handdator

Visa fullständig version : Ecdysten, lagliga steroider


jaag
2006-04-04, 11:57
Någon som testat produkten ecdysten? Är det något att satsa på istället för kreatin?
Har förstått att det ska ha samma effekt som steroider men utan dom negativa biverkningarna.

King Grub
2006-04-04, 11:58
Har förstått att det ska ha samma effekt som steroider

Bara om du är en insekt.

Kagen
2006-04-04, 12:09
Har aldrig hört talas om någon insekt som lidit av negativa bieffekter p.g.a. steroider. Kanske rör jag mig inte i de kretsarna..? Men honung är väl iaf en positiv bi-effekt från en insekt!

Pez
2006-04-04, 12:14
Någon som testat produkten ecdysten? Är det något att satsa på istället för kreatin?
Har förstått att det ska ha samma effekt som steroider men utan dom negativa biverkningarna.
Lyssna på det ffs. "lagliga steroider", "samma effekt - utan bieffekt" etc..

Varför sysslar folk med prep om det nu finns ett magiskt piller att köpa med samma resultat, men samtidigt är helt ofarligt? Tänk efter lite.

nordland
2006-04-04, 12:15
Har aldrig hört talas om någon insekt som lidit av negativa bieffekter p.g.a. steroider. Kanske rör jag mig inte i de kretsarna..? Men honung är väl iaf en positiv bi-effekt från en insekt!

Det grub menade var, att Ecdysten (20-hydroxyecdysterone) som är en insektshormon endast har effekt på insekter. På människor är det totalt verkningslöst.. Du betalar dyra pengar för något som inte fungerar.

använd smileys för helvete...

jaag
2006-04-04, 12:17
Lyssna på det ffs. "lagliga steroider", "samma effekt - utan bieffekt" etc..

Varför sysslar folk med prep om det nu finns ett magiskt piller att köpa med samma resultat, men samtidigt är helt ofarligt? Tänk efter lite.

Givetvis har jag tänkt kritiskt men hur ska man annars få reda på hur det är utan att fråga? :rolleyes:

Kagen
2006-04-04, 12:19
Det grub menade var, att Ecdysten (20-hydroxyecdysterone) som är en insektshormon endast har effekt på insekter. På människor är det totalt verkningslöst.. Du betalar dyra pengar på för något som inte fungerar.

Tro mig, jag förstod det :)
Tro mig igen, jag har aldrig ätit något annat kostillskott än lite proteinpulver och lite omega-3 ibland och har inte ens funderat på att skaffa mig något hokus-pokus medel. Ja, mer än honung då ;)

nordland
2006-04-04, 14:14
Tro mig, jag förstod det :)
Tro mig igen, jag har aldrig ätit något annat kostillskott än lite proteinpulver och lite omega-3 ibland och har inte ens funderat på att skaffa mig något hokus-pokus medel. Ja, mer än honung då ;)

Och jag förstod det efter ett tag. Då hade jag redan postat. Jag insåg att jag missuppfattat dig och editerade dit "Använd smileys för %&#!grr"

Blir lätt fel.....

Kagen
2006-04-04, 14:47
Och jag förstod det efter ett tag. Då hade jag redan postat. Jag insåg att jag missuppfattat dig och editerade dit "Använd smileys för %&#!grr"

Blir lätt fel.....

Jag må vara en sopa vad gäller träning och kost. Men min ironi är utvecklad i den hårda skolan, 100% hard core. Smileys är en dagslända, precis som järnvägen.

Rickard87
2006-04-04, 16:10
jag kan då säga till dig som undrar att ECDYSTEN funkar för mig iaf, på 1 vecka har jag redan märkt resultat men de är också pga att jag äter väldigt mkt. Ni andra som säger att det bara är för insekter, prova på det istället så ni verkligen vet att de inte funkar isf. jag vet att de funkar så säg inte emot.

HenrY
2006-04-04, 16:19
jag kan då säga till dig som undrar att ECDYSTEN funkar för mig iaf, på 1 vecka har jag redan märkt resultat men de är också pga att jag äter väldigt mkt.

*rolleyes*

Rickard87
2006-04-04, 16:23
#11 Jo de va ju väldigt moget av dig me.

scythe
2006-04-04, 16:27
lolwtfomgpwndedkthxbye

Fatalist
2006-04-04, 16:27
#11 Jo de va ju väldigt moget av dig me.

Spring tillbaka till fragbite :D

nordland
2006-04-04, 16:52
jag kan då säga till dig som undrar att ECDYSTEN funkar för mig iaf, på 1 vecka har jag redan märkt resultat men de är också pga att jag äter väldigt mkt. Ni andra som säger att det bara är för insekter, prova på det istället så ni verkligen vet att de inte funkar isf. jag vet att de funkar så säg inte emot.

Hört talas om placebo?

Det finns nämligen inte en vettig studie som påvisar att Ecdysten (20-hydroxyecdysterone) skulle stimulera proteinsyntesen (anabolism). Så har du fått effekt, så är det inte av preparatet i sig..

Rickard87
2006-04-04, 16:57
Hört talas om placebo?

Det finns nämligen inte en vettig studie som påvisar att Ecdysten (20-hydroxyecdysterone) skulle stimulera proteinsyntesen (anabolism). Så har du fått effekt, så är det inte av preparatet i sig..


Här har du någonting att läsa, det är ju knappast myror som är friidrottare...

Den aktiva anabola beståndsdelen i Ecdysten är Ecdysterone. Importerad direkt från Sovjet Ecdysteronet kommer från Rhaponticum carthamoides och är garanterat till att vara 98% ren (eller högre). Ecdysten ger en väldig ökning i anabolism men påverkar inte hormon nivåer. Ecdysten ger en ökande kväve retention och ökad protein syntes vid cellulär nivå (vi rekommenderar att du ökar ditt dagliga intag av protein när du använder denna produkt). Ecdysten har även kliniskt bevisats öka styrka och uthållighet. Detta är exakt samma beståndsdel som de ryska myndigheterna gav till sina friidrottare under stora tävlingar.
Många ryska idrottare hade bättre resultat på tävlingarna när de använde Ecdysterone än under träning när de använde stereoider. Vi har inte kunnat sälja Ecdysterone tidigare pga. det höga priset (200000 kr / kilo) först nu har vi kunnat få bra priser. Ecdysterone i denna produkt är garanterat till vara 98% (eller högre) rent oblandat Ecdysterone. Ecdysten kommer inte orsaka ett positivt dopingtest.

Hobbes
2006-04-04, 17:16
Här har du någonting att läsa, det är ju knappast myror som är friidrottare...

Den aktiva anabola beståndsdelen i Ecdysten är Ecdysterone. Importerad direkt från Sovjet Ecdysteronet kommer från Rhaponticum carthamoides och är garanterat till att vara 98% ren (eller högre). Ecdysten ger en väldig ökning i anabolism men påverkar inte hormon nivåer. Ecdysten ger en ökande kväve retention och ökad protein syntes vid cellulär nivå (vi rekommenderar att du ökar ditt dagliga intag av protein när du använder denna produkt). Ecdysten har även kliniskt bevisats öka styrka och uthållighet. Detta är exakt samma beståndsdel som de ryska myndigheterna gav till sina friidrottare under stora tävlingar.
Många ryska idrottare hade bättre resultat på tävlingarna när de använde Ecdysterone än under träning när de använde stereoider. Vi har inte kunnat sälja Ecdysterone tidigare pga. det höga priset (200000 kr / kilo) först nu har vi kunnat få bra priser. Ecdysterone i denna produkt är garanterat till vara 98% (eller högre) rent oblandat Ecdysterone. Ecdysten kommer inte orsaka ett positivt dopingtest.

...och detta är ingen studie!!

"Många ryska idrottare hade bättre resultat på tävlingarna när de använde Ecdysterone än under träning när de använde stereoider." Om du verkligen tror på denna texten så rekommenderar jag dig en grundbok att börja med: KÄLLKRITIK, Torsten Thurén (http://www.akademibokhandeln.se/db/caweb/cc_start.abg)

Rickard87
2006-04-04, 18:05
...och detta är ingen studie!!

"Många ryska idrottare hade bättre resultat på tävlingarna när de använde Ecdysterone än under träning när de använde stereoider." Om du verkligen tror på denna texten så rekommenderar jag dig en grundbok att börja med: KÄLLKRITIK, Torsten Thurén (http://www.akademibokhandeln.se/db/caweb/cc_start.abg)


Oj förlåt då... Det står fortfarande att det funkar men du verkar inte läsa ordentligt va? jag vet flera stycken som använder ecdysten och tror du dom går å köper det om de inte skulle funka?. jag skiter i studie, det funkar PUNKT SLUT. PS, du kan inte säga något annat för du verkar själv inte ha provat de!.

Fartman
2006-04-04, 18:34
Oj förlåt då... Det står fortfarande att det funkar men du verkar inte läsa ordentligt va? jag vet flera stycken som använder ecdysten och tror du dom går å köper det om de inte skulle funka?. jag skiter i studie, det funkar PUNKT SLUT. PS, du kan inte säga något annat för du verkar själv inte ha provat de!.

Det funkar inte.
Oj, vet du vad! Nu står det att det inte funkar.
Man kan ju mer eller mindre skiva vad man vill om sina kosttillskott, jag lovar att till personer som dig skulle man kunna sälja pulveriserad koskit bara om man gav det ett häftigt namn och rekommenderade överätning samtidigt.
Ni skulle nog ändå sitta och skrika sig hesa med "DET FUNKAR FÖR MIG FFS".
http://susning.nu/Placeboeffekt - Det är det här + överätningen som "funkar".

Hobbes
2006-04-04, 18:36
Oj förlåt då... Det står fortfarande att det funkar men du verkar inte läsa ordentligt va? jag vet flera stycken som använder ecdysten och tror du dom går å köper det om de inte skulle funka?. jag skiter i studie, det funkar PUNKT SLUT. PS, du kan inte säga något annat för du verkar själv inte ha provat de!.

Min läsförmåga är det inget fel på!

Angående ditt svar - visst fortsätt då, det måste ju vara bb världens största oupptäckta tillskott dessa "flera stycken" funnit.

Angående ditt PS: Allvarligt talat, läs igenom det där igen ;)

Rickard87
2006-04-04, 19:15
ÄRLIGT!! in på *********** å läs deras "kommentarer" om ecdysten då förfan. Det funkar kanske inte för alla men de står det me klart och tydligt då man gå in på vissa hemsidor och läser om ecdysten. Bara för att det kanske inte funkar för er så betyder det inte att de inte funkar för någon annan heller. Du kan få ett fint kort på mig nu och sen få ett om 2 månader igen då jag har använt ecdysten så länge för att det ska ge ut bra resultat!.

jwzrd
2006-04-04, 19:19
jag kan då säga till dig som undrar att ECDYSTEN funkar för mig iaf, på 1 vecka har jag redan märkt resultat men de är också pga att jag äter väldigt mkt. Ni andra som säger att det bara är för insekter, prova på det istället så ni verkligen vet att de inte funkar isf. jag vet att de funkar så säg inte emot.

Du är stolt för att du faktiskt får resultat i din träning efter en vecka? Vi vanliga dödliga blir missnöjda om vi INTE blivit bättre från en vecka till en annan. Fan kamma dig, det finns inget som heter Fungerar För Mig.

Rickard87
2006-04-04, 19:19
aja, blir trött på er nu, ni fattar ju inte va man säger. Som de står "kanske inte just på texten jag kopierade längre upp" så behöver inte ecdysten funka för alla.

Yankeee
2006-04-04, 19:21
ÄRLIGT!! in på *********** å läs deras "kommentarer" om ecdysten då förfan. Det funkar kanske inte för alla men de står det me klart och tydligt då man gå in på vissa hemsidor och läser om ecdysten. Bara för att det kanske inte funkar för er så betyder det inte att de inte funkar för någon annan heller. Du kan få ett fint kort på mig nu och sen få ett om 2 månader igen då jag har använt ecdysten så länge för att det ska ge ut bra resultat!.

Jag har sodocysten på lager som jag säljer för 500 kr / 100 gr, det ser ut och smakar ungefär som strösocker, men det är lika anabolt som aas, turkiska tyngdlyftare använde det under VM 2001 och deras framgångar då säger det mesta. Det är inte dopingklassat så det kan användas när som helst utan problem. Kontakta mig om du är intresserad. Om du vill kan jag lägga upp bilder på mig innan och efter jag började med sodocysten så du ser hur bra det fungerar.

jwzrd
2006-04-04, 19:21
Här har du någonting att läsa, det är ju knappast myror som är friidrottare...

Den aktiva anabola beståndsdelen i Ecdysten är Ecdysterone. Importerad direkt från Sovjet Ecdysteronet kommer från Rhaponticum carthamoides och är garanterat till att vara 98% ren (eller högre). Ecdysten ger en väldig ökning i anabolism men påverkar inte hormon nivåer. Ecdysten ger en ökande kväve retention och ökad protein syntes vid cellulär nivå (vi rekommenderar att du ökar ditt dagliga intag av protein när du använder denna produkt). Ecdysten har även kliniskt bevisats öka styrka och uthållighet. Detta är exakt samma beståndsdel som de ryska myndigheterna gav till sina friidrottare under stora tävlingar.
Många ryska idrottare hade bättre resultat på tävlingarna när de använde Ecdysterone än under träning när de använde stereoider. Vi har inte kunnat sälja Ecdysterone tidigare pga. det höga priset (200000 kr / kilo) först nu har vi kunnat få bra priser. Ecdysterone i denna produkt är garanterat till vara 98% (eller högre) rent oblandat Ecdysterone. Ecdysten kommer inte orsaka ett positivt dopingtest.

Sovjet finns inte sedan 15 år tillbaka nu dumskalle... du läser reklam och presenterar det som om det vore något annat. Jag blir så trött, kryp tillbaka till under stenen du kom ifrån igen. Det finns inga bevis eller trovärdiga studier som visar några som helst effekter.

Jorgen
2006-04-04, 19:24
Seså. Lugna era sinnen.

Låt Rickard87 lägga sina pengar på ecdysten om han vill. Han kommer förr eller senare att antingen bli BIFF eller sluta använda det.

Rickard87
2006-04-04, 19:25
Du är stolt för att du faktiskt får resultat i din träning efter en vecka? Vi vanliga dödliga blir missnöjda om vi INTE blivit bättre från en vecka till en annan. Fan kamma dig, det finns inget som heter Fungerar För Mig.

stolt kan jag inte påstå men glad för att det funkar.. Hmm jo ja tror dig, du får verkligen resultat efter en vecka till en annan, går du på ANABOLA då eller? kamma dig själv jag har inget hår. kyss

jwzrd
2006-04-04, 19:26
stolt kan jag inte påstå men glad för att det funkar.. Hmm jo ja tror dig, du får verkligen resultat efter en vecka till en annan, går du på ANABOLA då eller? kamma dig själv jag har inget hår. kyss

Nej jag använder inte anabola. Det är vad man bör vänta sig när man tränar på en seriös nivå, dvs, när man slutat onna sig skinnflådd till alla reklamblad som dimper ner.

Rickard87
2006-04-04, 19:30
Nej jag använder inte anabola. Det är vad man bör vänta sig när man tränar på en seriös nivå, dvs, när man slutat onna sig skinnflådd till alla reklamblad som dimper ner.

Ne de trode ja inte heller,bara något jag sa. Men får jag då fråga vad det är för skillnad du märker från vecka till vecka?. Kan du också iaf berätta vad jag gör för fel då jag inte blir så mkt starkare i bicepsen? har tränat i ½år och började då med 8kg hantlar, nu kör jag med 14kg det är inte mkt skillnad enligt mig. vet du något bra sätt ?. jag kör såklart mkt annar inte bara hantlar.

jwzrd
2006-04-04, 19:32
Ne de trode ja inte heller. Men får jag då fråga vad det är för skillnad du märker från vecka till vecka?. Kan du också iaf berätta vad jag gör för fel då jag inte blir så mkt starkare i bicepsen? har tränat i ½år och började då med 8kg hantlar, nu kör jag med 14kg det är inte mkt skillnad enligt mig. vet du något bra sätt ?. jag kör såklart mkt annar inte bara hantlar.

Jag är större och starkare varje vecka helt enkelt (med undantag för när det börjar närma sig tävling eller vila). Ett tips är att börja träna efter ett seriöst schema, bara det att du nämner biceps som viktigaste mätpunkt säger en del. Hur hade du tänkt att den lilla ärtan ska kunna ställa till med tillväxtkalas?

Rickard87
2006-04-04, 19:38
Jag är större och starkare varje vecka helt enkelt (med undantag för när det börjar närma sig tävling eller vila). Ett tips är att börja träna efter ett seriöst schema, bara det att du nämner biceps som viktigaste mätpunkt säger en del. Hur hade du tänkt att den lilla ärtan ska kunna ställa till med tillväxtkalas?


Okej, jag har ett mkt bra schema enligt mig. Ne men de va de jag tänkte på då jag skrev det. jag tränar ju hela kroppen och har olika muskelgrupper varje dag. Jag är faktiskt helt seriös med min träning och tränar för att det är kul , sen så vill man ju bli större och starkare så är de ju för alla som tränar.

Mån: Bröst , Biceps
Tis: Triceps, lite biceps
Ons: Rygg, axlar
Tor: Ben
Fre:Fri dag eller om jag känner att ja inte tränade tillräckligt bra någon dag i veckan.. Va tycker du om schemat? är det något att ha eller ska ja ändra på de?.

EDIT: jag kör mage varje dag.

Catstyle
2006-04-04, 19:43
Först får du vredesutbrott på jwzrd och nu rådfrågar du honom om scheman. :)

jwzrd
2006-04-04, 19:44
Okej, jag har ett mkt bra schema enligt mig. Ne men de va de jag tänkte på då jag skrev det. jag tränar ju hela kroppen och har olika muskelgrupper varje dag. Jag är faktiskt helt seriös med min träning och tränar för att det är kul , sen så vill man ju bli större och starkare så är de ju för alla som tränar.

Mån: Bröst , Biceps
Tis: Triceps, lite biceps
Ons: Rygg, axlar
Tor: Ben
Fre:Fri dag eller om jag känner att ja inte tränade tillräckligt bra någon dag i veckan.. Va tycker du om schemat? är det något att ha eller ska ja ändra på de?.

EDIT: jag kör mage varje dag.

Det där är inte ett schema, det är en dagssplit. Jag gissar att du tränar precis som alla andra 17-åriga grabbar, dvs 120 olika totalt värdelösa bröst, biceps och axelövningar. Jag dristar mig till att påstå att du inte tränar en enda övning som ger dig några som helst resultat på något som helst vis (bortsett från att du antagligen gillar det du gör vilket har en viss poäng). Jag tänker inte lägga mig i den prioriteringen på annat vis än att berätta för dig att jag förstår varför du får resultaten du får.

jwzrd
2006-04-04, 19:44
Först får du vredesutbrott på jwzrd och nu rådfrågar du honom om scheman. :)

Han är tonåring, låt honom hållas, det är ok :)

Rickard87
2006-04-04, 19:47
Först får du vredesutbrott på jwzrd och nu rådfrågar du honom om scheman. :)

Hehe jo men ja blir lite tjurig då alla käftar imot mig, som jag säger så har de funkat för mig. Men dom säger att det inte beror på ecdystenet. rådfrågar å rådfrågar, jag har ju mitt chema som jag har gått efter, ja bara undrar om vad han tycker om de:P börjar liksom tagga ner lite nu. Men jag får väl helt enkelt se vad som händer då jag har använt de i 2 månader då de står att de ska ha gett ut den bästa effekten...

Jorgen
2006-04-04, 19:48
Har du frågor om träningsschema så ställer du dom i träningsdelen av forumet. Inte här.

Rickard87
2006-04-04, 19:51
Han är tonåring, låt honom hållas, det är ok :)

Tonåring å tonåring, jag fyller 19 snart, gammal gubbe juh.;/. Ne så många onödiga övningar kör jag inte, jag har kollat mycket på dom STORA grabbarna där borta hur dom kör och va dom brukar köra..Har också frågat dom som jobbar på bra tips o så.

Oj förlåt då..

Pez
2006-04-04, 22:47
Tonåring å tonåring, jag fyller 19 snart, gammal gubbe juh.;/. Ne så många onödiga övningar kör jag inte, jag har kollat mycket på dom STORA grabbarna där borta hur dom kör och va dom brukar köra..Har också frågat dom som jobbar på bra tips o så.

Oj förlåt då..
Vad Jörgen menade var att, om du ställer frågorna i rätt kategori och i en ny tråd, så får du fler svar och sen så slipper man en diskussion om 2 olika ämnen i samma tråd här. Ok?

Liten Men Fet
2006-04-04, 23:22
Rikard87:
Vi som har hållit på ett tag, även om jag är ganska grön med mina 8-9 år, har sett massor med sådana här produkter dyka upp och försvinna. Vi orkar inte bry oss längre om alla nya påhitt om det inte kommer flera ordentliga vetenskapliga studier som stödjer det och det har det inte gjort på ett bra tag.
Du har tränat mindre än ett år och gör man rätt som nybörjare ser man ordentliga resultat snabbt oavsett om du käkar några tillskott eller bara äter vanlig mat.

Det är sant att man ofta förbättrar sig från vecka till vecka om allt går som det ska, dvs du är frisk och äter ordentligt mm. En repetition här och något kilo extra på stången där gör mycket över flera år.

Det som gör en stor på sikt är, hård seriös träning med vettiga övningar, mycket bra mat och framför allt att man får vara skadefri så man kan träna vecka ut och vecka in i flera år.

Ingen raketforskning bara tålamod och angemang.

michael
2006-04-05, 00:55
Hehe jo men ja blir lite tjurig då alla käftar imot mig, som jag säger så har de funkat för mig. Men dom säger att det inte beror på ecdystenet. rådfrågar å rådfrågar, jag har ju mitt chema som jag har gått efter, ja bara undrar om vad han tycker om de:P börjar liksom tagga ner lite nu. Men jag får väl helt enkelt se vad som händer då jag har använt de i 2 månader då de står att de ska ha gett ut den bästa effekten...

Ne de trode ja inte heller,bara något jag sa. Men får jag då fråga vad det är för skillnad du märker från vecka till vecka?. Kan du också iaf berätta vad jag gör för fel då jag inte blir så mkt starkare i bicepsen? har tränat i ½år och började då med 8kg hantlar, nu kör jag med 14kg det är inte mkt skillnad enligt mig. vet du något bra sätt ?. jag kör såklart mkt annar inte bara hantlar.

ÄRLIGT!! in på *********** å läs deras "kommentarer" om ecdysten då förfan. Det funkar kanske inte för alla men de står det me klart och tydligt då man gå in på vissa hemsidor och läser om ecdysten. Bara för att det kanske inte funkar för er så betyder det inte att de inte funkar för någon annan heller. Du kan få ett fint kort på mig nu och sen få ett om 2 månader igen då jag har använt ecdysten så länge för att det ska ge ut bra resultat!.

Oj förlåt då... Det står fortfarande att det funkar men du verkar inte läsa ordentligt va? jag vet flera stycken som använder ecdysten och tror du dom går å köper det om de inte skulle funka?. jag skiter i studie, det funkar PUNKT SLUT. PS, du kan inte säga något annat för du verkar själv inte ha provat de!.

Jag kan då säga till dig som undrar att ECDYSTEN funkar för mig iaf, på 1 vecka har jag redan märkt resultat men de är också pga att jag äter väldigt mkt. Ni andra som säger att det bara är för insekter, prova på det istället så ni verkligen vet att de inte funkar isf. jag vet att de funkar så säg inte emot.

Jag låter rickard gräva sin egen grop :)

Trance
2006-04-05, 01:46
Särskrivningar i ett produktbeskrivning är aldrig ett bra tecken heller.

Rickard. Det bästa är som sagt att äta mycket mat. Sedan om du skall ha något så nöj dig med protein och kanske kreatin. Det är allt som behövs, kanske lägg till mer saker när det är dags för dig att börja tänka på en scen av något slag.

watertouch
2006-04-05, 01:55
Någon som testat produkten ecdysten? Är det något att satsa på istället för kreatin?
Har förstått att det ska ha samma effekt som steroider men utan dom negativa biverkningarna.


Jag har ätit ecdysten minns inte doseringen dock tror den var rätt hög 600mg dygn. Samtidigt åt jag oxå Methoxy. Kände mig lixom "pumpad" när jag åt dom. Men det var typ det enda jag kände av inga direkta styrkeökningar eller ökning i muskelmassa.

Nobeliten
2006-04-05, 19:51
Om jag säger så här till dig, som tror att det är "mirakel prepparat" så är det rena skiten, jag har en burk hemma. Och jag har käkade det i ungefär 2 veckor, kände inte av nått allt, och fick en jävlas huvudverk, så pengarna är inte värda skiten.

wessmen
2006-04-06, 23:16
Det där är inte ett schema, det är en dagssplit. Jag gissar att du tränar precis som alla andra 17-åriga grabbar, dvs 120 olika totalt värdelösa bröst, biceps och axelövningar. Jag dristar mig till att påstå att du inte tränar en enda övning som ger dig några som helst resultat på något som helst vis (bortsett från att du antagligen gillar det du gör vilket har en viss poäng). Jag tänker inte lägga mig i den prioriteringen på annat vis än att berätta för dig att jag förstår varför du får resultaten du får.

Vadå fördomar?

Conanthebodybuilder
2006-04-07, 08:21
To date there is no valid research indicating that 20 Beta-Hydroxyecdysterone (Ecdysterone) provides any legitimate anabolic (muscle building) effect in humans. Absolutely no published research. What little research there is on this compound is devoted to insects and rats. That's right - insects.

Most of the animal studies were performed on maturing (growing) rats or disease inflicted rats. Most all of these studies were performed in Russia and were crudely designed and the methods used for data collection and control were poor at best. The rat studies also used dosages that are equivalent to about 500 milligram dose for an average human. That equals about 12 to 15 capsules daily of the stuff I've seen on the market.

Sterols were promoted heavily in the 80s' but quickly fell by the wayside simply because they didn't work. They didn't work then and putting them in a bottle with a new label isn't going to make them work now. Ecdysterone is a sterol that has hormonal effect in insects. Promoting it as an anabolic supplement for human use void of any legitimate research is a disgrace that no legitimate company and certainly no scientist would endorse.

King Grub
2006-04-07, 08:28
Vänligen ange källa, när du citerar. :) Dvs Paul Delia, AST, i det här fallet.