handdator

Visa fullständig version : Tröstätningsmat?


Basloppan
2006-04-03, 20:07
Hej hej hej hej hej!

Nu när deppigheten äter mig levande efter att min förbånkade dator lade ner, så stack jag en sväng till Lidl och köpte käk. När jag såg allt godis framme vid kassan tänkte jag "Nu ska jag råda bot på den här deppigheten", så jag köpte en fetingpåse med godis. Nu har jag klämt i mig hela påsen, men inte fan mår jag bättre. Nu har jag bara ont i magen. Till saken: Vet någon någonting bra man kan käka vid deppiga stunder som man bara kan vräka i sig utan att få ont i magen?

Puss och kram!

Diana
2006-04-03, 20:08
Slafsiga bullar, helst hembakta :bow:

Kaboffastar
2006-04-03, 20:09
sockerkaka, lika slaffsiga som bullarna. Men mjölk !

Cilia
2006-04-03, 20:09
vad som helst sen kommer matångesten istället.
vet inte vilket som är bäst/sämst

huldz
2006-04-03, 20:12
Att inte bli lycklig av godis? Detta låter otroligt, det finns nästan inget som livar upp livet så mycket som godis.

Garnax
2006-04-03, 20:14
Vad du än bestämmer dig för att äta SÅ SLUTA FÖR FAN ATT HANDLA PÅ LIDL

mela
2006-04-03, 20:20
mörk choklad :thumbup:

Kwon
2006-04-03, 20:25
Ja, choklad skall ju kunna motverka/mildra deprimerande känslor.

tossefar
2006-04-03, 20:26
Riktigt godis gör dig lyckligare, det är lidl som är boven i dramat. Ta av dig snålbyxorna och handla någon annanstans!

Thorwaldsson
2006-04-03, 20:31
mörk choklad :thumbup:

Mörk choklad är både gott och uppiggande.

Dock ville Basloppan ha något "som man bara kan vräka i sig utan att få ont i magen", är här är nog inte choklad lika bra längre.

Till att bara pressa så är ju chips, typ pringles, fruktansvärt bra. Ladda bara upp med rejält med magnesium då man kan få lätt flåtiga fingra efter de första rören :D

Basloppan
2006-04-03, 21:08
Riktigt godis gör dig lyckligare, det är lidl som är boven i dramat. Ta av dig snålbyxorna och handla någon annanstans!

Men vad fasen? Det var ju Gott & Blandat jag köpte. Är det inte samma på Lidl som överallt? :confused:

Gimp
2006-04-03, 21:36
Men vad fasen? Det var ju Gott & Blandat jag köpte. Är det inte samma på Lidl som överallt? :confused:

Det kommer med en viss eftersmak av landsförräderi, det är den enda skillnaden.

Metal_boy_
2006-04-03, 22:15
Vad du än bestämmer dig för att äta SÅ SLUTA FÖR FAN ATT HANDLA PÅ LIDL


Påväg hem från ÖB eller Rusta här?

http://www.tcp-ip.or.jp/~cad-eg/PageMill_Resources/hur05.jpg

aitamaa
2006-04-03, 22:17
drick lite öl så släpper dataproblemet

Helena B
2006-04-03, 22:23
Men vad fasen? Det var ju Gott & Blandat jag köpte. Är det inte samma på Lidl som överallt? :confused:

Jo det är det och det är inget fel att handla på Lidl...fortsätt med det! Var ska man annars hitta den billiga kvargen till den fattiga studenten *screwy* Även fast jag måste uppmana folket på brädan att handla på ICA Maxi i Gävle :D

Metal_boy_
2006-04-03, 22:31
Jo det är det och det är inget fel att handla på Lidl...fortsätt med det! Var ska man annars hitta den billiga kvargen till den fattiga studenten *screwy* Även fast jag måste uppmana folket på brädan att handla på ICA Maxi i Gävle :D


Kan jag få lite rabbatt så kan jag komma och handla där? :D

Helena B
2006-04-03, 22:32
Kan jag få lite rabbatt så kan jag komma och handla där? :D

Du kan få påsar gratis :naughty:

Metal_boy_
2006-04-03, 22:34
Du kan få påsar gratis :naughty:


Vad fan ska jag med påsar till? Spä på lite nu Helena, bättre kan du väl erbjuda?

Helena B
2006-04-03, 22:37
Vad fan ska jag med påsar till? Spä på lite nu Helena, bättre kan du väl erbjuda?

Att stoppa maten du handlar i!

Även om jag skulle erbjuda dig en miljon så skulle du ändå inte komma, eller hur *kissass* Trodde det räckte med att du får äran att träffa mig.

Metal_boy_
2006-04-03, 22:41
Att stoppa maten du handlar i!

Även om jag skulle erbjuda dig en miljon så skulle du ändå inte komma, eller hur *kissass* Trodde det räckte med att du får äran att träffa mig.


Jo, men jag gillar ju mat också :(

Diana
2006-04-04, 12:08
Anar jag minikoloträff vid gävle-icas-kvargavdelning *popcorn*

Choklad är väl visst nåt man kan käka mkt av utan att få magont..? eller är jag härdad nu efter en längre tids missbruk kanske.. :D
Det kommer med en viss eftersmak av landsförräderi, det är den enda skillnaden.
Sant :laugh:

Drfg
2006-04-04, 12:13
Kladdkaka! man kanske får ont i magen om man äter för mkt iof men det är lätt värt det ^^

Überbiffen
2006-04-04, 12:17
Fruktsallad + glass är något av det finaste man kan trycka in i apkäften. Massor av det. Massor.. massor.. :eating:

Oavsett humör.

Genesis
2006-04-04, 12:25
Kladdkaka som sagt, gärna Frödinges. :love:

Johan O
2006-04-04, 13:50
Kladdkaka funkar. Men det ultimata är en HEL daimtårta med vispad grädde.
Fy satan i helvete vad gott! :hbang:

timoat
2006-04-04, 13:57
Bananatoffe från haagendaaz

Den letade jag efter i 3 timmar på senaste ätardagen.
Hittade inte den så jag skippade glass i ren frustration.

Wennerberg
2006-04-04, 14:57
Hej hej hej hej hej!

Nu när deppigheten äter mig levande efter att min förbånkade dator lade ner, så stack jag en sväng till Lidl och köpte käk. När jag såg allt godis framme vid kassan tänkte jag "Nu ska jag råda bot på den här deppigheten", så jag köpte en fetingpåse med godis. Nu har jag klämt i mig hela påsen, men inte fan mår jag bättre. Nu har jag bara ont i magen. Till saken: Vet någon någonting bra man kan käka vid deppiga stunder som man bara kan vräka i sig utan att få ont i magen?

Puss och kram!
Varför äter folk som är ledsna? Jag är en av de fetaste på hela forumet och jag har aldrig insett logiken i det?

Helena B
2006-04-04, 14:59
Varför äter folk som är ledsna? Jag är en av de fetaste på hela forumet och jag har aldrig insett logiken i det?

Jag brukar städa när jag är ledsen, men vi är alla olika.

grisbil3n
2006-04-04, 15:22
Oavsett hur pissigt allt är så kan man medicinera effektivt med en pizza eller två så är det bara.

Metal_boy_
2006-04-04, 15:32
Jag brukar städa när jag är ledsen, men vi är alla olika.


Jag brukar lägga mig och sura i min säng med armarna i kors.

olwe
2006-04-04, 16:47
Jag brukar städa när jag är ledsen, men vi är alla olika.

Jag brukar bli ledsen när jag städar.

Helena B
2006-04-04, 17:01
Jag brukar bli ledsen när jag städar.

Städning är som terapi, brukar alltid må bättre efter att lägenheten ser skinande ren ut. Kanske samma sak med tröstätande, fast mår man verkligen bättre efteråt!?

Wennerberg
2006-04-05, 08:45
Städning är som terapi, brukar alltid må bättre efter att lägenheten ser skinande ren ut. Kanske samma sak med tröstätande, fast mår man verkligen bättre efteråt!?
Nej men städning kan man ju förstå, med det argument du just angav, men att mula sig med två pizzor, en påse godis och en påse chips gör ju bara saker värre. Man får världens ångest och blir ännu mer ledsen. Vad gör vi då? Jag vet! Vi äter ännu mer skit, så vi blir ännu mer deppiga.

Inte konstigt folk har börjat kalla övervikt för en sjukdom. Det är en psykisk jävla idioti helt ärligt. Jag är själv fet men det är hur jävla enkelt som helst att bara sluta äta en massa skit. Så jävla svårt är det inte att låta bli gräddbullar och flottdrypande fläskkotletter.

För tre år sedan åt jag som en jävla idiot också, men det var för att jag inte alls tänkte i såna banor. Tänkte inte alls på att om jag äter denna chipspåsen så blri jag fetare. Vilken fet kille gör det som 16åring? Man åt det för att det var gott. När jag gav mig fan på att inte äta sånt, så vande jag mig vid att inte göra det. Och jag minns helt ärligt inte sist jag åt ett jävla chips. Det är inget jag längtar efter iheller.

Jag vägde runt 80kg när jag gick i femte klass, och jag avskyr människor som är feta men ändå äter skitmat, just för att de inte har en gnutta diciplin i kroppen. Man föds fan inte med diciplin utan tränar fram det, precis som alla andra psykiska egenskaper. Det är inte ofta en fet människa känner förakt för andra feta pga av just fetman men det känns som om vissa är helt jälva dumma i huvudet pga sin fetma. Preics som man blir berättigad till att ha dålig diciplin. Fan också- vad jag skrev nu men jag blir upprörd över sånt här skit.

timoat
2006-04-05, 09:36
Varför är du fet nu då?

Wennerberg
2006-04-05, 10:16
Varför är du fet nu då?
Går ner kilo dag efter dag. Har varit uppe på 135 som mest. Gick upp mcyket för jag drack gainer efter träningen. Har styrketränat ett år och inna dess visste jag inte mcyket om mat eller träning. Tränade SL inriktat i ett halvår och då åt jag som ett as.

Jag äter bra, tränar bra och mår bra. Jag dricker sällan och röker inte. Jag äter inte godis eller annat skit. Jag är en healthy lardass som man säger. *rolleyes*

Jag har väldigt lätt för att gå upp i vikt.

timoat
2006-04-05, 10:24
:hbang: :thumbup: