej när alla säger att de vill ha former och att smala tjejer är äckliga.

Ok, då förstår jag vad du syftade på. Jag skojade dock om Ninas bröst, hehe.
Det jag menade också var att Nina skulle kunna hamna i ett fack bland lika attraktiva damer som också är kurviga men inte är vältränade pga att dom kanske har nått annat som Nina inte har.

Nina L
2006-04-06, 05:44
Hmm, känns konstigt att dissekera en användares utseende såhär, ber om ursäkt Nina.
Det gör inget. Ni diskuterar respektfullt.

Om vi skall återgå till ämnet, dvs Victoria Secret-modellerna, så måste jag säga att jag är förvånad över att tjejer verkligen vill se ut så där. Jag tycker att de såg ok ut framifrån, men riktigt obehagliga från sidan, och som någon så riktigt påpekade så är de smalare i verkligheten än vadman uppfattar på film. Jag har inget emot smala tjejer, och tycker att det är sött med smala höfter, men i mina ögon såg dessa modeller direkt sjuka ut. Jag visste inte att de var så smala. Nu förstår jag varför Tyra pratar om att hon har lår och höfter. Jag kan inte tänka mig att det skulle vara negativt för Vitorias Secret om de valde tjejer som hade lite mer kött på benen. De skulle ju fortfarande vara smalare än de allra flesta av oss "vanliga människor".

Lizard
2006-04-06, 06:48
Det gör inget. Ni diskuterar respektfullt.

Om vi skall återgå till ämnet, dvs Victoria Secret-modellerna, så måste jag säga att jag är förvånad över att tjejer verkligen vill se ut så där. Jag tycker att de såg ok ut framifrån, men riktigt obehagliga från sidan, och som någon så riktigt påpekade så är de smalare i verkligheten än vadman uppfattar på film. Jag har inget emot smala tjejer, och tycker att det är sött med smala höfter, men i mina ögon såg dessa modeller direkt sjuka ut. Jag visste inte att de var så smala. Nu förstår jag varför Tyra pratar om att hon har lår och höfter. Jag kan inte tänka mig att det skulle vara negativt för Vitorias Secret om de valde tjejer som hade lite mer kött på benen. De skulle ju fortfarande vara smalare än de allra flesta av oss "vanliga människor".
Ja, ett eget ämne, men i korthet:

Att vara modell är att vara en klädhängare. Precis som en galge ska inte kroppen framhäva plagget utan plagget framhäva kroppen. Det som är normalt i verkliga livet blir utomordentligt platt på bild - i alla fall om det ska distribueras ut i fyrfärg i glättiga soffbordsmagazin. Normalmodellen är smalare än de flesta, har längre ben än de flesta och ett ansikte utan alltför påfallande drag som går att forma med hjälp av kosmetika.
I USA återfinns inte de fransk/kontinentala normerna i lika hög utsträckning som i Europa och Japan. Sverige har, med sin totala amerikanisering, utvecklat en Miami-norm inte olik den i USA och därmed tappat kontakten med kontinenten.
På senare år har delar av USA's kulturelit fått smak för Paris och Milano och därmed har influenserna därifrån tilltagit även hos amerikanska modeskapare. Det här kommer natrligtvis att påverka större delar av USA med i framtiden och därmed kommer Sverige att anamma idealen - bara det gått ett varv över USA först.


Lizard

Nina L
2006-04-06, 07:33
Att vara modell är att vara en klädhängare. Precis som en galge ska inte kroppen framhäva plagget utan plagget framhäva kroppen.Jag vill gärna skilja Victoria Secret-modeller från vanliga modeller. De här tjejerna har bröst och är påfallande vackra. De är inte klädhängare på samma sätt, utan deras skönhet används för att dra uppmärksamheten till produkten. Vi kan nog komma överens om att många vanliga catwalk-modeller är fulsnygga, men det gäller på intet sett dessa modeller.

Ser du några klädhängare här? http://www.victoriassecret.com/

http://www2.victoriassecret.com/images/prodlgvw/V254984.jpg

Skumt... Man har vant sig vid smala tjejer på bild. Det här ser "normalt" ut för mig. Att se dem på scen var däremot en chock. Jag gissar att det är samma tjejer.

Kwon
2006-04-06, 07:47
Jodå, visst är dom slimmade.

http://www2.victoriassecret.com/images/prodlgvw/V255915.jpg

JJ
2006-04-06, 07:48
Jodå, visst är dom slimmade.

http://www2.victoriassecret.com/images/prodlgvw/V255915.jpg


Och retuscherade.

Kwon
2006-04-06, 07:52
Too skinny for me and no fun Waist - Hip Ratio

but i'm sure many find them the most beautiful women in teh world ...:)

http://www2.victoriassecret.com/images/prodlgvw/V255576.jpg

Tolkia
2006-04-06, 07:53
Too skinny for me and no fun Waist - Hip Ratio

but i'm sure many find them the most beautiful women in teh world ...
Too skinny för de flesta får man hoppas med de överarmarna ... :(

Edti: Shit, jag hade inte sett den ljushåriga modellen. Rys.

Diggler
2006-04-06, 07:54
Ser ut som klena pojkar i kroppen.

Kwon
2006-04-06, 07:56
Too skinny för de flesta får man hoppas med de överarmarna ... :(

Edti: Shit, jag hade inte sett den ljushåriga modellen. Rys.

Yeah, and compare with that ol pic of that swedish model, i think her name is Nena Lattish or similar, and you can see a huge difference in build.

JJ
2006-04-06, 08:01
Too skinny för de flesta får man hoppas med de överarmarna ... :(

Edti: Shit, jag hade inte sett den ljushåriga modellen. Rys.

Ja usch vad äckligt. Tur att hon inte var fet för då hade vi inte kunnat klaga.

Kwon
2006-04-06, 08:14
A little comparison

Cilia
2006-04-06, 08:21
A little comparison
fast du är väl medveten om att en stor del män/killar skulle klassa hon till vänster som snyggast där?

Sheogorath
2006-04-06, 08:22
Elin, det sunda alternativet. :thumbup:

Riktiga knäböjslår har hon! :kinky:

http://www.elingrindemyr.nl/images/pictures/Slitz_Masters2004_18.jpg

http://www.elingrindemyr.nl/images/pictures/Slitz_Masters2004_34.jpg

Där har vi en kvinna! Slarti, my man, du har bra smak!

Kwon
2006-04-06, 08:23
fast du är väl medveten om att en stor del män/killar skulle klassa hon till vänster som snyggast där?

Who cares?

I'd hit right but not left! :thumbup:

Cilia
2006-04-06, 08:40
I'd hit right but not left! :thumbup:
you mean wrong *eg*




sorry, couldnt help myself

Papi
2006-04-06, 09:07
Kwon, vad är det med engelskan nu helt plötsligt?
Ska du bli nya Zone Capone? :)

Bilderna på Victoria Secret modellerna är ju hårt retuscherade. De säger ingenting om hur tjejernas kroppar ser ut. Kolla midjan på bilderna. Så ser man inte ut om man står i den vinkeln...

Slartibartfast
2006-04-06, 09:19
Edti: Shit, jag hade inte sett den ljushåriga modellen. Rys.

Det är Karolina Kurkova. Fruktansvärt ful för att räknas till de snygga människorna.

Tolkia
2006-04-06, 09:52
Ja usch vad äckligt. Tur att hon inte var fet för då hade vi inte kunnat klaga.
JÄVLIGT lustigt. Jag är medveten om att de anses snygga i något slags "allmänt" perspektiv, och att det finns både många tjejer som gärna skulle vilja se ut så och många killar som skulle vilja att de hade flickvänner som såg ut så, men hur bra tor du att kroppen mår om/när man ser ut så där? Hade det varit en bild från Sudan eller något annat svältdrabbat land hade vi sagt "stackars, stackars", nu när det är en bild ur något glassigt modemagasin skall det vara snyggt. Jag vågar garantera dig att ingen av de där tjejerna menstruerat normalt de senaste åren, t.ex. - det är i mina ögon inte "äckligt" men jävligt tragiskt. Och så mycket mer som tjejer som ser ut så här skall vara något slags ideal för en massa "vanliga" tjejer. Visst, det folk som är jättesmala av naturen (och som garanterat inte tycker att det är särskilt kul) men tror du att alla sådana samlas i modellbranschen? Jag tror det inte.

JJ
2006-04-06, 09:57
JÄVLIGT lustigt. Jag är medveten om att de anses snygga i något slags "allmänt" perspektiv, och att det finns både många tjejer som gärna skulle vilja se ut så och många killar som skulle vilja att de hade flickvänner som såg ut så, men hur bra tor du att kroppen mår om/när man ser ut så där? Hade det varit en bild från Sudan eller något annat svältdrabbat land hade vi sagt "stackars, stackars", nu när det är en bild ur något glassigt modemagasin skall det vara snyggt. Jag vågar garantera dig att ingen av de där tjejerna menstruerat normalt de senaste åren, t.ex. - det är i mina ögon inte "äckligt" men jävligt tragiskt. Och så mycket mer som tjejer som ser ut så här skall vara något slags ideal för en massa "vanliga" tjejer. Visst, det folk som är jättesmala av naturen (och som garanterat inte tycker att det är särskilt kul) men tror du att alla sådana samlas i modellbranschen? Jag tror det inte.

Det finns garanterat tjejer som mår alldeles utmärkt som ser ut så där, både nöjda med sin kropp och inte nöjda (bl.a. flera som sysslar med konditionsidrott). Ingen av grupperna är nog intresserade av att du rackar ned på dem och hoppas att ingen gillar hur de ser ut eller att du får rysningar när du tittar på dem..

JJ
2006-04-06, 09:59
Edit: Och jag försöker för i helvete inte vara lustig, jag blir förbannad när du skriver som du gör för du sårar folk. Inte medvetet, men jag vet jävligt mycket mer än dig om hur det är att vara smal och få höra det. Det är like otillåtet som att vara fet, speciellt för tonåringar.

mistermr
2006-04-06, 10:47
Nina är väl rätt "extrem" om man ser till att så många säger att de vill ha en vanlig tjej. Nina är ju väldigt vältränad med smal midja och har ju inte direkt liten byst/bak. Det är väldigt nog få tjejer som når upp till det om det är en lagom kurvig tjej.

Jag anser inte att ovanstående beskrivning tillhör extrema fallen, det är ett val man gör om man vill vara vältränad eller inte, ha smal midja eller inte osv.

Sedan finns det vissa som har vilja och rätt psyke för att uppnå dessa mål såsom att vara vältränad.

MVH

Slartibartfast
2006-04-06, 10:51
Edit: Och jag försöker för i helvete inte vara lustig, jag blir förbannad när du skriver som du gör för du sårar folk. Inte medvetet, men jag vet jävligt mycket mer än dig om hur det är att vara smal och få höra det. Det är like otillåtet som att vara fet, speciellt för tonåringar.

Rätt.

Det tycks av någon orsak vara ok att racka ner på dem som är magra. jag fick höra så jävla mycket skit när jag var mager och det var tamejfan inte kul.

Metal_boy_
2006-04-06, 10:52
Too skinny för de flesta får man hoppas med de överarmarna ... :(

Edti: Shit, jag hade inte sett den ljushåriga modellen. Rys.


Ja det får man hoppas. Att tycka det är snyggt med nått såpass osunt kan jag inte förstå. Samma sak med någon som som är osunt överviktig såklart. Men hellre lite lagom att ta i än ett benrangel.

z_bumbi
2006-04-06, 10:54
Jag anser inte att ovanstående beskrivning tillhör extrema fallen, det är ett val man gör om man vill vara vältränad eller inte, ha smal midja eller inte osv.

Sedan finns det vissa som har vilja och rätt psyke för att uppnå dessa mål såsom att vara vältränad.

MVH

Förhållandet mellan stuss, midja och bröstvidd är det nog väldigt få kvinnor som kan uppnå, särskilt med tanke på att inte Nina klarar av det själv.

mistermr
2006-04-06, 11:03
Förhållandet mellan stuss, midja och bröstvidd är det nog väldigt få kvinnor som kan uppnå, särskilt med tanke på att inte Nina klarar av det själv.

Jo det kanske stämmer det du säger. Men jag menade i allmänhet att det handlar om vilja och rätt psyke. Men jag antar att det genetiska också spelar en roll i det hela.

MVH

Snake
2006-04-06, 11:09
Alltid lika underhållande att läsa dessa skönhetsideal-trådar. Oftast är det samma personer, som är självutnämnda experter inom ämnet, som skriver vad och vad som inte gäller för att vara vacker.

Beauty is in the eye of the beholder - kan ni inte bara acceptera det?

Diggler
2006-04-06, 11:20
. Jag är medveten om att de anses snygga i något slags "allmänt" perspektiv, och att det finns både många tjejer som gärna skulle vilja se ut så och många killar som skulle vilja att de hade flickvänner som såg ut så, .


MYT! Andra kvinnor och homosexuella män tycker att modeller med kropp som en galge är snygga. Det "allmäna" perspektivet (dvs heterosexuella män) har en helt annan uppfattning. Det är ingen slump att porrstjärnor i allmänhet inte är trådsmala.

Sheogorath
2006-04-06, 11:22
MYT! Andra kvinnor och homosexuella män tycker att modeller med kropp som en galge är snygga. Det "allmäna" perspektivet (dvs heterosexuella män) har en helt annan uppfattning. Det är ingen slump att porrstjärnor i allmänhet inte är trådsmala.

HEAR HEAR! Kolla på den välsvarvade damen Slarti lade upp. Där har vi vad vi heterosexuella män vill se i en kvinna!

Nina L
2006-04-06, 11:48
Det är ingen slump att porrstjärnor i allmänhet inte är trådsmala.Undrar vad de berömda porrstjärnorna har för MBI om vi räknar bort lökarna. Visst fasiken är de trådsmala. De är kanske inte magra, men de är verkligen smala.

Here goes Jenna.

http://www.freepics.tv/gallery/jenna_jameson/_000.jpg

mathor
2006-04-06, 11:49
Alltid lika underhållande att läsa dessa skönhetsideal-trådar. Oftast är det samma personer, som är självutnämnda experter inom ämnet, som skriver vad och vad som inte gäller för att vara vacker.

Beauty is in the eye of the beholder - kan ni inte bara acceptera det?


Håller med. Åsiktspolisen är i farten som vanligt.

Slartibartfast
2006-04-06, 11:55
Nina, Jenna är teh Oldschool. Hon var ju inne på 90 talet, jueh. *rolleyes*

Nuförtiden är det typ Aria som gäller på nätet:

http://www.peedy.net/photoalbums/gcon29/Peedy_Aria_1.sized.jpg

Slartibartfast
2006-04-06, 11:57
Mmmm. Them breasteses... :thumbup:

http://www.carandmodel.com/albums_preview/glamourcon_36_chicago_illinois_20050828/aac.sized.jpg

RajtanTajtan
2006-04-06, 12:00
Nina, Jenna är teh Oldschool. Hon var ju inne på 90 talet, jueh. *rolleyes*

Nuförtiden är det typ Aria som gäller på nätet:

http://www.peedy.net/photoalbums/gcon29/Peedy_Aria_1.sized.jpg

Ja det går inte att komma ifrån, för det är ju ngt speciellt och kvinnligt med mörka skönheter.

Nina L
2006-04-06, 12:04
Nina, Jenna är teh Oldschool. Hon var ju inne på 90 talet, jueh. *rolleyes*

Nuförtiden är det typ Aria som gäller på nätet:

Man lär sig nått nytt varje dag här på Kolozzeum. Det var ju bra om de fått lite mer kött på benen. (Hårigare armar har de visst också fått, hehe.)

http://forbidden.free.fr/xxx/aria/IMG/beautifulariagiovanni-asasecretary.jpg

Slartibartfast
2006-04-06, 12:09
Är inte detta former, så vet jag inte vad det är.

http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/Album1/aria2.jpg

http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/Album1/aria1.jpg

Nina L
2006-04-06, 12:47
Tjusigt!

Herkulez
2006-04-06, 13:12
Är inte detta former, så vet jag inte vad det är.

*bilder*

så där ja *yourock*

Jay-Z
2006-04-06, 13:14
Är inte detta former, så vet jag inte vad det är.



Now that's what's up!!

Lövbiffen
2006-04-06, 13:29
Är inte detta former, så vet jag inte vad det är.

http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/Album1/aria2.jpg

http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/Album1/aria1.jpg

Fan, nu börjar gamla porrsurfar-minnen komma tillbaka :sleep: öh... jag menar *grr* inte ska man lägga upp sånthär på brädan!

tano
2006-04-06, 14:14
Och retuscherade.

men antagligen inte på sina catwalker...

Trance
2006-04-06, 14:18
Edit: Och jag försöker för i helvete inte vara lustig, jag blir förbannad när du skriver som du gör för du sårar folk. Inte medvetet, men jag vet jävligt mycket mer än dig om hur det är att vara smal och få höra det. Det är like otillåtet som att vara fet, speciellt för tonåringar.

Exakt så. Själv varit och är fortfarande smal och det är inte alltid roligt. Speciellt eftersom killar skall vara lite större och tjejer skall ha lite former. Känns lite som Tolkia i detta fallet tar sin egen uppfattning och komplex och försöker köra ner det i halsen på alla andra.